Guest macklin

Metsuria kaivataan.

20 viestiä aiheessa

Moro!

Olisiko joukossa metsuria joka pystyis kaatamaan puun jonka keskipiste on FS9:ssä N40.542230 E29.186466 puu sijaitsee LTFJ:n platalla ja on ilmeisesti jostain lisäosasta tai sitteen ihan autogen texture. Kysymyksessä on ainoastaan yksi melko kookas yksilö joka tuli uuden LTFJ:n sceneryn myötä. Kyseinen kenttä on yhtiömme TNT VA:n käytössä joten olisi hyvä saada raivattua, tosin käytämme cargo apronia ja tämä sijaitsee main apronilla. En viitsisi ruveta opiskelemaan noita metsurin taitoja tämän yhden puun takia.

Edit: Oli siellä toinenkin puu keskellä rullaustietä: N40.536777 E29.176108.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Default LTFJ:llä ei ole puita tuossa kohtaa! Latasin ja asensin tuon 2011 uutuus LTFJ:n ja asensin sen autoinstallerilla. Eipä kasva minulla puita kenttäalueella! Siellä kentän ulkopuolella on joitain koristepalmuja ym. Epäilen, että sinulla on ollut ehkä asennettuna kentän aikaisempia versioita, jotka ovat jotenkin jättäneet koristepuita vielä näkyville.

Avsimin pikkukuvissa olen näkevinäni 2010 versiossa jotain koristepuita rakennusten lähellä. Ehkä ne siellä vielä kummittelevat. Poistitko vanhat kentät Uninstallerilla?

Eipä silti voisihan tuohon antamaasi pisteeseen tehdä excluden joka poistaa siitä kohtaa oletetun puun. Tiedä sitten mitä muuta sieltä lähtee? Varmaan se puu mutta voi se vaikuttaa siihen lähiympäristöönkin jotenkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro Jari!

Vanha maisema oli käsin asennettu (asennan aina käsin jos mahdollista) ja siinä oli todella enemmän puita platalla sen takia poistin sen. Minulla kyllä on joitain scenereitä tälle alueelle mutta on turhan kova homma ruveta kokeilemaan niiden poistoa ja minusta puu vaikuttaa defaultilta (autogen).

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Voisin tehdä sinulle default puun poistavan excluden. Tosin nyt on juuri asunnon muutto päällä ja aikaa rajoitetusti. Eilen kerkesin vähän simun kanssa leikkiä, kun vaimo komensi että: "nyt et tee enää tänään mitään" Olin muuttanut koti-verstaan tavaroita 8-tuntia putkeen.

Puita poistava exclude on kyllä helppo ja nopea tehdä, silloin kun homma on hallinnassa. Nyt on vain niin, etten ole kaatanut puita simusta moneen kuukauteen enkä muista kuinka se saha laitettiinkaan käyntiin. Kyllä minä sen käyntiin saan mutta se on tod.näköisesti yli tunnin juttu.

Mikäli jollain toisella metsurilla on saha paremmassa iskussa niin siitä vaan . . . minä menen nyt lastaamaan peräkärryä! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ongelma selvisi osittain ja siitä ei ilman metsuria selvitä jos haluaa että homma toimii järkevästi. LTBA:n uusin scenery tekee nämä puut eli kun lennän LTFJ:hin niin LTBA pitää olla pois, kuka nyt aina muistaa tämän?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuttohommat saatiin tehtyä ja perehdyin taas tähän puuongelmaan. Latasin tuon LTBA:n päivityksineen (on muuten melkoisen hieno) ja toden totta, LTFJ:lle ilmestyy puita. Ohessa muutama kuva puista ja yksi pensas joita minulla kentälle ilmestyi. Onko sinulla sama tilanne?

:)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta kentästä näyttäisi puuttuvan kokonaan kentän alueen rajavan nurmipolygonin. Sen kun siihen löydät niin sitten katoaa puusto.

Nyt tuossa pohjana toimii LC alueet, esim jos tuossa ois metsien sijaan kaupunki landclass määritetty, olisi puiden kohdilla taloja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toni on oikeassa, kun nurmikot tulevat paikoilleen niin puut katoavat. Tässä tapauksessa nurmikot tulevat paikoilleen kun kytkee LTBA:n pois päältä sceneryvalikosta. Joku outo "kytky-yhteys" näillä näyttää olevan, Mielenkiintoista.

Kenties Turkkilaiset ovat jo tehneetkin tähän korjauspätsin, liekö Jukka jo mahdollisesti tutkinutkin asiaa? Jos ei pätsiä ole niin koitetaan tehdä tuolle jotain. Ainakin nuo defu puut saadaan pois, kenties nurmikkokin kasvamaan.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toni on oikeassa, kun nurmikot tulevat paikoilleen niin puut katoavat. Tässä tapauksessa nurmikot tulevat paikoilleen kun kytkee LTBA:n pois päältä sceneryvalikosta. Joku outo "kytky-yhteys" näillä näyttää olevan, Mielenkiintoista.

Kenties Turkkilaiset ovat jo tehneetkin tähän korjauspätsin, liekö Jukka jo mahdollisesti tutkinutkin asiaa? Jos ei pätsiä ole niin koitetaan tehdä tuolle jotain. Ainakin nuo defu puut saadaan pois, kenties nurmikkokin kasvamaan.

;D

Moro!

Itsekkin huomasin tuon LTBA:n vaikutuksen jonkin aikaa sitten mutta en ole sen kummemmin etsinyt korjausta tähän. Mutta jos joku sen homman löytää tai osaa korjata niin kiitollisuudella otetaan vastaan niin ei tarvitse pelailla noiden sceneryjen kanssa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Itsekkin huomasin tuon LTBA:n vaikutuksen jonkin aikaa sitten mutta en ole sen kummemmin etsinyt korjausta tähän. Mutta jos joku sen homman löytää tai osaa korjata niin kiitollisuudella otetaan vastaan niin ei tarvitse pelailla noiden sceneryjen kanssa.

jukka

FS9:lle löytyy Excludebuilder ohjelma, sillä saa kätevästi tuo autogen alue poistettua kentän alueelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9:lle löytyy Excludebuilder ohjelma, sillä saa kätevästi tuo autogen alue poistettua kentän alueelta.

Moro!

Yrittelin tuolla ohjelmalla mutta en onnistunut ilmeisesti olen toivoton noissa hommissa tai sitten se ei ole autogen joka tekee noi puut vaan jokin siellä LTBA:n sceneryssä. Siellähän on ympätty jotain meshejä ja landclasseja tuohon samaan LTBA scenery kansioon ja tuo LTFJ on melkein sen LTBA:n vieressä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Metsuri-Jari tulee viikonloppuna sahan kanssa kokeilemaan onneaan, ellei ongelma ratkea sitä ennen jollain muulla tavoin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Sullahan on Jari GT malli käytössä minä yritin vaan käsi pelillä sahata.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä nämä LTFJ:n puiden poisto Exlude bgl:t. Toimivat ainakin minulla, poistaen ylimääräiset puut kenttäalueelta. Ylimääräisiä puita näyttäisi olevan muuallakin lähikentillä. Ainakin Samandira AB:llä (LTBX) joka minulla on defu-versiona.

Asennusohje: Puut1.BGL ja Puut2.BGL pistetään LTFJ kentän scenery kansioon ja simu käynnistetään uudelleen. Mikäli vielä näkyy häiritseviä puita, niin anna koordinantteja niin teen lisää noita exlude bgl:iä.

:)

Latauslinkki: http://www.paste.fi/file/13186849753493

Metsuri Jari Luotettavaa puiden poistoa Flight Simulaattorista jo vuodesta 2010 ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ADE9X:llä voi kätevästi rakennella erilaisia polygoneja (monikulmioita) niin FS9- kuin FSX-kenttämaisemiinkin. Excluden tekeminen vain on hankalaa, kun ne ovat aina leveys- ja pituuspiirien mukaan suuntautuvia suorakulmioita. Pitää tehdä yksi iso, joka sitten "sahaa pois" kaiken altaan tai hyvin monta pientä, jolloin näpertelyä riittää. Tuo taitaa johtua simulaattorin "syvemmästä sielunelämästä" eikä liene muutettavissa? Monikulmion, ympyrän tai jopa epämääräisen tasokuvion muotoinen exclude olisi kätevä esimerkiksi puiden poistoon.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ADE9X:llä voi kätevästi rakennella erilaisia polygoneja (monikulmioita) niin FS9- kuin FSX-kenttämaisemiinkin. Excluden tekeminen vain on hankalaa, kun ne ovat aina leveys- ja pituuspiirien mukaan suuntautuvia suorakulmioita. Pitää tehdä yksi iso, joka sitten "sahaa pois" kaiken altaan tai hyvin monta pientä, jolloin näpertelyä riittää. Tuo taitaa johtua simulaattorin "syvemmästä sielunelämästä" eikä liene muutettavissa? Monikulmion, ympyrän tai jopa epämääräisen tasokuvion muotoinen exclude olisi kätevä esimerkiksi puiden poistoon.

Pekka

SBuilderilla voi itse määrittää excludepolygonin tehtävän, pitkälti mitä se poistaa alueelta ja mitä ei. Excludebuilderilla myös voi määrittää mitä alueelta poistetaan. Eli ei tarvitse pelätä että autogenit häviää vaan se mitä itse määrittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia saattaa joitakin kiinnostaa niin kerron hieman miten teen noiden puu-exludejen kanssa. :)

Minulla on simu ja sbuilder auki ja näkymä simussa on valittu suoraan koneen yläpuolle, eli "Top-Down". Sbuilderin näytöllä kone näkyy punaisena ruksina joka liikkuu sitämukaa kun ajelen koneella ympäri kenttää. Ajan koneen poistettavan puun kohdalle ja valitsen sbuilderiin sopivankokoisen Lod-ruudukon ja zoomauksen.

Sitten painan hiiren nappia ja teen koneen ja puun ympärille pienen neliön jonka sisällä olevat puut sitten aikanaan poistuvat. Voin ajella simussa muidenkin puu-ryhmien luo ja tehdä lisää pieniä neliöitä. Lopuksi teen muutamia valintoja valikoista ja painan "Bgl-nappia" jolloin puita poistava Bgl:lä ilmestyy Sbuilderin scenery mappiin, josta sen voi käydä hakemassa ja sijoittaa sitten vaikkapa ko. kentän scenery mappiin.

Helposti voi vain käydä niin, että valitsee liian ison Lod-ruudukon ja liian pienen zoomauksen, jolloin kaikki puut ja mahdollisesti autogen rakennuksetkin poistuvat kilometrien säteeltä.

Olen toistaiseksi tehnyt vain neliön muotoisia Exludeja. Voisin kokeilla moniskulmion muotoisiakin . . . Toni tuossa antoi ymmärtää, että semmoinenkin onnistuisi? Muutenkaan en osaa sanoa, että onko tuo minun tapani toimia täysin oikein. Lähinnä nämä hommat etenevät minulla tyyliin: "Kokeile ja hämmästy"

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään