Guest Mikk0

Kaksi näyttöä koneeseeni?

25 viestiä aiheessa

Minulla on Ati radeon 9600 series ja haluaisin simuun asentaa kaksi näyttöä. Miten se hoituu ?Siinä on jo yksi liitin tossa näytönohjaimessa, mutta se ei mene siihen näytönohjaimeen tulevaan liittimeen. Koska se on erillainen liitin siis mikä on siinä näytön ohjaimessa kertokaapas se kellä on kyseinen kivi kautinen näytönohjain koneessaansa  ;D (pitäisi ostaa uusi) .

Ja yksi asia vielä asensin koneeseeni peliportti liitimen pitääkö sen ohjelmoida? Vai pitääkö ohjelmoida itse sauva ( minkä laitan siihen kiinni)? .

Kiitos kaikille vastauksista  :D .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Ati radeon 9600 series ja haluaisin simuun asentaa kaksi näyttöä. Miten se hoituu ?Siinä on jo yksi liitin tossa näytönohjaimessa, mutta se ei mene siihen näytönohjaimeen tulevaan liittimeen. Koska se on erillainen liitin siis mikä on siinä näytön ohjaimessa kertokaapas se kellä on kyseinen kivi kautinen näytönohjain koneessaansa  ;D (pitäisi ostaa uusi) .

Ja yksi asia vielä asensin koneeseeni peliportti liitimen pitääkö sen ohjelmoida? Vai pitääkö ohjelmoida itse sauva ( minkä laitan siihen kiinni)? .

Kiitos kaikille vastauksista  :D .

Siinä VGA-liittimen vieressä on DVI-liitin. Tarvitset adapterin, jos meinaat siihen toisen VGA-näytön sökötellä tai vaihtoehtoisesti sitten näytön, jossa on kyseinen DVI-liitin ja kytket DVI-kaapelilla. En kyllä aivan tajunnut mitä tossa yritit kertoa, mutta tuommoiset liittimet ainakin minun entisessä 9600 pro kortissa olivat. ;)

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Radeon 9600XT ja kortin mukana tuli yks adapteri jolla voi liittää DVI-lähtöön toisen CRT-näytön. Eikö tuo adapteri pitäis tulla jokaisen kortin mukana?

Kahta DVI-monitoria siihen ei kyllä saa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Radeon 9600XT ja kortin mukana tuli yks adapteri jolla voi liittää DVI-lähtöön toisen CRT-näytön. Eikö tuo adapteri pitäis tulla jokaisen kortin mukana?

Kahta DVI-monitoria siihen ei kyllä saa...

Riippuu varmaan varustelutasosta. Halvimmissa malleissa karsitaan aina kaikki ylimääräinen pois. Itse vaihdoin tuohon GF6600GT-malliin ja siinä tuli mukana peli, haaroitinjohto lisävirtaliitintä varten, ajurit, DVI->VGA-adapteri ja tarra :D Hyvin on tähän mennessä toiminut, laitan kuvan kaappausta MFS2004:stä kunhan saan kaikki Suomi asetukset kohdilleen. Itsekin mietin kovasti toisen näytön liittämistä järjestelmään, kovasti tekisi mieli ostaa litteä taulu tuohon päänäytöksi. Sitten jäisi tuo vanha kuvaputki vaikkapa mittari- ja karttapaneeliksi. Katsoo nyt, miten innostuu ;)

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä VGA-liittimen vieressä on DVI-liitin. Tarvitset adapterin, jos meinaat siihen toisen VGA-näytön sökötellä tai vaihtoehtoisesti sitten näytön, jossa on kyseinen DVI-liitin ja kytket DVI-kaapelilla. En kyllä aivan tajunnut mitä tossa yritit kertoa, mutta tuommoiset liittimet ainakin minun entisessä 9600 pro kortissa olivat. ;)

Ade

Kiitos joo sitä hain takaa  ;) ja kiitos muillekkin  :D . Nyt vaan etsimään kauppaa jossa myydään niitä adaptereita  :D .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin mietin kovasti toisen näytön liittämistä järjestelmään, kovasti tekisi mieli ostaa litteä taulu tuohon päänäytöksi. Sitten jäisi tuo vanha kuvaputki vaikkapa mittari- ja karttapaneeliksi.

Tuommoista setuppia mäkin oon vähän ajatellut, tosin tuo nykyinen 21" monitori on niin älyttömän iso (ja painava) ettei tahdo pöytätila riittää..  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoista setuppia mäkin oon vähän ajatellut, tosin tuo nykyinen 21" monitori on niin älyttömän iso (ja painava) ettei tahdo pöytätila riittää..  :-\

Siksi toi 19" litteä olisikin oiva kaveri tälle 19" putkelle. Mulla kyllä tilaa on pöydällä, vaikka kolmelle näytölle :D

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mullakin toimii 6600 GT ja siinä kaksi näytöä kiinni (19"TFT ja vanha 17" putki)... aika messevää on pitää isommat mittarit ja vipuset omalla näytöllään  ;Djos oikeen fyrkkaa piisais niin kahella isolla, tarvittaessa pystyyn käännettävällä litulla ajelisin  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites mullakin on tuo Miron mainitsema näyttis niin miten se liittäminen onnistuu? oon hieman pihalla tästä hommasta,mutta haluaisin pistää toisen näytön tähän samaan.8-väyläinen tuo näyttis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jouni...  Näyttiksessäsi  on kaksi ulostuloa. Analoginen ja digi. Jos sulla on ana ja digi näytöt niin lienee helppo tietää kumpi piuha menee kumpaan, mutta jos sulla on kaksi analogista näyttöä niin kuin mulla, niin pistät toiseen väliin sovittimen (mulla se tuli paketissa mukana)... sitten vaan säätämään nView Desktop Managerilla näyttis pyörittämään niitä näyttöjäsi haluamallasi tavalla. Ks. välilehti 'työpöytien hallinta' ja sieltä 'ohjattu nview desktop manager toiminto'. Se selittää itsensä aika hyvin.

Onnea ja kärsivällisyyttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain liitettyä toisen näytön tuohon mukaan,mutta se näyttää Windowsin käynnistyksen ja sen jälkeen menee pimeäksi.Tein tuon mitä Miiro sanoi eli säädin tuolta mutta se vain pysyy pimeänä.Jotain vinkkiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Nyt on tuo yllä oleva probleemakin saatu ratkaistua.Nyt haluaisin vain säätää näyttöäjä niin,että toisesta näkyy simussa mittaristo ja toisessa maisema.Miten tuo käytännössä onnistuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Nyt on tuo yllä oleva probleemakin saatu ratkaistua.Nyt haluaisin vain säätää näyttöäjä niin,että toisesta näkyy simussa mittaristo ja toisessa maisema.Miten tuo käytännössä onnistuu?

Paneelista oikealla hiirenkorvalla undock window, sitten vain vedät sen sinne toiseen näyttöön. Tämä täytyy tehdä ikkunatilassa, mutta voit sen jälkeen vaihtaa takaisin kokoruutumoodiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin olen liittänyt tohon tietokoneeseen  :P , mulla on toi undock windows harmaa eli siis "poissa käytössä" niin mitäs nytten pitääkö toinen näyttö saada eka toimimaan enne kuin sen voi tehä miten saa toimaan tässä pitääkö sen eka "löytää" sen laitteen  :P ? Liitin ihan kylmänrauhallisesti kun tietokone oli päällä .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku kertoa miten on saannut paneelin ja maisemat eri näyttöihin?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla on toi undock windows harmaa eli siis "poissa käytössä"

(Lainasin oman kirjoitukseni) eli siis mä en pysty tekemään sitä....  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla simu varmasti ikkunamoodissa?

Ai siis kun painaa Alt napuskaa? mä kokeilin niin juuri mutta se toinen näyttökin oli samalla päällä, pitääkö sen "tähtäimen" kohdistaa tiettyyn kohtaan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai siis kun painaa Alt napuskaa? mä kokeilin niin juuri mutta se toinen näyttökin oli samalla päällä, pitääkö sen "tähtäimen" kohdistaa tiettyyn kohtaan ?

Paina ALT + Enter ja tämän jälkeen raahaat ne ikkunat toiseen näyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikkunamoodilla tarkoitetaan sitä, että simu pyörii windowsin ikkunassa, ts. yläpalkki näkyy jne. Ikkunamoodista full screen-moodiin ja takaisin pääset painamalla alt+enter.

Onko näyttö liitetty työpöydän jatkeeksi näytönasetuksista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kuva:

[ attachment removed ]

Ja on näyttö pistetty työpöydän jatkeeksi .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kuva:

Kuten minä ja Matti tuossa ylempänä sanottiin, niin simun saa ikkunamoodiin painamalla ALT + enter. Alttia painamalla et saa sitä vielä ikkunamoodiin. Paina se alt+enter ja yritä uudestaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli nyt hieman ongelmaa,olen saanut Unlockattua sen ikkunan mutten ihan täysin tajunnut,että miten sen sitten saa pysymään,nimittäin kun Unlockkaan vaikka main panelin ja vaihdan sitten vaikka VC:en niin kummissakin näytöissä muuttuu se VC:en.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla "clone view" asetus käytössä, itse käytän Nvidian "multiview" toimintoa ja hyvin toimii. Esim. yksi VC ja toinen 2D paneli vierekkäin.

Itse tosin yleensä käytän 2D panelia 1:s näytöllä ja kaikki apuvimpaimet  + spotplane viewt siirrän 2:s näytölle.

Korttini on Nvidia 6600GT 128 Mb.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään