Guest smä

X-Plane 9/10 maisemaa tekemään

46 viestiä aiheessa

Alotin tossa 2 viikkoa sitten EFHK:n Xplanelle. Koitan vääntää kaikki objectit tonne. Nyt takana seuraavanlainen duuni..

http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=56928&st=0&gopid=629336entry629336

Tästä on hyvä jatkaa.

:P

-arska-

Noi on vähän pöljiä ku ei tuolta foorumilta voi ladata mitään liitetiedostoja jos ei ole rekisteröitynyt sinne. Pistä vaikka johonkin galleriaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Tästä on hyvä jatkaa.

Kaino pyyntö täältäkin. Jos paketti sisältää vain valokuvia, laita ne jakoon sellaisenaan Picasaan tai vastaan ilmaispalveluun. Tai tänne tai X-Plane.orgin kuvaosastolle. Ei varmasti olla ainuita jotka jättävät tällaiset turhat paketit lataamatta ja avaamatta, varsinkin rarrilla pakatut.

Niin minä odotan WED v.1.2:n ilmestymistä ja dokumenttien päivitystä ennen kuin alan tuumailla X-Plane 10 rakennuspuuhia. Odotusaika on kulunut hyvin OpenStreetMapin paikallisia tietoja päivitellessä…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää jatkossa varmaan heittää omalle palvelimelle shotit ja paketit  :thmbup:

-arska-

P.S. Malttakaa sen verran kirjautua sisään ja imasta paketti.. Ei ole iso asia.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää jatkossa varmaan heittää omalle palvelimelle shotit ja paketit  :thmbup:

-arska-

P.S. Malttakaa sen verran kirjautua sisään ja imasta paketti.. Ei ole iso asia.  8)

Olen nyt jo rekisteröitynyt varmaan viidelle kymmenelle eri foorumille, vain koska foorumeista tehdään nykyään suljettuja. Ei jaksa rekisteröityä taas uudelle vain saadakseni uteliaisuuteni tyydytettyä. Nytkin kyse oli vain yhdestä kuvasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minä odotan WED v.1.2:n ilmestymistä...

Niin WED 1.2 dp1 ensimmäinen ennakkoversio on nyt saatavilla. Ei ole ehkä vielä sovelias jokapojan työkaluksi mutta voi sillä jo tyypit ottaa.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä openstreetmap juttu tuntui niin mielenkiintoiselta että pitihän sitä kokeilla. Nappasin tampereen keskustasta palasen ja onnistuin sen jopa laittamaan simuun (xplane10).  Huomasin että sehän näyttä vallan hienolta. Tästä sitten tietenkin nälkä kasvoi kun löysin koko suomea koskevan paketin. Se ei tunnu toimivan niin hyvin koska tampereelle tuli vain harvoja talorykelmiä, turkuun ja helsinkiin näytti pikaisella testauksella taloja tulevan mukavasti. Onko muilla samaa ongelmaa tampereen suhteen, vai enko vain osaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko muilla samaa ongelmaa tampereen suhteen, vai enko vain osaa?

Kuten monen muunkin kaupungin kanssa, Tampereen OSMapiin ei ole vielä merkitty kaikkia rakennuksia. Usein alueelta puuttuvan luvallisen ilmakuvan takia. Eli rakennuksia ei näy X-Planessa, koska niitä ei ole OSM:ssäkään. Mutta jos rakennukset ovat varmasti OSM:ssä, vika viittaisi käyttämääsi vanhentuneeseen karttatiedostoon tai X-Planen renderöintiasetuksiin. Uusimman päivittäin vaihtuvan koko maan pbf-karttatiedoston saat Geofabrikista. Näytäpä sitä OSM2XP:lle ja kokeile uudelleen.

Jos mahdollista, käy tekemässä kierros Kuopion yllä. Siellä pitäisi olla rakennukset kohdallaan paitsi ihan eteläisissä kaupunginosissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kuopio on täynnä osm rakennuksia simussa. Simun asetuksista talot ja puut on asetettu maximi asetukselle.  Finland paketti minkä imuroin oli päivätty 12.4.2012 eli varsin tuore. Tampereella on osm talot määritetty ja simukin ne näyttää kun kokeilin aluksi pientä palaa keskustaa. Tämä koko suomi sitten ei jostain syystä minulla tamperetta piirrä kuin korttelin sieltä täältä. Täytyy jatkaa yrittämistä ja kokeilla pystyykö tuota täydentämään pienillä tilkuilla. Harmittavan pieniä paloja voi tuosta kartasta itse suoraan ladata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kuopio on täynnä osm rakennuksia simussa...

OK. En nyt pääse kokeilemaan mutta muistan tehneeni pari kierrosta Tampereen yllä rakennusten ollessa maisemassa mukana ja ruudunpäivitysnopeus laski selvästi. Eli ainakin se rohmuaa resursseja. Mutta niin taisi käydä Malmillakin… Jos vaikka (näyttiksen) muisti loppuu kesken ja ohjelma alkaa valikoivasti näyttää kohteita? Kokeile pudottaa asetuksista muiden yksityiskohtien määrää ja katso miten käy. Varsinkin autojen määrää kaduilla. Ei nyt tule heti mieleen, mistä moinen käytös johtuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onko sinulla käytössä xplane10?  Näyttiksen muistin loppumiseen en ihan heti usko(3gb) Täytyy tutkailla asiaa vielä enempi, ainakin joitain openscenery polkuja oli jo oletuksena väärin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pala kerrallaan sain täydennettyä tuota koko suomea koskevaa filua ja hyvin toimii. Herää epäilys että tuo joka päivä päivittyvä filu sisältää silti vanhempaa dataa kuin mitä itse saa napattua suoraan osm kartalta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on mielikuva, että jos JOSM softalla teet itse alueelle puuttuvia rakennuksia, ne saa ladattua seuraavana päivänä Geofabrigin sivuilta . Nyt ku toi OSM2XP 2.02 on ulkona, niin kannattaa tutustua tohon Shapefile judenssiin. Siinä on tuki nyt tällekkin.  http://osm2xp.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin minäkin asian ymmärsin mutta nyt en ole siitä ihan niin varma. Juuri tuosta paikasta imuroin koko suomen ja tänään jopa uudestaan. Elättelin toiveita kun tuo osm2xp päivittyi että olisi asian korjannut, no näin ei käynyt. Toisaalta loppu hyvi kaikki hyvin kun sain kotikaupungin täydennettyä suoraan kartta sivulta imuttamilla filuilla. Muut kaupungit tuntuis toimivan vallan hyvin ja simu näyttää tosi hyvältä. Metsän ja rakennusten piirto etäisyys on huikea. En koskaan saanu FSX säädettyä niin että autogen piirtäisi riittävän kauaksi, tämä korostui nopeilla lentokoneilla jolloin autogen hävisi lähes kokonaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo.. huikea on piirto ja sitähän voi säätää vielä haluamakseen. Mä olen käyttänyt 40km piirtoa ( 40000 ) . OSM2XP:ssä kannattaa käyttä  PBF pohjaista filua, ei OSM:ää.  En tiedä kumpi näistä päivittyy nopeammin vai päivittyykö molemmat yhtaikaa. Mutta kuitenkin, PBF filulla kun tekee scenen, niin OSM2XP tekee sen 2 X nopeammin. Mulla kestää noin 25min koko suomen tekeminen.

Toi uusin OSM2XP sisältää myös Facade editorin, mutta se on mulle vielä täysin käymättä läpi. Rakennuksien tekstuuritiedostojakin voi tehdä itse. Pitää vain osata tehdä FAC filu ja sit se tekstuuri jota käytetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kun korjaisivat teiden ja rautateiden osalta sen kun ne ovat maastoa ylempänä, nyt simu piirtää sen siltana eikä maavallina. Ainakin täällä on selkeästi simun vaihdos tapahtumassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään