Jari Vanhatupa

Vampula EFVP

81 viestiä aiheessa

Juu, kiitos näistä pikku tiedoista. Kaikenlaisista tiedonjyvistä on hyötyä kun tätä kokonaisuutta hahmottelee. Kun nyt päästiin aiheeseen, eli tuohon kiitotiehen ja kenttäalueeseen niin ajttelin kysyä tietävämmiltä, että mitä minun oikeastaan pitäisi kirjoittaa AFCAD2:sen Airport Properties valikon Mangnetic Variation kohtaan tämän Vampulan tapauksessa?

Finavian sivuilta löytyy tieto 7.0*E (JAN2010) +0.1 Kirjoitanko siihen tuon luvun 7.0 vai pitääkö simussa huomioida jotain muitakin juttuja tuon erannon suhteen?

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

ajttelin kysyä tietävämmiltä, että mitä minun oikeastaan pitäisi kirjoittaa AFCAD2:sen Airport Properties valikon Mangnetic Variation kohtaan tämän Vampulan tapauksessa?

...

Miksi et siirtyisi käyttämään afcadien teossa AFCAD2;n sijaan vaikka ADE9X:ää? (freeware sekin). Se on monipuolisempi ohjelma ja sillä voi kääntää afcadin sekä FS9:lle että FSX:lle sopivaksi. Koska Tonin ennusteen mukaan maisemasi toimisi kohtuullisesti myös FSX:ssä, tulisi samalla iskulla ikään kuin "kaksi kärpästä". Nostan kyllä hattua (oikeammin pipoani), kun viitsit käyttää aikaasi näiden maisemien väsäämiseen ja sen opetteluun kaikkien simuilijoiden hyväksi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et siirtyisi käyttämään afcadien teossa AFCAD2;n sijaan vaikka ADE9X:ää? (freeware sekin). Se on monipuolisempi ohjelma ja sillä voi kääntää afcadin sekä FS9:lle että FSX:lle sopivaksi. Koska Tonin ennusteen mukaan maisemasi toimisi kohtuullisesti myös FSX:ssä, tulisi samalla iskulla ikään kuin "kaksi kärpästä".

Pekalta jälleen hyvä neuvo. Täytyy myöntää, että tuossa saattaisi olla järkeä. Pitää jossakin vaiheessa tutustua tuohon ADE9X:ään ja katsoa mitä sillä saisi aikaan. Tosin siirtyminen AFCAD2:sesta johonkin muuhun tulee olemaan "katkera paikka" sillä en pidä muutoksista vaan olen sitä mieltä, että kaiken pitää olla jatkuvasti samanlaista mihin olen tottunut, mielellään maailman tappiin saakka.

;D

Kun painan jarrua kaasun sijasta, niin vähennän levottomuutta ja turhaa vauhdinpitoa leppoisan harrastukseni ympäriltä. Mutta koska arvostan Pekan tietoja näissä simulaattori asioissa, niin aion tutustua tuohon ADE9X:ään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites, onkos tämä projekti vielä elossa(tallessa) millään tasolla?

Tässä (kuten monet ovat saattaneet huomatakin) olen siirtynyt takaisin äffäsysiin, ja tuossa asentelin suurimman osan Suomen VFR kenttien skenukoista, ja alkoi tämä kiinnostaa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites, onkos tämä projekti vielä elossa(tallessa) millään tasolla?

Tässä (kuten monet ovat saattaneet huomatakin) olen siirtynyt takaisin äffäsysiin, ja tuossa asentelin suurimman osan Suomen VFR kenttien skenukoista, ja alkoi tämä kiinnostaa  :)

Juu on hengissä sillä lailla, että jokin aika sitten rakentelin hieman lisää sitä päähallia ja tein Afcad raakileen jonka perusteella sitten rupesin tekemaan ilmakuvaan perustuvaa kentän pohjaa.

Pudotin rimaa hieman alemmas, enkä tee paikalle photosceneryä, enkä muutakaan ympäristön muokkausta. Vanhanaikainen Fs-9 perus lisurikenttä saa luvan riittää. 

Varsinaisena ongelmana taitaa olla "minä itse" jolla on taipumus säheltää ja puuhata milloin mitäkin. Semmoinen pitkäjännitteinen yhden projektin loppuun vieminen, ennen uusien aloitusta tuntuu olevan meikäläiselle vaikeaa.

:-\

Laitan sitten kuvia tulemaan kun jotain merkittävää näytettävää kentällä on tapahtunut. Meikäläisen tyyliin saatan laitan myös lataus linkkejä keskeneräiseenkin kenttään jota sitten itse kukin voi halutessaan testailla.

Mutta juuri nyt on menossa Suprunod Desingin YAK-40:sen opiskelu ja parin radiomaston mallintaminen Kaunispään huipulle E.Sairion Ivalo-Saariselkä photariin. Vaikea sanoa minne sinkoilen seuraavaksi, jos se on Vampula projekti niin sitten se on, eipä sitä oikein voi tässävaiheessa tietää.

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään