Rolf Niemi

Näyttö ja FSX

47 viestiä aiheessa

Onko tuo puusto yms Autogen maisema samanlaista joka puolella, myös sellasilla alueilla joihin ei ole asennettu minkäänlaisia lisureita?

Niin - jäi (unohtui mainita), että käytössä on myös UT USAX, CanadaX ja AlaskaX ja niihin kaikki pätsit niin Acceleration kuin ORBX ja kyllä - aina kun käynnistän simun ja aivan sama, että missä, niin tilanne on sama. Kuva on tuo ns. default lento, jolla olen testaillut simua. On muistaakseni jossain Teksasissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile asentaa fps limiter uudestaan. Omalla koneellani esiintyi limiterin kannsa pientä nykimistä, mutta uudelleen asennus poisti ongelman. Ymmärtääkseni tuo fps rajoittamattomana ilman fps limitteriä vaihtelee jatkuvasti, joten se ei varmaankaan ole ongelman syy. Oma Asus GTX 560 korttini viimeisillä ajureilla toimii ihan hyvin. Kaikki simun säädöt ovat tapissa vesiasetuksia lukuunottamatta ja Carenadon Mooneyllä ja Bushilla fps on ilman limitteriä pääsääntöisesti yli 50. Välillä se käy hetkellisesti alempana, mutta lentäminen on vielä sulavaa. Tämä siis FTX maisemissa. Portlandissa fps jää vähän alhaisemmaksi. Fps limiter asetettu 25 ja PMDG J-41 toimii hyvin Portlandissakin.

Aikoinaan kun yritin ylikellottaa vanhaa HD4850 korttia, sain aikaan maisemaan kaikenlaista tornia ja muuta legopalikkaa. Asetusten palautus tehdasasetuksiin poisti tuon ongelman. Kannattaisiko yrittää asetusten palautusta  ja lähteä liikkeelle säätämällä asetukset ensin simusta tappiin ennen muita muutoksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei - kokeilen tuon Limitterin uudelleen asennusta. Asensin äsken uudet nVidian ajurit ja nykiminen tasaantui melkoisesti. En ole korttia kellotellut - se on tehtaan jäljiltä. Minulla mättää varmasti jokin noissa Inspectorin asetuksissa. Simun asetukset ovat lähes tapissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei - kokeilen tuon Limitterin uudelleen asennusta. Asensin äsken uudet nVidian ajurit ja nykiminen tasaantui melkoisesti. En ole korttia kellotellut - se on tehtaan jäljiltä. Minulla mättää varmasti jokin noissa Inspectorin asetuksissa. Simun asetukset ovat lähes tapissa...

Kannattaisko suosiolla ihan ensteks kokeilla Nvidian oman control panelin kautta säätää noita asetuksia ja sitten testata simussa ne.

Sen jälkeen siirtyä siihen Inspectoriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisko suosiolla ihan ensteks kokeilla Nvidian oman control panelin kautta säätää noita asetuksia ja sitten testata simussa ne.

Sen jälkeen siirtyä siihen Inspectoriin.

No saisinko jotain tipsejä jos muuten käytän itse simussa ORBX:n ohjeiden mukaisia asetuksia?

Tässä:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni ajatus tuli mieleeni äskettäin lukiessani aihetta käsitteleviä foorumeita. Eräs kaveri siellä sanoi tähän tapaan, että pyöreä menee neliskanttiseen, mutta ei päinvastoin. Tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen ettei niillä muodoilla kuitenkaan ole lopulta niin suurta merkitystä eli olen tuijottanut liikaa juuri samankaltaisuuteen / vastaavuuteen?

Jees, noin se menee. Emolevyn manuaalista näkyy maan/+12V -pinnien järjestys, ja sitten virtajohdostahan näet, että menee oikein päin (musta/keltainen). Itse jouduin päättelemään samalla tavalla asian. Kyseessä melkein sama Asus kuin sinulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, noin se menee. Emolevyn manuaalista näkyy maan/+12V -pinnien järjestys, ja sitten virtajohdostahan näet, että menee oikein päin (musta/keltainen). Itse jouduin päättelemään samalla tavalla asian. Kyseessä melkein sama Asus kuin sinulla.

Jooh - en tiedä, mutta tuntuu, että jokin mättää. Kuvassa FSX on ikkuna-modissa, jolloin tuon kuvan otin. Eikö tuon punaisella merkityn alueen arvo pitäisi aina pysytellä yli 12:sta Voltin? Kun sammutin FSX:n, niin tuo arvo palautui tasan 12:sta Volttiin - kummallista vai onko?

En muuten kyselisi, mutta en saa millään FSX:ää sujuvaksi. Yleensä en tuijottele frameja, mutta kun olen ratkaisuja etsinyt, niin pakostakin myös noita olen tutkaillut. Heittely on välillä 0.3 -30  :o

Ei ole väliä onko Limiter käytössä vai ei. Tweikkinä on Highmem Fix ja Fiber = 0.20 (kokeillut eri arvoja)

Se minua tässä pännii eniten, että edellisessä kokoonpanossa FSX toimi kaiken kaikkiaan paaaaaljooon paremmin. Muutama BlueScreenkin on tässä ollut - tosin niin on monella muullakin nVidian ajureita käyttävillä foorumin mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on muuten sen tyyppistä ongelmaa että, kun lennän FSX niin näytössä näkyy sellaista vähän niinkuin aaltoilemista, sellaista nopeaa, näkyy parhaiten yöllä.......onko vika näytässä vai FSX;ässä vai missä? näyttönä BENQ G2420HDB

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on muuten sen tyyppistä ongelmaa että, kun lennän FSX niin näytössä näkyy sellaista vähän niinkuin aaltoilemista, sellaista nopeaa, näkyy parhaiten yöllä.......onko vika näytässä vai FSX;ässä vai missä? näyttönä BENQ G2420HDB

Minkälaista aaltoilemista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaista aaltoilemista?

Yritin ottaa kuvan kyseisestä tapahtumasta, mutta ei onistunut, koska sitä ei näkynyt siinä kuvassa.......pitäisikö kokeilla että tekeekö samaa eri näytöllä ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin ottaa kuvan kyseisestä tapahtumasta, mutta ei onistunut, koska sitä ei näkynyt siinä kuvassa.......pitäisikö kokeilla että tekeekö samaa eri näytöllä ?

Tuo "aaltoilu" tuli minullekkin uusimpien ajureiden myötä. Meillä on aika pitkälti samanlainen kokoonpano paitsi että minulla on GTX 560. Millaiset näytönohjainasetukset sinulla on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo "aaltoilu" tuli minullekkin uusimpien ajureiden myötä. Meillä on aika pitkälti samanlainen kokoonpano paitsi että minulla on GTX 560. Millaiset näytönohjainasetukset sinulla on?

Pitääkö minun siis katsoa ne sieltä "NVIDIA Control Panel":ista  ;D ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö minun siis katsoa ne sieltä "NVIDIA Control Panel":ista  ;D ?

Ei tarvitse eikä naamailukaan asiaa paljon auta. No miten vain - löysinkin jo ehkä ratkaisun kaikkiin ongelmiin. Ainakin toistaiseksi framet pysyy kuosissaan eikä nytkittele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tarvitse eikä naamailukaan asiaa paljon auta. No miten vain - löysinkin jo ehkä ratkaisun kaikkiin ongelmiin. Ainakin toistaiseksi framet pysyy kuosissaan eikä nytkittele.

Kysyin tuon ihan tosissani.......ja pyrin vain siihen että saisin sen "aaltoilun" pois......koska se on aika häiritsevää yölennoilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli miten aaltoilun saa pois?......tässä niitä asetuksia, jos auttaa edes pätkääkään:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoiset asetukset - mistä sinä niitä säätelet? Niin - minä aloitin tavallaan homman äsken alusta ja vedin simun puolelta kaikki asetukset ensin vasempaan eli minimiin. Siitä sitten pikkuhiljaa lisäilemään nuppeja oikealle testipaikkana Seatle. Framet pysyy aika hyvin simusta asetetussa limit 30 toistaiseksi eikä tuota aaltoiluakaan ole vielä esiintynyt, mutta pientä nykimistä on paikka paikoin.

Voisi kysyä, että milloin huomasit tuon aaltoilun ja mitä olit tehnyt ennen sitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoiset asetukset - mistä sinä niitä säätelet? Niin - minä aloitin tavallaan homman äsken alusta ja vedin simun puolelta kaikki asetukset ensin vasempaan eli minimiin. Siitä sitten pikkuhiljaa lisäilemään nuppeja oikealle testipaikkana Seatle. Framet pysyy aika hyvin simusta asetetussa limit 30 toistaiseksi eikä tuota aaltoiluakaan ole vielä esiintynyt, mutta pientä nykimistä on paikka paikoin.

Voisi kysyä, että milloin huomasit tuon aaltoilun ja mitä olit tehnyt ennen sitä?

Heti kun olin asentanut simun, niin sitä ilmeentyi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita säätää simusta ensin asetuksia pienemmälle ja katso, että häviääkö tuo aaltoilu. Näin voinet paikallistaa häiriön aiheuttajan. Vaivalloista ehkä, mutta siitä hyvä ettei simua tarvitse välillä sulkea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita säätää simusta ensin asetuksia pienemmälle ja katso, että häviääkö tuo aaltoilu. Näin voinet paikallistaa häiriön aiheuttajan. Vaivalloista ehkä, mutta siitä hyvä ettei simua tarvitse välillä sulkea.

Kokeilin simua eri cfg:n kanssa niin aaltoilua oli vielä, välillä hävisi, ja sitten taas ilmestyi takaisin.......ja en halua tinkiä nykyisistä asetuksistani  :( Eli pitääkö minun elää vaan tuon "aaltoilun" kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin simua eri cfg:n kanssa niin aaltoilua oli vielä, välillä hävisi, ja sitten taas ilmestyi takaisin.......ja en halua tinkiä nykyisistä asetuksistani  :( Eli pitääkö minun elää vaan tuon "aaltoilun" kanssa?

Pyydät apua, Rolf neuvoo mitä pitää yrittää, kieltäydyt ja tyydyt elämään ongelman kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattaisi liittyä vsync-asetuksiin... Jos käännät näkymää nopeasti, näyttääkö kuva silloin tavallaan repeävän? Onko FPS joskus yli 60?

fsx.cfg:ss voi kokeilla tätä:

[GRAPHICS]

ForceFullScreenVSync=1

Toinen mahdollisuus/lisäksi voi valita nvidia control panelin 3d asetuksista vsync = enabled. Saattavat olla vähän eri nimillä ajurin säädöissä, yritän ulkoa muistella kun ei  ole nvidian korttia enää missään koneessa. Voi lukea myös "Wait for vertical refresh"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ehkä ketään suuremmin kiinnosta, mutta kun aihetta olen pitemmän aikaa veivannut, niin katson aiheelliseksi antaa pienen loppuraportin.

Asensin kaiken uusiksi käyttöjärjestelmästä lähtien ja nyt kaikki toimii vallan mainiosti asetusten ollessa melko tapissa. Kiitos niille, jotka yrittivät auttaa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään