Patrick Ojanen

FSX ei asennu

35 viestiä aiheessa

Jaa'a - en tiedä, mutta monta kertaa parempaan tulokseen pääsee asentamalla kaiken uusiksi käyttöjärjestelmää myöden. Minä rassasin pari kolme viikkoa kaiken maailman säätöjen kanssa tässä vähän aikaa sitten, kunnes totesin, että helpoin ja nopein tapa on koko roskan uudelleen asennus ja FSX sitten puhtaalle koneelle. Suosittelen sinunkin tapauksessasi tuota, sillä se lienee kuitenkin nopein ja varmin tapa saada kaikki toimimaan.

Tuossa vielä jotain:

http://www.exedlllibrary.com/dll-g/gameuxinstallhelper-dll.html

Luin jostakin äsken, että se pitäisi löytyä asennus-DVD:ltä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No pitääpä kokeilla tuota koko koneen uudelleen asennusta.

Tuossa vielä yksi ehdotus - laita Googleen hakusanaksi:

gameuxinstallhelper.dll fsx

En viitsinyt alkaa kahlaamaan noita läpi, mutta ehkä kannattaa vilkaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ongelma edelleen ratkaisematta. No asensitko käyttöjärjestemän uusiksi? Se on nimittäin varmin tapa sulkea pois lukuisa määrä ongelman aiheuttajia. Jos olet tehnyt uudelleen asennuksen kaikkine tarpeellisine ohjelmineen, niin vika täytyy olla asennuslevyssä. Vika voi olla myös DVD-asemassa. Asentelin tässä taannoin X-Planea. Ensimmäiset kolme (3) levyä asentui hienosti ja sitten asennus tyssäsi kuin seinään. Yrtin lukuisia kertoja ennen kuin totesin, että aseman täytyy olla rikki ja hain uuden (30€). Se oli siinä ja kaikki alkoi taas pelittämään. Mystistä tuossa oli se, että pystyin esim. asentamaan Wintoosan vanhalta asemalta ongelmitta kuin myös simut tai sitten se oli hajonnut noiden asentamisten jälkeen.

Jos simulle suorittaa asennuksen poiston, niin siinä hommassa menee tovi kun poistaa käsin kaikki siihen viittaavat rekisterimerkinnät sieltä täältä kuin myös kaikki kansiot. Minä olen tehnyt tuon käsin, mutta tuolloin täytyy tietää tarkasti mitä ja mistä poistaa. Windows 7:ssa on omat kikkansa - XP:ssä homma on hieman selkeämpi. Jotta vältttyisi muilta ongelmilta tietämättä tarkaalleen tekemisiään rekisterin suhteen suosittelen edelleen koko käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta. Se on suhteellisen nopea toimenpide vaikkakin päivitysten kanssa menee oma aikansa.

Kun olet saanut käyttiksen kaikkine vermeineen asennetuksi, niin suosittelen heti seuraavaksi toimenpiteeksi levyn eheytystä jollakin kunnollisella ohjelmalla. Itse käytän O&O Defrag -nimistä ohjelmaa. Tämän jälkeen asennat simun kaikkine lisureineen ja eheytät sen jälkeen taas kiintolevyn. Tweikkejä ei juurikaan tarvita mitä nyt Highmemfix ja pari muuta. UIAtimationcore (Vistaversio jos käyttää WIN 7) oli ainakin minulle tarpeellinen satunnaisen kaatumisen välttämiseksi.

Tuosta demo-jutusta en osaa sanoa muuta kuin että kokeilemallahan se selviää - et ainakaan menetä mitään, mutta harkitse, mitä sinulle on myös muiden suulla suositeltu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ongelma edelleen ratkaisematta. No asensitko käyttöjärjestemän uusiksi? Se on nimittäin varmin tapa sulkea pois lukuisa määrä ongelman aiheuttajia. Jos olet tehnyt uudelleen asennuksen kaikkine tarpeellisine ohjelmineen, niin vika täytyy olla asennuslevyssä. Vika voi olla myös DVD-asemassa. Asentelin tässä taannoin X-Planea. Ensimmäiset kolme (3) levyä asentui hienosti ja sitten asennus tyssäsi kuin seinään. Yrtin lukuisia kertoja ennen kuin totesin, että aseman täytyy olla rikki ja hain uuden (30€). Se oli siinä ja kaikki alkoi taas pelittämään. Mystistä tuossa oli se, että pystyin esim. asentamaan Wintoosan vanhalta asemalta ongelmitta kuin myös simut tai sitten se oli hajonnut noiden asentamisten jälkeen.

Jos simulle suorittaa asennuksen poiston, niin siinä hommassa menee tovi kun poistaa käsin kaikki siihen viittaavat rekisterimerkinnät sieltä täältä kuin myös kaikki kansiot. Minä olen tehnyt tuon käsin, mutta tuolloin täytyy tietää tarkasti mitä ja mistä poistaa. Windows 7:ssa on omat kikkansa - XP:ssä homma on hieman selkeämpi. Jotta vältttyisi muilta ongelmilta tietämättä tarkaalleen tekemisiään rekisterin suhteen suosittelen edelleen koko käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta. Se on suhteellisen nopea toimenpide vaikkakin päivitysten kanssa menee oma aikansa.

Kun olet saanut käyttiksen kaikkine vermeineen asennetuksi, niin suosittelen heti seuraavaksi toimenpiteeksi levyn eheytystä jollakin kunnollisella ohjelmalla. Itse käytän O&O Defrag -nimistä ohjelmaa. Tämän jälkeen asennat simun kaikkine lisureineen ja eheytät sen jälkeen taas kiintolevyn. Tweikkejä ei juurikaan tarvita mitä nyt Highmemfix ja pari muuta. UIAtimationcore (Vistaversio jos käyttää WIN 7) oli ainakin minulle tarpeellinen satunnaisen kaatumisen välttämiseksi.

Tuosta demo-jutusta en osaa sanoa muuta kuin että kokeilemallahan se selviää - et ainakaan menetä mitään, mutta harkitse, mitä sinulle on myös muiden suulla suositeltu...

Juu oon tuota käyttiksen uudellee asentamista harkinnutkin, mutta kun ei viittisi vetää uudelleen. CD-asema tosin on 3v vanha, mutta kaikki muut simut ja pelit sekä musiikin löytää ihan hyvin. Tietenkin voisi vaihtaa tuon aseman ja kokeilla sillä tavalla ja vasta sen jälkeen veää koneen käyttis uudelleen. Välilä on tosin tuo vasFMC:n ND ihan pikselinen ja samaa teki Euro Truck Simukin joskus. Nyt ne toimivat ja en ole edes mitään päivittänyt paitsi näytön HD-laatuiseen. Voisiko tuo auttaa FSX:n asennukseen? En usko et auttaa, mutta kokeillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos aseman vaihto ei auta, niin käyttiksen uudelleen asennus - edelleen paras vaihtoehto sinun tapauksessasi. Pikkujuttu hyötyyn nähden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos aseman vaihto ei auta, niin käyttiksen uudelleen asennus - edelleen paras vaihtoehto sinun tapauksessasi. Pikkujuttu hyötyyn nähden.

FSX skulaa ja kaikki on taas hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiinnosta kysäisen ja vinkiksi muille vastaavassa tilanteessa, että mikä oli ratkaisu tähän?

Käyttiksen uudelleenasennus autto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään