Jan Sandholm

Microsoftilta tulossa uusi lentosimu "Flight"

153 viestiä aiheessa

Olipa alkeellinen tuo ilmainen osuus. Käsittäkseni jos haluaa lentää Hawaijilla, joutuu maisemasta maksamaan noin 20 euroa. Samoin lisälentokoneet, kuten Maule, maksavat.

Flight ei siis ole ilmainen. En aio maksaa sen lisäosista yhtään mitään. Miksi mainostaa peliä ilmaiseksi ellei se sitä olekaan?

Mitkä ovat muiden kommentit?

yES

Periaatteessa samalla tapaa ainakin itse olen simulaattoria rakennellut, ilmaisilla ja maksullisilla lisureilla. FSX on vaan laajempi vrt. Flightiin. Eli eihän se kovin täydellinen FSX ole itsekkään, silti on pitänyt itse ostaa paljon maisemaa muokkaavia lisureita yms, jotta FSX on miellyttänyt, ei defaultilla saa fiilistä päälle. Tässä nyt on vaan Flightin kohdalla eriasia se, ettei laajuus ole vielä yhtä suuri kun FSX:ssä, eiköhän se siitä lisureineen laajene ajallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneton esitys. Tulee mieleen joku "peli" tyylinen sovellus. Saa jäädä kaupan hyllylle minun osaltani.

Kai sitä nyt pettyy jos ostaa Land Roverin ja kuvittelee sen olevan Ferrari. Ihan eri käyttötarkoitus.

Flight ON peli ja sellaiseksi se on tarkoitettukin. Ei kukaan ole minun mielestäni väittänyt sen olevan joku hardcore-simulaattori.

Onko se hyvä / hauska / kaunis / viihdyttävä peli jos katsoo asiaa toisesta näkökulmasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

New best score! Jees!  ;D

No, tuota pikkuväkeä käy joskus kylässä, niin pistän tytöt ja pojat lentelemään pallojen seassa. Onhan tuo sentään ilmainen peli.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flight ei siis ole ilmainen. En aio maksaa sen lisäosista yhtään mitään. Miksi mainostaa peliä ilmaiseksi ellei se sitä olekaan?

On olemassa käsite free to play, mikä on uudehko, mutta nopeasti yleistyvä ansaintamalli pelibisneksessä. Tarkoittaa siis käytännössä, että alkuun pääsee ilmaiseksi, mutta lisäherkuista joutuu maksamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On olemassa käsite free to play, mikä on uudehko, mutta nopeasti yleistyvä ansaintamalli pelibisneksessä. Tarkoittaa siis käytännössä, että alkuun pääsee ilmaiseksi, mutta lisäherkuista joutuu maksamaan.

Aika ovela veto Microsoftilta. En vielä heittäisi kirvestä kaivoon tämän uutuuden suhteen, ehkäpä tarkoitus on saada "koukkuun" uusia lentosimulaattorista kiinnostuvia harrastajia. Myöhemmin sitten alkaa se oikein varsinainen tykitys ja homma alkaa vakavoitumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En vielä heittäisi kirvestä kaivoon tämän uutuuden suhteen, ehkäpä tarkoitus on saada "koukkuun" uusia lentosimulaattorista kiinnostuvia harrastajia. Myöhemmin sitten alkaa se oikein varsinainen tykitys ja homma alkaa vakavoitumaan.

No ei kannata pidätellä happea ja se kirveskin kannattaa varmaan realisoida johonkin järkevämpään. Kyllä se jo pitäisi ihmisten ymmärtää, että tuossa pelissä ei ole mitään simulaattoriharrastajalle. Ei ole, eikä tule. Ei siihen jälkikäteen voida enää lisätä mahdollisuuksia esim. koneiden järjestelmien mallintamisiin tai mitään muutakaan yhtään vakavammin otettavan simulaattorin uskottavuuden peruskiviin lukeutuvaa juttua. Jos ei niitä mahdollisuuksia ole alunperin sinne tehty, niitä on hyvin hankala sinne lisätä... Tämä on ArcadePeli isolla A:lla ja P:llä, eikä se tule siitä ikinä miksikään muuttumaan. Ei, vaikka siihen joskus tulevaisuudessa saisikin ostettua pari kivaa eye candy-maisemaa ja arcade-lentokonetta. Puhumattakaan siitä, että siihen ei tulla pahemmin ilmaisia lisäosia näkemään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa myös muistaa, että Microsoft antoi kenkää koko kehitystiimille joten se tärkein osaaminen uuden simulaattorin kehittämiseen on jo menetetty. Ainakin osa tiimistä siirtyi kehittämään FSX:n päälle rakennettua Prepar3D:tä. Todella harmillinen päätös kaikenkaikkiaan näin pitkän ja hienon pelisarjan historialle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todellakin hyvä arvio ja vaikuttaa vihdoin puolueettomalta. Täällä tuo on melko kovaan ääneen julistettu arcadeksi, mitä se ei tuon tai muiden lukemieni kommenttien perusteella ole:

It does NOT, however, amount to an arcade game where there’s no flight model. The default flight model with all the “assits” turned on is actually far more unforgiving than the “easy” flight model in Flight Simulator X.

Varmastikaan Flight ei ole millään tavalla FSX:n korvaaja ja yhtä varmasti sillä ei ole mitään tarjottavaa monille täällä pyöriville aktiiviharrastajille, mutta ainakin itse aion antaa tuolle mahdollisuuden. Jonkinlaisia mahdollisuuksia on, kun en mitään hyperrealismia ole ikinä hakenut. Minä kuulun juuri siihen joukkoon, jolle FSX:n tehtävät oli tarkoitettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ei tuosta simua saa. Sitäpaitsi pilvetkin on samaa paskaa kun fsx:n defuna :D ...

Testasin myös xplane10:n demoa, en ole valmis vielä siihenkään siirtymään. Ensinnäkin se käyttöliittymä on niin kauhea, ja onko siinä vieläkään kunno virtualcockpittiä? Meni kyllä jo maku kun 747 veti inside loopin ilman kummempaa efforttia...

Mitä simua tässä nyt jatkossa pelaa, onneksi FSX:llä on vielä vuosia aikaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.pak tiedostoja jos pääsis purkailemaan, niin näkisi miten paljon saisi tuosta otettua FSX:n käyttöön. :)

EDIT:

Itse itselleni vastaten, Winrarilla sain avattua nuo pak tiedostot :D

Suurin osa on muokattavissa, pilvitekstuureista lähtien autogen puustoon. Eli ei tuo ihan lukittu systeemi ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuli ladattua ja testattua. Ei oikeen innostanut. Aikaa meni näppäinten ja ohjaimen säätämisessä ja peli tuntuu todellakin arcade- meiningiltä, mitä se tietysti onkin. Lensin minuutin ja suljin pelin. Huom. PELIN. Jopa valikossa lukee "Play" ja fs:ssä lukee "Fly"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flightistä tulee lähinnä mieleen muropakettien mukana joskus tulleet pelit.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauheeta kun peli on peli. En ole kuullut kenekään väitäneenkään että se olisi mikään simulaattori vaan peli se on ollut alusta saakka. Joten olisi mukavaa jos jokainen ei kävisi tällä toteamassa että "peli sen on".  :laugh: Varmaan me kaikki tiedämme että suurin osa täällä ei siitä pidä joten turha vaiva jokaisen käydä kertoamssa "minä en pitänyt siitä".  :laugh:  ;) Pätemisen makua taas...

Kertokaapa miksi jokainen käy vuorollaan täällä kertomassa "en pitänyt siitä se tosiaan on pelkkä peli". Mitä hittoa minä tai joku muu sillä tiedolla tekee kun se on kerrottu jo sata kertaa aiemminkin. Minulle riittää että tiedän itse pidänkö jostain vai en, en tunne tarvetta kertoa mielipidettäni puolelle valtakuntaa.

PS. En ole kokeillut Flightia koska tiedän että se on peli, joten en katso tarpeelliseksi edes ladata ja asentaa sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauheeta kun peli on peli.... Pätemisen makua taas...

Mitä pätemisen makua sinä tässä näät? En tykkää -kommentit johtuu varmaan siitä, että odotettiin jotain vähän laadukkaampaa...

Flight on todellakin arcadepeli eikä siitä pääse yli eikä ympäri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä pätemisen makua sinä tässä näät? En tykkää -kommentit johtuu varmaan siitä, että odotettiin jotain vähän laadukkaampaa...

Flight on todellakin arcadepeli eikä siitä pääse yli eikä ympäri.

Minusta tuntuu kovasti, että tällä foorumilla on ihan oma määritelmänsä arcadelle. Lentopelien tapauksessahan sillä tarkoitetaan yleensä sitä, että fysiikkamallinnusta tai lentomallia ei käytännössä ole, eli koneita ei saa sakkaamaan, ne eivät juuri menetä nopeutta nousussa tai kaarrossa, lentely tapahtuu pilvenpiirtäjien lomassa yms. Puhutaan nyt siis Crimson Skies -tyylisistä peleistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauheeta kun peli on peli. En ole kuullut kenekään väitäneenkään että se olisi mikään simulaattori vaan peli se on ollut alusta saakka. Joten olisi mukavaa jos jokainen ei kävisi tällä toteamassa että "peli sen on".  :laugh: Varmaan me kaikki tiedämme että suurin osa täällä ei siitä pidä joten turha vaiva jokaisen käydä kertoamssa "minä en pitänyt siitä".  :laugh:  ;) Pätemisen makua taas...

Kertokaapa miksi jokainen käy vuorollaan täällä kertomassa "en pitänyt siitä se tosiaan on pelkkä peli". Mitä hittoa minä tai joku muu sillä tiedolla tekee kun se on kerrottu jo sata kertaa aiemminkin. Minulle riittää että tiedän itse pidänkö jostain vai en, en tunne tarvetta kertoa mielipidettäni puolelle valtakuntaa.

PS. En ole kokeillut Flightia koska tiedän että se on peli, joten en katso tarpeelliseksi edes ladata ja asentaa sitä.

Ehkä tässä traagisinta on se, että Microsoftin vuosikymmeniä kestänyt Flight Simulator saaga on nyt lopullisesti ohitse? Pitäähän tuo nyt omin silmin nähdä, ennenkuin sen uskoo. Eikös FSX:stäkin aluksi sanottu että peli mikä peli. missioita ja kaikkee. pilattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testattu on ja ei oikein innostanut. Kivahan sillä on leikkiä, mutta siihen se jääkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta tuntuu kovasti, että tällä foorumilla on ihan oma määritelmänsä arcadelle. Lentopelien tapauksessahan sillä tarkoitetaan yleensä sitä, että fysiikkamallinnusta tai lentomallia ei käytännössä ole, eli koneita ei saa sakkaamaan, ne eivät juuri menetä nopeutta nousussa tai kaarrossa, lentely tapahtuu pilvenpiirtäjien lomassa yms. Puhutaan nyt siis Crimson Skies -tyylisistä peleistä.

Tuli muuten mieleen tuosta sakkaamisesta... tässä real vs simu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli muuten mieleen tuosta sakkaamisesta... tässä real vs simu.

Ei kyllä kerro yhtään mitään muuta, kuin että on oikein pyritty saamaan näyttämään nuo identtisiltä. Muita johtopäätöksiä ei kannata vetää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään