Guest SeppoHamalainen

Tekstitykset DVD-elokuvaan

3 viestiä aiheessa

Terve!

Mulla on ulkomaasta ostettu DVD-elokuva, josta ei ymmärrettävästi suomenkielisiä tekstityksiä löydy. Sotaelokuvan ollessa kyseessä olisi kuitenkin kiva jos ei tarvitsisi (edes ysin englannilla) yrittää räiskinnän ja paukkeen yli kuunnella, vaikka se tunnelmaa luokin. Ymmärtääkseni tavallisissa, yhdessä tiedostossa olevissa elokuvissa tekstitys hoidetaan niin, että tekstitiedosto vain heitetään samaan kansioon videon kanssa, mutta kun DVD:lläni on video- ja audio-kansiot, ja video on pätkitty osiin, johtuen varmaankin siitä että DVD-soittimella voi valita eri kohtauksia. Nyt pitäisi siis kuitenkin saada se yksi tekstitiedosto näyttämään tekstit koko elokuvan ajan. Tekstit siis löytyykin jo.

Pähkinänkuoressa: Miten laitan txt-tiedostossa olevat tekstit mukaan DVD-elokuvaan? Mitään valikkohienouksia en tarvitse, itse asiassa ko. DVD:llä ei ollut tekstityksiä lainkaan joten ei haittaa vaikka ainoa katseluvaihtoehto olisi tekstien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ei mun älykkyysosamäärä riittänyt, kauhistuin jo kuvista.

Sen sijaan löysinkin näppärän ohjelman nimeltä DVDSubber, jolla voi valmiista tekstitystiedostosta (joita löytyy varsin helposti googelilla) laittaa elokuvaan tekstit. Säätämiseltä ei tosin vältytty tälläkään kertaa, aluksi ohjelma halusi aloittaa tekstitykset jo introissa. Onneksi ohjelmalle voi kertoa milloin laitetaan ensimmäinen rivi pyörimään, eikä tarvinnut jokaista riviä erikseen muuntaa. Toki pientä viivettä tästä aiheutui paikoitellen, mutta varsin selvää enklantia ne pojat puhuivat, varsinkin kun puolet kaikesta puheesta koostuu sanasta "motherf****r."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään