Guest juhake

Hieman RBR kuvia

57 viestiä aiheessa

;D

 

  Juu projekteja on. Ratin nykyinen tilanne. Ja juu kuvat on niitä heikkolaatuisia taas.....

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

  Jos kiinnostaa, niin laitan kuvia mekanismeista lisää.

 

-taito

 

Ainiin BLING BLING

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asensin minäkin tuon RBR:n ja siihen sen uusimman patchin, v1.02. Siitä huolimatta peli ei toimi kunnolla. Audio jumittaa valikoissa aika ajoin, ja ajossakin välillä tulee lyhyitä pausseja. Grafiikat sinänsä pyörivät OK. Asetin ne varovaisesti siihen 800*jotain tilaan.

Kone on Amilon 1546 ja siinä on ATI Mobility Radeon X1800, joka täyttää speksit.

Osaatteko antaa vinkkejä, että mitä pitäisi enabloida ja mitä disabloida grafiikassa/audiossa, että homma pelittäisi paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaatteko antaa vinkkejä, että mitä pitäisi enabloida ja mitä disabloida grafiikassa/audiossa, että homma pelittäisi paremmin.

 

Kannattaisi aloittaa näytönohjaimen ja äänikortin ajureiden päivittämisellä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaisi aloittaa näytönohjaimen ja äänikortin ajureiden päivittämisellä...

Näin juuri. Teinkin sen heti samantien, mutta ajurit olivat uusimmat mitä ATI:lta löytyi.

 

Erityisesti kiinnostaisi kuulla, että onko teillä muilla RBR:n pelaajilla ollut mitään ongelmia sen audion tai videon kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole mulla kyllä pätkinyt koskaan äänet eikä grafiikka.

 

Tässä olisi yks filmin pätkä yömodista.

Video

 

Tuo noihin erikoiskokeisiin lisää haastetta  ;).

Tuote löytyy Bhmotorsportin foorumilta.

 

Terv. Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...ja oliskohan kuvia saatavilla kyseisestä radasta? Ihmettelen ettei Blackhole Motorsportsin sivuilla mainita mitään koko jutusta  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nythän taidankin ladata tuon  :o Ihan siistiä jälkeä tsekin pojilta  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli itsekkin tuo kyseinen pätkä asennettua ja todeta, että on Tsekit tehnyt hyvää jälkeä.

Pieni videon pätkä kuinka se Xsara taipui.

Video (33Mt)

 

Aika pätkälle 4.58:56, josta vielä saa pikkasen nipistettyä pois. Vaikka tuntuu, että tuli hyödynnettyä koko leveydeltä  :).

Korvasin Enkun koulupätkän tällä uudella, joten alla on aina sorapyörät ja pito on mitä on.

Sora osuus vaikutta myös todella liukkaalta.

 

Terv. Antti

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kohta lähdetään. Hengitys kiihtyy, otteet ratista ja nuottivihosta tiukkenevat.

Juha prkl, mitäs nuo tuolla polliisiauton edessä ovat?!  :o:thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika mielenkiintoista. En ymmärrä miten voi mennä aika yli 7 minuutiksi  :-\ Tuntuu kuin ajaisi kehää tuossa Tsekin radassa. Jotenkin ei opasteet pelaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Mites on, kun tuntuu tuo kaasu olevan pohjassa kokoajan kun laittaa tuollaisen Microsoftin ratti+polkimet yhdistelmän käyttöön pelissä. :thmbdn:

 

En nyt tarkempaa mallia noille muista, mutta jos joku tietäis syytä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyykö tuota uutta pätkää käyttämään muutakin kuin Tournament pluginin kautta?

Mulla tuo plugin saa autojen asetukset heittämään häränpyllyä ja ovat jotain ihan muuta kuin mitä pitäisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyykö tuota uutta pätkää käyttämään muutakin kuin Tournament pluginin kautta?

Mulla tuo plugin saa autojen asetukset heittämään häränpyllyä ja ovat jotain ihan muuta kuin mitä pitäisi.

 

Pystyy, siinä kun käynnistää sen installerin niin heti ekassa ruudussa lukee ohjeet :)

 

Tykkään vietävästi ajella noilla ranskan asfalttiradoilla kun ohjaus on jämäkkää ja pitoa on paljon :P Joux Plane varmaan ykkössuosikki radoista kun siellä pääsee välillä tykittämään täysillä ja välillä taas on todella ahdasta. Video (xvid)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyy, siinä kun käynnistää sen installerin niin heti ekassa ruudussa lukee ohjeet :)

 

Jeps, mahtavaa!

Tuntu Lancia taipuvan erittäin hyvin tuolle pätkälle. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli tuossa aikaisemmin isoja ongelmia tämän RBR:n kanssa. Audio pätki ja grafiikka kanssa, eikä peliä pystynyt sulkemaan (Exit) ilman että koko käyttis meni jumiin ja sitten sinisen ikkunan kautta ylös.

Sittemmin kokeilin sellaista, että tapoin kaikki näytönohjaimeeni liittyvät prosessit ennen pelin käynnistämistä, ja jo alkoi toimia. Enää ei ole mitään ongelmaa ja peli toimii upeasti parhaalla grafiikalla (1024*...)

Näytönohjaimena ATI Mobility Radeon X1800. Ei riitä että tappaa sen ATI:n "komentokeskuksen", vaan pitää tappaa kaikki muukin mikä siellä prosessilistalla viittaa ATI:in.

Käyttis on XP ja kone FSC Amilo...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten muuten saa controlsit keyboardille? ??? Kun peli (tai simu? ;D) ei tahdo "löytää" mitään muuta kuin joikkaria, ja eihän sillä voi ajaa. :P Vai onko pakko ostaa ratti? Tai mitä pitää laittaa tohon Steering kohtaan Contoller Setupissa jos ajan näppiksellä?

 

//P.L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten muuten saa controlsit keyboardille? ??? Kun peli (tai simu? ;D) ei tahdo "löytää" mitään muuta kuin joikkaria, ja eihän sillä voi ajaa. :P Vai onko pakko ostaa ratti?

 

//P.L

 

Eikös se onnistu ihan kun menee asettamaan näppäimet sieltä valikosta? vai eikö hyväksy sellain? Yksi vaihtari on tietysti että ennenkuin alat pelata nyppäset joystickin irti koneesta?  ??? vai meneekö sitten joystickin asetukset sekaisin ?

Ja pelistä saa eniten irti ostamalla kunnon ratti+poljin yhdistelmän  :thmbup:

 

-Esa

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Eikös se onnistu ihan kun menee asettamaan näppäimet sieltä valikosta? vai eikö hyväksy sellain? Yksi vaihtari on tietysti että ennenkuin alat pelata nyppäset joystickin irti koneesta?  ??? vai meneekö sitten joystickin asetukset sekaisin ?

Ja pelistä saa eniten irti ostamalla kunnon ratti+poljin yhdistelmän  :thmbup:

 

-Esa

 

Siis, kaasu ja jarru toimii kyllä, mutta en voi ohjata autoa... Niin ja Joikkari on koko ajan poissa, se on vain käytössä silloin kuin lennän simulla (siis lentosimu :P) . Tässä vielä kuva Controls Setupista:

[ attachment removed / expired ]

 

//P.L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys. ;D

 

Pitkästä aikaa "kotiohjaamo" kuvia, ja kevyen huumorin kera. Joskaan ei korkealla kiitämiseen vaan matalalla liitämiseen.

 

Elikäs ratti / ratit vaihtui kesän aikana MS Forcesta Logitechin G25:iin.

 

Pientä vertailua sekä pakettien purkua.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

2 kpl suoraan pöytään kiinni MS Forcejen tilalle. Tuntuu hyvältä paitsi että ratin kehä tuntuu "aikuisen" käteen ohuelta ja vaihdekeppi hieman lelulta.

 

 

...............

 

 

Jos olet herkkä uninen tai heikkohermoinen, niin ÄLÄ lue eteenpäin....

 

 

........

 

 

Ja niinpä sitten viikkoa myöhemmin 3.s kpl G25, suoraan laatikosta, on modauksen alla...  :-[

 

 

.....

 

 

Ratti purkaantuu irroittamalla ensin ratin keskiön kuusikantti ruuvit, jonka jälkeen keskiön muovilätkä saadaan pois sekä ratti irtoaa akselista. Nyt varotaan sitten ratin riuhtomista sillä nappien johdoissa ei ole paljon varaa. Ruuvataan piirilevyn keskeltä ruuvi auki ja varovasti irroitetaan ratin nappeihin (2 kpl) menevät johdot liittimistään. Ratti on irti. Sitten vedetään piirilevystä kuvissa näkyvä johtoliitin irti. 3 kpl ruuveja auki ja vedetään ratin napa irti akselista. Siispä ollaan seuraavan kuvan mukaisessa tilanteessa.

 

Tässä vaiheessa kolutaan nurkat läpi, jotta löytyisi keino yhdistää tuo muovinen akseli metalliseen. Löytyi lähempää kuin uskoinkaan.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Kuvassa rattiakselin keskeltä näkyvän johdon saa pois purkamalla varovasti tuon ratti yksikön, pohjasta ruuvit pois (8 kpl) ja ujuttamalla päällys kansi pois rattiakselista. Kannen alta paljastuu pari force moottoreita, piirilevy ja muuta sälää. Piirilevy ruuvataan irti tukiraudasta, joka vastaavasti irroitetaan ratin rungosta. nyt keskiöön menevä johto näkyy. Ujutetaan johto varovasti ulos rattiakselista, ite jouduin purkamaan tuon liittimen eli johdot irti, että sain johdon pois. Liitin johdon päässä kannattaa pyrkiä säilyttämään ehjänä. Onnistuu kyllä kunhan tutkii tuon liittimen rakenteen.

 

Kun johto on pois akselista, katotaan sille reitti "etumaskin" läpi ulos ratin kotelosta. Etumaskin voi jättää pois kokonaan halutessaan, ite laitoin jodot läpi maskin reijistä ja sen jälkeen vasta kokosin liittimen.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Polkimista tuli varsin kompakti paketti ruuvaamalla kaikkien polkimien "lätkät" pois sekä 10 kpl ruuvia polkimien pohjasta. Ottamalla iso muovi kuori pois ja laittamalla polkimien "lätkät" takaisin. Polkimien keskinäistä väliä voi halutessaan muuttaa, irroittamalla nuot metalliset "kourut" tuosta muovisesta pohja levystä kokonaan. Ne on kiinni muutamalla ruuvilla tuon muovin läpi. Ei tarvi mitään rikkoa. Punaisten "tuubien" sisällä polkimien jouset.

 

Nerokas ja yksinkertainen rakenne mielestäni.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Ja vanhan MS Forcen purkua irti pöydästä. Kuvissa näkyy jakohihnalla ja pyörillä toteutettu ohjauksen välitys jolla ohjauksen maksimi liikematka saatiin kasvatettua 3/4 kierroksesta 1,5 kierrokseen. Huonona puolena oli forcen toimimattomuus ja nappien vähyys. Ohjain ei hyväksynyt ratin nappien siirtämistä erilliseen paneeliin, piirilevyyn tinattujen jatkojohtojen avulla.  :(

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Harmittavasti jäi nyt nuo jämäkät jouset ja polkimet pois käytöstä. Ehkäpä ne vielä laitan takasin jossakin vaiheessa. Toistaiseksi tyydyn siis noihin G25 orkkis pedaaleihin, jotka on kyllä huomattavasti paremmat kuin MS Forcen alkuperäiset. Joskaan eivät mielestäni pärjää omatekoisilleni tuntumassa ja liikematkassa.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

No ainakin tuo riittävän jämy Mondeon rattiakseli, sekä Escortissa kiinni ollut ralliratti jäävät käyttöön.  ;D

 

Taustalla näkyy muokattu Logitechin Force tikku joka toimii vaihdekeppinä ilmaisen FFShifter ohjelman avulla, joskin sen parantelu on myös ollut mielessä. Sekä Pösö Boxerin käsijarru johon on kytketty tuon tikun, kahvankäännön (peräsimen kääntö) potikka. Eli käsijarru toimii myös.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Ja siinäpä kasa irrotettuja osia.  :o

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Ja polkimet valmiina koitoksiin.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Alapuolisissa kuvissa näkyy myös G25 kiinnitys Fordin rattiakseliin. Kierretanko M16 jonka pää viilattu / hiottu Mondeon rattiakselin niveleen sopivaksi, keskellä pukkilaakerit ja toisessa päässä M16 muttereita useampi, muistaakseni 4-5 kpl, kiristetty sopivasti toisiaan vasten. Muutama kierros erkkaria väljyyden poistamiseksi muttereiden päälle, ja sitten G25 ontto rattiakseli työnnetään siihen päälle. Muoviakselin halkeamista voi estää esim. akselin päälle kiristetyllä letkuklemmarilla. Laitoin ison aluslevyn eli prikan nuiden muttereiden väliin, jotta G25 ei luista kiinni tuohon SKF pukki laakeriin. G25 on siis palautettavissa takaisin alkuperäiseen muotoonsa jos niin haluan.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Ja viimeisessä kuvassa siten se koko jutun asiallisempi puoli. Sori ettei ollut kuvaa RBR pelistä vaan TDU:sta, jota pelaan toisinaan kun haluttaa kruisailla leppoisasti Firebirdillä ilman päämäärää tai kiirettä.

 

Oikeassa laidassa pöydän reunassa, näkyy kytkin paneeli johon siirsin ratin sekä vaihdekeppinä toimivan tikun nappi toimintoja. Ratissa itessään ei edelleenkään ole nappeja, mutta kuvan oton jälkeen, olen lisännyt ratin taakse rattiakselin molemmin puolin mikrokytkimet. Joita voi käyttää esim. vaihteiden vaihtoon. Ne eivät pyöri siis ratin mukana, vaan pysyvät paikoillaan. Ne vaativat vähin totuttelua.

 

  8)

 

Ja hyvä juttu on että force toimii, ja teho tuntuu riittävältä jo 75%:lla. 900 asteen liikematka tuntuu myös joissakin peleissä hyvältä mm. TDU:ssa. Ei kuitenkaan rallin ajossa jossa käytän 270 astetta eli 3/4 kierrosta, kai vanhasta muistista.

 

Huono puoli G25 modaamisessa on se että lentosimuilu on jäänyt vähiin tässä loppukesän ja syksyn aikana. Ja G25 vaihdekepin rakenne. Se nimittäin sisältää joikkarin eli joystickin. Se siis toimii periaatteessa kuten tuo minun nykyinenkin vaihdekeppi. Asialle siis täytyy tehdä jotakin talven aikana....

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

En kehdannut näitä kuvia tuonne kotiohjaamo puolelle laittaa, niin sitten tähän aattelin. Ja sori jo valmiiksi pakolliset kirjoitus virheet, ja muut mokat. Juttu on vedetty muistin mukaan, kun tuo modaaminen tapahtui jo pari kk sitten. Ja kellokin jo puoli 4 lähestyy...

 

Hyvät syksyn jatkot teille kaikille.

 

-taito

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo. Mitäs maksais suomessa? ja vaatiko paljon tehoja? Tiedän että sivuilla varmaan lukee mutta omankädenkokemus on aina paras.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo. Mitäs maksais suomessa? ja vaatiko paljon tehoja? Tiedän että sivuilla varmaan lukee mutta omankädenkokemus on aina paras.

http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/advanced_search_result.php?keywords=test+drive+unlimited&x=19&y=7 Tehoja saa niin paljon uppoamaan, kuin vaan koneessa riittää potkua. Itse pyöritän "low detaililla", ja silti tökkii kaupungeissa ja suurilla nopeuksilla. Mutta täytyy kyllä sanoa, että jos haluaa nauttia todella upeista maisemista ja mahtavista autoista, niin TDU on ehdottomasti paras valinta, :thmbup:

 

Ehkä nimenomaan peli, mutta autosimusta ei voi kyllä todellakaan puhua. Auton käyttäytyminen on aivan p*skaa.

PC:llä? Ja ratilla? Minusta PC+ratti yhdistelmällä saa ajotuntuman muokattua siedettäväksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään