Jan Sandholm

DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...

344 viestiä aiheessa

Mikä on the place to be DCS Worldin jne kanssa? Mietin vain että jos Saitekin X52lle löytyisi jotain valmista profiilia ja jotain kivaa lisähärpäkettä. Ricardon HD-ohjaamoiden lisäksi? Tossa taas parin viikon päästä alkaa helpottamaan niin pääsisi oikein tositoimiin.  8) Onko kyseinen paikka siis DCSn oma foorumi vai joku toinen? Yritin guuglella etsiä Saitekille profiilia mutta ei onnannut :P

 

http://forums.eagle.ru/

http://files.digitalcombatsimulator.com/en/ (File Type: Device Profiles | Filter)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitänee näämmää vaan suosiolla kokeilla A10 profiilia Sukhoin kanssa. Käsittääkseni on eri järjestelmät ja kun kerran Worldissa on jokaisella koneelle omat asetukset... Hmm. Kaipa tuo toimii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tuplailu, mutta:

 

Onko missään mitään modia tms tms millä sais jonkun kunnon kartan auki kun pelailee? Tullut huomattua että SUn autopilotti ei mitään osaa jotan pitäis käsin lennellä mutta ei ole karttaa mistä katsoa että minne ja ainakaan ei itse ole tullut huomattua mitään lennonjohtoelintä miltä voisi suuntimia pyytää kohteelle/kohdealueelle.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tuplailu, mutta:

 

Onko missään mitään modia tms tms millä sais jonkun kunnon kartan auki kun pelailee? Tullut huomattua että SUn autopilotti ei mitään osaa jotan pitäis käsin lennellä mutta ei ole karttaa mistä katsoa että minne ja ainakaan ei itse ole tullut huomattua mitään lennonjohtoelintä miltä voisi suuntimia pyytää kohteelle/kohdealueelle.  :-\

 

En nyt pikaiseen löytänyt modia ongelmaan. Tiedät kuitenkin varmaan pelin F10 -kartan? Su-25T:ssä voit navigoida reittipisteestä toiseen valitsemalla norminäppiksen numeronäppäintä 1 toistuvasti painamalla moodin ENR (tulee HUDiin), jonka jälkeen viereisestä pykälänäppäimestä saat (toistuvasti painaen) valittua haluamasi reittipisteen. Tämän jälkeen HSI näyttää suunnan (ja muistaakseni etäisyyden, ainakin HUD:ssa taisi etäisyys olla).

 

DCS P-51D:ssä on ainakin "sisäänrakennettu" kneeboard, jossa mm. kartta. En tiedä olisiko jotenkin enabloitavissa myös muille lisureille - hakusanalla kneeboard löytyy kyllä paljon kamaa forums.eagle.ru:sta.

 

Jos kiinnostaa, tässä omaan käyttööni tekemä "SOP" (ei varmasti ole virheetön, enkä ole kaikkia aseita edes testannut). Mutta kyllä sillä varmaan alkuun pääsee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, lukasin eilen illalla tosiaan noita foorumeita vielä enemmän ja HSIn mukana mentiin tänään kunnes Shilka pisti koneen palasiks :P Toi ENR autopilootti vaan tuntuu lentelevän hieman liian matalalla ja näin ottavan kosketusta tantereeseen. Pitäiskö Altitude holdia käyttää myös ENR kanssa?

 

Mutta hei, kiitti SOPista! Eiköhän nyt saada kunnolla kamaa tantereeseen. Onko muuten niin että tuo SU25 ois jotenkin kevyempi mallinnos vrt A10? Vähän semmonen olo tullut kun kaikki on niin yksinkertaista että oikeastaan katsoin varmaan 40 minuuttia videoita ja opin kaiken. :P Paitsi että mikä pommi on mikäkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Joo, lukasin eilen illalla tosiaan noita foorumeita vielä enemmän ja HSIn mukana mentiin tänään kunnes Shilka pisti koneen palasiks :P Toi ENR autopilootti vaan tuntuu lentelevän hieman liian matalalla ja näin ottavan kosketusta tantereeseen. Pitäiskö Altitude holdia käyttää myös ENR kanssa?

 

Jaa-a, en käytä muuta kuin alt ja/tai bank holdia... Lennän reitin käsin joko hold moodeilla tai täysin manuaalisesti (jatkuvaa trimmiä siis). Itse tykkään tuosta Su25T:n autopilotista jopa enemmän kuin A-10:n. Siinä kun saa sekä alt+bank, A-10:ssä vain jompi kumpi.

 

Onko muuten niin että tuo SU25 ois jotenkin kevyempi mallinnos vrt A10? Vähän semmonen olo tullut kun kaikki on niin yksinkertaista että oikeastaan katsoin varmaan 40 minuuttia videoita ja opin kaiken. :P Paitsi että mikä pommi on mikäkin...

 

On _huomattavasti_ kevyempi mallinnos. Kunnossa siinä on ainoastaan lentomalli ja asejärjestelmien fysiikka/vaikutus (pelin rajoitteiden sisällä). Hallintajärjestelmiä ei siis juuri ole mallinnettu, luotu vain helpotettuja näppisyhdistelmiä toimintokokonaisuuksien suorittamiseksi. Esim. sen asemesta, että tehtäisiin täysi moottoreiden käynnistys, klikataankin simppelisti vain Ralt/Rctrl+Home. Veikkaan että oikeassa koneessa pitää tehdä enemmän kuin vain painaa nappia... Kone on siis perus Flaming Cliffs 3 -tasoa, poislukien lentomalli - joka on muutettu nk. "advanced" tai "external" (eri nimiä kai käytetään, parempi kuin FC3 kuitenkin, samaa tasoa kuin A10, Ka50 ja P51D). Toisaalta taistelukäytössä ei ainakaan minua paljon haittaa jos kaikki namiskat ei toimi, kunhan kone lentää ja ampuu realistisesti :).

 

Mutta... A-10, Ka-50 ja P51D... Niissä sitten onkin kaikki mallinnettu - ja hyvin. Sotilassimuilun PMDG... Aika lähelle ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi ENR autopilootti vaan tuntuu lentelevän hieman liian matalalla ja näin ottavan kosketusta tantereeseen.

Mission editorin kautta pääsee muokkamaan reittiä, joka SU-25:n "navigaattoriin" on syötetty. Käännepisteet, niiden ylityskorkeudet (AGL/MSL) ja nopeudet on ainakin muokattavissa. "Vakioreitti" vaikuttaa olevan aina 500m MSL korkeudella eli maahan kyllä kolisee, jos maasto nousee. Alkuperäisestä reitistä saa myös osviittaa siitä mihin asevaikutusta/tiedustelua halutaan kullakin tehtävällä. Lisäksi editorin kautta voi valita kuinka paljon polttoainetta ottaa lennolle ja millaisia aseita ripustimissa roikkuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mission editorin kautta pääsee muokkamaan reittiä, joka SU-25:n "navigaattoriin" on syötetty. Käännepisteet, niiden ylityskorkeudet (AGL/MSL) ja nopeudet on ainakin muokattavissa. "Vakioreitti" vaikuttaa olevan aina 500m MSL korkeudella eli maahan kyllä kolisee, jos maasto nousee. Alkuperäisestä reitistä saa myös osviittaa siitä mihin asevaikutusta/tiedustelua halutaan kullakin tehtävällä. Lisäksi editorin kautta voi valita kuinka paljon polttoainetta ottaa lennolle ja millaisia aseita ripustimissa roikkuu.

Jees, toi korkeus-setuppi oli kyllä jees tietää. Tuon kyllä tiesin että aseet saa sieltä valittua. Yleensä toisessa siivessä MPS ja toisessa R-60 ja sitten parit ohjukset, Vikhr-podit ja pohjaan fantasmagoria. Ylipainoilla mennään mutta ainakin pitäis selviytyä. Onko muuten niin että jos on Flare ja Chaff kohdassa molemmissa vaikka se 128, niin Flareja voi heitellä 64 kertaa vai mitä se meinaa käytännössä? Aika useasti tulee tehtyä hyökkäys häirinnät päällä ja flaret/chaffit automaattisesti ampumassa ja mietin vain että kuinka monta sellasta viitsii tehdä. Iglat kun on ollut tehtävissä suurin ongelma. Tai Strelat :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei? Hung Store? Ammutko CCIP:llä vai CCRP:llä?

CCRP:llä. Kävin tutoriaalinkin läpi, eikä suostu tippumaan millään. ALT on ollut jotain 10000-12000.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CCRP:llä. Kävin tutoriaalinkin läpi, eikä suostu tippumaan millään. ALT on ollut jotain 10000-12000.

 

Saatko HUD:iin MAN RELEASE ja pidätkö laukaisunappia pohjassa MAN RELEASE -ilmoituksen jälkeen (ja vasta sen jälkeen) siihen saakka kunnes pommi irtoaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siihen pipper-ympyrään tulee kaksi kolmiota ilmoittaakseen tiputusvälin. Siinä sitten (kun ympyrän ympäri kulkeva viiva saavuttaa tuon tiputusvälin) pitelen nappia pohjassa ja välillä näpytän oikein kovaa...  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siihen pipper-ympyrään tulee kaksi kolmiota ilmoittaakseen tiputusvälin. Siinä sitten (kun ympyrän ympäri kulkeva viiva saavuttaa tuon tiputusvälin) pitelen nappia pohjassa ja välillä näpytän oikein kovaa...  :P

 

HUD:n vasempaan reunaan tulee teksti MAN REL, sen jälkeen (ei ennen) nappi pohjaan ja linja pidettävä ympyrässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siihen pipper-ympyrään tulee kaksi kolmiota ilmoittaakseen tiputusvälin. Siinä sitten (kun ympyrän ympäri kulkeva viiva saavuttaa tuon tiputusvälin) pitelen nappia pohjassa ja välillä näpytän oikein kovaa...  :P

Jaa niin joo. Paina nappi pohjaan kun se viiva menee sinne kolmioiden väliin, ja pidä pohjassa kunnes pommi putoaa. Jos tulee hung store niin sitten vaan load store sieltä DSMS:tä ja uutta yritystä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DCS:ään tulossa pikkuhiljaa myös WW2-ympäristö. Pääsee nekin mukaan, joita modernien koneiden monimutkaiset(?) (ase)järjestelmät eivät jaksa kiinnostaa...

 

There has been quite the clamoring for some more images of the new AI-only Fw-190-D9 aircraft that will be free as part of the upcoming ver. 1.2.4. For now this is AI-only, but work is already on-going making it human flyable at the same level as our P-51D.

 

We understand why the inclusion of P-51D into DCS raised a lot of eyebrows, but in the coming months and years, we intend to gradually flesh the WW2 combat environment out with units and maps. In fact, we have a partner with quite a lot of experience in this area! However, this is a big undertaking, so as much as some folks may wish, we cannot do it all at once as a single package. Rather, we will gradually add new components as they are ready from Eagle and our partners.

 

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=104773

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään