Henri Juhantila

PMDG B777: Let the previews begin!

763 viestiä aiheessa

Jos ei vahingossa laita päälle sitä vianmallinnusnamiskaa, voi päästä pitkällekin. Itse lensin kerran NGX:llä ja hieman ihmettelin, kun räikät alkoivat soida kesken kaiken ja matkustamossa happinaamarit putosi alas. Tuntematon henkilö  :o oli laittanut vianmallinuksen päälle! No siitäkin selvittiin hetken mietinnällä. :-[

 

Jaska

 

Ps. Axu jäitä hattuun.

 

Tainnu jäädä paineistuksen korkeus laittamatta overheadiin :D.

 

Manuskat löytyny nyt oikeat ja armoton pänttääminen alkaa. Henri L., tarkoitatko systeemeillä pääasiassa FCOM:n vol 2:sta, jossa taitaa nämä löytyä? Sori, et saattaa olla tyhmä kysymys :-[.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutenkin tuollaisen kannesta kanteen kahlauksen hyötykin on vähän niin ja näin, ennemmin näpelöi niitä järjestelmiä simussa ja käyttää manuaaleja apuvälineenä.

 

No jos lentelee offlinetilassa niin mikä ettei mutta tulepa verkkoon arpomaan miten mikäkin toimii niin ei olekaan enää hauskaa. Tässäkin on kaksi puolta  ;) Ei niiden manuaalien lukemisesta haittaa ainakaan ole, jotain saattaa oikeasti tarttua sinne hudaankin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutenkin tuollaisen kannesta kanteen kahlauksen hyötykin on vähän niin ja näin, ennemmin näpelöi niitä järjestelmiä simussa ja käyttää manuaaleja apuvälineenä.

 

Näinkö on? Olen lukenut manuaalit kannesta kanteen (Okei, QRH:ta vaan tarvittaessa) PMDG:n MD-11:n & B747:n, FTM82:n ja Coolsky DC9:n kanssa. MD11:n manuaalit kahteen kertaan. Aion myös lukea 777:n manuaalit kannesta kanteen.

 

Se vaan ei kerro puoliakaan, että näpelöi simussa kytkimiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinkö on? Olen lukenut manuaalit kannesta kanteen (Okei, QRH:ta vaan tarvittaessa) PMDG:n MD-11:n & B747:n, FTM82:n ja Coolsky DC9:n kanssa. MD11:n manuaalit kahteen kertaan. Aion myös lukea 777:n manuaalit kannesta kanteen.

 

Se vaan ei kerro puoliakaan, että näpelöi simussa kytkimiä.

 

Tämän kyllä vahvistan. Olen lukenut vähän yli 100 sivua systeemeistä ja oppinut sellaista tietoa, jota ei opi vain käytännön kanssa :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs noita systeemimanuskoja ootte saanu, onko pdf:nnä vai onko ostettuna pmdg:ltä noi manuskat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs noita systeemimanuskoja ootte saanu, onko pdf:nnä vai onko ostettuna pmdg:ltä noi manuskat?

 

Netistähän noita löytää ja joillan on käytössä oikeiden lentoyhtiöiden materiaalia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se pointti oli nyt se, että ihminen oppii pelkästään lukemalla melko huonosti. Oletko koskaan koittanut opetella esimerkiksi autolla ajamista, matikan laskujen laskemista tai vaikka pianonsoittoa pelkästään lukemalla?

 

Kytkimien näpelöinnissä on se etu, että paljon toimintoja näkee ruuduilta ja järjestelmien toimintalogiikkojen näkeminen käytännössä helpottaa oppimista. Enkä sitä paitsi sanonut että pelkästään nappuloita käännellään, vaan että käännellään niitä samaan aikaan kun luetaan. ;)

 

Ihmiset on erilaisia. Jotkut ei vaan opi teoreettisesti ja jotku oppii. Tottahan sä lentämään ET opi manuaaleja lukemalla, mutta esim. normal proceduurit voi vaikka cockpit posterin kanssa hahmottaa sen järjestyksen. Mielikuvitusta tässä tarvitaan :laugh:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos jonkun mielenkiinto PMDG:n 777 odotellessa kasvoi tuota X-planelle tehtyä "777 worldliner" addonia kohtaan, niin tässä olisi video joka aika hyvin esittelee sen niin sisältä kuin ulkopuoleltakin. Ei kyllä visuaalisessa laadussa jää paljoakaan PMDG:ltä, tietenkin ei niin kuluneen näköinen cockpit mutta kaikki tekstuurit näyttäis oikein korkealaatuisilta ja tarpeeksi hyvälaatuisilta nykypäivän standardeilla. Kiva lisä myös tuohon EFB:iin saa lisättyä omat PDF kartat kun vain tiputtaa ne oikeaan kansioon  :thmbup:

 

 

edit: Jatkoa tuolle videolle, lasku Zürichiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos jonkun mielenkiinto PMDG:n 777 odotellessa kasvoi tuota X-planelle tehtyä "777 worldliner" addonia kohtaan, niin tässä olisi video joka aika hyvin esittelee sen niin sisältä kuin ulkopuoleltakin. Ei kyllä visuaalisessa laadussa jää paljoakaan PMDG:ltä, tietenkin ei niin kuluneen näköinen cockpit mutta kaikki tekstuurit näyttäis oikein korkealaatuisilta ja tarpeeksi hyvälaatuisilta nykypäivän standardeilla. Kiva lisä myös tuohon EFB:iin saa lisättyä omat PDF kartat kun vain tiputtaa ne oikeaan kansioon  :thmbup:

 

 

edit: Jatkoa tuolle videolle, lasku Zürichiin.

Ei kasvanut yhtään. Varmaankin hyvin mallinnettu kone mutta pmdg tulee olemaan parempi. Lisäksi tuo kärsii x-planen pahimmista ongelmista eli hirveästä käyttöliittymästä. Etenkin keinu/kiertokytkinten järkyttävä klikkaus ja veto- systeemi työntää luotaan hyvin nopeasti. Ja vaikka x-planessa olisi defaulttina kuinka hyvät lentomallit ja muut, pmdg hoitaa sen asian kuitenkin täydellisesti fsx:n puutteista välittämättä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kasvanut yhtään. Varmaankin hyvin mallinnettu kone mutta pmdg tulee olemaan parempi. Lisäksi tuo kärsii x-planen pahimmista ongelmista eli hirveästä käyttöliittymästä. Etenkin keinu/kiertokytkinten järkyttävä klikkaus ja veto- systeemi työntää luotaan hyvin nopeasti. Ja vaikka x-planessa olisi defaulttina kuinka hyvät lentomallit ja muut, pmdg hoitaa sen asian kuitenkin täydellisesti fsx:n puutteista välittämättä.

 

Ei muuta kuin että +1  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin tuon tänne ilmottaa jokusen sivua sitten :laugh:. Heillä ainakin naamakirjassa laaja mainonta(15 eri previewiä joista 6? jo näytetty :)).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin tuon tänne ilmottaa jokusen sivua sitten :laugh:. Heillä ainakin naamakirjassa laaja mainonta(15 eri previewiä joista 6? jo näytetty :)).

 

Jepulis. Tulipahan ainakin selväksi  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli, mutta siis SmartCockpit:n sivu ei toiminut kun tuota janosin. Mutta kyllä FCOM:lla mennään mielummin ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli, mutta siis SmartCockpit:n sivu ei toiminut kun tuota janosin. Mutta kyllä FCOM:lla mennään mielummin ;).

 

On siinä lukemista tosiaan  ;) Aiheesta eli B777 löytyy jos jonkinlaista manuaalia, paras mihin törmäsin oli 6600 sivua  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tossa vasta lähretä rullaileen, nousuun vielä piiiiiiiiitkä matka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai olisko back to gate after attempted departure  :(

Ei kait sentäs? Kuten tuossa linkissäsi kerrotaan, että sivuja/servereitä on valmisteltu/valmistellaan 16APR-01MAY tuota tulevaa riliisiä varten, niin tuskinpa tuosta ainakaan kovin pitkään luulisi enää menevän? Vaan mistäpä sitä tietää. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kait sentäs? Kuten tuossa linkissäsi kerrotaan, että sivuja/servereitä on valmisteltu/valmistellaan 16APR-01MAY tuota tulevaa riliisiä varten, niin tuskinpa tuosta ainakaan kovin pitkään luulisi enää menevän? Vaan mistäpä sitä tietää. :-[

 

Käsitinkö oikein? Eli 777 julkaistaan ensimmäinen päivä toukokuuta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsitinkö oikein? Eli 777 julkaistaan ensimmäinen päivä toukokuuta?

Ei vaan tuolla aikavälillä noita systeemeitä valmistellaan julkaisua varten jonka ajankohta ei ole vielä tiedossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään