Henri Juhantila

PMDG B777: Let the previews begin!

763 viestiä aiheessa

Tuo taxicameran käyttö (3 uutta näkymää) ainakin minulla vie fps:siä oikein roimasti alaspäin, OOM:ää ei ole vielä tullut.

 

Mitä tulee muuhun toimivuuteen niin en ole huomannut kummempaa hidastumista, säätutka varmaankin vie jonkun verran enemmän resurssuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo taxicameran käyttö (3 uutta näkymää) ainakin minulla vie fps:siä oikein roimasti alaspäin, OOM:ää ei ole vielä tullut.

Noniin, nyt skulaa. 8) Koko paskan puhdas uudelleenasennus auttoi. Tosiaan tuo taxicam puolitti FPS:n meikäläisellä, tosin turhakehan se on anyway...  ;D

 

Aijai, jos sitä jo ylihuomenna pääsisi tätä bellaa ajeluttamaan Aasian suuntaan....  8)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo taxicameran käyttö (3 uutta näkymää) ainakin minulla vie fps:siä oikein roimasti alaspäin, OOM:ää ei ole vielä tullut.

Noniin, nyt skulaa. 8) Koko paskan puhdas uudelleenasennus auttoi. Tosiaan tuo taxicam puolitti FPS:n meikäläisellä, tosin turhakehan se on anyway...  ;D

 

Aijai, jos sitä jo ylihuomenna pääsisi tätä bellaa ajeluttamaan Aasian suuntaan....  8)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se taxicam tosiaan syö framjea ja muutenkin tehoa, koska siinä simu renderöi FSX -maailman kolmeen kertaan lisää (siis yhteensä neljä kertaa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se taxicam tosiaan syö framjea ja muutenkin tehoa, koska siinä simu renderöi FSX -maailman kolmeen kertaan lisää (siis yhteensä neljä kertaa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tein pienen testilennon. Pakko myöntää, että lentomalli on täysin erilainen edelliseen versioon nähden. Konetta täytyy tosiaan trimmata koko ajan nopeuden muuttuessa ja se ei enää tee sitä itse. Nyt se ainakin toimii niin kuin käyttöohjeet sanovat. Täytyy sanoa, että jos se nyt toimii kuin oikea niin en voi kuin ihmetellä kaikkia niitä ihmisiä, jotka inttivät, että julkaisuversion FBW toimi oikein ja siinä oli vain pieniä vikoja. Kyllä tämä nyt on täysin erilainen kone lentää.

 

Plussaa kuitenkin melkoisesta bugilistasta, joka on korjattu ja etenkin säätutkasta! :thmbup:

 

En ole nyt aivan vakuuttunut, että se näinkään toimii. Pitää ottaa kyllä manuaali käteen ja tarkistaa, mutta toistaiseksi ainakin tuntuu siltä, että trimmiä lentäjä ei käytä lentäessä(fysikaalisesti siis), vaan FBW siirtää trimmiä ylös/alas sen mukaan, mihin suuntaan pilotti on "trimmannut" sitä konetta. En ollenkaan tiedä onko tuo oikea tulkinta. Mutta FCOM:sta totuus varmaan löytyy.

 

E: Eli mielestäni kone trimmaa edelleen itse. Vain se "syy" trimmata on muuttunut yoke inputeista trimminappuloihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tein pienen testilennon. Pakko myöntää, että lentomalli on täysin erilainen edelliseen versioon nähden. Konetta täytyy tosiaan trimmata koko ajan nopeuden muuttuessa ja se ei enää tee sitä itse. Nyt se ainakin toimii niin kuin käyttöohjeet sanovat. Täytyy sanoa, että jos se nyt toimii kuin oikea niin en voi kuin ihmetellä kaikkia niitä ihmisiä, jotka inttivät, että julkaisuversion FBW toimi oikein ja siinä oli vain pieniä vikoja. Kyllä tämä nyt on täysin erilainen kone lentää.

 

Plussaa kuitenkin melkoisesta bugilistasta, joka on korjattu ja etenkin säätutkasta! :thmbup:

 

En ole nyt aivan vakuuttunut, että se näinkään toimii. Pitää ottaa kyllä manuaali käteen ja tarkistaa, mutta toistaiseksi ainakin tuntuu siltä, että trimmiä lentäjä ei käytä lentäessä(fysikaalisesti siis), vaan FBW siirtää trimmiä ylös/alas sen mukaan, mihin suuntaan pilotti on "trimmannut" sitä konetta. En ollenkaan tiedä onko tuo oikea tulkinta. Mutta FCOM:sta totuus varmaan löytyy.

 

E: Eli mielestäni kone trimmaa edelleen itse. Vain se "syy" trimmata on muuttunut yoke inputeista trimminappuloihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin olla oikeassa. Eli puhtaasti erilainen lennettävä ja "trimmattava", kuin esim. 737.

 

In the normal mode, primary pitch trim operates differently on the ground than it does in flight. On the ground, the stabilizer is directly positioned when the pilot uses the pitch trim switches. In flight, the pitch trim switches do not position the stabilizer directly, but make inputs to the PFCs to change the trim reference speed. The trim reference speed is the speed at which the airplane would eventually stabilize if there were no control column inputs. Once the control column forces are trimmed to zero, the airplane maintains a constant speed with no column inputs.

 

Ja ilmeisesti myös FBW minimoi myös siis kaasumuutosten vaikuttamista, mutta ei siis suoranaisesti nopeusmuutoksia.

 

Airplane pitch responses to thrust changes, gear configuration changes and turbulence are automatically minimized by PFC control surface commands.

 

E: Ilmeisesti kannattaa käyttää sitä FBW merkkiä PFD:llä(saa laitettua päälle MENU-->PMDG SETUP-->OPTIONS-->SIMULATIONS-->SHOW FBW TRIM REF SPEED-->YES), sillä IRL piloteilla trimmiasetus tuntuu FFB:nä heidän YOKE:ssa(ja suurimmalla osalla meistä ei taida olla FFB yokea :D).

 

SHOW FBW TRIM REF SPEED option

To assist PMDG 777 pilots in understanding and operating the FBW trim system in the desktop simulator environment where physical control forces aren’t present, we have implemented a new global simulation option called “SHOW FBW TRIM REF SPEED” found in the FMC options under MENU > PMDG SETUP > OPTIONS > SIMULATION on page 1. This option adds a cyan -FBW marker to the PFD speed tape that shows the precise location of the current FBW trim reference speed. If the speed is offscale, the actual numeric speed shows next to the marker, similar to how an offscale landing reference speed is shown in green. The trim reference speed will be shown any time the option is turned on and the aircraft is in-flight while being handflown above 100 feet radio altitude. The trim reference speed does not show during autopilot use, since the AFDS takes full control of trimming.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin olla oikeassa. Eli puhtaasti erilainen lennettävä ja "trimmattava", kuin esim. 737.

 

In the normal mode, primary pitch trim operates differently on the ground than it does in flight. On the ground, the stabilizer is directly positioned when the pilot uses the pitch trim switches. In flight, the pitch trim switches do not position the stabilizer directly, but make inputs to the PFCs to change the trim reference speed. The trim reference speed is the speed at which the airplane would eventually stabilize if there were no control column inputs. Once the control column forces are trimmed to zero, the airplane maintains a constant speed with no column inputs.

 

Ja ilmeisesti myös FBW minimoi myös siis kaasumuutosten vaikuttamista, mutta ei siis suoranaisesti nopeusmuutoksia.

 

Airplane pitch responses to thrust changes, gear configuration changes and turbulence are automatically minimized by PFC control surface commands.

 

E: Ilmeisesti kannattaa käyttää sitä FBW merkkiä PFD:llä(saa laitettua päälle MENU-->PMDG SETUP-->OPTIONS-->SIMULATIONS-->SHOW FBW TRIM REF SPEED-->YES), sillä IRL piloteilla trimmiasetus tuntuu FFB:nä heidän YOKE:ssa(ja suurimmalla osalla meistä ei taida olla FFB yokea :D).

 

SHOW FBW TRIM REF SPEED option

To assist PMDG 777 pilots in understanding and operating the FBW trim system in the desktop simulator environment where physical control forces aren’t present, we have implemented a new global simulation option called “SHOW FBW TRIM REF SPEED” found in the FMC options under MENU > PMDG SETUP > OPTIONS > SIMULATION on page 1. This option adds a cyan -FBW marker to the PFD speed tape that shows the precise location of the current FBW trim reference speed. If the speed is offscale, the actual numeric speed shows next to the marker, similar to how an offscale landing reference speed is shown in green. The trim reference speed will be shown any time the option is turned on and the aircraft is in-flight while being handflown above 100 feet radio altitude. The trim reference speed does not show during autopilot use, since the AFDS takes full control of trimming.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh.....?

 

Voidaanhan me tässä saivarrella sanamuodoista, esim siirtääkö trimmaus fyysisesti jotain komponenttia yms vai muuttaak o referenssinopeutta, johon FBW yrittää trimmata konetta jne ::) Pointti oli kuitenkin, että aikaisemin konetta ei tarvinnut nousun jälkeen trimmata yhtään mutta nyt täytyy aina nopeuden muuttuessa. Teho- ja konfiguraatiomuutokset FBW yrittää trimmata pois.

 

Eli se toimii nyt siis juuri kuten manuaalit sanovat.

 

Lienemme yhtä mieltä asiasta, koska en löytänyt viestistäsi mitään vastaväitteitä omaan viestiini nähden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh.....?

 

Voidaanhan me tässä saivarrella sanamuodoista, esim siirtääkö trimmaus fyysisesti jotain komponenttia yms vai muuttaak o referenssinopeutta, johon FBW yrittää trimmata konetta jne ::) Pointti oli kuitenkin, että aikaisemin konetta ei tarvinnut nousun jälkeen trimmata yhtään mutta nyt täytyy aina nopeuden muuttuessa. Teho- ja konfiguraatiomuutokset FBW yrittää trimmata pois.

 

Eli se toimii nyt siis juuri kuten manuaalit sanovat.

 

Lienemme yhtä mieltä asiasta, koska en löytänyt viestistäsi mitään vastaväitteitä omaan viestiini nähden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh.....?

 

Voidaanhan me tässä saivarrella sanamuodoista, esim siirtääkö trimmaus fyysisesti jotain komponenttia yms vai muuttaak o referenssinopeutta, johon FBW yrittää trimmata konetta jne ::) Pointti oli kuitenkin, että aikaisemin konetta ei tarvinnut nousun jälkeen trimmata yhtään mutta nyt täytyy aina nopeuden muuttuessa. Teho- ja konfiguraatiomuutokset FBW yrittää trimmata pois.

 

Eli se toimii nyt siis juuri kuten manuaalit sanovat.

 

Lienemme yhtä mieltä asiasta, koska en löytänyt viestistäsi mitään vastaväitteitä omaan viestiini nähden.

 

"Ööh" Joona ei tuo viesti ollut osoitettu sinulle :D. Se oli yleisesti vain selvitys tuohon trimmi asiaan, kun sen totuus on selvästi ollut täysin pimennossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh.....?

 

Voidaanhan me tässä saivarrella sanamuodoista, esim siirtääkö trimmaus fyysisesti jotain komponenttia yms vai muuttaak o referenssinopeutta, johon FBW yrittää trimmata konetta jne ::) Pointti oli kuitenkin, että aikaisemin konetta ei tarvinnut nousun jälkeen trimmata yhtään mutta nyt täytyy aina nopeuden muuttuessa. Teho- ja konfiguraatiomuutokset FBW yrittää trimmata pois.

 

Eli se toimii nyt siis juuri kuten manuaalit sanovat.

 

Lienemme yhtä mieltä asiasta, koska en löytänyt viestistäsi mitään vastaväitteitä omaan viestiini nähden.

 

"Ööh" Joona ei tuo viesti ollut osoitettu sinulle :D. Se oli yleisesti vain selvitys tuohon trimmi asiaan, kun sen totuus on selvästi ollut täysin pimennossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Ööh" Joona ei tuo viesti ollut osoitettu sinulle :D. Se oli yleisesti vain selvitys tuohon trimmi asiaan, kun sen totuus on selvästi ollut täysin pimennossa.

 

Onhan se varmassti niille ollut, jotka eivät ole lukeneet manuaaleja läpi ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Ööh" Joona ei tuo viesti ollut osoitettu sinulle :D. Se oli yleisesti vain selvitys tuohon trimmi asiaan, kun sen totuus on selvästi ollut täysin pimennossa.

 

Onhan se varmassti niille ollut, jotka eivät ole lukeneet manuaaleja läpi ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se varmassti niille ollut, jotka eivät ole lukeneet manuaaleja läpi ::)

 

Niin ja niillekkin, jotka sen ovat "lukeneetkin" ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se varmassti niille ollut, jotka eivät ole lukeneet manuaaleja läpi ::)

 

Niin ja niillekkin, jotka sen ovat "lukeneetkin" ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerkesin itsekin kokeilemaan ja onhan siinä ihan eri fiilis. Pmdg tuonut paljon paremmin trim reference speedin merkityksen tohon vehkeeseen. Hankala vaan ajaa ilman sitä speed tapen "FBW" merkkiä asetetusta trim reference speedistä kun ei ole ohjaintuntoa... Lentäjällehän ACEt laittavat vastusta ohjaimiin kunnes haluttu trim reference speed on asetettu.

 

-Trim reference speed - the speed at which the airplane stabilizes if there are no column inputs used for stabilizer control. Pitch trim inputs change the trim reference speed

 

Ja sitä reference speediä ei ilmeisesti muuten saa kohdalle kuin sillä, ettei tarvitse vetoa/työntöä ohjaimesta (=trimmaa kohdilleen) eli sille ei ole erillistä indikaattoria mittareissa. Joonas toki varmaankin korjaa, jos ei näin ole ;)

Juurikin näin, trimmikytkimet ei vaan trimmaa suoraan korkeusvakaajaa vaan antaa käskyn ACEille halutusta nopeudesta ja jos nopeus on eri tämä tuntuu tarvittavana ohjainvoimana. PFCt antaa sitten tarvittavat käskyt korkeusvakaajalle ACEn kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerkesin itsekin kokeilemaan ja onhan siinä ihan eri fiilis. Pmdg tuonut paljon paremmin trim reference speedin merkityksen tohon vehkeeseen. Hankala vaan ajaa ilman sitä speed tapen "FBW" merkkiä asetetusta trim reference speedistä kun ei ole ohjaintuntoa... Lentäjällehän ACEt laittavat vastusta ohjaimiin kunnes haluttu trim reference speed on asetettu.

 

-Trim reference speed - the speed at which the airplane stabilizes if there are no column inputs used for stabilizer control. Pitch trim inputs change the trim reference speed

 

Ja sitä reference speediä ei ilmeisesti muuten saa kohdalle kuin sillä, ettei tarvitse vetoa/työntöä ohjaimesta (=trimmaa kohdilleen) eli sille ei ole erillistä indikaattoria mittareissa. Joonas toki varmaankin korjaa, jos ei näin ole ;)

Juurikin näin, trimmikytkimet ei vaan trimmaa suoraan korkeusvakaajaa vaan antaa käskyn ACEille halutusta nopeudesta ja jos nopeus on eri tämä tuntuu tarvittavana ohjainvoimana. PFCt antaa sitten tarvittavat käskyt korkeusvakaajalle ACEn kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään