Henri Juhantila

PMDG B777: Let the previews begin!

763 viestiä aiheessa

Hardcore-simuilijoille tiedoksi, että jos haluaa Jeppesenin karttoja käyttää niin GPS-virtualisointikaapeli toimii hyvin Jepsun georeferenssattujen iPad-karttojen kanssa (Jeppesen FliteDeck). Syöttää siis iPadiin simun position gepsustriimin, esim. www.kingschools.com myy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hardcore-simuilijoille tiedoksi, että jos haluaa Jeppesenin karttoja käyttää niin GPS-virtualisointikaapeli toimii hyvin Jepsun georeferenssattujen iPad-karttojen kanssa (Jeppesen FliteDeck). Syöttää siis iPadiin simun position gepsustriimin, esim. www.kingschools.com myy.

jou män ;D saiskos saman suomeksi..

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMDG tekee sen ilmeisesti vain, jos/kun jatkuvasti päivitettävät kartat yms saadaan mukaan. Muistaakseni Jeppesenin hinta olisi toi yllämainittu.

Mutta eihän siitä muuta hyötyä simussa ole kuin nousu/laskudatan laskelmat

QRH vaikka EFB:hen? Kenties yhtiökohtaisia operointimanuaaleja? Eikö kentien kartat saisi esim AFCADeista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö kentien kartat saisi esim AFCADeista?

PMDG:n perfektionistit eivät varmaankaan tyytyisi puolitiehen jätettyyn ratkaisuun, vaan tilanne ilmeisesti on säätutkan tyyppisesti joko-tai. Jos sitä ei pystytä toteuttamaan 100% niin kuin se on oikeassa koneessa niin ei sitten tehdä lainkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

QRH vaikka EFB:hen? Kenties yhtiökohtaisia operointimanuaaleja? Eikö kentien kartat saisi esim AFCADeista?

QRH tulee joka tapauksessa PDF-tiedostona. PMDG tuskin alkaa kustomoimaan yhtiökohtaisia operointimanuaaleja yms. Mun käsittääkseni jotain PDF/JPG viewereitä FSX:lle on jo olemassa, joilla voi toteuttaa tämän saman. Mitä karttoja tarkoitat?

Muutenhan asia on juuri kuten Olli sanoi. Jos sitä ei pystytä toteuttamaan 100% tai lähelle sitä, se jää pois.

CS:ltä saa sitten 777:n EFB:llä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

QRH tulee joka tapauksessa PDF-tiedostona. PMDG tuskin alkaa kustomoimaan yhtiökohtaisia operointimanuaaleja yms. Mun käsittääkseni jotain PDF/JPG viewereitä FSX:lle on jo olemassa, joilla voi toteuttaa tämän saman. Mitä karttoja tarkoitat?

Muutenhan asia on juuri kuten Olli sanoi. Jos sitä ei pystytä toteuttamaan 100% tai lähelle sitä, se jää pois.

CS:ltä saa sitten 777:n EFB:llä ;)

QRH tulee tietysti mukana, miksei sitä voisi heittää EFB:hen tyyliin tuolla PDF-lukija tyylillä? En nyt ala CS:ältä ostaa sen takia mitään, PMDG laatu kummiskin tunnetaan. Eri virtuaaliyhtiölitä joilla on Tripla niin voi löytyä omat operointimatskut (esim. BAV).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

QRH tulee tietysti mukana, miksei sitä voisi heittää EFB:hen tyyliin tuolla PDF-lukija tyylillä?

Mihin sitä QRH:ta enää tarvitsee, kun MFD:lle tulee kaikki checklistit sun muut, abnormal-proseduureja myöten. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin sitä QRH:ta enää tarvitsee, kun MFD:lle tulee kaikki checklistit sun muut, abnormal-proseduureja myöten. ;D

Saattaa toi toiminta olla hiukan nopeampaa ECL:n kanssa kuin erillisen QRH:n kanssa käyttäessä. Taitaa 777 olla suunniteltukin sen mukaan, että ECL on ensisijainen vikatilanteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattaa toi toiminta olla hiukan nopeampaa ECL:n kanssa kuin erillisen QRH:n kanssa käyttäessä. Taitaa 777 olla suunniteltukin sen mukaan, että ECL on ensisijainen vikatilanteissa.

Farmasti onkin  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

QRH tulee tietysti mukana, miksei sitä voisi heittää EFB:hen tyyliin tuolla PDF-lukija tyylillä? En nyt ala CS:ältä ostaa sen takia mitään, PMDG laatu kummiskin tunnetaan. Eri virtuaaliyhtiölitä joilla on Tripla niin voi löytyä omat operointimatskut (esim. BAV).

No mitä tulee tuohon CS:n EFB:hen niin sehän on vain pelkkä jpg-viewer, jokaisen kuvan charteista joutuu tekemään erikseen  :-\

Puuduttavaa hommaa väsätä vaikka EFHK:n chartit tuolle. Tällä hetkellä koko roskaa (CS777) ei ole edes asennettuna X:ään kun odotellaan sitä PMDG:n 777:aa vaikka sitten ilman EFB:tä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisi nyt julkaisun olevan lähellä kun Mr Linden suhaa Ivaon puolella testiä.. vai häh? ???

jari

Olen samaa mieltä. Mikä maksaa?! Pottu sentään ku ärsytää ku mitään ei tapahdu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisi nyt julkaisun olevan lähellä kun Mr Linden suhaa Ivaon puolella testiä.. vai häh? ???

jari

Onhan nuokon avsimin foorumille postaavat betamiehet suhanneet tuolla ivaossa jo monta viikkoa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä. Mikä maksaa?! Pottu sentään ku ärsytää ku mitään ei tapahdu!

Varmin juttu on se että, vetävät niska limassa duunia julkasun eteen.

Päivistä joihinkin viikkoihin menee vielä. Ottakaa chillisti, olkaa kiltisti. Saadaan kuitenkin täydellinen -200/F paketti ilman bugeja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saadaan kuitenkin täydellinen -200/F paketti ilman bugeja.

Täydellinen ja täydellinen... Jos ei ole edes EFB:tä mallinettu..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ihan totta puhutaan niin aika köpelö tuommonen EFB olisi mallintaa simukäyttöön. Sun pitää zoomata siihen ihan kunnolla ennenku näät siitä ensinnäkään mitään. Sitten samalla pitäis pystyä esimerkiksi rullaamaan tai lentämään sitä konetta ylipäänsä. Ainoa hyöty joka tulisi oli lähinnä performanssilaskelmat. Ja keiken lisäksi Aurasim tarjoaa noita performanssi laskelmia DH8D ja B777 malleille.

Eikä kaikissa koneissa sitä EFB:tä edes ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Argumenttisi olisi ollut hyvä, jos tuo edes sana puuttuisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ihan totta puhutaan niin aika köpelö tuommonen EFB olisi mallintaa simukäyttöön. Sun pitää zoomata siihen ihan kunnolla ennenku näät siitä ensinnäkään mitään. Sitten samalla pitäis pystyä esimerkiksi rullaamaan tai lentämään sitä konetta ylipäänsä. Ainoa hyöty joka tulisi oli lähinnä performanssilaskelmat. Ja keiken lisäksi Aurasim tarjoaa noita performanssi laskelmia DH8D ja B777 malleille.

Eikä kaikissa koneissa sitä EFB:tä edes ole.

Onhan tuokin totta, mutta "täydellinen" käsitteenä mielestäni tarkoittaa kyllä sitä, että kaikki järjestelmät ovat oikeasti mallinnettu. Puhe kun oli täydellisyydestä, ei siitä, miten käytännöllinen tuo EFB oikeasti simussa on.

Argumenttisi olisi ollut hyvä, jos tuo edes sana puuttuisi.

Nojuu, ehkä siinä on sitten kaikki muu erinomaisesti mallinnettu, tuo "edes" sana nyt tarttui kumminkin siihen eteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuokin totta, mutta "täydellinen" käsitteenä mielestäni tarkoittaa kyllä sitä, että kaikki järjestelmät ovat oikeasti mallinnettu. Puhe kun oli täydellisyydestä, ei siitä, miten käytännöllinen tuo EFB oikeasti simussa on.

No hohhoijaa taas. EFB on lisäoptio. Itse lentokone on mallinnettu kyllä täydellisesti.

Kysy vielä, miksi PMDG ei mallinna säätutkaa, kun CS:kin mallintaa facepalm.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hohhoijaa taas. EFB on lisäoptio. Itse lentokone on mallinnettu kyllä täydellisesti.

Kysy vielä, miksi PMDG ei mallinna säätutkaa, kun CS:kin mallintaa facepalm.png

Juujuu, ymmärrän kyllä. Sanoinpahan vaan ohimennen tuosta EFB:n puuttumisesta...

En myöskään mielestäni verrannut sanallakaan edellisessä kirjoituksessani PMDG:n triplaa CS:n vastaavaan.

Tarkoitus ei ole aloittaa kiivasta keskustelua/riitaa siitä, miten realistista/täydellistä on, jos PMDG mallintaa/ei mallinna EFB:tä, tai vastaavasti ehdottamaasi säätutkaa.

"Täydellisyys" puolestaan, on käsite, jonka voi käsittää monella eri tavalla. Toiselle ihmiselle täydellinen voi olla ihan jotain muuta kun mitä se on jollekin toiselle.

Pari postausta ylempänä olevan henkilön mielestä PMDG:n tripla saattaa olla täydellinen ilman sitä EFB:täkin, minun mielestäni ei, minulla kun on omat ajatusmaailmani. Onhan se EFB:kin osa sitä itse lentokonetta.

Tämä keskustelu minun puolestani voisi loppua tähän, sillä itse asiassa itseäni ei kiinnosta p*skaakaan, milloin PMDG julkaisee tuotoksensa, jos julkaisee ylipäätänsä. Syynä tähän osittain se, että tripla ei pahemmin kiinnosta, ja toisaalta, tuotteen todennäköisen suuren hinnan takia en tule koskaan sitä ostamaan. Enkä sitäpaitsi käytä FSX:ää juuri ollenkaan, koska en omista supertietokonetta.

Ihme menoa täällä foorumilla nykyään, kaikesta mahdollisesta nussitaan sitä pilkkua (kyllä, tein itsekin niin). Lisäksi, koska mainitsin ohimennen EFB:n puuttumisesta, ja siitä, miten se ei mielestäni tee tuotetta täydelliseksi, niin näytät pitävän minua tyhmänä. Korjaa jos olen väärässä.

Loppuun vielä anteeksipyyntö siitä, miten tulin pätemään aiheeseen joka ei itseäni juurikaan kiinnosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihme menoa täällä foorumilla nykyään, kaikesta mahdollisesta nussitaan sitä pilkkua (kyllä, tein itsekin niin). Lisäksi, koska mainitsin ohimennen EFB:n puuttumisesta, ja siitä, miten se ei mielestäni tee tuotetta täydelliseksi, niin näytät pitävän minua tyhmänä. Korjaa jos olen väärässä.

En suinkaan pidä sinua lainkaan tyhmänä. Ihmettelen vain, että kovin tuntuu pienestä olevan kiinni. Etenkin kun yllä mainittiin jo syitä, joiden takia EFB:n mallintamisessa ei ole juurikaan järkeä. EFB ja WXR kulke T7:n keskusteluissa usein käsi kädessä, joten siksi vihjasin siihen. Monihan haukkuu PMDG:tä ettei tuote ole täydellinen, koska eivät mallinna WXR:ää ja kuitenkin CS mallintaa. PMDG ei mallinna juuri nimenomaan sen takia, ettei sitä voi simusta saada selville, missä on fyysistä sadetta, joten säätutkalla ei tee mitään.

Ethän sinä väitä, ettei autokaan ole täydellinen, jos siihen on lisäoptiona saatavana navigaattori, jota ei ole asennettu tehtaalla valmistajan toimesta.

Mutta on T7:ssä kuitenkin terrain database, jolloin maaston muodot näkyy ND:llä eli kyllä aika täydellistä hivotaan. :thmbup:

Loppuun vielä anteeksipyyntö siitä, miten tulin pätemään aiheeseen joka ei itseäni juurikaan kiinnosta.

Ei tarvitse ryhtyä marttyyriksi eikä omia mielipiteitään tarvitse pyytää anteeksi.

PS. Mikä olisi sitten täydellinen lisäosa? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En suinkaan pidä sinua lainkaan tyhmänä. Ihmettelen vain, että kovin tuntuu pienestä olevan kiinni. Etenkin kun yllä mainittiin jo syitä, joiden takia EFB:n mallintamisessa ei ole juurikaan järkeä. EFB ja WXR kulke T7:n keskusteluissa usein käsi kädessä, joten siksi vihjasin siihen. Monihan haukkuu PMDG:tä ettei tuote ole täydellinen, koska eivät mallinna WXR:ää ja kuitenkin CS mallintaa. PMDG ei mallinna juuri nimenomaan sen takia, ettei sitä voi simusta saada selville, missä on fyysistä sadetta, joten säätutkalla ei tee mitään.

Ethän sinä väitä, ettei autokaan ole täydellinen, jos siihen on lisäoptiona saatavana navigaattori, jota ei ole asennettu tehtaalla valmistajan toimesta.

Mutta on T7:ssä kuitenkin terrain database, jolloin maaston muodot näkyy ND:llä eli kyllä aika täydellistä hivotaan. :thmbup:

Varmasti siitä PMDG:n triplasta hyvä tulee ilman EFB:tä tai WXR:ääkin. Oma mielipiteeni vain on, ettei niiden puuttuminen mielestäni tee tuotosta täydelliseksi. Ei sillä, että tuotos olisi huono, ollenkaan.

Ja juu, en toki väitä että auto ei ole täydellinen ilman lisäoptiona saatavaa navigaattoria.

Ei tarvitse ryhtyä marttyyriksi eikä omia mielipiteitään tarvitse pyytää anteeksi.

Teinpähän nyt näin, ihan vain sen takia että sen perusteella mitä aikaisemmin olen tältä foorumilta lukenut, niin väärässä aiheessa väärin tehdessään voi aiheuttaa ihme vihaa. Toki voin olla väärässäkin...

PS. Mikä olisi sitten täydellinen lisäosa? ;)

Vaikea sanoa. FS9:lle kun ei ole mitään kovin mahtavaa mallinnettu, kaikki on jostain vuosien takaa, ja nykypäivänä kaikki tehdään pelkästään X:lle. Mutta edelleen, täydellisyys käsitteenä riippuu aivan ihmisestä, miten sen täydellisyyden ajattelee ja miltä kannalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään