Guest sakke

default objectin poisto

5 viestiä aiheessa

Moi

Fixailen tossa tota fisdin iisalmen sceneryä FSXään.  Suurin ongelma on, kun kentällä on kaksi kerhotaloa :( default ja sceneryn mukana tullut. Eli miten voin poistaa sen defaultin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä vastaan jotakin ja aloitan vastauksen taas tällä legendaarisella lauseella "Minulla ei ole FSX:ää mutta . . " ;D

Fs2004:sessa olen poistanut simun default rakennuksia ilmaisella Scenery Builder ohjelmalla. Sillä on mahdollista määritellä hyvinkin pieni neliön muotoinen alue josta poistetaan vaikkapa ylimääräinen default autogen puu tai rakennus. Ohjelmalla voi luoda "exlude bgl" tiedosto-läpyskän joka sitten sijoitetaan vaikkapa sinne Iisalmen maiseman scenery kansioon.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkistin asian. Iisalmen oletuskentällä näyttäisi olevan vain yksi rakennus ja se on kentän oletus-afcadissä. Sitä ei tarvitse edes poistaa. Tee kentälle uusi afcad, jolloin simu sulkee sen alkuperäisen (stock) pois käytöstä. AFCADien tekoon on olemassa useita ohjelmia. Minä käytän Airport Design Editor 9X-ohjelmaa, joka on kaiken lisäksi ilmainen. Myös sillä tuon rakennuksen voi poistaa. Aloitan uuden afcadin teon usein alkuperäisestä niin ei tarvitse mm. koordinaatteja erikseen kirjoitella. Kolmas tapa rakennuksen poistoon on Jarin neuvoma excluden teko, mutta se ei tässä ole tarpeen ellei halua muutakin muutella maisemasta.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään