Markku P Pitkänen

Aloittamassa verkkolentämistä

66 viestiä aiheessa

Printteri käy kuumana tulostelen kaikkea mahdollista mitä pitäisi ottaa huomioon.

Ehkä hermoilen liikaa mutta kun tietoa on liikaa ja taidan olla vähän täydellisyyden tavoittelija.

Niin se vika, en ihan tarkalleen tiedä mutta jotenkin teamspeak sotki web-kameran mikrofonin ja kuulokkeiden mikrofonin?

Korjaantui kun otin kameran poijes.

"Aloittelijat otetaan muutenkin helpommin vastaan"

Tietysti te haluatte aloittelijan on-lineen että saatte nauraa  ;D

No leikkiä...

Kiitos webeyestä katsotaanpa onko siinäkin tuuman paksuinen ohjekirja :)

Kiitos myös kaikista neuvoistanne ehkäpä jo tänä yönä lennän ensilentoni.

ps. Jos vielä jaksatte sanoa mikä on se training-server mutta taidan ottaa siitä selvää ihan ite.

Kilo-India-India-Tango-Oscar-sierra

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kannattaa muistaa, että itse pyrin korjaamaan isommat virheet. En nipota tällöin, vaan haluan että lentäjä oppii ja ensi kerralla osaa paremmin :).

Älä välitä siitä servusta. Se on kai pää asiassa ohjattuun treenaamiseen lennonjohtajille(ja kai lentäjillekkin?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kannattaa muistaa, että itse pyrin korjaamaan isommat virheet. En nipota tällöin, vaan haluan että lentäjä oppii ja ensi kerralla osaa paremmin :).

Mutta entäs Axun kohdalla?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman hankalaa, kun kaveri ei vastaa ;).

Ja eipä paljoa ole tullut hän taajuuksilleni. Kerran vain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman hankalaa, kun kaveri ei vastaa ;).

Ja eipä paljoa ole tullut hän taajuuksilleni. Kerran vain.

No mut varmaan ehkä ymmärsit minä meinasin.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mies (poika), kumpi lienee? tuntuu olevan intoa täynnä. Harmittavaa vaan kun ei ole motivaatiota opetella asioita ajan kanssa :thmbdn: Ei ollutkaan tiedossani, että on jo verkkoonkin mennyt lentämään. En halua mollata kollegaa Virtual Finnairissa tai muutoinkaan, mutta jos ei ole motivaatiota lukea ja opetella lentämäänsä konetta, tai verkkolentoon tarvittavaa teoriamateriaalia niin on kyllä hyvin heikoilla. Jokainen tunnollinen verkkoon lähtevä lentäjä on lukenut materiaalit moneen kertaan läpi, ja silti käytännöt oppii ainoastaan kokemuksen kautta, eli mokaamalla ja siitä oppimalla. Verkkoon voi yhdistää täysin puhtaalla omatunnolla keltanokkana kunhan vain materiaalit on luettu, ja mahdollisesti hieman kuunneltu jo ennakkoon miltä lennonjohdon ja lentäjien keskustelut käytännössä kuullostavat.

Kynnys ei saa olla suuri, eikä mielestäni sitä olekkaan. Lennonjohtajat ovat ystävällisiä ja huomioivat aloittelijan aivan varmasti.

T: Mika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin on. Axu ei taida enää kuitenkaan olla vfinnissä.

Eipä näköjään olekkaan, ja ihmettelen miten niinkin pitkälle pääsi. Tuurilla tietysti ensimmäisestä kirjallisesta, mutta sitten tuleekin enemmän luettavaa eli opiskeltavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aloittamassa Verkkolentämistä,olen rekisteröitynyt fsnordic foorumille ja tänne mitä ohjelmia pitäisi ladata.Kiitos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aloittamassa Verkkolentämistä,olen rekisteröitynyt fsnordic foorumille ja tänne mitä ohjelmia pitäisi ladata.Kiitos

Riippuu aivan siitä kumpaan verkkoon haluat liittyä. Valittavissa on siis IVAO ja VATSIM.

Täältä alkuun IVAO kanssa: http://www.ivao.aero/

Täältä taasen VATSIMn kanssa: http://www.vatsim.net/

Kannaattaa sitten tosiaan tutustua huolella fraseologiaan ja lentomenetelmiin ennen ensimmäistä lentoa onlinessa. Sitten on jokaisella mukavaa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa mukaan porukkaan. IVAO:n puolelle tarvitset Ivap FS2004, tai Ivap FSX. Näiden lisäksi et tarvitse välttämättä muita ohjelmia, mutta sinun tulee rekisteröityä verkkoyhteisöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu aivan siitä kumpaan verkkoon haluat liittyä. Valittavissa on siis IVAO ja VATSIM.

Täältä alkuun IVAO kanssa: http://www.ivao.aero/

Täältä taasen VATSIMn kanssa: http://www.vatsim.net/

Kannaattaa sitten tosiaan tutustua huolella fraseologiaan ja lentomenetelmiin ennen ensimmäistä lentoa onlinessa. Sitten on jokaisella mukavaa.  :thmbup:

[

Haluaisin tuonne IVAO verkkoon. Olen lennellyt fsx:llä ennen verkossa mutta gamespy lopetti serverit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa virtuaalitaivaille Petri! Hieno homma ku saadaan lisää lentäjiä IVAO:on, jos sitä joskus olis ruuhkaa Helsinki-Vantaalla.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve. Olen aloittanut tämän verkossa lentämisen, mutta minulla on ongelma. Kun menen Malmille, täytän plaanin ja connektaan, niin tuo webeye näyttää, että olen 0 pituus- 0 leveyspiirillä. Mitä olen tehnyt väärin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommi minulla oli täsmälleen sama ongelma.

Oletko ladannut kummatkin sp minulla ongelma päättyi siihen kun sain sp simulaattoriin.

Axu mitä minä olen tälläkertaa tehnyt. :D

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään