Markku P Pitkänen

Aloittamassa verkkolentämistä

66 viestiä aiheessa

Moi

Olen aloittamassa lentämään ivaossa ja tarvitsin pieniä neuvoja noiden ohjelmien käyttöön ja lataamiseen.

Mitä pitää ottaa huomioon ekalla lennolla ja pärjääkään pelkällä suomella.

Simukokemusta on aikapaljon että osaan normaalit asiat ja perus lentämisen.

Kiitos vastaaville etukäteen.

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Olen aloittamassa lentämään ivaossa ja tarvitsin pieniä neuvoja noiden ohjelmien käyttöön ja lataamiseen.

Mitä pitää ottaa huomioon ekalla lennolla ja pärjääkään pelkällä suomella.

Simukokemusta on aikapaljon että osaan normaalit asiat ja perus lentämisen.

Kiitos vastaaville etukäteen.

Markku

Osaatko tarkentaa kysymystä, eli mikä osa ohjelmista tuottaa vaikeuksia. Nähdäkseni ohjelmien asentaminen onnistunuu tyyliin next -> next -> finish. Windows 7:n kanssa kannattanee asentaa jonnekin muualle, kuin Program Files(x86) kansioon, koska siellä saattaa tulla kummallisia toimintaongelmia ohjelmien kanssa.

ivaon sivulla on aika hyvöt ohjeet noihin softiin ivap. Mikäli tämä ei auta, niin voitko kysyä hiukan tarkemmin joko täällä foorumilla, yv:ä tai emaililla. juha.teurokoski@ivao.aero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ladataan tai mistä ladataan suomenkielinen IvAp-ohje?

Markku

Ei taida suomeksi löytyä mistään mitään virallisia ohjeita. Suht simppeli homma se kuitenkin on, kyllä se lontoonkielisilläkin hoituu  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ok. Onko sillä muuten väliä missä ivao tiedosto on ja pitääkö siinä joku käynistää että toimii?

Markku

Ei sinällään ole mitään väliä, minne ohjelman asennat. Ohjelma käynnistetän simun ylävalikosta painamalla alt näppäintä ja ivao valikosta aukeaa open ivap kohta. Tämä käynnistää ohjelman ja teamspeak ohjelman, jolle ei siis tarvitse yhdistää mitenkään "käsin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kato youtube:sta onko siellä enkuks videota miten ivap toimii. Muistaakseni oli :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avaat simulaattorin ihan normaalisti ja aloitat lennon, jonka auettua painat alt näppäintä kerran, jonka jälkeen ylävalikon pitäisi aueta ikkunan yläreunaan. Eli tuo normaali windows ohjelmissa oleva valikko. Siellä ainakin FS2004 ohjelmassa tulee valikko IVAO, josta aukeaa open ivap muistaakseni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avaat simulaattorin ihan normaalisti ja aloitat lennon, jonka auettua painat alt näppäintä kerran, jonka jälkeen ylävalikon pitäisi aueta ikkunan yläreunaan. Eli tuo normaali windows ohjelmissa oleva valikko. Siellä ainakin FS2004 ohjelmassa tulee valikko IVAO, josta aukeaa open ivap muistaakseni.

Näinhän se menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei kaikille olen uusi "pilotti" olen myös Yrittänyt aloittaa verkossa (ivaolla) FSX:llä.

Omistan myös fs2004:sen.

Voisiko joku antaa minulle aikaisen joululahjan eli täydellisen opastuksen alusta asti lennolle Roi-Kemi aina siitä asti kun laitan FSX-sän DVD-asemaan.

Olen jo ladannut ivaon-softat siinä näköjään tulee kaikki tarvittava sen jälkeen vain rekisteröinti vai mitä?

Onhan tuo paljon vaadittu mutta osaan jo off-line lentämisen aika hyvin.

Yhden reitin täydellinen neuvominen/ivaon käyttö/temspeak ym. ja sen jälkeen voin vaikka heittää roskiin molemmat simulaattorit tai antaa jollekin joka osaa pelata verkossa.

Please. Vain yksi reitti ja tuon ivao/softan käyttäminen ei ole pakko olla roi-kemi reitti.

Voihan olla mahdollista että opin lentämään verkossa mutta kynnys on todella korkea tai sitten olen tyhmä.

ps. saatte haukkua vapaasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lue aikasempi  ja rekisteröidy ivaoon jos olet lentämässä netissä. Kannattaa lukea tuo lentäjänkäsikirja ivaon nettisivuilta kohdasta lentäminen.

yst.Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei kaikille olen uusi "pilotti" olen myös Yrittänyt aloittaa verkossa (ivaolla) FSX:llä.

Omistan myös fs2004:sen.

Voisiko joku antaa minulle aikaisen joululahjan eli täydellisen opastuksen alusta asti lennolle Roi-Kemi aina siitä asti kun laitan FSX-sän DVD-asemaan.

Olen jo ladannut ivaon-softat siinä näköjään tulee kaikki tarvittava sen jälkeen vain rekisteröinti vai mitä?

Onhan tuo paljon vaadittu mutta osaan jo off-line lentämisen aika hyvin.

Yhden reitin täydellinen neuvominen/ivaon käyttö/temspeak ym. ja sen jälkeen voin vaikka heittää roskiin molemmat simulaattorit tai antaa jollekin joka osaa pelata verkossa.

Please. Vain yksi reitti ja tuon ivao/softan käyttäminen ei ole pakko olla roi-kemi reitti.

Voihan olla mahdollista että opin lentämään verkossa mutta kynnys on todella korkea tai sitten olen tyhmä.

ps. saatte haukkua vapaasti.

Tosiaan lueskele tuota IVAOn Suomen divarin lentäjien käsikirja. Tämä harrastus vaatii jonkun verran oma-aloitteisuutta ja asioiden itsenäistä opiskelua ja lukemista, aina ei ole joku tekemässä videota/kuvasarjaa ongelmastasi. Tosin mistä sitä tietää jos joku sitten vääntäisi videon lennostasi  :P Observaile myös radioliikennettä tai aja se surullisenkuuluisa laskukierros Malmillla ennenkuin lähdet rynkyttämään airbussilla jotain finskin Oulun vuoroa. Enemmän saat sinä/muut lentäjät/lennonjohtajat irti harrastuksesta kun aloitat niistä tylsistä perusjutuista ja etenet sitten kohti finskin Oulun legejä. Kyllä siinä ensimmäisellä verkkolennolla on tarpeeksi jännitystä lentää laskukierros ja samalla puhua radiossa lennonjohtajalle, niin ihmeelliseltä kun se voikin kuulostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan lueskele tuota IVAOn Suomen divarin lentäjien käsikirja. Tämä harrastus vaatii jonkun verran oma-aloitteisuutta ja asioiden itsenäistä opiskelua ja lukemista, aina ei ole joku tekemässä videota/kuvasarjaa ongelmastasi. Tosin mistä sitä tietää jos joku sitten vääntäisi videon lennostasi  :P Observaile myös radioliikennettä tai aja se surullisenkuuluisa laskukierros Malmillla ennenkuin lähdet rynkyttämään airbussilla jotain finskin Oulun vuoroa. Enemmän saat sinä/muut lentäjät/lennonjohtajat irti harrastuksesta kun aloitat niistä tylsistä perusjutuista ja etenet sitten kohti finskin Oulun legejä. Kyllä siinä ensimmäisellä verkkolennolla on tarpeeksi jännitystä lentää laskukierros ja samalla puhua radiossa lennonjohtajalle, niin ihmeelliseltä kun se voikin kuulostaa.

Kilo-India-India-Tango-Oscar-Sierra

Olen jo ivaossa ja yritin lentää verkossa äsken mutta ei onnistunut.

Kiitos linkeistä yritän nyt sitte tulkita englanti ei ihan täysin hallussa varsinkin kun tuota teknistä sanastoa.

Yritetään katsoa noita ohjeita saako niistä selvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö koko FSX asentaa uudelleen minulla on myös lisäosa Flight-deck 6 asennettu + myös finlandx ja tietysti nuo ivaon systeemit.

Ajattelin vain että joku on mennyt vikaan.

Käyttis on xp-pro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistahan Tero, että Suomessa kelpaa (radio)kieleksi suomi. Ainakin allekirjoittanutta se auttoi riittävästi pääsemään verkkotaivaille. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistahan Tero, että Suomessa kelpaa (radio)kieleksi suomi. Ainakin allekirjoittanutta se auttoi riittävästi pääsemään verkkotaivaille. :)

Kiva tietää tuo helpottaa huomattavasti.  :thmbup:

Toivottavasti täällä sallitaan huumori?

"Totanoin tartten taksin tänne voisitte samalla opastaa minut kiitoradalle xxx.

Ilmaankin pitäis päästä joten ihan lentokoneella tarkoitus nousta."

Kiitti Miko hieman ongelmia vielä teamspeakin kanssa vaikka muka pitäisi toimia normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäs teet kun ei saa toimimaan niin ei sitten.

Kiitos avusta kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos avusta kuitenkin.

Ootko tarkistanu että täppä siinä transfer and recieve voice kohassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos avusta kuitenkin.

Itselle iski täysin sama tunne kun yritin uraa saada käyntiin IVAOssa.

Nyt lennän VATSIMissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselle iski täysin sama tunne kun yritin uraa saada käyntiin IVAOssa.

Nyt lennän VATSIMissa.

Tytöt tytöt rauhotutaas...

Turhaa tällänen verkkojen vastakkain asettelu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totesinpahan vain ettei Tero ole ainoa jolla on IVAOn softien kanssa ongelmia. Joillakin asennus sujuu ilman minkäänlaisia ongelmia, joillakin taas päinvastoin. Samaa varmasti tapahtuu VATSIMin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos jo pelkästään VATSIM sanana on näin tabu niin ei hyvin mene..  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on sellainen ongelma että en pääse lentoselvityksestä eteen päin. Ja Ivaon web eyessa näkyy että olisin päivän tasaajalla vaikka fsx:än mukaan oln Malmilla ja lentoselvitys on pistetty malmille.

Missä vika?

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään