Markku P Pitkänen

Aloittamassa verkkolentämistä

66 viestiä aiheessa

Illan facepalm.

Asiahan kun näyttää aina olevan siten että jos joku vatsim lentäjä edes mainitsee VATSIM:n topicissa jossa on valitettu IVAO:n toimimattomuutta, käsitetään se siten että koittaisimme haastaa suurinta riitaa nordicissa ja sitä rataa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on sellainen ongelma että en pääse lentoselvityksestä eteen päin. Ja Ivaon web eyessa näkyy että olisin päivän tasaajalla vaikka fsx:än mukaan oln Malmilla ja lentoselvitys on pistetty malmille.

Missä vika?

Markku

Osaatteko vastata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisi melkein sanoa Teemun kommentille, että se oli illan facepalm... :thmbdn:

Hyvähän se on kommentoida ihmisen jonka asenteet on tasoa "Airbus on paras."  "Trafi on perseestä" Eikä edes osaa kunnolla perustella väitteitään...

Muutenkin on ihan naurettavaa kääntää jok' ikistä topiccia Verkkolento-puolella IVAO vs VATSIM-kiistaksi. Tästä tulee mieleen kuuden vuoden takaiset tappelut IVAO Finlandin perustamisesta ja kuinka IVAO vie VATSIMin lentäjät...

Asiahan kun näyttää aina olevan siten että jos joku vatsim lentäjä edes mainitsee VATSIM:n topicissa jossa on valitettu IVAO:n toimimattomuutta, käsitetään se siten että koittaisimme haastaa suurinta riitaa nordicissa ja sitä rataa.

En kiistä etteikö, IVAO:n softissa olisi puutteita, mutta silti ne toimii huomattavasti paremmin esimerkiksi multi-pc:tä käytettäessä, muutenkin ihmetyttään teidän muutaman VATSIM-pilotin toiminta suurimmassa osassa IVAO-ketjuista kun pitää tulla huutelemaan kuinka VATSIM on parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minä olisin halunnut vain päästä lentämään verkossa oli sitten ivao/vatsim.

Ei tiedä miksi ei toimi kun olen jo 6tuntia tarkistanut kaikkia systeemejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minä olisin halunnut vain päästä lentämään verkossa oli sitten ivao/vatsim.

Ei tiedä miksi ei toimi kun olen jo 6tuntia tarkistanut kaikkia systeemejä.

Mikä on viankuvaus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Laitan fsx:n päälle.

2. Rekkaan ivaoon ja onnistuu ja pääsen ilmaan onlinessa.

3. Teamspeak ei toimi. Kuulen vain omituisia rasahduksia välillä.

Olen oikeastaan aika tyytyväinen koska se updeittaisi simulaattoria ja kuva parani huomattavasti joten off-line on ainakin tyylikkäämmän näköinen.

Suoraan sanoen ei teiltä uskalla kysyä yksityiskohtaisia kysymyksiä olette, kaikella kunnioituksella aika tiukkapipoista jengiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3. Teamspeak ei toimi. Kuulen vain omituisia rasahduksia välillä.

Olet ilmeisesti siis Unicom taajuudella ja nuo rasahdukset johtuvat viesteistä joita kolleegasi lähettävät jotta muut tietäisivät mitä aikovat tehdä. Niitähän sinäkin olet lähetellyt kuten ohjeissa kerrotaan? Viestit rullaavat simun yläreunassa ja näkyvät myös IVAP:n ikkunassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on ongelmia ivaon ivaop ohjelman kassa. Saan itseni  online tilaan mitaliin kattoo web eyesta niin olen päiväntasaajalla vaikka fsx:än mukaan olen Malmilla ja lentosuunitelmassa on malmi valittu määränpääki ja lähtöpaikaksi.

Mikä on vialla.

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko tarkistanu että täppä siinä transfer and recieve voice kohassa?

Missä tuo täppä pitäisi olla?

"Olet ilmeisesti siis Unicom taajuudella ja nuo rasahdukset johtuvat viesteistä joita kolleegasi lähettävät jotta muut tietäisivät mitä aikovat tehdä. Niitähän sinäkin olet lähetellyt kuten ohjeissa kerrotaan? Viestit rullaavat simun yläreunassa ja näkyvät myös IVAP:n ikkunassa."

Ivaon ikkunassa lukee että tervetuloa ivaoon mutta muuta tekstiä ei näy, eikä rullaa sivun yläreunassa.

Pitäisikö tuo taajuus vaihtaa?

Ehkä asennan fs2004:sen ja kokeilen onnistuisiko sillä paremmin.

Joku mainitsi että pitää itsekin opiskella ja onhan tässä päntätty ja luulisin hallitsevani fraseologian ja asiallisen lentämisen laskukiertoineen.

Tietenkään en olisi lähtenyt isolla koneella häsläämään.

Mut joo ehkä pidän lepotauon ja keskityn off-lineen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on ongelmia ivaon ivaop ohjelman kassa. Saan itseni  online tilaan mitaliin kattoo web eyesta niin olen päiväntasaajalla vaikka fsx:än mukaan olen Malmilla ja lentosuunitelmassa on malmi valittu määränpääki ja lähtöpaikaksi.

Mikä on vialla.

Markku

Todella mielenkiintoinen ongelma :-)

Tsekkaa myös tämä...  Minulla  FSX ja ivap samalla koneella ja toimii

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä tuo täppä pitäisi olla?

"Olet ilmeisesti siis Unicom taajuudella ja nuo rasahdukset johtuvat viesteistä joita kolleegasi lähettävät jotta muut tietäisivät mitä aikovat tehdä. Niitähän sinäkin olet lähetellyt kuten ohjeissa kerrotaan? Viestit rullaavat simun yläreunassa ja näkyvät myös IVAP:n ikkunassa."

Ivaon ikkunassa lukee että tervetuloa ivaoon mutta muuta tekstiä ei näy, eikä rullaa sivun yläreunassa.

Pitäisikö tuo taajuus vaihtaa?

Ehkä asennan fs2004:sen ja kokeilen onnistuisiko sillä paremmin.

Joku mainitsi että pitää itsekin opiskella ja onhan tässä päntätty ja luulisin hallitsevani fraseologian ja asiallisen lentämisen laskukiertoineen.

Tietenkään en olisi lähtenyt isolla koneella häsläämään.

Mut joo ehkä pidän lepotauon ja keskityn off-lineen.

Ilmeisesti olet perehtynyt ivaon lentäjän käsikirjaan, ivap-ohjeeseen , ts-manuaaliin...

Jos olet kentällä/FIR:lla jossa ei ole johtoa, käytät Unicomia 122,800 jossa viestitään tekstillä. Väännät koneen com1 taajuudeksi 122,800 jolloin ivap kytkeytyy siihen. Tai EFHK_TWR 118,600 taas siihen com1 tai com2 taajuudeksi ja ivap yhdistyy siihen. Täällä voit viestiä joko tekstillä tai puheella, miten olet sen ivappiin määritellyt. webeyestä näkee onko johtoa paikallavai ei. Jos ei niin aina unicom, muutoin johdon taajuus radioon.

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselle iski täysin sama tunne kun yritin uraa saada käyntiin IVAOssa.

Nyt lennän VATSIMissa.

No ei mullakaan FSInn toimi mitenkään, ei johdu varmaan itse softasta vaan koneeni jotenkin ei tykkää siitä. No kuokkapoksilla mennään..

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Ilmeisesti olet perehtynyt ivaon lentäjän käsikirjaan, ivap-ohjeeseen , ts-manuaaliin...

Jos olet kentällä/FIR:lla jossa ei ole johtoa, käytät Unicomia 122,800 jossa viestitään tekstillä. Väännät koneen com1 taajuudeksi 122,800 jolloin ivap kytkeytyy siihen. Tai EFHK_TWR 118,600 taas siihen com1 tai com2 taajuudeksi ja ivap yhdistyy siihen. Täällä voit viestiä joko tekstillä tai puheella, miten olet sen ivappiin määritellyt. webeyestä näkee onko johtoa paikallavai ei. Jos ei niin aina unicom, muutoin johdon taajuus radioon.

jari"

Onhan niitä luettu ja paljon muutakin luin myös eilen kymmenenosaisen tietosanakirjasarjan.

Sorry, olen hieman turhautunut.

Kokeilen ja tarkastan illan päälle onko nuo mennyt oikein.

Kiitos Jari.

ps. Jos turhaudutte johonkin peliin ja teidän tekisi mieli rikkoa se, älkää koskaan taittako sitä poikki yhdellä kädellä. Dvd-cd:n reunat ovat yhtä terävät kuin leikkausveitsi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvähän se on kommentoida ihmisen jonka asenteet on tasoa "Airbus on paras."  "Trafi on perseestä" Eikä edes osaa kunnolla perustella väitteitään...

1. Se, että oma mielipiteeni trafista on tuo ei kuulu sinulle, tai kovin monelle muullekkaan. Olen sanonut tämän sinulle(Kyseessä on erittäin yksityinen syy.)

2. Kukas se puheluihin kutsuu kertoakseen miten isoja bugeja airbussisa on. Minun mielestä airbus on parempi kuin boeing. Ei kai kukaan pahota mieltään, jos se on oma mielipiteeni. Varsinkaan kun en "markkinoi" sitä kenellekkään, kuten sinä markkinoit muille airbussin "bugeista".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma olikin laiteongelma.

Eli nyt vain lentämään  :o

Kertaanpa muutamia juttuja josko huomaisitte niissä jotain huomautettavaa.

Valitsin koneeksi Cessna C172SP Skyhawkin.

Aion lähteä sieltä Roista oli tornia tai ei ja yritän lentää kemi/tornioon.

En vaan uskalla painaa connectia ivaoon.  :(

Toinen tietokone on tuossa vieressä ja fraseologia auki kun kaikki on haihtunut mielestä. Enhän minä ehdi kuin pyörittää päätä kahden koneen välillä.

Siis mitä?

Oscar-hotel blaa blaa Roin torni?

Mutta jos joudun kirjoittamaan noita tietoja en mitenkään ehdi.... ei hemmetti tästä tule mitään.

En ladannut sitä ohjelmaa jossa näytetään missä on jengiä tornissa.

Pitäiskö tuo alkaa laittamaan.... mutta kun olen näppäimen päässä on-linea ottaisko riskin.

Hetkinen mikä on tuo training server?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma olikin laiteongelma.

Eli nyt vain lentämään  :o

Kertaanpa muutamia juttuja josko huomaisitte niissä jotain huomautettavaa.

Valitsin koneeksi Cessna C172SP Skyhawkin.

Aion lähteä sieltä Roista oli tornia tai ei ja yritän lentää kemi/tornioon.

Toinen tietokone on tuossa vieressä ja fraseologia auki kun kaikki on haihtunut mielestä. Enhän minä ehdi kuin pyörittää päätä kahden koneen välillä.

Siis mitä?

Oscar-hotel blaa blaa Roin torni?

Mutta jos joudun kirjoittamaan noita tietoja en mitenkään ehdi.... ei hemmetti tästä tule mitään.

En ladannut sitä ohjelmaa jossa näytetään missä on jengiä tornissa.

Pitäiskö tuo alkaa laittamaan.... mutta kun olen näppäimen päässä on-linea ottaisko riskin.

Hetkinen mikä on tuo training server?

Loistavaa että vika löyty.Laita googleen webeye ja saat linkin jossa näet tornit yms. uskalla vaan :thmbup: Muuten millanen laiteongelma oli kyseessä?

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä vaan lentämään! :) Aloittelijat otetaan muutenkin helpommin vastaan. Ei se mitään vaikkei kaikki mene niin, kuin pitäisi. Itsellenikin monta kertaa tullut huono viesti taajudelle ja tajunnut sen vasta, kun olen lopettanut tangentin painamisen. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se homma ole niin totista kuin luulet. Sinne vain mukaan.  :thmbup:

Päätarkoitushan on että on hauskaa, ei se että nipotetaan jokaisesta virheestä. Ja muutenkin virheistä oppii.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennä lentosi etukäteen offlinessa. Laita kaikki valmiiksi, sulje silmät ja rauhoitu hetki....... Paina CONNECT ja nauti lennostasi. Tervetuloa virtuaalitaivaalle. Lupaan, että ensilentosi lennettyä tulet painamaan Connectia jokaisella kerralla tämän jälkeen. Lennonjohtajat ovat ammattilaisia, ja voit aivan huoletta kysellä lennon aikana toimintaohjeita jos et jostain varma ole. Kannattaa myös opetella chatin käyttö IvAp:lla, jolloin voit esittää kysymyksesi lennonjohdolle muita häiritsemättä. Ekalla lennollasi LJ:t varmaankin avustavat ihan äänellä. Itsekin joskus on kyseltävä, jos selvitys on epäselvä tai muutoin yllättävä :-\ Aina oppii uutta, ja kysyminen on sallittua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään