Alex Lund

VasFMC Data

17 viestiä aiheessa

oho.. unohdin kokonaan! ;D

Unohdit?

Kuinka vaikeaa on muistaa sivu jota varten on jo luonut threadin?

Kysyit samaa asiaa 2kk sitten!

Äijällä niin monta topiikkia että ei edes itse muista :laugh:.

Siltä näyttää, 28 threadia, vain yli 100 viestia. Axu on siis vastannut yhteen alottamaansa ketjuun alle 4 kertaa (keskimäärin, tämä sillä varauksella että laskin oikein, mitä on syytä epäillä.  :laugh:)

EDIT: Näiden Axun vastauksien laatu ei myöskään ole huimaa, tämänkin ketjun vastaukset: oho ja niinpä, toteamukset eivät sisällä oikein minkäänlaista järkevää sisältöä.

(Tai edes pohdintaa: "Mikä meni pieleen?" "Miksi loin turhan ketjun asiasta jota oli juuri kysynyt?")

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä! ;D

Joo, ei kai sua vajok... voi yksin syyttää, hölmöys piilee siinä että näihin sun postauksiin vastataan..

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Näiden Axun vastauksien laatu ei myöskään ole huimaa, tämänkin ketjun vastaukset: oho ja niinpä, toteamukset eivät sisällä oikein minkäänlaista järkevää sisältöä.

Onneksi kaikki muut (esimerkiksi) tämän ketjun vastaukset ovat täynnä rautaisen informatiivista sisältöä, josta on hyötyä kaikille. Ensimmäisessä vastauksessa lienee kaikki tarpeellinen mainittu? Ketjujen hyödyllisyys/turhuus jätettäköön moderaattoreiden arvioitavaksi. En tarkoita, että pidän järkevänä perustaa uutta ketjua jok'ikisen pikkuongelman ratkaisemiseksi, mutta tämä mollaaminen alkaa kuitenkin jo vähitellen riittää. En usko, että ylimielisellä ja kaikkitietävällä asenteella saavuttaa kovinkaan monen arvostusta - päin vastoin.

Aloitin itse simulaattoreiden parissa harrastelun noin 10 vuotta sitten, jolloin oma osaaminen on varmasti ollut hyvin lähellä nollaa. Olen itsekin aloittanut varmasti useita todella naurettavia ja nyt ajateltuna turhiakin ketjuja, mutta niidenkin avulla olen ilmeisesti jotain tähän päivään mennessä oppinut. Simulaattoriharrastus on hyvin antoisa ja opettavainen tapa viettää aikaa. Sen kautta olen oppinut paljon mitä en muuten olisi varmaan vielä oppinut - Ja oppiminen jatkuu edelleen. :) Jatkossa soisin kaikkien miettivän, olisiko helpompi vastata suoraan kysymykseen ilman näsäviisaita kommentteja, kuin jauhaa sivukaupalla diipadaabaa siitä, kuinka joku voi olla niin tyhmä, ettei tätä itse ole oivaltanut. Itsekriittisyyttä peliin nyt puolin ja toisin!

Nimim. Ei kysyvä tieltä eksy ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täyttä asiaa! Näissä aiheissa kun on melkein joka kerta samat naamat kommentoimassa ihan jotain muuta kuin asiaa. Luulis jo tässä vaiheessa käyneen selväksi, että noilla googleta/käytä hakua/kysyit jo aiemmin ohjeilla ei ole mitään vaikutusta eli ne vois jättää pois ja keskittyä asiaan jos on kerta pakko jotain vastailla.

Offtopikkiahan tämäkin viesti on mutta menköön nyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi kaikki muut (esimerkiksi) tämän ketjun vastaukset ovat täynnä rautaisen informatiivista sisältöä, josta on hyötyä kaikille. Ensimmäisessä vastauksessa lienee kaikki tarpeellinen mainittu?

Totta, ketjun kaikki informaatio on ensimmäisessä viestissä. Mutta luulisi että Axu muistaisi viime Navigraph käynnistä edes sen verran että sieltä löytyy FMC Databasejä, tästä ei ole kuin alle 2kk. Jos Axu on ostanut vielä uusimmankin datan, hän on siellä vieraillut nyt kuukauden sisällä. Eikä tämä ketju ole edes ensimmäinen tupla-ketju...

Ketjujen hyödyllisyys/turhuus jätettäköön moderaattoreiden arvioitavaksi. En tarkoita, että pidän järkevänä perustaa uutta ketjua jok'ikisen pikkuongelman ratkaisemiseksi, mutta tämä mollaaminen alkaa kuitenkin jo vähitellen riittää. En usko, että ylimielisellä ja kaikkitietävällä asenteella saavuttaa kovinkaan monen arvostusta - päin vastoin.

Ilmeisesti tarkoita että esim. minun viestini ovat olleet mollaavia, ylimielisiä tai näsäviisaita?

Aloitin itse simulaattoreiden parissa harrastelun noin 10 vuotta sitten, jolloin oma osaaminen on varmasti ollut hyvin lähellä nollaa. Olen itsekin aloittanut varmasti useita todella naurettavia ja nyt ajateltuna turhiakin ketjuja, mutta niidenkin avulla olen ilmeisesti jotain tähän päivään mennessä oppinut. Simulaattoriharrastus on hyvin antoisa ja opettavainen tapa viettää aikaa. Sen kautta olen oppinut paljon mitä en muuten olisi varmaan vielä oppinut - Ja oppiminen jatkuu edelleen. :) Jatkossa soisin kaikkien miettivän, olisiko helpompi vastata suoraan kysymykseen ilman näsäviisaita kommentteja, kuin jauhaa sivukaupalla diipadaabaa siitä, kuinka joku voi olla niin tyhmä, ettei tätä itse ole oivaltanut. Itsekriittisyyttä peliin nyt puolin ja toisin!

Nimim. Ei kysyvä tieltä eksy ;)

Pitäisi todellakin itsekin miettiä ennen viestin kirjoittamista tänne enemmän, tämäkin viesti on melkolailla tarpeeton...

Vielä noihin ei täyttä asiaa kommenteihin, jos täällä ei olisi ollut kommentteja että kannattaa itse hakea myös vastauksia, kyselisin joka ainoaa asiaa täällä.

Ei sitä välttämättä aluksi tajua kuinka paljon tietoa netistä löytyy, mutta kun alkaa selvitä aukenee foorumin tietojen rinnalle toinen aarreaitta.

Kyllä nyt jälkeenpäin ajateltuna vähän mietityttää miksi olen edes näihin kommentoinut, ja kommentit ovat osa menneet ylilyönneiksi.

Pahoittelen jos viestini ovat olleet ivallisia, ylimielisiä, näsäviisaita tai loukkaavia jotakuta kohtaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, ketjun kaikki informaatio on ensimmäisessä viestissä. Mutta luulisi että Axu muistaisi viime Navigraph käynnistä edes sen verran että sieltä löytyy FMC Databasejä, tästä ei ole kuin alle 2kk. Jos Axu on ostanut vielä uusimmankin datan, hän on siellä vieraillut nyt kuukauden sisällä. Eikä tämä ketju ole edes ensimmäinen tupla-ketju...

Eikö tällöin olisi fiksuinta jättää kokonaan vastaamatta koko ketjuun ja samalla opettaa kirjoittajalle, että jokin tässä ei nyt toimi? Tollaset yhden viestin topicit vajoavat nopeasti etusivulta historiaan, ellei joku moderaattori näe tarpeelliseksi poistaa koko ketjua esimerkiksi viitaten samasta aiheesta jo olemassa olevaan ketjuun. Viime aikoina nämä "turhat" topicit ovat lähes poikkeuksetta keränneet kymmeniä vastauksia, jotka eivät liity otsikkoon tai aloitusviestiin mitenkään.

Ilmeisesti tarkoita että esim. minun viestini ovat olleet mollaavia, ylimielisiä tai näsäviisaita?

En viitannut nyt mihinkään yksittäiseen henkilöön, vaan yleiseen trendiin, joka näkyy täällä simulaattorikeskustelussa. Toki joskus voi antaa kritiikkiä, mutta sekin on laji, jota voi harrastaa monella eri tavalla.

Vielä noihin ei täyttä asiaa kommenteihin, jos täällä ei olisi ollut kommentteja että kannattaa itse hakea myös vastauksia, kyselisin joka ainoaa asiaa täällä.

Ei sitä välttämättä aluksi tajua kuinka paljon tietoa netistä löytyy, mutta kun alkaa selvitä aukenee foorumin tietojen rinnalle toinen aarreaitta.

Totta, Google on erittäin hyvä väline tiedon hankkimiseksi. Jos englannin kieli ei suju kunnolla, muodostuu Googlen tarjoama apu kuitenkin melko suppeaksi. Foorumin hakukin on ihan hyvä kokeilla ennen uuden aiheen perustamista. Tällaisen foorumin käyttäjien avulla saadaan aikaan melkoinen tietopankki, jos kaikki puhaltavat yhteen hiileen ja ovat valmiita jakamaan omaa osaamistaan ja tietouttaan pyyteettömästi myös muille. Samalla voi itsekin joskus oppia jotain ;)

Ps. En aiemmalla viestilläni (tai tällä) halunnut pahoittaa kenenkään mieltä, vaan yksinkertaisesti tarjota yhden näkökulman lisää käyttäytymiseen julkisella foorumilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tällöin olisi fiksuinta jättää kokonaan vastaamatta koko ketjuun ja samalla opettaa kirjoittajalle, että jokin tässä ei nyt toimi? Tollaset yhden viestin topicit vajoavat nopeasti etusivulta historiaan, ellei joku moderaattori näe tarpeelliseksi poistaa koko ketjua esimerkiksi viitaten samasta aiheesta jo olemassa olevaan ketjuun. Viime aikoina nämä "turhat" topicit ovat lähes poikkeuksetta keränneet kymmeniä vastauksia, jotka eivät liity otsikkoon tai aloitusviestiin mitenkään.

Allekirjoitan. Kertaus on opintojen äiti kyllä, mutta voisi antaa pojan kerrata omatoimisesti ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään