Jukka Immonen

Rex

32 viestiä aiheessa

Mulla fsx ja rex... Olen hiukan pettynyt tähän rex ohjelmaan. Miksi taivas ei koskaan ole täysin pilvien peitossa? Onko säädöissä vikaa? Tänäänkin, kun lähdin helsingistä, satoi hiljalleen lunta, mutta taivas oli melkein pilvetön... Jokunen pilvi taivaalla...ei oikein tunnu realistiselta!!! Varsinkin kun katsoo ulos ja näkee, että taivas on täysin pilven peitossa. Onkohan tuo aerosoftin uusi rex essential plus yhtään parempi? Pystyyköhän tätä vanhempaa rex ohjelmaa päivittämään tuohon uuteen, vai pitäiskö ostaa tuo uusin versio koknaan ja onko sen väärti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Useat käyttävät REXistä vain tekstuureja ja säämoottorina jotakin muuta ohjelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla fsx ja rex... Olen hiukan pettynyt tähän rex ohjelmaan. Miksi taivas ei koskaan ole täysin pilvien peitossa? Onko säädöissä vikaa? Tänäänkin, kun lähdin helsingistä, satoi hiljalleen lunta, mutta taivas oli melkein pilvetön... Jokunen pilvi taivaalla...ei oikein tunnu realistiselta!!! Varsinkin kun katsoo ulos ja näkee, että taivas on täysin pilven peitossa. Onkohan tuo aerosoftin uusi rex essential plus yhtään parempi? Pystyyköhän tätä vanhempaa rex ohjelmaa päivittämään tuohon uuteen, vai pitäiskö ostaa tuo uusin versio koknaan ja onko sen väärti?

Hanki rinnalle AS2012 ja taivas on pilven peitossa jos sää sellainen lentämälläsi alueella on. Tuota on korjailtu aika tasaiseen tahtiin ja nyt se alkaa olemaan melko toimiva kokonaisuus.

Edit

Esimerkkinä kuvasarjani KHQM-CYVR ja niissä muutamassa näkyy tilanne oikein hyvin. REXin tekstuurit ja sään tarjoaa AS2012.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile laittaa FSX:stä custom weather ja overcast pilvisyydeksi tai sitten preset weather themeistä esim major thunderstorm ja katso, onko taivas pilvien peitossa. REX Essential on uudempi versio REXistä. Se ei ole Aerosoftin. Aerosoft saattaa tosin myydä sitä pakettina. Jos sulla on alkuperäinen REX, lataa sille Overdrive lisäosa ja sen jälkeen päivitä se REX Essential Overdriveksi. OD + Rex Ess. OD ovat ilmaisia päivityksiä sille. Tuon Essentialin säämoottoria on kehuttu kovasti ja ilmeisesti se onkin parantunut roimasti alkuperäisen REXin säämoottorista. Active Sky on silti paras säälisäosa ja se kannattaa ehdottomasti hankkia, jos kunnon sää kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AS2012 hyllyssä ja on kyllä huikea! Mullakin joskus tulee vettä/lunta (joskus mmelkein)pilvettömältä taivaalta. Kysyin AS:n foorumilta tätä ja vastaus oli, että tämä on fsx ongelma. Eli esiintyy kuulema kaikilla sääohjelmilla välillä :-\.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AS2012 hyllyssä ja on kyllä huikea! Mullakin joskus tulee vettä/lunta (joskus mmelkein)pilvettömältä taivaalta. Kysyin AS:n foorumilta tätä ja vastaus oli, että tämä on fsx ongelma. Eli esiintyy kuulema kaikilla sääohjelmilla välillä :-\.

Itselläni on REX+ASE enkä ole moista bugia huomannut koskaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos täällä kellään kokemuksia sellaisesta sääohjelmasta kuin OpusFSX? Avsimin foorumin keskustelujen perusteella päihittää activeskyn tuotokset 100-0 ja näyttäisi videoidenkin perusteella siltä, että Opusia ei koske samat simun rajoitukset kuin Activeskyn tuotoksia. En osaa itse sanoa juuta tai jaata kun en ole ko. lisäosaa kokeillut, mutta ainakin videoiden perusteella hyvältä näyttää.

Lasku Innsbruckiin Opusin kanssa näyttäisi ainakin melko upealta.

http://youtu.be/E9fxOLofwLo

http://www.opussoftware.co.uk/opusfsi.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjens!

Itsellä pilvet ja tekstuurit tarjoaa REX ja sään AS2012. REX:n menin hankkimaan siihen aikaan, kun AS2012 edeltäjässä ASE:ssa ei ollut vielä tekstuureja. Nythän nämä tulevat AS2012 mukana.

Olen myös pitkään seurannut OpusFSX kehitystä suurella mielenkiinnolla. Uusia featureja/beta versiota tulee ulos parhaimmillaan parin päivän välein.

Tuote on kuitenkin sen verran vielä "lapsen kengissä", että en ole päätynyt ostamaan. Myöskään Flight plannereista, kuten FSBuild puuttuu tuki OpusFSX säälle, joten menovesilaskelmat menee helposti metsään.

Sään osalta AS2012 toimii tällä hetkellä paremmin, kuin OpusFSX. Ohjelmaa vaivaa samat FSX bugit, jotka Active Sky kehittäjät ovat joutuneet kiertämään vuosien varrella. Esimerkkijä: TAT:n hallinta (nousussa TAT pysyy liian korkeana), turbulenssi (OpusFSX:ssä tällä hetkellä vain kameraefekti), nosteet (puuttuvat), jättöpyörteet (tietääkseni puuttuvat). Nämä vielä tarvittaisiin, jotta OpusFSX päätyisi ostokoriin. Tämä oli tilanne tänään aamulla, huomenna tilanne voi olla toisin :)

Itselle unelma combo olisi: REX tekstuurit/pilvet, AS2012 sää ja OpusFSX kamerat (dynamic head movement ja niin edespäin). Tällä hetkellä kuitenkin OpusFSX:n kamerat vaativat OpusFSX sään käyttöä toimiakseen oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kameraksi suosittelen EZDok ohjelmaa. Aivan fantastinen! :thmbup:

Tuotakin on tullut seurattua. Kun ohjelman saa toimimaan, niin enpä ole kenenkään liiemmin kuullutvalittelevan ostostaan. Itseä hieman "pelottaa" ohjelman käyttöliittymä. Olisi mukava keskittyä lentämiseen vs eri nappien toiminnan opiskeluun.

Toinen asia mikä huolettaa on se, että versio 2 on (kuulemani mukaan jäissä), koska toteuttajalla on ollut ongelmia terveyden kanssa. Äärimmäisen harmillista.

EDIT: Yllä mainittu V2 tilanne näyttää olevan uutisankka. Toteuttaja on palannut foorumeille ja kuulemma V2 on työn alla (myös tuki P3D:lle)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä ole huomannut mitään tarvetta V2:selle ;D. Kyllä se hieman hankala oli aluksi älytä, mutta AOA:n 737 osiossa selitettiin tuon ohjelman toiminto aika hyvin :). Youtubessakin on varmasti videoita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on AS2012 ainoastaan käytössä, koska REX Essentialin(ei overdrive) asentaminen tiputtaa fps:iä >10! Ei ihan olen sen arvoista :-\.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on AS2012 ainoastaan käytössä, koska REX Essentialin(ei overdrive) asentaminen tiputtaa fps:iä >10! Ei ihan olen sen arvoista :-\.

Mikä on se, joka sitä tiputtaa? REX:n asentaminen itsessään ei vaikuta kyllä FPS:ään millään tavalla. Mulla  tulee lähinnä mieleen, että olet asentanut jotain 4096x4096 resoluution pilviä, joka vaikuttaa fps:ään. Mulla oli 1024x1024 pilvet vanhalla nuhapumppukoneella ja niilläkään ei ollut minkäänlaista fps hittiä, vaikka esimerkiksi dubaissa se fps oli sen n. 5 ja muillakin raskailla kentillä saattoi hyvin tippua johonkin 10-15:een. Pilvien resoluutionhan voi valita 512x 1024x 2048x ja 4096x. Sen lisäksi cirruspilvien resoluution voi valita 1024x 2048x ja vielä vesitexturen resoluution 512x 1024x. REX:n weather engine tuskin fps hittiä aiheutti, jos ei sitä aiheuta Active Skykaan.

Overdrive on vain ja ainoastaan texture pack REX:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, siis REX hoiti textuurit. Taisi mennä sitten 4096x:nä tekstuurit. Pitää tutkia :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään