Guest juhake

Kameroista

8 viestiä aiheessa

Englanniksi juttua S1:sestä: www.dcresource.com. Itse olen tykännyt hyvää siitä kamerasta, ja ostaisin sen koska tahansa uudestaan. Jokunen miinus siinä on:

- Museoissa joutuu kuvaamaan kauenpaa, koska objektiivi ei taivu ->valo ei riitä, myös sisäkuvaus on välillä haastavaa samasta syystä ja ylipäätänsä kaikki, missä kaipaa laajakulmaa. Tosin kuvanvakaaja tekee valopulassa ihmeitä, nostaa valotusaikaa.

- Automaattinen tarkennus lentäviin kohteisiin ei aina onnistu

-ISO-arvoista vain 50 ja 100 ovat kunnolla käyttökelpoisia, 200 ja 400 luovat paljon kohinaa

Ja on nyt halpakin, uudemman mallin tultua, siihen uuteen on ängetty liikaa turhaa romua. Mallikuvina kaikki täällä olevat kuvani ja suurin osa tuon alapuolella olevan sivun kuvista. Tosin se on aika iso, eli mukana kantamiseen tarvitsee repun tai laukun. Kysy, jos haluat tietää lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin tuota S1:stä edes saa enää uutena juuri mistään, koska tilalle tuli alkukesästä S2 IS. Tosin sen hinta pyöriikin sitten 500 euron molemmin puolin.. Itsellä on tuo S2, eikä valittamista löydy muusta kuin pimeässä kuvaamisesta, jolloin tarkennus menee aika usein persiilleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merkityksettömämpää asiaa kuin megapikselimäärä ei juuri löydykään, joten se kannattaa vaan jättää huomioimatta. Tai on sillä sen verran merkitystä, että koska megapikseleitä ylikorostetaan uusien mallien markkinoinnissa, niin hyviä kameroita pienemmällä megapikselimäärällä saa halvemmalla. Megapikselimyytti perustuu niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin kaksiuloitteisuus. Tarkkuuden kaksinertaistuminen edellyttää pikselimäärän nelinkertaistumista. Siksi esim. kaksinkertainen pikselimäärä on vielä käytännössä merkityksetön ero.

Täysautomaattimoodi löytyy varmasti kaikista pokkareista (ja myös harrastajatason järjestelmärungoista), joten eiköhän kaikkien helppokäyttöisyys ole ihan riittävä. Nappulaneurootikko tietty pelkää niitä oikeasti helppokäyttöisiä malleja, joissa on paljon nappeja ja kiekkoja sen sijaan että asiat joutuu tekemään hankalasti valikoissa.

Jos minä olisin ostamassa pokkaria ainoaksi kamerakseni, niin valintani olisi ilmanmuuta Nikon Coolpix 5400. Siinä on oikea laajakulma, joka useimmista pokkareista puuttuu. Siinä on myös salamakenkä ja kunnon manuaalisäädöt ja se on muotoiltu kädessä pidettäväksi. En vaan ole varma, saako sitä enää uutena. Korvaava malli on 8400, joka on kyllä vielä parempi, mutta myös kalliimpi.

Edullisemman pään vehkeistä suosittelen ainakin ottamaan vertailuun mukaan Fujin. Ovat laadukkaasti tehtyjä ja halpoja tasoonsa nähden. Monet halvemmat vehkeethän ovat kädessä lähinnä saippuakotelon tuntuisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merkityksettömämpää asiaa kuin megapikselimäärä ei juuri löydykään, joten se kannattaa vaan jättää huomioimatta. Tai on sillä sen verran merkitystä, että koska megapikseleitä ylikorostetaan uusien mallien markkinoinnissa, niin hyviä kameroita pienemmällä megapikselimäärällä saa halvemmalla. Megapikselimyytti perustuu niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin kaksiuloitteisuus. Tarkkuuden kaksinertaistuminen edellyttää pikselimäärän nelinkertaistumista. Siksi esim. kaksinkertainen pikselimäärä on vielä käytännössä merkityksetön ero.

Voiko tuotakaan tosiasiaa paremmin ilmaista? Ei varmaankaan, se vain unohtuu helposti. Onpahan myyntitykeillä yksi keino lisää. Otetaan vaan vanha kamera, lisätään kennoon yksi megapikseli ja näyttöön yksi tuuma ja hinataan hinta ylös.

Ja Mikko, tarkkaile yksityisviestejäsi, saatan ottaa yhteyttä.

Ookei, olen viikonlopun menossa, mutta sitten viikolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Canon miehia kun ollan on pakko sanoa A520 erinomainen pokkari helpo kun mitä, lostavat kuvat ja 4x zoomi.  toki ei paljon isomppi olisi S2 siella on jo 12x zoomi eli reisun jälken voit itse käytää sen spotauksen  ::)

Viella sellainen uutinen että Canoniltta tuli just A610 kaikki testit ylistä siitä A kameranna G luokan ominaisudella (G mallit ovat canonin puoli ammattilais pokkarit) ja hinta olisi ilmeiseti alle 300€

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_A520/index.asp?ComponentID=263923&SourcePageID=26181#1

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/powershot_s2_is/index.asp?ComponentID=283430&SourcePageID=26181#1

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Powershot_A610/index.asp?ComponentID=306239&SourcePageID=26181#1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekniikka asiasta en ymmärrä ja minulle Canon Ixus 500 on helppo käytettävä ja sopiva koko pienelle käsille. Kuvia löytyy täältä Foorumilta. Itse olen pitänyt kamerasta.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään