Guest Juhak

VATSIM tilanne?

20 viestiä aiheessa

Mikä mahtaa olla VATSIM:n tämän hetken tilanne Suomessa? Onko toimivaa Suomen osastoa? Miten löytyy lennonjohtoa? Aktiivisia lentäjiä?

 

Tyhmiä kyselee:

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Omaa osastoa ei käsittääkseni ole toimii Vatscan:in yhtydessä. Lennonjohtoa saatavilla kohtuudella. Aktiivisia henkilöitä varmaan joku 10, aktiivisia lentäjiä n.20 osa sellaisia kuten minä joka lentää molemmissa verkoissa. Toivottavasti joku aktiivi antaa paremmat factat.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vatsim hyvä vaihtoehto kun alkaa ivaon vakio lennonjohtoalueet kyllästyttää eikä Suomen Ivaon toimintaa voi sanoa aktiiviseksi nykymuodossaan,en edes tiedä onko enää olemassa online-dayta muuten kuin paperilla.. Molemmissa kannattaa olla niinkuin Jukka tossa sanoi.

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

 

Omaa osastoa ei ole mutta vatsimissa on aktiivinen skandinaavian osasto ja siellä mekin pyöritään.  Aktiivisia lennonjohtajia on tosiaan tuo kourallinen mutta muutamia koulutellaan kokoajan eli lisää on tulossa. Ollaan pyritty pitämään bi-weekly EFHK/EFES joka toinen torstai vähintään auki usean atc position voimin ja muinakin pävinä tarpeen mukaan. Useamminkin voisi pitää mutta vatsim aktiivit ovat suurimmalta osaltaan työelämässä/perheellisiä eikä ihan niin paljon aikaa virtuaaliselle ilmailulle jää kuin mieli tekisi ;)

 

Ei muuta kuin lentämään! Ja lisää lennonjohtajia otetaan mielellän vastaan!

 

t,

Jouni

Chief of Training Finland

http://vatsim-scandinavia.org/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vatsim hyvä vaihtoehto kun alkaa ivaon vakio lennonjohtoalueet kyllästyttää eikä Suomen Ivaon toimintaa voi sanoa aktiiviseksi nykymuodossaan,en edes tiedä onko enää olemassa online-dayta muuten kuin paperilla.. Molemmissa kannattaa olla niinkuin Jukka tossa sanoi.

 

jari

 

Voin kyllä sanoa, että kun kelpparit tuonne Helsingin torniin saan niin se tulee olemaan miehitettynä ainakin useammin mitä nykyään  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin kyllä sanoa, että kun kelpparit tuonne Helsingin torniin saan niin se tulee olemaan miehitettynä ainakin useammin mitä nykyään  ;)

 

Kyllä sä sit uuvut, kun oot 3h tornissa ja 2 konetta käy lentämässä ;D. No mut ei muuta kun onnea kelpparein hankintaan :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sä sit uuvut, kun oot 3h tornissa ja 2 konetta käy lentämässä ;D. No mut ei muuta kun onnea kelpparein hankintaan :).

 

Lauri, tilanteet voi muuttua, vaikka se nyt saattakin olla näin. 

 

Minusta kumpikin areena on ihan yhtä hyviä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjensta.

En nyt uutta aihetta asian tiimoilta viitsi tehdä, joten tulkoon tänne.

Tuo lennonjohtaminen vatsimin puolella kiinnostaisi. Joten kertaan tähänastiset toimet:

- vatsim-tunnusten aktivointi

- divisioonan vaihto skandinaviaan

- Rekisteröidytty vatsim scandinavian foorumeille

- Euroscope asennettu ja todettu toimivaksi OSX:llä

 

Mitäs seuraavaksi? Scandinavian-divisionan sivut ovat hieman kesken ja eikä niille voi rekisteröityä. Kokeneemmat voisivat hieman auttaa alkuun?

 

Arttu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tehdäksesi accountin mene foorumin puolelle ja sieltä create account napista accountin tekeminen.

 

Koulutukseen pääsemiseen ota yhteyttä Arvid Hanssoniin sähköpostilla. Löytyy etusivulta information->about us->contact us osiosta.

 

Jouka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tätä tampere CTR oikein vaivaa kun aiktiivi tilassa on ,mutta ei kukaan ole piuhan päässä? Tai pitäisi siellä olla joku Apostolos Damkalis. Tätä se ulkoistaminen tietää...laatu heikkenee :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tätä tampere CTR oikein vaivaa kun aiktiivi tilassa on ,mutta ei kukaan ole piuhan päässä? Tai pitäisi siellä olla joku Apostolos Damkalis. Tätä se ulkoistaminen tietää...laatu heikkenee :D

 

 

Jarmolle ja kaikki muut! Vastan englaninksi, kun minun suomenkielen taito on nauratava huono!

 

Jarmo, you are absolutely correct, when CTR is online you should expect that the controller knows al of the airspace and also the ATC client that he is using. For a few years now, VATEUD has decided that Finland is an "Open sky airspace" due the fact that there where not sufficient online activity from ATC in Finland. "Open sky airspace", means that ATC from al over VATEUD area are allowed to be online in Finland, for the sole purpose give online ATC activity in the Finnish airspace.

 

This has an tremendous downside, the controller knows only the general ATC procedures and not at al the local procedures and the way local ATC are doing it!

 

Not even I, that are FIR Director Finland, can say that I am an local controller with the knowledge how it´s done, in real life! I am learning every time I am online.

 

My intentions for the closest months are to get Vatsim Finland out of the VATEUD open sky airspace, with the thought that there is sufficient amount of Finnish ATC providing online activity and get rid of ATC that do not know the airspace or having the right settings installed to give good ATC service.

 

Regarding training!

 

As previously stated on this tread by Jouni T:

- If not already done: Create VATSIM account : www.vatsim.net

- Choose region:  Europe - Europe (except UK)

- Choose division:  Scandinavia vACC/vARTCC

- If old VACCFI account: write email to: vateud4@vateud.net and request change division to :Scandinavia vACC/vARTCC  (This was promised by VATEUD to be done automatically few years ago, but not!!)

- create account :http://forum.vatsim-scandinavia.org/index.php?

- write Training Director (accsca2@vatsim-scandinavia.org). Training request for Finland! In due time you will be contacted by available mentor for your training!

************************************************************************************************************************************

IVAO ATC transfer ratings to VATSIM

(Note: This is not a start of war between IVAO and VATSIM in Finland and everyone have possibility and right do do what ever they like on their spare time, why not be ATC in both networks ;))

 

Upcoming changes of regulations in VATUD regarding IVAO, not implemented fully yet!

- possibility during one day/evening: Theory test up to equal rating IVAO, al theory test are able to be done (TWR,APP,CTR)in sequence without any time constraints.

- Only one practical test CPT for equal rating as in IVAO

- Of course, training is provided to the client by training department.

 

Interested? accsca6@vatsim-scandinavia.org

 

Magnus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

My intentions for the closest months are to get Vatsim Finland out of the VATEUD open sky airspace, with the thought that there is sufficient amount of Finnish ATC providing online activity and get rid of ATC that do not know the airspace or having the right settings installed to give good ATC service.

 

 

 

I hope you succeed.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin "Open sky airspace" on sitten historiaa.  :thmbup: Muutenkin alkaa olla sellaista meinikiä, että Vatsim alkaa heräämään Suomen alueella uuteen kukoistukseen.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainitaan nyt vielä, että kyseessä tuossa on eventti. Ettei tuo tuolta ihan joka päivä näytä :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainitaan nyt vielä, että kyseessä tuossa on eventti. Ettei tuo tuolta ihan joka päivä näytä :).

 

No toki, joo...en tarkistanut. Mutta ei eventtiä ilman aktiviteettia.

Hienoahan se on, että kumpikin servu toimii  pohjolassa, on mistä valita...tai valita vaikka kummatkin.  :thmbup:

 

p.s. Ei Lauri kannata liikaa vinoilla rivien välistä vatsimin heräämistä, ei se ivaokaan niin aktiivinen ole ollut viime aikoina, mitä se on parhaimmillaan ollut. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No toki, joo...en tarkistanut. Mutta ei eventtiä ilman aktiviteettia.

Hienoahan se on, että kumpikin servu toimii  pohjolassa, on mistä valita...tai valita vaikka kummatkin.  :thmbup:

 

p.s. Ei Lauri kannata liikaa vinoilla rivien välistä vatsimin heräämistä, ei se ivaokaan niin aktiivinen ole ollut viime aikoina, mitä se on parhaimmillaan ollut. :)

 

 

Ymmärsit väärin. En vinoile! Halusin vain kumpaakaan ylistämättä sanoa, ettei tuo ole se aivan normi aktiviteetti :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärsit väärin. En vinoile! Halusin vain kumpaakaan ylistämättä sanoa, ettei tuo ole se aivan normi aktiviteetti :).

 

Hmm... antaa olla  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on ihan kiinni siitä että on jengiä jotka jaksaa vääntää ja kehittää tapahtumia ja pitää asiaa hengissä. Verkon nimi on aivan sama mikä se on, se vaatii aikaa ja energiaa ja Joku se aina on joka asian pistää liikkeelle.

 

IVAO finland oli ihan hyvä juttu kun vacc.fi kuukahti, mutta samaan kuoppaan taisi mennä sekin. Katsotaan nyt mitä tästä noususta saadaan kehitettyä, pitäisi hommassa keskittää varmasti vähintään puolet energiasta siihen että saadaan mukaan uusia ihmisiä *järjestämään ja organisoimaan*. Muuten käy taas samalla tavalla kun aktiivit tarvitsevat hengähdystaukoa.

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on ihan kiinni siitä että on jengiä jotka jaksaa vääntää ja kehittää tapahtumia ja pitää asiaa hengissä. Verkon nimi on aivan sama mikä se on, se vaatii aikaa ja energiaa ja Joku se aina on joka asian pistää liikkeelle.

 

IVAO finland oli ihan hyvä juttu kun vacc.fi kuukahti, mutta samaan kuoppaan taisi mennä sekin. Katsotaan nyt mitä tästä noususta saadaan kehitettyä, pitäisi hommassa keskittää varmasti vähintään puolet energiasta siihen että saadaan mukaan uusia ihmisiä *järjestämään ja organisoimaan*. Muuten käy taas samalla tavalla kun aktiivit tarvitsevat hengähdystaukoa.

 

//T

 

Vähän sama homma kuin meillä FSNordic Fighter Squadronissa...loistavaa laivuetoimintaa hyvinkin pitkään!Sitten tulee väsymys,tulee uusia simuja,elämäntilanteet ym...itse olen ollut myös "syyllinen" laivuetouhun hiipumiseen!

 

Tosin järjettömän hyvät muistot kaikista laivuetovereista ja kähinöistä jäi...eikä FSNS:ää tarvitse henkiin herättää,se lepää ja odottaa uusia haasteita!

 

Vähän kuvia:

 

http://nappula.1g.fi/kuvat/IL2+Sturmovik+Forgotten+Battles(Realistic+WWII+online+simulator)/

 

Siirretään jos ei tähän kuulu...

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään