Guest hurrikane2

Hyvä digikamera kohtuulliseen hintaan?

25 viestiä aiheessa

Olen harkitsemassa digikameraa joululahjaksi jollekulle, mutta en itse tiedä paljon noista vehkeistä, kun ainoa oma kokemus on ollut lainattu Olympus C3040.

Digikameran täytyisi olla aika halpa, toisaalta ei tarvitse kuulua markkinoiden halvempiinkaan. Sanotaan näin, että hinnan olisi oltava kohtuullinen. :)

Voitteko te tuoda esiin erilaisia sopivia vaihtoehtoja? Ehkä teillä on itse joku kamera, jota haluaisitte suositella. Ja mitkä ovat vältettävät digikamerat/kameramallit?

/S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyttökelpoisia perusdigikameroitahan on tuutit pullollaan. Kannattaa sitten miettiä sellaisia seikkoja, joita itse tarvitsee ja sen perusteella sitten suorittaa hankinta. Itse sanoisin, että zoomia ei voi koskaan olla liikaa. Esim. siinä uudessa Minoltan Z1:ssä on 10X zoomi ja muutenkin tuntuu olevan hinta-laatusuhde kohdallaan. Kyseleppä täältä lisää tuon kameran onnellisilta omistajilta:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=11;action=display;threadid=16225

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=11;action=display;threadid=15520

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Mikon mainitsema Z1 on varmasti oikein pätevä kamera. Itsellä on Canon A70 joka on noin satasen halvempi kuin tuo Z1, mutta tässä ei ole kuin 3x zuumi, muuten taitaa ominaisuuksiltaan olla suurinpiirtein samanlainen kuin tuo Z1.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Mikon mainitsema Z1 on varmasti oikein pätevä kamera. Itsellä on Canon A70 joka on noin satasen halvempi kuin tuo Z1, mutta tässä ei ole kuin 3x zuumi, muuten taitaa ominaisuuksiltaan olla suurinpiirtein samanlainen kuin tuo Z1.

Hannu

Minkämoinen tuo A70 on ollut käytössä? Itse olen nyt pitkän harkinnan jälkeen hankkimassa digikameraa, mutta hintasyistä joudun pysyttelemään ei-järjestelmätasolla. Olen vähän miettinyt juuri tuota A70 tai sitten A80 värkkiä.

Sitten tulevaisuudessa kun tuo oma normaalijärkkäri sanoo itsensä irti niin silloin tulee digijärkkärin hankinta eteen. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä ihan pian kun ovat niin kauheissa hinnoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkämoinen tuo A70 on ollut käytössä? Itse olen nyt pitkän harkinnan jälkeen hankkimassa digikameraa, mutta hintasyistä joudun pysyttelemään ei-järjestelmätasolla. Olen vähän miettinyt juuri tuota A70 tai sitten A80 värkkiä.

Eipä ole löytynyt valittamista paitsi se että pimeässä ISO400 herkkydellä tulee aika paljon kohinaa kuvaan.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni Olympus Camedia zoom C-350 ja olen ollut tyytyväinen.

Pärjäsi hyvin TM.n testissä vähän arvokkaampien parissa.

A70 oli myös loppumetreille asti yksi vaihtoehto.

Tottakai nälkä kasvaa syödessä, ja mm. zoomia saisi olla lisää, mutta sitten liikutaan jo eri luokan hinnoissa...

Kunhan et hanki kompaktia, missä ei ole kuin digizoom.

Kannattaa käydä myös täälläkin: www.digikamera.net

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä kuulla, että pelittää. Hankkisin tuon nimen omaan sellaiseksi räpsimiskameraksi, jolla voisi sitten ottaa kuvia ihan muuten vaan ilman, että tarvii raahata hirveän kokoista möhkälettä mukana. Tuo normaali järjestelmäkamera alkaa olla vähän hankala käsiteltävä kun yrittää lentää samaan aikaan. Se kun vaatii kaksi kättä lähes järjestään ja silloin koneen ohjaaminen on aika vaikeaa... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin A70:ppisen Japanintuliaisena omaan käyttöön. Ei muuta voi sanoa kun että aivan loistava räpsimiskamera. Erityisesti helppous ja väreiltään laadukkaat kuvat on plussia.

Miinusta se että ei voi ottaa pakkaamattomia kuvia. Mutta räpsintäkuvissa pakkaus ei tietenkään haittaa.

Pimeäkuvista tulee hyviä kun ottaa ISO 50 ja käyttää pidempää valotusaikaa. Kunhan saa kameran tuettua johonkin. Hyvä kikka on myös ottaa sillä 2sek automaattilaukaisulla, niin ei tarvitse pursitavaa laukausta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin tuota A70:ppistä juuri hypistelemässä kaupassa, mutta oli hauska todeta, että sellainen isompi muistikortti (256mb) maksaa 100 euroa...:) Sillä mukana tulevalla ei varmastikaan tee oikein mitään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta oli hauska todeta, että sellainen isompi muistikortti (256mb) maksaa 100 euroa...:) Sillä mukana tulevalla ei varmastikaan tee oikein mitään...

Mitä? :o ??? 100€ ? Tuohon hintaan pitää saada 256MB Sandisk CF UltraII, jossa nopeus on 9MB/sek.

Tavallinen 256MB Compact Flash (jollainen minullakin on) pitäisi saada hintaan 70€.

Tuossa asiassa olet oikeassa, että nuo mukana tulevat kortit on oikeaan kuvaamiseen auttamattoman pieniä. Mulla on kamerassa sisässä 256MB CF sekä 64MB MMC, kamerassa on molemmille omat slotit. Sen sijaan kameran mukana tullut alkuperäinen 16MB:n MMC on lompakossa, kuten "varmuusvälineen" kuuluukin olla. ;)

Toistaiseksi ei ole tullut niin tiukkaa paikkaa, että olisi pitänyt ottaa tuota käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin tuota A70:ppistä juuri hypistelemässä kaupassa, mutta oli hauska todeta, että sellainen isompi muistikortti (256mb) maksaa 100 euroa...:) Sillä mukana tulevalla ei varmastikaan tee oikein mitään...

Mulla on 256 Mt kortti ja maksoi muistaakseni 53e. Sillä on tosiaan väliä mistä ostaa. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=4251

Räpsykameraksi tuo Canoni saisi olla ehkä vähän pienempikin, farkun taskun tuo kamera täyttää aika tehokkaasti.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei kertokaas tietäjät on Canonin Powershot Pro90 IS hyvä?

Ei siitä varmaan voi sanoa, että huono olis, mutta alkaa olla vanhentunutta tekniikkaa. Esim Steve's Digicamin sivuilla olevat mallikuvat on mun mielestä vähän suttuisia jne.

Voisi olla parempiakin vaihtoehtoja kuin tuo...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta, siis jos puhutaan, että saisin sen edullisesti ja ruvetaan vertaamaan tälläisiin 400-600 erkin kameroihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta, siis jos puhutaan, että saisin sen edullisesti ja ruvetaan vertaamaan tälläisiin 400-600 erkin kameroihin?

Riippuu mikä on edullisesti ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo tuli jo ostettua se :P

HEHEH, no mikäs siinä sitten. Ne ei yleensä asiat ihmettelemällä parane...

Kohta saatte nauttia täällä kuvistani :P::)

ÄLÄ!!! Meni jo parin yön unet siitä Matin ja Mervin kuvasta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ÄLÄ!!! Meni jo parin yön unet siitä Matin ja Mervin kuvasta ;D

Eiköhän minun kuvauskohteeni oli hyvin pitkälti tuolla taivaalla ;);D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni Olympus Camedia zoom C-350 ja olen ollut tyytyväinen.

Pärjäsi hyvin TM.n testissä vähän arvokkaampien parissa.

A70 oli myös loppumetreille asti yksi vaihtoehto.

Tottakai nälkä kasvaa syödessä, ja mm. zoomia saisi olla lisää, mutta sitten liikutaan jo eri luokan hinnoissa...

Kunhan et hanki kompaktia, missä ei ole kuin digizoom.

Kannattaa käydä myös täälläkin: www.digikamera.net

Tuo kamera löytyy nyt 300 euron hintaan Vaasasta. Onko kohtuullista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Digikamerakuume iski sitten minuunkin ja ajattelinkin ostaa itselleni sellaisen joululahjaksi. Olen harkinnut joko Canonin A70:stä tai sitten tuota Minoltan Dimage Z1:stä. Kummatkin ovat tiettävästi hyviä kameroita, joskin hieman eri tyyppisiä. Kysyisinkin nyt näiden aparaattien onnelisilta(?) omistajilta käyttökokemuksia (kuvien laatu, virrankulutus ym.). Lueskelin kyllä noita Mikon linkittämiä threadeja, mutta nyt kun kamerat ovat olleet pojilla pidempään käytössä, mielipiteet niistä ovat varmaankin kristallisoituneet. On huomattavasti helpompi tehdä ostopäätös todellisten kokemusten perusteella, kuin "hieman" yliampuvien mainoslauseiden.

Sitten vielä, onko kukaan asioinut nomatica.comissa? Siellä Canon maksaa tarvikkepaketista riippuen 332-446 euroa ja Minolta 405-497 euroa. Muita suositeltavia ostopaikkoja? Luottokorttia ei valitettavasti ole käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On huomattavasti helpompi tehdä ostopäätös todellisten kokemusten perusteella, kuin "hieman" yliampuvien mainoslauseiden.

Tämän päivän Hesarissa oli taas tuota "hieman" yliampuvaa. Miltä kuulostaa:

6 megapikseliä

10 x optinen zoom (oikei, oikeasti luki vain "zoo")

549 euroa :o

Mainoksen voi tarkistaa täältä.

Jep, kuulostaa hiukan liian hyvältä. Kuluttajalle on kai turha kertoa, että kamerassa on oikeasti vain 3.1 megapikseliä ja tuo tuplaus tehdään sitten interpoloimalla. Melkein pistää vihaksi ja tarttumaan luuriin...

Tyytyväinen kuluttaja kertoo viidelle, tyytymätön viidelletoista :-\

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nomatica.comissa? Siellä Canon maksaa tarvikkepaketista riippuen 332-446 euroa ja Minolta 405-497 euroa. Muita suositeltavia ostopaikkoja? Luottokorttia ei valitettavasti ole käytössä.

Koska noilla ei kovinkaan paljon ole hintaeroa eiköhän se minolta ole parempi valinta noista kahdesta.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään