Esa Sairio

Ruutunumerot näkyviin?

6 viestiä aiheessa

Koitin nostaa aiemmin käsittelemääni aihetta, mutta ei noussut.

Otetaan uusi yritys: Miten saisi näkyviin tietokoneellisesti FS 2004:n maiseman ruutunumerot siltä alueelta, jonka landclass.bgl määrittää photosceneryalueeksi?

Riittä kun saa kullekin ruudulle kuusi viimeistä numeroa siitä ruutujen 15-numeroisesta sarjasta. Tästä olisi huomattava hyöty, kun tekee autogenejä photosceneryyn Annotatorilla. On nimittäin suuri homma käydä läpi käsityönä TCCALC2004-ohjelmalla simuun laitetun ilmakuvan jokainen ruutu ja merkitä sen kuusi viimeistä numeroa käsin paperille ruutukarttaan.

Tämä pitää tehdä sen takia, ettei turhaan tulisi mallinnettua autogenejä niille alueille, jotka landclass.bgl rajaa pois simussa olevasta ilmakuva-alueesta.

yEs

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistelen, että olisi olemassa työkalu jolla saa tehtyä "ruudukkosceneryn" jossa näkyvät halutun alueen ruutunumerot. Avsimin tiedostokirjaston "CellGrid 2004a" lienee kyseessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin. Ei vain ole aavistustakaan, kuinka tuota käytetään ruudukkonumeroiden ja ruudukon aikaansaamiseksi.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokin aika sitten käytin tuota CellGrind 2004a:ta kun harjoittelin saaren tekemistä simuun. Siitä on jo yli puoli vuotta enkä saanut sitä ohjelmaa noin äkkiseltään ulkomuistista enään käyntiin, pitäisi tankata ohjelmien manuaaleista uudelleen.

Minulla oli siinä sopassa käytössä lisäksi SBuilder ja TCalc2004. Tämä CellGrind muodosti alla olevan kuvan simun näyttöön. Tuo kuva on manuaalista napattu. TopWiev näkymässä mennään merellä slew-modessa, keskellä näkyy heikosti koneen ruksi. Tuommoisa ruutuja se ohjelma piirtää. Minulla on näköjään tuo CellGrind asennettuna ja ruksattuna simun maisemavalikossa. Jossain vaiheessa se piti laittaa sinne tuossa projektissa.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähestytään tarpeeni mukaista ratkaisua Jari!

Tarvitsisin sellaisen näytön juurikin simun Slew-tilassa ylhäältä alas katsottuna, jossa näkyy kunkin ruudun numerosarja kokonaan tai sen lopun kuusi viimeistä numeroa.

Annotatorissa esimerkkiruudun kokonainen koodi on 011211100122311Su.bmp. Minulle riittäisi että tiedän nuo kuusi viimeistä numeroa eli 122311.

Tuli mieleen että taitava tyyppi voi tuosta koodista päätellä näin sivutuotteena, minne olen rakentamassa uutta photosceneryä... ;)

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
voi tuosta koodista päätellä näin sivutuotteena, minne olen rakentamassa uutta photosceneryä...

Heh! Taidanpa aavistaa . . . vähän aikaa kyllä piti hakea. Hieno paikka, hyvä valinta ja siinä on lähellä paljon hyviä . . . . ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään