Tatu Kantomaa

En lupaa mitään....

339 viestiä aiheessa

Kuinka moni on säätänyt simun käyttämään suurempia kuin (default) 1024x1024 tekstuureita?

 

Kyttäsin vähän mitä muut ovat tehneet, ja pistin EFROn GroundPolyn uusiksi. Siinä oli ennen 12 1024 pikselin kokoista tekstuuria, tein sen nyt 2048x2048 palasilla, joita tarvitaan vain kolme. Se on aika hyvä parannus Draw call juttuja ajatellen, 12 vs. 3.  ;) Jos lisään valot yötekstuureilla suoraan kentän pohjaan, niin silloinkin Draw call määrä pysyy hyvin kurissa, eli yhteensä 6 verrattuna 24 edellisessä versiossa.

 

Mutta toki siis vaatii FSX.cfg säädön siten, että suuremmat kuin 1024 kokoiset tekstuurit näkyvät. Tosin nykyään taitaa aika monissa lisäosakoneissakin olla isoja tekstuureja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka moni on säätänyt simun käyttämään suurempia kuin (default) 1024x1024 tekstuureita?

 

Kyttäsin vähän mitä muut ovat tehneet, ja pistin EFROn GroundPolyn uusiksi. Siinä oli ennen 12 1024 pikselin kokoista tekstuuria, tein sen nyt 2048x2048 palasilla, joita tarvitaan vain kolme. Se on aika hyvä parannus Draw call juttuja ajatellen, 12 vs. 3.  ;) Jos lisään valot yötekstuureilla suoraan kentän pohjaan, niin silloinkin Draw call määrä pysyy hyvin kurissa, eli yhteensä 6 verrattuna 24 edellisessä versiossa.

 

Mutta toki siis vaatii FSX.cfg säädön siten, että suuremmat kuin 1024 kokoiset tekstuurit näkyvät. Tosin nykyään taitaa aika monissa lisäosakoneissakin olla isoja tekstuureja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on tällä hetkellä tuo TEXTURE_MAX_LOAD=2048. Olenko ymmärtänyt oikein, jos arvaan että tuo Draw call-arvon pienentäminen saattaa nostaa fps-lukemaa (joka tosin on minulla hyvä tälläkin hetkellä). Niin ja anteeksi Tatu, että kyselen joskus samoja asioita uudelleen tai ehdottelen itsestään selvyyksiä. Se on tämä ikä. Kun lähestyy seitsemää kymppiä, ei muisti enää pelaa samalla tavoin kuin nuorempana. Parhaiten muistan asioita, jotka tapahtuivat 50 vuotta sitten  :laugh:.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on tällä hetkellä tuo TEXTURE_MAX_LOAD=2048. Olenko ymmärtänyt oikein, jos arvaan että tuo Draw call-arvon pienentäminen saattaa nostaa fps-lukemaa (joka tosin on minulla hyvä tälläkin hetkellä). Niin ja anteeksi Tatu, että kyselen joskus samoja asioita uudelleen tai ehdottelen itsestään selvyyksiä. Se on tämä ikä. Kun lähestyy seitsemää kymppiä, ei muisti enää pelaa samalla tavoin kuin nuorempana. Parhaiten muistan asioita, jotka tapahtuivat 50 vuotta sitten  :laugh:.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on tällä hetkellä tuo TEXTURE_MAX_LOAD=2048. Olenko ymmärtänyt oikein, jos arvaan että tuo Draw call-arvon pienentäminen saattaa nostaa fps-lukemaa (joka tosin on minulla hyvä tälläkin hetkellä).

 

Joo, no siis kyllähän se periaatteessa noin menee tuon draw call arvojen suhteen. Ja juuri tuota TEXTURE_MAX_LOAD=2048 riviä tarkoitin, joka pitää sitten seuraavasta päivityksestä lähtien olla. Muuten näkyy vain 1024 pikselin mip map kentän pohjana.

Minä en edelleenkään lue FPS-lukuja, koitan vain saada kentän pysymään sulavana.  :) En huomannut eroa tässä vaihdossa, mutta periaatteessa se kyllä vapauttaa monta draw callia toiseen käyttöön.

 

Niin ja anteeksi Tatu, että kyselen joskus samoja asioita uudelleen tai ehdottelen itsestään selvyyksiä. Se on tämä ikä. Kun lähestyy seitsemää kymppiä, ei muisti enää pelaa samalla tavoin kuin nuorempana. Parhaiten muistan asioita, jotka tapahtuivat 50 vuotta sitten  :laugh:

 

Eipä mitään. Nyt on ollut taas pieni kiriminen päällä ja olen lisäillyt ja korjaillut pieniä juttuja maisemaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on tällä hetkellä tuo TEXTURE_MAX_LOAD=2048. Olenko ymmärtänyt oikein, jos arvaan että tuo Draw call-arvon pienentäminen saattaa nostaa fps-lukemaa (joka tosin on minulla hyvä tälläkin hetkellä).

 

Joo, no siis kyllähän se periaatteessa noin menee tuon draw call arvojen suhteen. Ja juuri tuota TEXTURE_MAX_LOAD=2048 riviä tarkoitin, joka pitää sitten seuraavasta päivityksestä lähtien olla. Muuten näkyy vain 1024 pikselin mip map kentän pohjana.

Minä en edelleenkään lue FPS-lukuja, koitan vain saada kentän pysymään sulavana.  :) En huomannut eroa tässä vaihdossa, mutta periaatteessa se kyllä vapauttaa monta draw callia toiseen käyttöön.

 

Niin ja anteeksi Tatu, että kyselen joskus samoja asioita uudelleen tai ehdottelen itsestään selvyyksiä. Se on tämä ikä. Kun lähestyy seitsemää kymppiä, ei muisti enää pelaa samalla tavoin kuin nuorempana. Parhaiten muistan asioita, jotka tapahtuivat 50 vuotta sitten  :laugh:

 

Eipä mitään. Nyt on ollut taas pieni kiriminen päällä ja olen lisäillyt ja korjaillut pieniä juttuja maisemaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Groundpolyt fsx:ssä voi olla niin suuria kuin haluaa, eli mml:n ilmakuvan voi sellaisenaan kääntää bgl -filuksi

 

Ground polyksi kutsutaan sitä ruudukkoa joka tehdään gmaxilla tai vastaavalla.

 

Photosceneryksi taas tuota mitä sinä ilmeisesti tarkoitat, eli ilmakuvasta käännetään suoraan bgl. Tarkkuus voi olla 7cm jos vain kuva riittää, mutta siitä huolimatta suurin osa kentistä tehdään tuolla ensin mainitulla menetelmällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Groundpolyt fsx:ssä voi olla niin suuria kuin haluaa, eli mml:n ilmakuvan voi sellaisenaan kääntää bgl -filuksi

 

Ground polyksi kutsutaan sitä ruudukkoa joka tehdään gmaxilla tai vastaavalla.

 

Photosceneryksi taas tuota mitä sinä ilmeisesti tarkoitat, eli ilmakuvasta käännetään suoraan bgl. Tarkkuus voi olla 7cm jos vain kuva riittää, mutta siitä huolimatta suurin osa kentistä tehdään tuolla ensin mainitulla menetelmällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu! This is really awesome scenery! I have one problem though, it seems that some of the buildings in the city are black... Am I missing some files?

 

Efro_Black_Buildings.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu! This is really awesome scenery! I have one problem though, it seems that some of the buildings in the city are black... Am I missing some files?

 

Efro_Black_Buildings.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu! This is really awesome scenery! I have one problem though, it seems that some of the buildings in the city are black... Am I missing some files?

 

Hi. Thank you.

 

Yes, you are missing some files. Rovaniemi comes in 5 zip file downloads. You probably have only one, EFROX.zip. Other four are missing. I had them in Dropbox previously, but it did not allow me to share it to so many people.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu! This is really awesome scenery! I have one problem though, it seems that some of the buildings in the city are black... Am I missing some files?

 

Hi. Thank you.

 

Yes, you are missing some files. Rovaniemi comes in 5 zip file downloads. You probably have only one, EFROX.zip. Other four are missing. I had them in Dropbox previously, but it did not allow me to share it to so many people.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun vihdoinkin pääsin itse myös kiireiltäni testaamaan sceneryä, niin pakko sanoa, että upeaa työtä olet Tatu tehnyt.

 

Kuitenkin pari asiaa, jotka osuivat omaan silmääni. Toki saattavat myös olla user erroreita, mutta kuitenkin. Terminaalin ja parkkipaikan alla oleva alue (se pieni) on koko ajan kesässä. Tai ainakin lumeton se oli kun simussa muuten tuolla aluella tähän aikaan jo lunta esiintyy. Muutenkin alueen ympärillä olleet alueet olivat lumen peittämät.

 

Toinen asia, mikä otti silmään. Tosin pahemmin ei kai voisi valittaakaan, kun freeware scenery on kyseessä ja muuten aivan huippuluokkaa, mutta kentän pohjan tekstuurit voisivat mahdollisesti olla hiukan parempaa laatua. Voi olla, että vaatii hirveän määrän lisätyötä, mutta kunhan ilmaisin mielipiteeni asiaan liittyen.

 

Kuitenkin, kuten sanottua. Hienoa jälkeä, ja kyllä on ollut myöskin kaiken odotuksen väärti. Kiitos!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jouka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun vihdoinkin pääsin itse myös kiireiltäni testaamaan sceneryä, niin pakko sanoa, että upeaa työtä olet Tatu tehnyt.

 

Kuitenkin pari asiaa, jotka osuivat omaan silmääni. Toki saattavat myös olla user erroreita, mutta kuitenkin. Terminaalin ja parkkipaikan alla oleva alue (se pieni) on koko ajan kesässä. Tai ainakin lumeton se oli kun simussa muuten tuolla aluella tähän aikaan jo lunta esiintyy. Muutenkin alueen ympärillä olleet alueet olivat lumen peittämät.

 

Toinen asia, mikä otti silmään. Tosin pahemmin ei kai voisi valittaakaan, kun freeware scenery on kyseessä ja muuten aivan huippuluokkaa, mutta kentän pohjan tekstuurit voisivat mahdollisesti olla hiukan parempaa laatua. Voi olla, että vaatii hirveän määrän lisätyötä, mutta kunhan ilmaisin mielipiteeni asiaan liittyen.

 

Kuitenkin, kuten sanottua. Hienoa jälkeä, ja kyllä on ollut myöskin kaiken odotuksen väärti. Kiitos!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jouka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen asia, mikä otti silmään. Tosin pahemmin ei kai voisi valittaakaan, kun freeware scenery on kyseessä ja muuten aivan huippuluokkaa, mutta kentän pohjan tekstuurit voisivat mahdollisesti olla hiukan parempaa laatua. Voi olla, että vaatii hirveän määrän lisätyötä, mutta kunhan ilmaisin mielipiteeni asiaan liittyen.

 

Parkkipaikan vuodenaikoja ja yötekstuuria ei ole vielä tehty. FSX ei tue tuollaisia vuodenaikojen vaihteluita natiivisti, joten joku systeemi pitää keksiä tuohonkin.

 

Kentän pohjatekstuurit ovat niin tarkat kuin MML kuvista irtoaa. Blom ei omaa tarkempaa versiota maksullisenakaan. Ei siitä sen kummempaa taida saada.

 

Ai niin... teillä kun näkyy olevan noita koneen ympärillä pyöriviä härpäkkeitä aina omasta takaa, niin pitäiskö minun parkkeerata nuo omat romut tuonne syvennykseen, mikä näkyy Joukan kuvassa oikeassa reunassa. Siellä noita kärryjä oikeastikin on monesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen asia, mikä otti silmään. Tosin pahemmin ei kai voisi valittaakaan, kun freeware scenery on kyseessä ja muuten aivan huippuluokkaa, mutta kentän pohjan tekstuurit voisivat mahdollisesti olla hiukan parempaa laatua. Voi olla, että vaatii hirveän määrän lisätyötä, mutta kunhan ilmaisin mielipiteeni asiaan liittyen.

 

Parkkipaikan vuodenaikoja ja yötekstuuria ei ole vielä tehty. FSX ei tue tuollaisia vuodenaikojen vaihteluita natiivisti, joten joku systeemi pitää keksiä tuohonkin.

 

Kentän pohjatekstuurit ovat niin tarkat kuin MML kuvista irtoaa. Blom ei omaa tarkempaa versiota maksullisenakaan. Ei siitä sen kummempaa taida saada.

 

Ai niin... teillä kun näkyy olevan noita koneen ympärillä pyöriviä härpäkkeitä aina omasta takaa, niin pitäiskö minun parkkeerata nuo omat romut tuonne syvennykseen, mikä näkyy Joukan kuvassa oikeassa reunassa. Siellä noita kärryjä oikeastikin on monesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Ai niin... teillä kun näkyy olevan noita koneen ympärillä pyöriviä härpäkkeitä aina omasta takaa, niin pitäiskö minun parkkeerata nuo omat romut tuonne syvennykseen, mikä näkyy Joukan kuvassa oikeassa reunassa. Siellä noita kärryjä oikeastikin on monesti.

 

Kannatetaan. Monilla meistä on käytössä joko GSX tai AES ja silloin nuo muut ovat vain tiellä. Toinen vaihtoehto on laittaa ne erilliseen bgl-tiedostoon, jonka voi halutessaan poistaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Ai niin... teillä kun näkyy olevan noita koneen ympärillä pyöriviä härpäkkeitä aina omasta takaa, niin pitäiskö minun parkkeerata nuo omat romut tuonne syvennykseen, mikä näkyy Joukan kuvassa oikeassa reunassa. Siellä noita kärryjä oikeastikin on monesti.

 

Kannatetaan. Monilla meistä on käytössä joko GSX tai AES ja silloin nuo muut ovat vain tiellä. Toinen vaihtoehto on laittaa ne erilliseen bgl-tiedostoon, jonka voi halutessaan poistaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannatetaan. Monilla meistä on käytössä joko GSX tai AES ja silloin nuo muut ovat vain tiellä. Toinen vaihtoehto on laittaa ne erilliseen bgl-tiedostoon, jonka voi halutessaan poistaa.

 

Lienee vain hyväksi kentälle, että sitä tavaraa siellä on. Ei niitä pois kannata heittää, siirtelen ne muualle koristeeksi. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään