Esa Sairio

Kirkkonummi-Nummela photosceneryn tekoa

53 viestiä aiheessa

Youtubessa on ihan mielenkiintoisia tutoriaaleja miten esim. luodaan lentokenttä saarelle alkaen satelliittikuvasta http://www.youtube.com/watch?v=lDiz5xdKpqs Näillä ohjeilla saa jo kaikenlaista aikaiseksi, itse olen kaikessa rauhassa väsännyt Joensuuta, kuvassa pelkkä kentän photopohja, lisäillään puita ja rakennuksia yms ja hyvä tulee ajan kanssa...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

saa jo kaikenlaista aikaiseksi, itse olen kaikessa rauhassa väsännyt Joensuuta, kuvassa pelkkä kentän photopohja, lisäillään puita ja rakennuksia yms ja hyvä tulee ajan kanssa...

...

Tuo että olet tekemässä Joensuuta oli todella mukava kuulla. Onko sinulla jotain omakohtaisia kytköksiä tänne, jos saa olla utelias?

Minä en tiedä foto- tai muustakaan maiseman tekemisestä mitään. Arvaan kuitenkin, että se on työlästä (ei niinkään muulla tavoin vaikeaa). Näin tekijät ovat minulle vakuuttaneet. Toisaalta osaan itse väsätä vain jonkinlaisia afcad-kenttämaisemia, ja jo se on ihan riittävän työlästä ja aikaa vievää touhua.

Pekka

Edit: Miten tuon fotopohjan päälle saa puustoa? Pitääkö ne "istuttaa" puukerrallaan? Näyttää tuollaisenaan maan pinnan läheltä katsottuna autiolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sukujuuret vievät sille suunnalle kyllä  ;) Aikaavievää puuhaa tämä kyllä on, kun tosiaan joutuu asettelemaan noita objekteja yksitellen tuonne sceneen mutta oppiipahan tässä tekemisen lomassa yhtä ja toista. Voipi olla että kutistan tuota kentän kokoa vielä niin ettei tule aivan älyttömästi "istutusta". Sitten kun se on tehty niin voi uppoutua rakennuksiin  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

oppiipahan tässä tekemisen lomassa yhtä ja toista. Voipi olla että kutistan tuota kentän kokoa vielä niin ettei tule aivan älyttömästi "istutusta". Sitten kun se on tehty niin voi uppoutua rakennuksiin  :)

Vaikka Esa ei tuossa vähän aiemmin luvannut tehdä Joensuuhun fotaria, suosittelisin tosiaankin supistamaan tuota kenttäaluetta (metsien osalta). Olisi helpompaa tekijälle (sinulle) ja toisaalta voisi paremmin sopia esimerkiksi Orbx:in maisemaan, jota tosin en Joensuun osalta ole päässyt näkemään. Liekkö edes olemassa vielä? Olisi todella hienoa saada vihdoin Joensuun kentästä mallinnus FSX:äänkin.  :thmbup:

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka Esa ei tuossa vähän aiemmin luvannut tehdä Joensuuhun fotaria, suosittelisin tosiaankin supistamaan tuota kenttäaluetta (metsien osalta). Olisi helpompaa tekijälle (sinulle) ja toisaalta voisi paremmin sopia esimerkiksi Orbx:in maisemaan, jota tosin en Joensuun osalta ole päässyt näkemään. Liekkö edes olemassa vielä? Olisi todella hienoa saada vihdoin Joensuun kentästä mallinnus FSX:äänkin.  :thmbup:

Pekka

Näin olen ajatellut tekeväni lisäksi vielä kun tuo OpenLC Europe tulee niin sitten näkee miten se sulautuu tuon kentän kanssa  ;) Pakerretaan kasaan pikkuhiljaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, paljon opeteltavaa ja tehtävää on vielä  :D Ja Esalle pahoittelut, ei ole tarkoitus kaapata aihetta, teen vaikka uuden aiheen tai lisään tämän johonkin vanhaan  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, paljon opeteltavaa ja tehtävää on vielä  :D Ja Esalle pahoittelut, ei ole tarkoitus kaapata aihetta, teen vaikka uuden aiheen tai lisään tämän johonkin vanhaan  :-[

Ei haittaa. Minulla on kesken laaja Kirkkonummi-Nummela photoscene, jota ehkä jatkan sitten, kun tulee hyä inspiraatio...

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä inspiraatiota 8) Olisihan tuo simussa mukavaa lähteä Helsingistä jos porkkalanniemi olisi photona :thmbup:

HEL - AYT lähtöreitillä ELPEN2C viime syksynä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan Kirkkonummi-Nummelan photosceneryn jäihin (FS 2004 ja FSX).

Syynä on se, että harkitsen vakavasti X-planen hankkimista ja siihen sitten paljon lisäosia, etenkin Suomesta ja Euroopasta.

Minulle jää koneelleni myös FS 2004 satoine hienoine lisäosineen.

yES :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan Kirkkonummi-Nummelan photosceneryn jäihin (FS 2004 ja FSX).

Syynä on se, että harkitsen vakavasti X-planen hankkimista ja siihen sitten paljon lisäosia, etenkin Suomesta ja Euroopasta.

Minulle jää koneelleni myös FS 2004 satoine hienoine lisäosineen.

yES :D

Nythän voit taas ehkä harkita tämän projektin jatkamista, kun et ilmeisesti siirrykään X-planeen? Joku varmaan voisi tehdä uuden Fs9/Fsx Afcadin tuohon Nummelan kenttään joka istuisi photarin ilmakuvaan kohdalleen . . . varmaan P.Holopainen osais, varmaan joku muukin . . .

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kesäscenery on tehty (Kirkkonummi-Nummela). Katsotaan tulevaisuudessa, teenkö eteenpäin. Autogeneissä on valtava homma!

yES ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on valmiina jo kaikki muu, paisti yö ja autogenit sekä pakkaaminen, ohje ja lanseeraus FSNordicissa.

Kirkkonummi-Nummelan photoscenery tulee olemaan 10-vuotisjuhlajulkaisuni ;D, sillä ensimmäinen photosceneryni, Espoo, ilmestyi vuonna 2005. Tuleva erittäin laaja scenery toimii FS 2004:ssä ja FSX:ssä. Koska autogenien teossa on valtava työ, ajoituu sceneryn julkistus näillä näkymin ensi vuoden puolelle, joka on samalla tuo mainitsemani juhlavuosi.

yES

PS. Laskin eilen että photosceneryjäni on ladattu FSNordicista tähän mennessä 93.000 kertaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on valmiina jo kaikki muu, paisti yö ja autogenit sekä pakkaaminen, ohje ja lanseeraus FSNordicissa.

Kirkkonummi-Nummelan photoscenery tulee olemaan 10-vuotisjuhlajulkaisuni ;D, sillä ensimmäinen photosceneryni, Espoo, ilmestyi vuonna 2005. Tuleva erittäin laaja scenery toimii FS 2004:ssä ja FSX:ssä. Koska autogenien teossa on valtava työ, ajoituu sceneryn julkistus näillä näkymin ensi vuoden puolelle, joka on samalla tuo mainitsemani juhlavuosi.

yES

PS. Laskin eilen että photosceneryjäni on ladattu FSNordicista tähän mennessä 93.000 kertaa.

Mielenkiintoista tietoa, tuo latauskertojen määrä on kyllä huikea. Onneksi olkoon! Tuli muuten tuossa mieleeni, että onko itseasiassa mitään vastaavaa freeware photoscenerysarjaa maailmalla jossa olisi mukana kaikki vuodenajat ja autogenit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista tietoa, tuo latauskertojen määrä on kyllä huikea. Onneksi olkoon! Tuli muuten tuossa mieleeni, että onko itseasiassa mitään vastaavaa freeware photoscenerysarjaa maailmalla jossa olisi mukana kaikki vuodenajat ja autogenit?

Mulle tuli leikisti mieleen ahneen ajatus: Olisimpa saanut euron joka latauksesta! :P

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle tuli leikisti mieleen ahneen ajatus: Olisimpa saanut euron joka latauksesta!

Teet nyt jokaisesta lisäosasta edustavan esittelyvideon ja laitat ne YouTubeen. Liityt Googlen ilmaiseen AdSense mainostusjärjestelmään, kaupallistat videosi ja rahaa alkaa automaattisesti virrata tilillesi videoiden katselukertojen mukaan. Mutta, koska kyseessä on marginaalin marginaalia kiinnostava aihe, rikastumaan sillä tuskin pääsee. Mitä enemmän markkinoit töitäsi ihan itse esimerkiksi Twitterissä, sen tuottavampaa se olisi. Mikä YouTube-kumppaniohjelma on?

Vaihtoehto 2. Perustat oman blogin jossa kuten täälläkin, sanoin ja kuvin esittelet töitäsi. Mielellään englanninkielisen, jos haluat suuremman globaalin yleisön. Kirjoitusten yhteyteen saat Googlelta teksti-, kuva- ja videomainoksia, joiden esittämisestä ja klikkaamisesta ropisee euroja suoraan tilillesi.

Vaihtoehto 3. Yrität tämän foorumin ylläpidon kanssa sopia jonkinlaisesta pienestä nimellisestä könttäkorvauksesta vuosien antoisasta yhteistyöstä…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos oivasta vastauksestasi, Kari! :)

Taidan miettiä asiaa oikein kunnolla ja jopa ryhtyä toimenpiteisiin...

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos oivasta vastauksestasi, Kari! Taidan miettiä asiaa oikein kunnolla ja jopa ryhtyä toimenpiteisiin...

Ryhdy. Muistan hämärästi vihjanneeni tästä jo vuosikausia sitten. Silloin tekstibloggaus oli kovassa nosteessa, nyt videot keräävät eniten huomiota. Ahkerimmilla on molemmat. Nuoriso seuraa jo videoblogeja enemmän, kuin televisiota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos oivasta vastauksestasi, Kari! :)

Taidan miettiä asiaa oikein kunnolla ja jopa ryhtyä toimenpiteisiin...

yES

Monilla ilmaisia AI lisäosia tekevillä ihmisillä on lisäksi sivuilla donate-nappi. Ehkä sellaisen voisi lisätä omalle maisema-blogi sivulle ja yrittää hankkia kansainvälistä näkyvyyttä?

Esimerksi: http://fsxaibureau.com/ ja http://flyingcarpet75.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään