Ville Heikkinen

Uusia menetelmiä Helsinkiin 14.11. alkaen

9 viestiä aiheessa

Moikka!

 

Finavia on julkaissut uusia lentomenetelmiä Helsinkiin alkaen tästä päivästä, samalla menetelmiä tullaan simuloimaan verkossa. Nyt on suotavaa päivittää AIRAC-tiedostot tälle vuosituhannelle ja samalla käydä tutkimassa uusia lähestymiskarttoja. Keräsin muutamat "tärkeimmät" kohdat, jotka mutumuistista ovat muuttuneet. Tärkeää on kuitenkin perehtyä uusiin menetelmiin, joita tässä ei ehkä ole selitetty.

 

1) Kiitotie 22L:n ILS-lähestymismenetelmää muutettu niin, että aloituskorkeus on 3100 jalkaa. Myös IF- ja FAP -pisteet ovat muuttuneet. Samalla kiitotie 22R:n menetelmiä muutettu, jotta rinnakkaislähestymiset ovat mahdollisia.

 

2) Kiitotie 04R:n uusi lähtöreitti on LULAB 1C (korvaa XELAR:n).

 

3) Kiitotien 15 lähtömenetelmiä muutettu.

 

4) Uusia lähestymisreittejä kiitotielle 04L: MAROM 3B, KUVAK 2B ja KUDOP 2B.

 

5) Rinnakkaislähestymisissä tulee varautua uusiin lähestymisreitteihin esim. PEXEN --> KUDOP:n kautta 22R:lle, jolloin KUDOP 1V.

 

6) Ylösvetomenetelmiä myös muutettu, sekä lisätty RCF-tilanteiden toimintamenetelmät uudelleen.

 

7) Myös OCA(H)-korkeuksiin uusi kategorialuokka "D-Large" (samat nopeudet kuin normaalissa D:ssa, mutta siipien kärkiväli 80 metriä ja liukupolkuantennin ja laskutelineiden maksimi etäisyys 8 metriä, käytännössä vain A380).

 

Cool Lähes kaikki SID- ja STAR -kuviot saaneet uudet "järjestysnumerot" ja uudet kirjainlyhenteet.

 

Varmaan jäi jotain huomaamatta, täydentäkää puutteet.  Roll Eyes

 

Ville

 

FI-FOC

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kiitoteiden kurssit muuttuneet myös. EFHK 04:set ovat 039 ja 22:set ovat 219.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan hyviä huomioita, jotka itse unohdin mainita.

 

 

4) Uusia lähestymisreittejä kiitotielle 04L: MAROM 3B, KUVAK 2B ja KUDOP 2B.

 

 

Tämän funktio pätee tosiaan rinnakkaislähestymisiin. PEXEN:lta ja OKLOR:lta liikenne ohjataan pääosin 04R:lle, mutta liikennemäärien mukaan satunnaisesti 04L:lle. Tästä syystä uusia reittejä, jotta koneet saadaan välilähestymiskorkeuteen ennen suuntasäteeseen liittymistä.

 

Joulukuussa tulee vielä pieni muutos PRNAV22L STAR:iin. Päivitystä muun muassa LJKK:aan tulossa myöhemmin  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos on uusin Eranto-päivitys käytössä, niin kyllä.  ;)

Mikä päivitys vaaditaan? Onko kyseessä joku muu kuin magvar päivitys? 04 efhk esimerkiksi course 039 muuttuu loc capturessa 040ksi ja etc.

Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistakaa independent paranormaaleissa lähestymisissä, että EFHK joutuu vektoroimaan aina, ja lo-sidellä olevien TULEE olla välilähestymiskorkeudessa (2300/2100ft) ennenkuin heitä voidaan kääntää perusosalle, että porrastus siinä vaiheessa säilyy hi-sideen.

 

(mielenkiintoiset erantopäivitykset kun 15/33 ei kääntynyt mihinkään ;) )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään