Alex Lund

ADE-ohjelmasta kysyttävää.

11 viestiä aiheessa

Moi. Olen tekemässä Forssaan simppeliä skenua Airport Design ohjelmalla. Kuitenkin haluaisin tietää muutaman asian, joista en hyvää videota lötänyt.

-Miten voin tallentaa kentän muutokset simuun?

-Miten teen seisontapaikan ja parkkipaikat?

.Miten teen rullaustiet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tässä on kun olen compilannut Forssan AFCAD filun ja kun painan compile nappia ja valitse sijainnin, tulee Compiled ja ei erroria. Kuitenkin kun avaan simun[FSX] niin muutosta ei ole vaikka olen muokannut kiitotiestä 820m pitkän ja 18m leveän ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tarkoitat Airport Desingn Editoria, niin se tallentaa oletuksena ne käännetyt bgl-tiedostot (muistaakseni) kansioonsa ...\Airport Desingn Editor 9x\FSX\bgl . Minulla tuo on ainakin noin. Voi olla, että olen vaihtanut kansion enkä muista, mutta etsi sieltä ohjelman omasta kansiosta kuitenkin. Sinun tarvitsee vain kopioida se bgl-tiedosto sieltä sinne scenery-kansioon, johon se tulee. Poista (tai nimeä jollain muulla tiedostotunnisteella) sieltä kuitenkin ensin se entinen.

Huomaa edelleen, että jos kentälle tehdään "pohjatyöt" eli sellainen exclude-, korkeus-, ym. monikulmio, tallentuu sen afcad bgl-tiedoston ohella myös cvx bgl-tiedosto. Se täytyy myös kopioida samaan scenery-kansioon missä afcad jo on. On liian pitkä juttu alkaa tässä selvittämään kaikkea mitä pitää huomioida. Niiden ADE9X:n mukana tulevien (tai ohella ladattavien - en muista) oppaiden lukeminen on hyödyllistä ja tärkeää, jos aikoo afcad-maisemia rakennella. Ne ovat todella hyvin tehtyjä nekin. ADE9X:n kotisivut on näköjään uusittu: http://www.airportdesigneditor.com/home/4584106797 .

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kopion sen uudelleen simun Addon scenery/scenery kansioon. Sitten starttasin simun ja se latasi jotain tiedostoja käynnistyksen yhteydessä. Ei muutosta kenttään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkistapas ovatko ne muutokset todella tallentuneet sinne maisemaan.

Siis käynnistät ADEn, lataat sinne muutetun afcad.bgl:n, avaat list-valikon ja sieltä runways. Valitset sen kiitotien ja painat Edit-nappulaa. Avautuvassa ikkunassa näkyy width ja length. Aina editoinnin/kentän tekemisen jälkeen kannattaa myös ajaa Tools-valikon toiminto Fault finder. Sen avulla näkee onko maisemassa jotain vialla. Tämä unohtuu oman kokemukseni mukaan 2/3 freeware-maisemien tekijöistä. Tuotokset ovat täynnä virheitä. Joskus afcadin tekijä tekee maisemaan osia, jotka tuottavat virheen, vaikka kyseinen asia ei vaikuta maiseman toimintaan. Tällaisia ovat esimerkiksi jotkut mihinkään kytkemättömät apron-linkit. Näitä on joskus myös payware-maisemissa, jotka yleensä eivät sisällä haitallisia virheitä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, siinä tapauksessa sen pitäisi kyllä näkyä myös simussa. Oletko tarkistanut, että sinulla ei ole toista afcadiä sille kentälle jossain päin simussa. Sen oletus-sellaisen simu ottaa automaattisesti pois käytöstä, jos on tehty uusi. Sen sijaan näitä 3. osapuolen kenttiä voi olla samanaikaisesti useita käytössä. Joskus sitä ei mitenkään huomaa, joskus seurauksena on ongelmia.

Pekka

P.S. Ota yhteyttä privana, niin voin katsoa mikä siinä mahdollisesti mättää (annan osoitteen, johon voit lähettää sen kokeiltavaksi).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään