Guest TLinkku

Ruokailut SAS:lla?

36 viestiä aiheessa

Ilmeisesti kuitenkin SAS:n pitkillä lennoilla tarjoilu on maksutonta jopa economy luokassa. Olen nimittäin nyt lähdössä Bangkokiin Köpiksen kautta Joulukuun 13 pvä. Finnairilta ei enää onnistuttu saamaan lippuja economy luokkaan kolmelle hengelle, joten nyt pääsen ekaa kertaa Blue 1:n RJ 100 Avrolinerin kyytiin ja sitten SAS:n A 340-300 matkaan.Seuraan

nyt erityisellä mielenkiinnolla tarjoilua ,ja jos on aihetta niin raportoin sitten tammikuussa mitä tuli syötyä ja mihin hintaan!

/Heikki :-\

Lisäys: Laitan tähän kun ei ihan kuulu aiheeseen: Kaksi aikuisen lippua ja yksi 14v. lapsi. Maksettiin meno paluusta alle 3000€.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kuitenkin SAS:n pitkillä lennoilla tarjoilu on maksutonta jopa economy luokassa. Olen nimittäin nyt lähdössä Bangkokiin Köpiksen kautta Joulukuun 13 pvä. Finnairilta ei enää onnistuttu saamaan lippuja economy luokkaan kolmelle hengelle, /Heikki :-\

Kyllä saa Finnairilta liput kolmelle economyyn.

Esim. meno 13.12 ja paluu vaikkapa 3.1. kustantaa

kolmelta yhteensä vaatimattoman 8865,87 EUR  ;)

(economy flexible)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kuitenkin SAS:n pitkillä lennoilla tarjoilu on maksutonta jopa economy luokassa

 

Kylla. Ainakin SAS:n ARN-ORD valilla on maksuton tarjoilu economyssa. ORD-ARN valilla oli ensin alkujuomatarjoilu (yllattaen loytyi jopa shampanjaa maksutta - ennenhan finskilla oli kuohuviini turistissa maksutonta, mutta shampanjasta piti maksaa), sitten ruokatarjoilu + ruokajuomat, sitten kahvit ja konjakit ja hieman ennen laskua viela aamupala.

 

Matkan aikana tietenkin emot kulkivat vesipullojen kanssa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmmm... Eikös IATA:n (tai jossain) säännöissä kielletä OMIEN alkoholijuomien nauttiminen lennon aikana ? Tai ainakin näin meille perusteltiin, kun nautiskelimme hieman rentouttavia olusia palvelusvapaalennon aikana Freebirdin koneessa... :P

 

Arttu

 

Heh Heh. Seuraavan kerran kun (ehkä tai jos) lennän SAS:illa otan MIES2000 annoksen mukaan. Ja kassista kaivan pari keppanaa....Kyllä terästuubitarjoilijalla loksahtaa kärsä alas kun meitsi vetää lihistä niin että lerssi ja mausteet vaan pursuu ja ryystää Bisoshooffenii.... ;D

 

Ah, sielunisilmillääääääää...

 

Long live SAS (sex after service) now sex and sale!!!

 

 

Sassi-sissi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helou

 

Lisätään nyt omakin lusikka tähän soppaan ja kaivetaan verta nenästä.

 

Tälläsessä ruokakeskustelussa mua aina ihmetyttää, että miksi alle 5 tunnin lennolla pitäis ylipäänsä saada mitään syötävää. Lentokentät on täynnä ruokapaikkoja, joten molemmissa päissä on sapuskaa tarjolla. Ennen muinoin syöminen koneessa oli jotain erityistä- niin psykologisesti kuin laadullisestikin. Tähän päivään asti koneessa syömistä on pidetty hengissä, vaikka laadullisesti se onkin kokenut kovan iskun. Juominen on sitten eri juttu, koska sille oikeesti voi olla tarvetta ja sekin voisi mun puolesta olla ihan vaan vettä. Ehkä ei osata asennoitua siihen, että lentoemännillä ei olisi normaalilla lennolla turvaohjeiden jälkeen mitään tekemistä. Kuinkahan suuri prosentti matkustajista yhdistää lentoemännän/stuertin suoraan tarjoilijaan unohtaen koko turvallisuusnäkökulman ja heidän oikean tarkoituksensa?

 

WC:n poistaminen koneesta vois olla ikävämpi juttu.

 

Tällästä

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tälläsessä ruokakeskustelussa mua aina ihmetyttää, että miksi alle 5 tunnin lennolla pitäis ylipäänsä saada mitään syötävää.

Jani

 

Satunnaisena lentomatkaajana totean, että viisi tuntia juuri pystyy olemaan syömättä. Mutta matkustapa vaikka Helsingistä Lissaboniin, ensin kolme tuntia syömättä johonkin, sitten nopea koneenvaihto ilman ruokailumahdollisuutta, ja taas kolme tuntia syömättä, plus check-iniin, turvatarkastuksiin, tavaroiden odotteluun ym kuluva aika. Nälkä saattaa olla loppuvaiheessa, ja sen kun lisää muuhun yleiseen v...utukseen, jonka reittikoneilla matkustaminen ainakin minulle aiheuttaa, niin onhan mukavaa.

Olen muutem sitä mieltä, että SAS ja kumppanit ampuvat itseään jalkaan, kun ovat lopettaneet kaiken maksuttoman tarjoilun turistipuolella. Joka lennolla on joku matkustaja, jota tämä ottaa sen verran koppaan, että päättää ettei enää koskaan matkusta ko. lentoyhtiöllä.

Itse juuri tänään Genevestä Köpiksen kautta SAS:llä lentäneenä päätin juuri, etten enää koskaan SAS:llä lennä. Harmi vaan, että en pysty tuohon asiaan itse juurikaan vaikuttamaan, mutta jotkut pystyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen muutem sitä mieltä, että SAS ja kumppanit ampuvat itseään jalkaan, kun ovat lopettaneet kaiken maksuttoman tarjoilun turistipuolella. Joka lennolla on joku matkustaja, jota tämä ottaa sen verran koppaan, että päättää ettei enää koskaan matkusta ko. lentoyhtiöllä.

Itse juuri tänään Genevestä Köpiksen kautta SAS:llä lentäneenä päätin juuri, etten enää koskaan SAS:llä lennä. Harmi vaan, että en pysty tuohon asiaan itse juurikaan vaikuttamaan, mutta jotkut pystyy.

 

Olen aiwan samaa mieltä. Se koneateria maksaa lentolipun hintaan nähden niin mitättömän vähän, joten esim. tuo SASn säästäminen todellakin ampuu itseään jalkaan ja pahasti. Veikkaan että ainakin suomalaiset täyttävät paljon mielummin Blue1:n penkistöä (jossa siis tarjoilu) kuin emoyhtiö SASn aina kuin vain mahdollista.

 

Muuten, kolmisen viikkoa sitten palasin Thaimaasta Stokiksen kautta Thai Airwaysilla. Yhteyslennon Helsinkiin hoiti SAS DeHavillandillaan. Tarjoilu oli maksullista. Meitä istui siinä sitten vierekkäin penkissä kaksi Thain koneelta tullutta, ja kun emo tuli siihen kyselemään "would you like to buy breakfast" emme kumpikaan pystyneet pidättelemään nauruamme  :laugh:  Hämilleen menneelle lentoemolle sitten ystävällisesti selvitimme, että Thain koneelta tulleille ei kannattane aamiaista tyrkyttää. Emo meni vielä enemmän hämilleen, joten jouduimme rautalangasta hänelle vääntämään, että Thain 'kuninkaallinen' aamiainen oli muulipuolellakin sellainen, ettei isokaan mies todellakaan jää nälkäiseksi - ja siksi maksullista aamiaista siihen päälle on turha edes ehdottaa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tälläsessä ruokakeskustelussa mua aina ihmetyttää, että miksi alle 5 tunnin lennolla pitäis ylipäänsä saada mitään syötävää. Lentokentät on täynnä ruokapaikkoja, joten molemmissa päissä on sapuskaa tarjolla.

 

Niin kyllä kyllä, periaatteessa näin. Kuten Juha tuossa jo sanoikin, kun lasketaan kaikki tämä hässäkkä mitä matkustamiseen kuuluu, sen 5 tunnin lennon lisäksi, niin kyllä siinä nälkä tulee. Oletkos muuten katsonut lentokentän ruokapaikkojen aterioiden hintoja?

 

Ehkä ei osata asennoitua siihen, että lentoemännillä ei olisi normaalilla lennolla turvaohjeiden jälkeen mitään tekemistä. Kuinkahan suuri prosentti matkustajista yhdistää lentoemännän/stuertin suoraan tarjoilijaan unohtaen koko turvallisuusnäkökulman ja heidän oikean tarkoituksensa?

 

Miksi pitäisi asennoitua toisin? Kyllä tässä palvelusta on kyse matkustajan kannalta eikä ole mitään syytä hyväksyä huonoa palvelua tai olematonta palvelua lennoilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kyllä kyllä, periaatteessa näin. Kuten Juha tuossa jo sanoikin, kun lasketaan kaikki tämä hässäkkä mitä matkustamiseen kuuluu, sen 5 tunnin lennon lisäksi, niin kyllä siinä nälkä tulee. Oletkos muuten katsonut lentokentän ruokapaikkojen aterioiden hintoja?

 

Miksi pitäisi asennoitua toisin? Kyllä tässä palvelusta on kyse matkustajan kannalta eikä ole mitään syytä hyväksyä huonoa palvelua tai olematonta palvelua lennoilla.

 

 

Helou

Joo, se on totta että jos on koneenvaihtoja niin se normaali syömättä olemisen aika saattaa ylittyä. Itse olen juurikin se turisti, joka reissaa maksimi kahdella koneenvaihdolla jonnekin Kanarialle tai lähemmäs (ainakin toistaiseksi) ja sillon omasta mielestäni siinä ahtaassa syöminen on aika turhaa. Onhan se tietysti yksi palvelun mittari- sitä ei voi kieltää. Satunnaisella turistilla ja liikemiehellä joka työkseen matkustaa on varmasti eri näkemyksiä asiasta. Enkä lähde myöskään mitenkään sanomaan, että se syöminen olisi hyvä tai paha asia- oikein tai väärin- mutta se on vain mielestäni erikoinen jäänne historiasta jolloin se syöminen oikeasti oli jotain erikoista. Pan Amilla esimerkiksi kysyttiin kypsyysaste millä asiakas haluaa pihvinsä ja ruoka tehtiin koneessa. Tietenkään se enää ole mahdollista, mutta missä menee se raja kannattaako tehdä huonosti vai olla sitten tekemättä ollenkaan? Se että jonkun leivän saa jollain lennolla on kyllä yhtä tyhjän kanssa.

 

En ole paljon noita hintoja kentillä katsellut- ainakaan airsidella, mutta Fly Innissä tulee käytyä aika usein  ;D

 

Kuten totesin, ruokailu toki on yksi palvelun mittari, mutta siinä kokonaisuudessa jäikö lennosta hyvä vai huono kuva on monta eri tekijää. Se että ruoka puuttuu tai se maksaa ei omalla kohdallani tee palvelusta huonoa tai olematonta. Paljon tärkeämpää on turvallisuuden tunne, siisteys, emojen ystävällisyys ja viihtyisyys, asioiden mutkattomuus ja istuimen tilavuus- muutamia luetellakseni.

 

T: Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletkos muuten katsonut lentokentän ruokapaikkojen aterioiden hintoja?

Turkissa, Dalamanin kentän kahviossa sämpylä ja kahvi 15 euroa  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään