Guest Lauri FIN918

Project Oulu | EFOU | FSX

116 viestiä aiheessa

Ne jotka noissa verkoissa (IVAO VATSIM) lentelevät, eivät tietenkään tarvitse AI-liikennettä. Minä en lennä niissä, mutta ilman AI-liikennettä simu on silloin epärealistinen. Siis hip hop myös sille vaihtoehtoiselle tasaiselle kiitotielle. Kaltevuus sopii kyllä esimerkiksi sellaisille pienille kentille kuin Lukla tai Courchevel, joille on kiva laskeutua manuaalisesti. Suomessa tuollaisia haastavan kaltevia kenttiä ei tosin edes ole (tietääkseni). Luklan kentälle AI-liikenne ei muutenkaan laskeudu, sillä ympärillä olevat vuoret estävät sen. Voisiko AI-liikenteen mitenkään saada menemään laaksoja pitkin - tekemällä jonin waypoint (miten)?

 

Pekka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne jotka noissa verkoissa (IVAO VATSIM) lentelevät, eivät tietenkään tarvitse AI-liikennettä. Minä en lennä niissä, mutta ilman AI-liikennettä simu on silloin epärealistinen. Siis hip hop myös sille vaihtoehtoiselle tasaiselle kiitotielle. Kaltevuus sopii kyllä esimerkiksi sellaisille pienille kentille kuin Lukla tai Courchevel, joille on kiva laskeutua manuaalisesti. Suomessa tuollaisia haastavan kaltevia kenttiä ei tosin edes ole (tietääkseni). Luklan kentälle AI-liikenne ei muutenkaan laskeudu, sillä ympärillä olevat vuoret estävät sen. Voisiko AI-liikenteen mitenkään saada menemään laaksoja pitkin - tekemällä jonin waypoint (miten)?

 

Pekka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne jotka noissa verkoissa (IVAO VATSIM) lentelevät, eivät tietenkään tarvitse AI-liikennettä. Minä en lennä niissä, mutta ilman AI-liikennettä simu on silloin epärealistinen. Siis hip hop myös sille vaihtoehtoiselle tasaiselle kiitotielle. Kaltevuus sopii kyllä esimerkiksi sellaisille pienille kentille kuin Lukla tai Courchevel, joille on kiva laskeutua manuaalisesti. Suomessa tuollaisia haastavan kaltevia kenttiä ei tosin edes ole (tietääkseni). Luklan kentälle AI-liikenne ei muutenkaan laskeudu, sillä ympärillä olevat vuoret estävät sen. Voisiko AI-liikenteen mitenkään saada menemään laaksoja pitkin - tekemällä jonin waypoint (miten)?

 

Pekka

 

 

 

Kuten aiemmin jo mainitsin, niin tulee ainakin se "perus"vaihtoehto :). Tutkin edelleen asiaa (eli en tiedä vielä läheskään, että onnistuuko.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne jotka noissa verkoissa (IVAO VATSIM) lentelevät, eivät tietenkään tarvitse AI-liikennettä. Minä en lennä niissä, mutta ilman AI-liikennettä simu on silloin epärealistinen. Siis hip hop myös sille vaihtoehtoiselle tasaiselle kiitotielle. Kaltevuus sopii kyllä esimerkiksi sellaisille pienille kentille kuin Lukla tai Courchevel, joille on kiva laskeutua manuaalisesti. Suomessa tuollaisia haastavan kaltevia kenttiä ei tosin edes ole (tietääkseni). Luklan kentälle AI-liikenne ei muutenkaan laskeudu, sillä ympärillä olevat vuoret estävät sen. Voisiko AI-liikenteen mitenkään saada menemään laaksoja pitkin - tekemällä jonin waypoint (miten)?

 

Pekka

 

 

 

Kuten aiemmin jo mainitsin, niin tulee ainakin se "perus"vaihtoehto :). Tutkin edelleen asiaa (eli en tiedä vielä läheskään, että onnistuuko.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahoittelut, että joudun ottamaan sanoja nyt sitten takaisin:

 

Tutkin asiaa ja tosiaan tämä kalteva kiitotie on mahdollinen. Kuitenkin vaatii erittäin paljon työtä sen tekemiseen + ympäristö menisi hyvällä todennäköisyydella mössöksi. Eli en kehtaa tuhlata kymmeniä tunteja siihen nyt sitten aikaa.

 

"Korvaukseksi" alla muutama otos tältä päivältä. Ensimmäiset yritykset työntää kenttä myös simuun ovat osoittautuneet onnistuneiksi.

 

Alkaa olemaan piakkoin koko kentän rullaustiet ja rullaus"viivat" piirrettyinä okeille paikoillensa.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahoittelut, että joudun ottamaan sanoja nyt sitten takaisin:

 

Tutkin asiaa ja tosiaan tämä kalteva kiitotie on mahdollinen. Kuitenkin vaatii erittäin paljon työtä sen tekemiseen + ympäristö menisi hyvällä todennäköisyydella mössöksi. Eli en kehtaa tuhlata kymmeniä tunteja siihen nyt sitten aikaa.

 

"Korvaukseksi" alla muutama otos tältä päivältä. Ensimmäiset yritykset työntää kenttä myös simuun ovat osoittautuneet onnistuneiksi.

 

Alkaa olemaan piakkoin koko kentän rullaustiet ja rullaus"viivat" piirrettyinä okeille paikoillensa.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella motivoivaa saada palautetta (positiiviset ja rakentavat tervetulleita!).

 

Päivitystä sen verran, että kuvia on alkanut satelemaan :). Kiitos jo Jaakko Poletille alkaneesta työstään!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella motivoivaa saada palautetta (positiiviset ja rakentavat tervetulleita!).

 

Päivitystä sen verran, että kuvia on alkanut satelemaan :). Kiitos jo Jaakko Poletille alkaneesta työstään!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvien saavuttua "pääsin" painamaan DEL-nappia ja jetwayn uudelleenrakennus alkoi. Tässä pikku kuva tilanteesta :).

 

 

Ja tosiaan WIP. Eli ei ole vielä valmis! :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvien saavuttua "pääsin" painamaan DEL-nappia ja jetwayn uudelleenrakennus alkoi. Tässä pikku kuva tilanteesta :).

 

 

Ja tosiaan WIP. Eli ei ole vielä valmis! :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän vähentelen tässä päivityksiä (ja sitä, mitä näytän keskeneräisenä :D), mutta en työvauhtia.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikki on WIP. Kaikki roskakorit jne. tulevat vasta kuin ensimmäinen versio on valmis, niin näen hieman sitä, miten vaikuttaa FPS ja VAS (eli mikään kuva ei ole lopullinen)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän vähentelen tässä päivityksiä (ja sitä, mitä näytän keskeneräisenä :D), mutta en työvauhtia.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikki on WIP. Kaikki roskakorit jne. tulevat vasta kuin ensimmäinen versio on valmis, niin näen hieman sitä, miten vaikuttaa FPS ja VAS (eli mikään kuva ei ole lopullinen)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Roskakorit.... :o

Hienoa jälkeä kyllä. Etenkin tuossa kuvassa, missä näkyy torni, niin nuo pömpelit ja niiden kaarevuus.

 

Jep eli roskakorit, pikkutolpat, (3d ruoho tulee jo ensimmäisenä), lisää kaappeja, puhelinkoppi, lisää autoja, tieliikennemerkkejä, jne jne jne. Mitä sitä ikinä keksii.

 

Tarkotuksena oli vain korostaa sanaa WIP.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Roskakorit.... :o

Hienoa jälkeä kyllä. Etenkin tuossa kuvassa, missä näkyy torni, niin nuo pömpelit ja niiden kaarevuus.

 

Jep eli roskakorit, pikkutolpat, (3d ruoho tulee jo ensimmäisenä), lisää kaappeja, puhelinkoppi, lisää autoja, tieliikennemerkkejä, jne jne jne. Mitä sitä ikinä keksii.

 

Tarkotuksena oli vain korostaa sanaa WIP.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep eli roskakorit, pikkutolpat, (3d ruoho tulee jo ensimmäisenä), lisää kaappeja, puhelinkoppi, lisää autoja, tieliikennemerkkejä, jne jne jne. Mitä sitä ikinä keksii.

 

Tarkotuksena oli vain korostaa sanaa WIP.

Mää oon näköjään tottunu liikaa defu-maisemiin...  :P

Vaikka ei noita taida olla Aerosoftin vanhassa Oslossa ja Frankfurtissa. Toisaalta Oulu on pienempi kenttä. Sitä tavaran määrää, jos Frankfurt ois yhtä tarkkaan mallinnettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep eli roskakorit, pikkutolpat, (3d ruoho tulee jo ensimmäisenä), lisää kaappeja, puhelinkoppi, lisää autoja, tieliikennemerkkejä, jne jne jne. Mitä sitä ikinä keksii.

 

Tarkotuksena oli vain korostaa sanaa WIP.

Mää oon näköjään tottunu liikaa defu-maisemiin...  :P

Vaikka ei noita taida olla Aerosoftin vanhassa Oslossa ja Frankfurtissa. Toisaalta Oulu on pienempi kenttä. Sitä tavaran määrää, jos Frankfurt ois yhtä tarkkaan mallinnettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään