Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 Toihan on loistavaa bisnestä. Ne saa rahaa siitä, että sä pääset tyhjälle paikalla aikaisemmalla koneella ja ne saa vielä ehkä rahaa siitäkin kun myyvät sun paikan vielä siltä alkuperäiseltä lennolta. Siis jos totta puhutaan, niin aika perseestä. Vahvistaa edelleen käsitystäni Finnairista. Onneksi en ole finskillä lentänyt, enkä lennä jos ei ole ihan pakko. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 Olenko vain pikkumainen ja tyhmä asiakas joka valittaa turhasta Et. Siis jos totta puhutaan, niin aika perseestä. Olen samaa mieltä. "Station Managerin" käytös on käsittääkseni aika hyvin linjassa Finnairin "asiakaspalvelun" kanssa ja omakohtaisten kokemusten kanssa. Itse en ole Finskillä tai oneWorldillä lentänyt 2002 vuoden jälkeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 En ole lainkaan Finnair-vastainen, mutta tiukoiltapa tuntuivat. Yleensä käyttävät gateilla aika lailla järkeään, mutta vanhat ajat taitavat olla takana... Tuosta teet varmaankin reklamaation mahdollisimman suurelle viskaalille. Olisi syytä tietää "siellä korkeallakin", mitä porteilla tapahtuu. Itse olisin varmaankin suivaantunut hemmetisti. Platinakortilla paikalle tulevan pitäisi saada silmät vilkkumaan joka paikassa. Sen "saamiseen" (=lippujen ostamiseen) täytyy istua perhanasti lentokentillä... Kohtelu oli kyllä kaikkea muuta kuin palvelua. Koko yhtiötä en lähde vielä mollaamaan, mutta melko paljon matkustavana olisin suomeksi sanottuna vittuuntunut kybällä. Joskus jonkinasteinen lirkuttelu auttaa, eikä lisämaksuja tule. Kesällä auttoi juuri Oulussa ja oli vielä kamalasti ylipainoakin. Virkailija oli nätti ja minä kaikkea muuta kuin komea, mutta tulos oli hyvä... Jenkeissä lirkuttelemalla saattaa saada upgradenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 Platinakortilla paikalle tulevan pitäisi saada silmät vilkkumaan joka paikassa. Sen "saamiseen" (=lippujen ostamiseen) täytyy istua perhanasti lentokentillä Mä olen tullut siihen tulokseen että kyllä siinä saa istua enemmän koneessa kun kentällä jos Platinaa pitää yllä. Jouni: seuraavalla kerralla sitten Y-luokkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 Näin tamperelaisena annan pojoja HEL gatevirkailijalle kun muutama viikko sitten tulin MXP: ltä ja kone oli sen verran etuajassa, että ehdin (käsimatkatavaran kanssa) 22.55 TMP ATR:ään. Kysyttäessä "otatkos kyytiin", virkailija vastasi " kyllä me näissä kotimaan jatkoissa joustetaan". Eikä kortti ollut kuin Silver ja luokka N. Tämän viestiketjun aloittajan kuvaamaa simputusta olen joskus kokenut SK:lla(ei KF:llä). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 Moikka Hei, tietääkös joku, miten nuo eri luokat menevät (H, Y, M, C jne...) ? Arttu kiitos, Ilkka jeesistä Tuo 140 eur oli itseasiassa juuri erotus Y-luokkaan, en ole jaksanut edes katsoa oliko se vain yhdensuuntainen osuus vai maksaako tuossa myös korotuksen menon osalta...se vasta olisi jotakin... kammokalliita on Y-liput jos >600eur on H+Y yhdistelmä kotimaassa ja eteensä saa jaffakeksin ja alumiiniraudat polviin sekä viereensä kyynärpään...katsotaan mitä finskiltä vastataan, infoan tänne sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 Voi olla, että olen jäänyt jostakin olennaisesta paitsi, mutta maksavatko ihmiset tosiaankin tänä päivänä 500e päästäkseen Oulusta Helsinkiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 En halua mollata Oulua tai muutenkaan maakuntien kenttiä/henkilökuntaa, mutta henkoht en ikinä usko että vastaavaa tapahtuisi kovin helpolla Helsingissä...Oulussa tuntui olevan aivan standard operating procedure.... Tuli tässä mieleen, että olisikohan maapalveluiden ulkoistus maakuntakentillä vaikuttanut palvelutasoon negatiivisesti. Olisiko nyt niin, että ulkopuolisella alihankkijalla ei ole yhtä paljon valtuuksia/uskallusta muuttaa buukkauksia eri lennolle kun Finnairin oman maapalveluyhtiön henkilökunnalla esim.Helsingissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2005 2. varaus tänään klo 17.35 lennolle OUL-HEL Jos tuolla lennolla menit niin taisitpa päästä kuvaan...terv. kuvaajat 30:n päädystä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Kas, eli pääsin siis kuitenkin siihen 16.00 koneeseen simputuksen jälkeen 140eur lisärouhaisun jälkeen, joka tosin selvisi vasta perillä. No sekin tuli kuvattua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Joku voisi nyt asiaa sivuten kertoa miten saa mahdollisimman pienin kustannuksin ja mahdollisimman nopeasti 100000 tasopistettä OneWorldillä. Ei sitten mitään "lennä neljä kertaa bisneksessä Tokyoon edestakaisin". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Joku voisi nyt asiaa sivuten kertoa miten saa mahdollisimman pienin kustannuksin ja mahdollisimman nopeasti 100000 tasopistettä OneWorldillä. Ei sitten mitään "lennä neljä kertaa bisneksessä Tokyoon edestakaisin". Riittää bisneksessä kuusi kertaa edestakaisin JFK:lle... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 kyllä 4 piisaa.... Tuli lennettyä sitten pari kertaa liikaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 ko. reitillä, ja keulassa, sen kestänee joten sallittakoon tämä erhe Kuka sitä nyt turistissa, hyi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Tuntuu olevan rahamiehä täällä. Valitettavasti nuo pisteet pitää kutenkin kerätä ihan omalla rahalla joten jätetään nuo bisnesluokat niille aidoille pisnismiehille. Toisaalta Bangkok-Singapore-Bangkok -väliä jos höyläisi bisneksessä 17 kertaa niin olisi aika lähellä tavoitetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Tuntuu olevan rahamiehä täällä. Valitettavatsti nuo pisteet pitää kutenkin kerätä ihan omalla rahalla joten jätetään nuo bisnesluokat niille aidoille pisnismiehille. Toisaalta Bangkok-Singapore-Bangkok -väliä jos höyläisi bisneksessä 17 kertaa niin olisi aika lähellä tavoitetta. En ole rahamies lainkaan. Joku muu kaikki lentoni maksaa jos jaksaa... Ilmeisesti on jaksanut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Aika noloa toimintaa Platina-asiakkaalle. Kun nyt muutenkin menee ot:ksi kerronpa oman kokemukseni samanlaisesta tilanteesta. Olin silloisen työnantajani ristikkäis-halpislipuilla tulossa Köpiksestä kotiin SAS:lla. Olin myös kentällä hyvissä ajoin ja katselin kun Hesan puttea boardattiin. Menin siinä jonon hännillä sitten gatelle ja näytin sitä halpisristikkäistikettiä virkailijalle kysellen että pääsiskös tällä kotiin. Hän tokaisi että hetki vaan, heillä on porukan lasku kesken. Meni minuutti ja hän pyysi lippuani uudelleen, kirjoitti siihen kynällä jotain, ja toivotti hyvää matkaa. Oli kirjoittanut istumapaikaksi 3E. Eli halvimmalla mahdollisella turistin lipulla istuin pisniksessä kotimatkan ;-). En halua missään nimessä suitsuttaa SASsia, mutta tästä kerrasta jäi kyllä enemmän kuin hyvä maku. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Terve Joo, tuollainen toimii jopa Afrikassa. Olin tuossa juuri Zanzibarilla, ja piti lentää Dar es Salamiin. Sattumalta olin hieman etuajassa lentokentällä (ei siksi, ettenkö luottaisi afrikkalaisiin takseihin ). Eikun check inniin. ZanAirin virkailija sanoi suoraan, että voisi laittaa minut 1,5 tuntia aikaisemmalla koneella, ettei tarvitse niin kauaa odotella pikkukentällä. Darin kentällä kuulemma on paljon parempi baari (miksiköhän ihmeessä se minua katsoessaan sellaista ajatteli... ). Kyse on varmaan tosiaan vaan palveluhalukkuudesta, ja muutamasta teknisestä muodollisuudesta. Arttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Olen kuullut myös tapauksesta, että Bangkokin kentällä hajamielinen suomalainen herrasmies meni lähtöselvitykseen oikeaan aikaan mutta päivä oli väärä, kone oli mennyt jo vuorokausi sitten. Finnair kun lähtee Helsinkiin yhden vuoron aikoina 00:20 tai 00:50 niin ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun sinne on joku mennyt vääränä päivänä. Kyseinen herrasmies perheineen oli saanut uudet liput check-in:in tytöiltä siihen koneeseen joka oli kohtapuoliin lähdössä. Check-in:in Finnairille muuten Bangkokissa hoitaa Lufthansa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Olen kuullut myös tapauksesta, että Bangkokin kentällä hajamielinen suomalainen herrasmies meni lähtöselvitykseen oikeaan aikaan mutta päivä oli väärä, kone oli mennyt jo vuorokausi sitten. Finnair kun lähtee Helsinkiin yhden vuoron aikoina 00:20 tai 00:50 niin ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun sinne on joku mennyt vääränä päivänä. Kyseinen herrasmies perheineen oli saanut uudet liput check-in:in tytöiltä siihen koneeseen joka oli kohtapuoliin lähdössä. Check-in:in Finnairille muuten Bangkokissa hoitaa Lufthansa. Eräs 35-vuotias lehtialalla työskentelevä henkilö meni eräänä torstaikeskipäivänä EFHK:lla Finnairin lennolle New Yorkiin. Lähtöselvityksessä sanottiin, että lentonne lähti eilen keskiviikkona kello 14.20 (muistaakseni). No, olivat kovin ystävällisiä, koska laittoivat minut torstain koneeseen. Köh... Arvatkaapa kuka oli kyseessä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Voi olla, että olen jäänyt jostakin olennaisesta paitsi, mutta maksavatko ihmiset tosiaankin tänä päivänä 500e päästäkseen Oulusta Helsinkiin? Lennän su OUL-HEL-LPR ja ti takas - hinta 658 egee ja turistiluokan lippu....... ei vaihto-oikeutta...... Oulun reittihän on Finskille aika hyvin tuottava! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Lennän su OUL-HEL-LPR ja ti takas - hinta 658 egee ja turistiluokan lippu....... ei vaihto-oikeutta...... Oulun reittihän on Finskille aika hyvin tuottava! Tulee alle 3pvän perillä olo kalliiksi. Osta kaksi meno-paluuta maksaa vain 540eur Tai sitten tule keskiviikko aamuna takas hinta tippuu. 270euroon Mikko: Miten se nyt silleen pääsi tapahtumaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 Lennän su OUL-HEL-LPR ja ti takas - hinta 658 egee ja turistiluokan lippu....... ei vaihto-oikeutta...... Oulun reittihän on Finskille aika hyvin tuottava! BLUE1 OUL-HEL-OUL 171 euroa Finnair HEL-LPP-HEL 285 euroa eli yhteensä 456e eri asia sitten sopiiko aikataulut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2005 BLUE1 OUL-HEL-OUL 171 euroa Finnair HEL-LPP-HEL 285 euroa eli yhteensä 456e eri asia sitten sopiiko aikataulut Niin ja jos jomman kumman yhtiön aikataulut kusee reitillä niin saa käydä lippuluukun kautta taas. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla