Aleksi Lindén

RETROILTA! - IVAO Finland - 28.2. klo 18-21

33 viestiä aiheessa

[ attachment removed / expired ]

Nyt se tulee! RETROILTA!

Palaamme IVAO:n suomenkielisen toiminnan alkujuurille, kun Helsingin lennonjohdon miehittävät vanhat, tutut nimet IVAO Finlandin ajoilta: Otto Nieminen, Niko Pursiainen, Anssi Malinen ja Aleksi Lindén. Kukaan meistä ei ole johtanut miesmuistiin, mutta mihinkä ne taidot ajan havinassa häviäisivät!

Tule lentämään tai juttelemaan kuulumisia vain muuten vain. Miehitämme Helsingin lauantaina 28.2. klo 18-21, ja takaamme laadukkaimman lennonjohtopalvelun - tarvittaessa myös kotimaisella kielellämme!

Nähdään taivaalla lauantaina!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa,

mukavaa kun tälläisiäkin on. Kuitenkin jatkossa toivomme, että lähetätte mailia ED:lle (xn-ec@ivao.aero ja xn-eac@ivao.aero) ja varmistatte, ettei mitään konfliktia ole (ja että heille asia on ok). Nyt esimerkiksi divisioonalla on oma eventti samaan aikaan.

Terveisin,

Lauri Sivuoja

Onko kyseessä Oslossa samoihin aikoihin tapahtuva eventti? En ymmärrä, miten se tätä millään tavalla sotkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EIDW-ESSA-EIDW airbridge. Emme rupea kilpailemaan lentäjistä epävirallisten eventtien kanssa. Ne ovat erittäin tervetulleita, mutta niistä on sovittava erikseen mahdollisten ongelmien välttämiseksi.

Terveisin,

Lauri Sivuoja

Ei tässä, Lauri, mistään kisasta ole kysymys. Lentäjät saavat valita itse kohteensa ja palvelunsa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko ihailla tätä Sivuojan asennetta vanhojen johtajien aktivoitumista kohtaan. :thmbup:

Kuka tahansa voi mennä milloin tahansa johtamaan IVAO:ssa (tietääkseni, vai pitääkö siihenkin pyytää lupa ED:lta?), joten mikään ei estä nelikkoa johtamasta. Ja muutenkin epäilen kovin monen suomalaisen kiinnostuvan EIDW-ESSA-EIDW airbridgestä, nythän suuremmalla todennäköisyydellä ESSA:lle vaan saadaan enemmän liikennettä, kun EFHK on lähes kokonaan miehitetty. Win-win kaikkien kannalta? En usko tämän retroillan syövän yhtään lentäjää airbridgeltä vaan saattaa jopa ehkä aktivoida enemmän suomalaisia. Ja tietenkin on hyvä asia saada vanhoja naamoja taas virtuaalitaivaalle, ennemmin pitäisi toivottaa heidät tervetulleeksi eikä samantien vain torpata ideaa ja näyttää vielä keskisormea perään - IVAO:ssa on noin muutenkin tainnut olla kovin hiljaista lennonjohtopuolen osalta Suomessa viime aikoina... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ota kantaa muuhun kuin siihen, että tämä päätös ei tule minulta, vaan HQ:lta. En ota kantaa myöskään siinä, että olenko asiassa samaa mieltä HQ:n kanssa. Asiasta voi heittää mailia xn-hq@ivao.aero jos ei ymmärrä päätöstä.

Ja kuten sanoin, tälläiset on erittäin tervetullutta, kunhan asiasta informoidaan ja sovitaan etukäteen. Pystymme myös rajojen salliessa auttamaan tälläisiä tapahtumia sosiaalisessa mediassa. :)

En tiedä mistä päätöksestä puhut, mutta olemme kyllä menossa edelleen johtamaan aiemmin tiedotettuna ajankohtana, kello 18-21.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä, että jatkossa nämä pitää koordinoida ED:n kanssa. Asia on loppuun käsitelty ja en rupa tässä enää juoksupojaksi. Mailia HQ:lle jos koette että tämä ei ole oikein (mikä on hölmöä sinänsä, koska tarkoitus on a) estää konfliktit eventtien välillä ja b) avustaa näitä eventtejä).

Höpöhöpö. Jatkossakin Aleksi ja kumppanit saavat johtaa juuri silloin kuin heitä kiinnostaa. Mukavaa kun ilmoittivat etukäteen kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpöhöpö. Jatkossakin Aleksi ja kumppanit saavat johtaa juuri silloin kuin heitä kiinnostaa. Mukavaa kun ilmoittivat etukäteen kaikille.

+1

Voisin todeta, että jestas mimmonen haloo syntyy siitä kun neljä johtajaa on menossa johtamaan HK:lle samaan aikaan. Olisiko tämmöstä paskamyrskyä syntynyt jos asiasta ei olisi etukäteen ilmoitettu. No kukin tehköön johtopäätöksensä itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa Aleksi ja kumppanit! :)

Kieltämättä olisi ollut ainakin omalle kohdalle parempi, jos olisitte sopineet XN-DIVin kanssa päivistä, jotta olisin itsekkin päässyt paikalle(nyt hoidan piuhaa Arlandassa niin en pääse paikalle). Saattaa olla että liikennettä olisi ivaon foorumeiden yms. kautta myöskin tullut enemmän koordnoinnin seurauksena. Nooh, nyt meni näin, toivottavasti nähdään pojat useamminkin johtamassa! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä, että jatkossa nämä pitää koordinoida ED:n kanssa. Asia on loppuun käsitelty ja en rupa tässä enää juoksupojaksi. Mailia HQ:lle jos koette että tämä ei ole oikein (mikä on hölmöä sinänsä, koska tarkoitus on a) estää konfliktit eventtien välillä ja b) avustaa näitä eventtejä).

Voitte tietysti päättää miten haluatte, mutta jatkossakin johdamme juuri silloin kuin haluamme. Onpas meininki tässäkin verkossa muuttunut sitten IVAO Finlandin aikojen...  ::) Onneksi on aina se vaihtoehtoinen verkko.

XN HQ voi olla minuun yhteydessä jos kysyttävää vielä ilmenee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enemmänkin on kyl merkillistä, et siellä ns. HQ:ssa on noussu hirveen suuri haloo siitä, et näma pari wanhaa kokenutta lennonjohtajaa haluavat tehdä comebackin ivaoon. Herrojen "eventin" ei pitäis mitenkään sotkea "HQ:n" airbridge eventtiä, joka vielä sijoittuukin aika kauas Helsingistä. Kyseessä, kun ei ole mikään virallinen IVAO eventti, niin miksipä heidän olisikaan tullut ottaa yhteyttä "HQ:hun"? Kyllä herrat saavat johtaa just silloin kuin haluavat. En ymmärrän miten tämä Skandinaavian HQ kokee ko. lennonjohtajat suureksi uhaksi heidän pikku eventilleen, kun herrat ovat mainostaneet tulevansa johtamaan vain tasan yhdessä foorumissa, joka ei myöskään ole (ilmeisesti) se teidän virallinen "skandinaavian foorumi". Eipä se teidän "divari" minun silmissäni kovin hyvältä vaikuta, jos he alkavat kinaamaan siitä, että pitäisi ilmoittaa etukäteen, että haluaa tulla johtamaan kentälle joka ei edes ole eventissä mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä uskomatonta miten aikuiset miehet nostavat kunnon haloo-orkesterin siitä, että pyydetään teitä lähettämään jatkossa näistä mailia. Muutenkaan kukaan ei ole kieltänyt teitä johtamasta tai kieltänyt teitä järjestämästä näitä (vaan päinvastoin). Kannattaa lukaista uudestaan läpi, mitä teille on sanottu, ja lopettaa se sanojen suuhun laittaminen.

Ja huomautan nyt toistamiseen: En ole millään lailla vastuussa eventeistä tai HQ:n päätöksistä, joten minulle on turha purkaa turhautumista siitä, että teitä yritetään avustaa. On se vaan niin väärin!

Hmm. Olet puhunut "päätöksistä" viittamatta kuitenkaan mihinkään konkreettiseen. Miltään avustamiselta tämä ei ole missään kohdassa tuntunut. Ymmärtänet tämän threadin perusteella yleisen mielipiteen asiasta, joten nähdään taivaalla ylihuomenna.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt tässä hoitanut ihan tarpeeksi viestin välitystä ja saanu sellaset paskat naamalle että ei hyvää päivää. Aleksi, saat mailia ED:ltä tänään jossa he linjaavat, mitä ja miksi. Jos olet asioista erimieltä (miltä vaikuttaa), niin hänelle vastaat asiasta. Minulla ei ole osaa eikä arpaa koko homman kanssa.

Sain sähköpostia nykyiseltä Event Coordinaattorilta. Tulimme todella hyvin juttuun, ja en tiedä mistä sinä tätä juttuasi täällä repäsit. Hänellä ei asian kanssa ollut mitään ongelmaa. Onneksi eventtipuolella on osaava porukka!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt tässä hoitanut ihan tarpeeksi viestin välitystä ja saanu sellaset paskat naamalle että ei hyvää päivää. Aleksi, saat mailia ED:ltä tänään jossa he linjaavat, mitä ja miksi. Jos olet asioista erimieltä (miltä vaikuttaa), niin hänelle vastaat asiasta. Minulla ei ole osaa eikä arpaa koko homman kanssa.

Jukka, kukaan ei ole kieltänyt heitä johtamasta. Vastaavassa tapauksessa Amerikassa lätkättiin FRA:t CAI tasolle, jotta estettäisiin tahallinen kilpailutus (josta tässä ei toivottavasti ole kyse). Me emme kuitenkaan halua mennä siihen ja siksi pikainen kommunikointi on tärkeää (ettei väärinkäsityksiä synny).

Tämän viestin jälkeen tulleita viestejä en lähde enää viestittämään vaan ne jääköön tänne omalle paikalleen.

Ja vielä viimeisen kerran. Minulla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Onnea tapahtumaanne omasta puolestani!

Itsehän sä teit kärpäsestä härkäsen. Eikö periaate ole, että annetaan kaikkien kukkien kukkia, koska homma perustuu vapaehtoisuuteen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kerran minä olen vain välittänyt viestiä :). HQ ja ED kyllä lukevat tätä topiikkia, mutta eivät voi kommentoida, koska kyseessä on suomenkielinen osa foorumista. :)

Mites teidän HQ:n kanta muuttui noin äkisti jos aluksi haittasi ja nyt oli okei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä vaiheessa tämä eventti on haitannut ???. Se on ollut ihan ensiviestistä lähtien erittäin tervetullut :). Kenties luet nyt henkilökohtaisia ongelmia minun ja Aleksin välillä, joita ei periaatteessa pitäisi sotkea tähän.

Whatever, pitäkää eventtinne kaikessa rauhassa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä vaiheessa tämä eventti on haitannut ???. Se on ollut ihan ensiviestistä lähtien erittäin tervetullut :). Kenties luet nyt henkilökohtaisia ongelmia minun ja Aleksin välillä, joita ei periaatteessa pitäisi sotkea tähän.

Sinun lienee paras lukea viestisi uudestaan itse. Minulla ei ole sinua henkilökohtaisesti mitään vastaan - ainoastaan tapaasi hoitaa näitä asioita.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa ei? No sitten olen ymmärtänyt väärin sen Joulukuisen mailien vaihdon. Hyvä niin! :)

Nekin sähköpostiviestit taisivat nimenomaan liittyä tapaasi hoitaa IVAO:n asioita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistutus - tämä on siis tänään! Lisäksi myös Oskari Nykänen on ilmoittanut osallistuvansa lennonjohtokokoonpanoon. Lennonjohtopalvelua tulee siis tarjoamaan EFES, HK_APP, HK_ARR, HK_TWR ja HK_GND.

Tervetuloa mukaan! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Lauri että puutuit tähän näiden vanhojen lennonjohtajien yliaktiivisuuten koska tällä epävirallisella "eventillä" näytti olevan suuri vaikutus teidän ylibookattuun tapahtumaan. Hyvä Lauri - jatka näin!  :thmbup:

Ps. Seuraavan kerran kun IVAO Indonesia järjestää tapahtuman, lupaan lähettää heidän kollegallesi viestiä ohjeistuksestasi, että voinko samalla miehittää EFSO afiksen jotta en varasta heidän osallistujiaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nähdään VATSIM:ssa!  :thmbup:

Mulle käy tuo VATSIMkin!  ;D Kiitokset kaikille teille vanhoille äänille! Palvelu oli yhtä laadukasta kuin aina ennenkin, vaikka muuten melko yksinäistä tänään olikin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ps. Seuraavan kerran kun IVAO Indonesia järjestää tapahtuman, lupaan lähettää heidän kollegallesi viestiä ohjeistuksestasi, että voinko samalla miehittää EFSO afiksen jotta en varasta heidän osallistujiaan!

Kiitos Nykäselle päivän nauruista!  ;D :thmbup:

Sääntö-Suomi siirtyy IVAOon  :laugh:

Jotenkin voin kompata tätäkin...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään