Guest Nailo

FSX Multiplayer: Suomalaisia kiinnostuneita lentäjiä/lennonjohtajia?

29 viestiä aiheessa

Morjens!

Tuli tässä mieleen oisko kukaan kiinnostunut tulla FSX Multiplayer servereille (esim. FsFlyBoys) lentelemään/lennonjohtajaksi esimerkiksi EFHK:lle?

Jos joku esimerkiksi ois kiinnostunu hesaan tulemaan lennonjohtajaksi niin ATC-keskusteluthan menis suomeksikin.

Kysynpä vaan ihan mielenkiinnolla, voinhan minä itekkin lennonjohtajaksi mennä jos kiinnostuneita ois tulossa.

Pistäkää kommenttia jos ketään kiinnostaa.

-Niilo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tietenkään voi vastata kaikkien puolesta, mutta tuskin löytyy kiinnostuneita, koska fsx:n multiplayeri on luokattoman huono. Entäs jos itse siirtyisit ivaoon/vatsimiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itekki suosittelisin suoraan verkkolentoon tarkotettuun verkkoon liittymistä. Realistisenmat proseduurit, stabiilimmat serberi (fsx multiplayerhän ei ole enään tuettu ollenkaan). Samalla myös pystyy itse säätelemään lentämistäön juuri sen mukaan mitä haluaa (ruuhkaassa, johdon alaisena yms.). Ja jos kynnys verkkoon menemiseen on suuri niin voi muistaa että ei ne johtajat pure ja Suomessa voi myös Suomea puhua. Muutaman lennon jälkeen se varmuuski kehittyy ja samalla myös touhusta tulee paljon miellyttävämpää, etkä muualla enään lennäkkään kuin verkossa.

Tällä hetkellä siis kaksi "pääverkkoa": vatsim (http://vatsim.net) ja ivao (http://ivao.aero). Viimeaikoina näyttäisi aktiivisin toiminta Suomen osalta kallistuneen vatsimin puolelle, ja myös monia entisiä ivao johtajia on hankkinut johtokelpuutukset vatsim-verkkoon.

Itse toimin tällä hetkellä Suomen FIR directorina Vatsim-verkossa ja myös maililla saa kiinni jos on mitään kysyttävää osoitteesta accsca6(at)vatsim-scandinavia.org

Terveisin,

Jouka Ahponen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllähän nämä VATSIM ja IVAO on kiinnostanu pitemmän aikaa, mutta enkai minä niistä ymmärrä  ;D

Olen yrittänyt päästä VATSIM verkkoon sisälle mutta ei minulta onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VATSIM ja IVAO on kiinnostanu pitemmän aikaa, mutta enkai minä niistä ymmärrä  ;D

Etsi, googlaa, opettele, kysy. Tuolla tavalla et ainakaan opi mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etsi, googlaa, opettele, kysy. Tuolla tavalla et ainakaan opi mitään.

Tässä parhaillaan IVAO:on koitan päästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka ottaa yhteyttä IVAOssa teamspeakilla? Mistä tietää mitkä on ip-osotteet mihin connectata?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä osaan lukea, vaikka minä idiootti olenkin.

Älä oikeasti jaksa. Kukaan ei halua auttaa tollasta marttyyriä joka voivottelee että "voi anteeksi en osaa kun olen idiootti". Kaikki ovat olleet aloittelijoita, mutta asenne ratkaisee aika paljon pitkällä tähtäimellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä oikeasti jaksa. Kukaan ei halua auttaa tollasta marttyyriä joka voivottelee että "voi anteeksi en osaa kun olen idiootti". Kaikki ovat olleet aloittelijoita, mutta asenne ratkaisee aika paljon pitkällä tähtäimellä.

Selvä. Ei tarkoituksena ollut olla mikään marttyyri. Enpähän ainakaan koeta olla ketään parempi.

Tarkoitin siis että olen lukenut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä osaan lukea, vaikka minä idiootti olenkin.

Edellisen viestisi perusteella et ollut.

Linkissä selitetään sen verran tarkkaan mitä pitää tehdä, ettei "Kuinka ottaa yhteyttä IVAOssa teamspeakilla? Mistä tietää mitkä on ip-osotteet mihin connectata?", oikein vaikuta siltä, että olet lukenut.

Netistä löytyy videoitakin aiheesta, jos ne tuntuvat helpommalta tavalta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edellisen viestisi perusteella et ollut.

Linkissä selitetään sen verran tarkkaan mitä pitää tehdä, ettei "Kuinka ottaa yhteyttä IVAOssa teamspeakilla? Mistä tietää mitkä on ip-osotteet mihin connectata?", oikein vaikuta siltä, että olet lukenut.

Netistä löytyy videoitakin aiheesta, jos ne tuntuvat helpommalta tavalta...

Kyllä tiedän että videoitakin löytyy. Ajattelin vain täältäkin kysyä jos saisi suomenkielisen vastauksen.

Jos vaikka en saa kaikkea selville linkistäsikään, niin ei kai se haittaa jos täältä kysyy.

Joten jos pahoitin mielesi, pilasin päiväsi niin olen pahoillani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tiedän että videoitakin löytyy. Ajattelin vain täältäkin kysyä jos saisi suomenkielisen vastauksen.

Jos vaikka en saa kaikkea selville linkistäsikään, niin ei kai se haittaa jos täältä kysyy.

Joten jos pahoitin mielesi, pilasin päiväsi niin olen pahoillani.

"Kuinka ottaa yhteyttä ivaossa teamspeakillä?" ---> "If you have selected to use voice for your communications, when inserted the appropriate frequency, you will also automatically join the TeamSpeak channel of the controller."

IP-osoitteille ei taida olla missään vaiheessa tarvetta lentäessä. Joudut ainoastaan valitsemaan serverin, mutta IVAO ehdottaa sitä automaattisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Kuinka ottaa yhteyttä ivaossa teamspeakillä?" ---> "If you have selected to use voice for your communications, when inserted the appropriate frequency, you will also automatically join the TeamSpeak channel of the controller."

IP-osoitteille ei taida olla missään vaiheessa tarvetta lentäessä. Joudut ainoastaan valitsemaan serverin, mutta IVAO ehdottaa sitä automaattisesti.

Joo. Tässäpä taas nähtiin etten minä mistään mitään tiedä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietäisit jos lukisit ajatuksella läpi noita ohjeita.

No minäpäs pyydän anteeksi tätä kuinka huono ihminen olen. Pysyn jatkossa poissa niin ei ketään ala haittaamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minäpäs pyydän anteeksi tätä kuinka huono ihminen olen. Pysyn jatkossa poissa niin ei ketään ala haittaamaan.

Koitahan nyt ryhdistäytyä...ei tää ole niin vakavaa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Odotan mielenkiinnolla johtajien palautetta kun itsesäälissä rypeävä lentäjä ei ymmärrä selvitystä ensinmäisellä kerralla. Ei mitenkään loukkaavana tai pahalla, mutta sitä näyttää olevan teidossa tällä menolla  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Odotan mielenkiinnolla johtajien palautetta kun itsesäälissä rypeävä lentäjä ei ymmärrä selvitystä ensinmäisellä kerralla. Ei mitenkään loukkaavana tai pahalla, mutta sitä näyttää olevan teidossa tällä menolla  :-\

Tottakai arvostan sitä että täällä annetaan hyviä neuvoja, mutta ei sitä aina tarvitse itsesääliksi kutsua jos vaikka sanoo vain suoraan että ''siksi kun olen tyhmä''.

Sitä siis meinasin että en ivaon sivulla nähnyt tuota teamspeak juttua, niin pyysin anteeksi koska onhan se nyt melko noloa jos vain kyselee ja kyselee ja kaikki varmaan miettii että kuinka avuton voi olla.

Ja tämä ''pysyn jatkossa poissa'' tarkoittaa että en varmaan kehtaa enää tulla kyselemään kun vaikka saankin hyviä vastauksia niin en vain ymmärrä, elikkä olen aika idiootti.

Jos vaikka lopettaisin tämän tähän ja koetan jatkossa etsiä mahdollisimman paljon itse jottei tarvitse täällä ketään vaivata. Eikö se ole melko avutonta jos ei itse osaa mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai arvostan sitä että täällä annetaan hyviä neuvoja, mutta ei sitä aina tarvitse itsesääliksi kutsua jos vaikka sanoo vain suoraan että ''siksi kun olen tyhmä''.

Sitä siis meinasin että en ivaon sivulla nähnyt tuota teamspeak juttua, niin pyysin anteeksi koska onhan se nyt melko noloa jos vain kyselee ja kyselee ja kaikki varmaan miettii että kuinka avuton voi olla.

Ja tämä ''pysyn jatkossa poissa'' tarkoittaa että en varmaan kehtaa enää tulla kyselemään kun vaikka saankin hyviä vastauksia niin en vain ymmärrä, elikkä olen aika idiootti.

Jos vaikka lopettaisin tämän tähän ja koetan jatkossa etsiä mahdollisimman paljon itse jottei tarvitse täällä ketään vaivata. Eikö se ole melko avutonta jos ei itse osaa mitään?

Tämä voi kuulostaa kliseiseltä, mutta jostain se on aina aloitettava.

Suomessa on valitettavasti sellainen kulttuuri, että jos kysyy jotain, niin kysyy vain koska ei tiedä ja on tyhmä. Siis kysyjä on automaattisesti tyhmä ja sen takia ei uskalleta kysyä mitään. Esim. esitelmän pitäjä sanoo lopuksi "heräsikö teillä kysyttävää?" niin eihän siihen kukaan vastaa, ettei vahingossakaan saisi tyhmän leimaa. Mielestäni aloittelijan kysymyksille pitää antaa sijaa - sillä tavalla itsekin aloitin tällä foorumilla kirjoittelun.

Itsesäälissä rypeminen se tyhmää vasta onkin. Muidenkaan ei tee mieli auttaa sellaista, joka haukkuu itseään jatkuvasti idiootiksi ja tyhmäksi.

Tietysti jos olet kovinkin nuori ja englannin kieli ei ole vahvuuksiasi, niin voi olla vaikeampaa etsiä tietoa ja sisäistää asioita. Jonkin verran toki löytyy tietoa suomeksikin.

Jospa kuitenkin pääsisit eteenpäin aloittamalla perusasioista, eikä jokaisessa tulevassa postauksessasi lukisi "olen idiootti".

Sinne verkkoon ei ole mikään pakko mennä lentämään, jos tuntuu ettei vielä aika ole siihen kypsä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo englannin kieli sujuu, mutta nuo nettisivut on välillä sellasia mitä ei jaksaisi keskittyä lukemaan sanasta sanaan. En yleensä lennä näissä verkoissa muutenkaan koska välillä oma koneeni menee jostain syystä jumiin esimerkiksi squawkboxin takia. Ja välillä vaikka mitään ongelmaa ei olisi, niin "en pysty" olla siellä verkossa; disconnected.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyisin netistä löytyy miltei mihin tahansa ohje videoituna YouTubesta - hakusanoiksi googleen (tai vastaavaan) vain kyseinen asia ja youtube. Jo ikivanha sananlasku sanoi, että kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Minä opettelin lentämään liikennekoneita tietokoneohjatusti (nämä FMC:t yms.) YouTube-videoiden avulla. En olisi millään jaksanut kahlata läpi tuhansia? sivuja manuaaleja, eivätkä asiat enää tällaisen vanhuksen verbaaliin muistiin tartu yhtä herkästi kuin näkömuistiavusteisesti.

Kyllä jonkin verran pitää myös nähdä vaivaa harrastuksensa eteen. Ennen wanhaan kun ei ollut nettiä kaikki oli paljon vaikeampaa ellei sitten täysin mahdotonta kuten tämä virtuaalilentely. Tsemppiä vain, sillä harrastus on hieno! (minä tosin en lennä verkossa)

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyisin netistä löytyy miltei mihin tahansa ohje videoituna YouTubesta - hakusanoiksi googleen (tai vastaavaan) vain kyseinen asia ja youtube. Jo ikivanha sananlasku sanoi, että kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Minä opettelin lentämään liikennekoneita tietokoneohjatusti (nämä FMC:t yms.) YouTube-videoiden avulla. En olisi millään jaksanut kahlata läpi tuhansia? sivuja manuaaleja, eivätkä asiat enää tällaisen vanhuksen verbaaliin muistiin tartu yhtä herkästi kuin näkömuistiavusteisesti.

Kyllä jonkin verran pitää myös nähdä vaivaa harrastuksensa eteen. Ennen wanhaan kun ei ollut nettiä kaikki oli paljon vaikeampaa ellei sitten täysin mahdotonta kuten tämä virtuaalilentely. Tsemppiä vain, sillä harrastus on hieno! (minä tosin en lennä verkossa)

:thmbup:

Kyllähän niitä tosiaan netistä hyvin löytyy. Ja kyllä aattelin näin ihan kokeilumielessä lennellä esim. vatsimissa mutta pitäs ettiä ratkaisua tuohon disconnect ongelmaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään