Toni Heikkinen

Google Sketchup ja X-Plane 10

6 viestiä aiheessa

Hei!

Olen jo kysellytkin apua kyseiseen asiaan monen vuoden ajan. Nyt ollut muutama hetki niin että en ole kerennyt simuun juuri koskeakaan ja kaikki asiat on lähes unohtunu. Ostin X-Plane 10 simun jokunen viikko sitten, ja nyt olisi mukava saada oma kotikenttä tähä, elikkä Kajaanin lentoasema. Olen tehnty kyseisen kentän Google Sketchupilla jo vuosia siten mutta en ole vielä sitä simuun saanut. Koitin kyllä etsiä ohjeita jo ennen kun tätä rupesin kirjottelemaan, mutta en löytänyt semmosta mikä olisi ollut tarpeeksi selkeä.

Joten auttakaa te viisaammat minua.  Suuret kiitokset jo etukäteen, ja voin lähettää tämän 3D mallinnoksen asemarakennuksesta jollekin jos sattuu löytymään sellainen henkilö joka voisi viedä tämän loppuun.  Mitään muuta ei tarvisi tehdä kun saada se terminaali rakennus Kajaanin lentokentälle X-Plane 10 muodossa. :)

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Planesta ei mulla valitettavasti tietoa ole, mutta olisko mahdollista saada asemarakennuksen sketchit, niin voisin sen tuupata FSX:ään? On nimittäin tuo Kajaaniki ollut tarkoitus mallintaa Oulu-projektin jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On mahollista. Se on vanha mallinnos, joskin tällä hetkellä parhain mitä Kajaaniin saatavilla kun tietääkseni kukaan ei ole koskaan yrittänytkään mallintaa Kajaania. Aikanaan koitin saada FS2004 / FSX mutta en onnistunut siinä, eikä sitten kukaan muukaan osannut neuvoja antaa isommin. Olisin todella kiitollinen jos sitä voisi jotekin edes hyödyntää. Mikäli haluat sen 3D moden, niin laitappa sposti osote niin lähetän tulemaan ja jos siihen tarvii jotakin muutoksia vielä tehdä niin siitä vaan, niin paljon kun haluat. Itsellä ei vaan aika ole riittänyt eikä nytkään riitä mallinnoksen tekoon paremmin. Se on tehty aika pitkälle oman muistin varassa joten pieniä eroavaisuuksia todennäkösesti löytyy sieltä oikeaan verrattuna.

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva siitä.

[ attachment removed / expired ]

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tämä nyt tosiaan antaa jotakin esimakua sitä todellisesta rakennuksesta.  :) Sitä tosiaan rakentelin vuosia sitten aika kun aikaa oli näppäillä tietokonetta.  :laugh:

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään