Patrik Pyykkönen

Oulu+ Photoscenery

12 viestiä aiheessa

Morjensta!

Ajattelin vielä pantata omaa projektiani lähemmäksi joulupukin tuloa, mutta kun täällä ollaan Oulun osalta hyvin samoissa puuhissa, kerrottakoon se tässä ja nyt.

Olen siis hitaasti mutta varmasti pakertanut photosceneryä Oulusta ja laajalti myös sitä ympäröivästä alueesta.

Maisema perustuu Maanmittauslaitoksen ilmakuviin ja maastotietokantaan, sekä Luonnonvarakeskuksen metsäinventointiaineistoon.

Autogen pitää tällä hetkellä sisällään rakennukset, tuulivoimalat ja metsän, joka on havumetsää. Ram-muistin puutteen vuoksi osa reuna-alueiden metsistä uupuu.

Muuta tietoa ja pari kuvaa löytyy projektin kotisivuilta http://ppp2.kapsi.fi/finnscenery/

Yritän saada ennen joulua kasaan kohtuullisen beta-version innokkaimmille testaajille.

Mitään en tämän projektin suhteen varsinaisesti lupaa, mutta aina saa kysyä ja ehdottaa :)

-Patrik

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

P3D:n photoscenujen alaspäinyhteensopivuudesta mulla ei ole tietoa, mutta tiedätkö itse istuuko fsx:ään? Meinaan helpottaa ainakin omaa EFOU urakkaa jos menee heittämällä, tai jos tuosta saa aikanaan kohtuu nätisti portattua FSX:n puolelle. Mutta tosiaan hyvälle näyttää.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttää hyvältä. Leivoin pari bagelia kun oli aamulla uuni lämpimänä, eli tein ne korkeusdata bgl:t. Tosin FSX resamplella, en tiedä kuinka paljon poikkeaa P3D:stä. Oulun kaupunki 2m datalla ja muut 10m. Totesin, että ehkä vähän "overkill" Oulun kohdalla tuo 2m data. :D Voin laittaa bgl:t tulemaan jos kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain hyvin varhaista testiversiota olen käyttänyt ongelmitta fsx:ssä, mutta Windowsin päivityksen jälkeen ei ole tullut asennettua fsx:ää takaisin. Olen kuitenkin melko optimistinen, että se toimii suoraan.

Mitä korkeusdataan tulee niin Oulu on kieltämättä melko tasaista seutua, vaan mielelläni minä niitä testaan kun ne on kerta jo paisteltu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lauri linkitti toisessa aiheessa P3D SDK työkaluihin, nehän saikin ilmaiseksi ladattua. Paistoin nämä bagelit sitten P3D Resamplellä, eli tässä siis ihan oikea Lockheed versio.  :P

Kuittaa Patrik kun olet ladannut, niin poistan ne tuolta kotisivultani.  :)

www.tatukantomaa.net/P3D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enempiä kiertelemättä ja kaartelematta, tässä linkki Oulu+ photosceneryn alpha-version lataussivulle: http://ppp2.kapsi.fi/finnscenery/lataukset/

Ladattava maisema on vielä melkoinen raakile, ja siksi tästä tulikin alpha-julkaisu. Olisi kuitenkin hyvä tietää kaikki noin suunnilleen toimii muillakin.

Tarkemmat puutteet ja pari kuvaa löytyy tuolta lataussivulta.

Mukavaa joulua kaikille  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enempiä kiertelemättä ja kaartelematta, tässä linkki Oulu+ photosceneryn alpha-version lataussivulle ...

Latailin ja asentelin, mutta testailu vielä vaiheessa. Pikaisesti vilkaisin, mutta tämänhetkisen kokoonpanon autogen-asetukset ei tee oikeutta tuolle :) Eli palaan asiaan myöhemmin (tällä viikolla toivottavasti), kun saan uudet raudat sisään ja vähän lisäpotkua touhuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vihdoin viimein sain testailtua ja kyllähän tuo monta muuta skenaariota pesee mennen tullee. Vielä ku väritykset saa kuntoon niin  :thmbup:

Mutta hei, kuvat kertoo enemmän ku meikäläisen liirumlaarumiit. IRL-kuva paramotor.fi -sivustolta.

ps. tuo sijainti ei ehkä ole Oulu+:n osalta parasta, mutta silti...

irl.jpg fsxse.jpg gexutx.jpg

finx.jpg ouluplus.jpg finxouluplus.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että kerkesit Niko testailla. Ja vieläpä nuin kattava vertailukin tehty!

Maiseman edistymisestä sen verran, että värikorjailua on tullut aloiteltua, mutta se on tietysti valtavan hidas prosessi ja muutakin puuhaa riittää.

Keskusta on kyllä autogenin osalta autio, mutta jospa sinnekin vielä elämää saadaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keskusta on kyllä autogenin osalta autio, mutta jospa sinnekin vielä elämää saadaan. :)

Juu tuo ydinkeskusta on hieman "tyhjä", mutta siinä lienee aika paljon ei-neliskulmaisia taloja, joten jää autogenillä vähän tyhjäksi. Nopsaanhan noita tietenkin mallintaa, kun tekee autogen-tasoa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään