Guest jonne

Kuinka yhdistää kovalevyn osioita?

10 viestiä aiheessa

Moi!

Minulla on kiintolevyllä kaksi osiota C: ja D:. Nyt kuitenkin tuo C-osio, jossa FS9 majailee, alkaa käydä pieneksi ja haluaisin yhdistää D-osion siihen tai sitten ainakin allokoida D:ltä tilaa C:lle. Onko tähän saatavissa joku ohjelma vai miten tämän voisi tehdä. Lisäksi minulla on ulkoinen kovalevy, jota käytän lähinnä tiedostojen säilytykseen (ei sisällä ohjelmia). Jos tähän löytyisi jokin ratkaisu, niin olisin vallan iloinen.  :)

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry, vissiin joudut osioimaan levyn uudelleen jos haluat C:lle lisää tilaa.  Silloin kaikki levyn kama häviää, joten ota talteen tavara jonka tarvitset ehdottomasti.  Sitten koko asennusrumba uusiksi, alkaen Winukan CD:ltä, osioi, jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuu ainakin Partition Magic nimisellä ohjelmalla. Ohjelma tosin on maksullinen ja itse asentaisin kaikki uudelleen, käyttäisin vaikka tuon ohjelman hinnan uuteen levyyn. Mikäli kuitenkin alat osioiteja muuttelemaan, niin muista ottaa varmuuskopioinnit, sillä ei ole mitenkään tavatonta, että tuolloin menee jotain pieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Partition Magic on yksi softa tuohon hommaan. Toimivuus on vähän niin ja näin.

On tullut koettua itse sekä kuultua muiden kokemuksista, että se ei aina mene

ihan putkeen. Saattaa kadota osiot lopullisesti ja sen jälkeen saatkin etsiä softaa

jolla palauttaa tärkeät datat.

Eli jos päädyt koittamaan tuota ohjelmaa, niin ota kaikki tärkeä talteen ja varaudu

kovalevyn uudelleen osiointiin sekä Windowsin uudelleen asennukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos paljon vinkeistä kaikille! Täytyy pitää pää kylmänä, jos rupeaa kokeilemaan tätä hommaa.

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perus idea tuossa uudelleen osioinnissa on kait se että tyhjennä d ja poista mieluusti koko osio olemasta ja tämän jälkeen partition magicilla tai jollain vastaavalla ohjelmalla sitten lisäät tilaa tuohon C-osioon. Olen kuullut hurjan huhun että joku olisi muka onnistunut jopa kahden olemassa olevan osion kokoja muuttelemaan, mutta en kyllä itse uskaltaisi tuollaista kokeilla.

Tässä voisi antaa vielä idean että tee image ainakin tuosta c-osiosta, siis esim drive imagella tai Ghostilla. jotta palautus sitten mahdollisesti pieleen menneen operaation jälkeen olisi kohtalaisen helppoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut hurjan huhun että joku olisi muka onnistunut jopa kahden olemassa olevan osion kokoja muuttelemaan, mutta en kyllä itse uskaltaisi tuollaista kokeilla.

Olen minä ainakin kaksi FAT32-osiota joskus yhdistänyt. Nykyisin olen pitänyt levyni yhdessä palassa. Uusia osioita saa kaupasta hakemalla. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä voisi antaa vielä idean että tee image ainakin tuosta c-osiosta, siis esim drive imagella tai Ghostilla. jotta palautus sitten mahdollisesti pieleen menneen operaation jälkeen olisi kohtalaisen helppoa.

Ghostilla onnistuu myös osioiden yhdistäminen, kas kun se antaa määrittää sen osion

koon jolle kukin image palautetaan. No käytännössä pitää olla toinen kovalevy jolle imaget tehdään

molemmista osioista, sitten osioidaan alkuperäinen levy uudelleen, ja palautetaan imaget uudelle

isolle osiolle.

Miä en muista ihan tarkast miten se tehtiin, mut ei se ylivoimasen vaikeaa ole, koska miä ite

olen sen kerran Ghostilla ja Fdiskillä tehnyt, siis sen osioiden yhdistämisen... (onnistuneesti) ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni oli myös varattu vain 40 gigaa 500:sta kovosta. Löysin sitten ohjelman EASEUS Partition Master 4.0 Home Edition joka on täysin ilmainen. Näppärä, pari hiiren klikkausta ja voit muuttaa osoioiden kokoa miksi haluat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuu myös lähes millä tahansa Live Linux -levyllä. Helpoin lienee Ubuntu Linux CD.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään