Juha Paulavuo

EUn mustalista

100 viestiä aiheessa

Eilen olisi pitänyt ilmestyä uusi lista:

http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_fi.htm

 

mutta ei ainakaan vielä äsken ollut päivitetty.

Listalla ilmeisesti joitain EU yhtiöitäkin? (Luzair ja Hellenic Imperial)

 

Media reports that the European Union is about to blacklist four European airlines were played down by the European Commission on Friday.

 

One report, by Dutch news agency ANP, said the Commission was considering placing a ban on four European airlines and that aircraft of a Portuguese, Spanish, Greek and German firm were thought to be unsafe.

 

But the Commission said airlines might appear on the list, which is due to be formalised in 10 days, without actually being banned.

http://news.airwise.com/story/view/1226099460.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Listallehan ovat päässeet kaikki indonesialaiset yhtiöt ml. Garuda ja Mandala

 

Kylla kylla, mutta olisi jotain jarkea vahan katsoa mika yhtio kyseessa kun ne kerran siellakin on kolmeen luokkaan jaettu. GA/RI/JT/QZ ainakin Cat 1. Mandalan koneet huolletaan Singaporessa ja koko johto expatteja sen jalkeen kun maan armeija myi firman Indigo Partnersille. 

 

Samaan aikaan Orient Thai kelpaa hyvin, romut kay Jakartassa huollossa ja varit vedetaan kylkeen pensselilla. Ja yhtion MD80 fleet maadoitettu Thaimaan viranomaisten toimesta kun oli jatetty lentajien koulutusta valiin, vaarennetty dokumentteja, porukkaa toissa turistiviisumilla ja about paivittain laittoman paljon lentotunteja.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Indonesialaisten yhtiöiden mukanaoloa listalla on muistaakseni perusteltu niin, että Indonesian ilmailuviranomaisen toiminnassa on niin paljon puutteita, ettei mitään sen viranomaisen valvomaa yhtiötä voida hyväksyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Indonesialaiset toivovat itse pääsevänsä pois EU:n mustalta listalta maaliskuussa ensi vuonna. Kuitenkaan he eivät ole suostuneet toteuttamaan annettua kehoitusta erottaa lentoturvallisuusviranomainen liikenneministeriöstä omaksi erilliseksi riippumattomaksi yksikökseen. Artikkelissa mainitaan myös se, että indonesialaisten yhtiöiden olo listalla johtuu valvovan viranomaisen toiminnan puutteista.

 

http://www.thejakartapost.com/news/2008/12/15/flight-ban-may-be-lifted-early-march-official.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Indonesialaiset toivovat itse pääsevänsä pois EU:n mustalta listalta maaliskuussa ensi vuonna. Kuitenkaan he eivät ole suostuneet toteuttamaan annettua kehoitusta erottaa lentoturvallisuusviranomainen liikenneministeriöstä omaksi erilliseksi riippumattomaksi yksikökseen. Artikkelissa mainitaan myös se, että indonesialaisten yhtiöiden olo listalla johtuu valvovan viranomaisen toiminnan puutteista.

 

http://www.thejakartapost.com/news/2008/12/15/flight-ban-may-be-lifted-early-march-official.html

 

Ja silla selviaa vai?

 

Kymmenia kertoja lentanyt Jakarta T1A/B/C, turvatarkastuksessa aijat vetaa rookia ja tuijottaa kattoa. Portista voi kavella lapi puhelin, lompakko ja kilo kolikoita taskussa, ei piippaa. Samoin SUB/BDJ/UPG ym. Balilla yrittavat esittaa etta tarkastavat jotain.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eu on päivittänyt mustaa listaansa. Listalle on lisätty Beninin kaikki lentoyhtiöt sekä

- Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air ja Starline KZ Kazastan

- One-Two-Go Airlines  Thaimaa

- Motor Sich Airlines Ukraina

 

bloomberg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä musta lista on yksi parhaita oivalluksia mitä ilmailun turvallisuuden eteen on tehty. Eivätkä siinä prosessissa ilmailuviranomaisetkaan ole aina selvinneet aina kuivin jaloin, eivät suomalaisetkaan.

 

Yksi esimerkki siitä, kuinka otetaan opiksi ja lusikka kauniiseen käteen, on Brazzavillen Kongo. Lienen varmaan yksi ensimmäisiä suomalaisia kapteeneja, jotka ovat siellä joutuneet ramptarkastuksen kohteeksi. Tämä tapahtui noin kolme viikkoa sitten maan pääkaupungissa Brazzavillessä.

 

Oli erittäin asiallinen ja ammattitaitoinen tarkastus. Viranomainen oli Fokker 28 kippari ja osasi asiansa. Kun tarkastus oli ohi, meillä oli molemmilla aikaa "turinoida" asian tiimoilta laajemminkin. Hän kertoi avoimesti, että on tullut sapiskaa ja nyt on päätetty putsata pöytää. Ehkä viimeinen niitti oli yksi näistä venäläisistä kaputin tehneistä rahtikoneista, joka "naapuri Kongossa" tuhoutui jokunen aika sitten. Onnettomuuden jälkeen oli selvinnyt, ettei näillä veijareilla ollut koneessa edes vakuutuksia. Voitte arvata, että meidän koneen vakuutusten voimassaoloa tarkasteltiin hartaasti. Ammattitaitoa osoitti myös se, että tarkastaja osasi heti katsoa, että fms:n database on updatettu ajan tasalle. Kun muukin osa tarkastuksesta oli pätevää ja asiallista, se antaa uskoa, että vastoin vanhaa sanontaa (Africa never change) ehkä kolmannenkin maailman valtioiden ilmailukulttuuri pikkuhiljaa alkaa kehittyä.

 

Seppo       

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neljä Indonesialaisyhtiötä pois listalta. Laatujuttu ei vain kerro mitkä..  :laugh:

 

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1710619

Löytyy uudelta listalta Indonesian kohdalta:

http://ec.europa.eu/transport/air-ban/pdf/list_fi.pdf

 

EDIT:

Garuda aikoo aloittaa ensi vuoden alkupuoliskolla Amsterdamilla ja myöhemmin muita kohteita Euroopassa:

http://online.wsj.com/article/SB124756773377338073.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Angolalainen TAAG aikoo aloittaa elokuun alussa uudelleen lennot Lissaboniin, vaikka yhtiö on edelleen EU:n mustalla listalla, koska yhtiölle on myönnetty lupa kymmeneen viikottaiseen Lissabonin lentoon listasta huolimatta. Yhtiön koneet tullaan tarkastamaan molemmissa päissä.

 

http://www.macauhub.com.mo/en/news.php?ID=7753

 

http://en.wikipedia.org/wiki/TAAG_Angola_Airlines

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eu on päivittänyt mustaa listaansa. Listalle on lisätty Beninin kaikki lentoyhtiöt sekä

- Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air ja Starline KZ Kazastan

- One-Two-Go Airlines  Thaimaa

- Motor Sich Airlines Ukraina

 

bloomberg

 

One-Two-Go on eri uutisten mukaan poistettu listalta, koska Thaimaan viranomaisen mukaan yhtiö lentää emoyhtiönsä Orient Thain operaattoriluvalla. Bangkok Post taas kertoo tänään, että One-Two-Go olisi hakemassa omaa operaattorilupaa. Kirjavan menneisyyden omaavasta One-Two-Crash airlinesta ei oikein saa selvää millään eikä yhtiö suostu kuolemaan vapaaehtoisesti  :-\

 

http://www.bangkokpost.com/business/aviation/20326/one-two-go-off-blacklist

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Angolalainen TAAG aikoo aloittaa elokuun alussa uudelleen lennot Lissaboniin, vaikka yhtiö on edelleen EU:n mustalla listalla, koska yhtiölle on myönnetty lupa kymmeneen viikottaiseen Lissabonin lentoon listasta huolimatta. Yhtiön koneet tullaan tarkastamaan molemmissa päissä.

 

 

 

TAAGn koneista mustalla listalla eivät ole yhtiön B777-koneet rekistereiltään  D2-TED, D2-TEE, D2-TEF

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään