Tuomas Kuosmanen

Lentokoulujen mainoksista..

10 viestiä aiheessa

Kiitos mielenkiintoisesta linkistä! Muistan kuinka itse kahlasin läpi samanlaisten firmojen sivuja valitessani koulutuspaikkaa. Alussa suurin osa tuntui houkuttelevilta, mutta kokemuksen karttuessa aloin todella tajuta minkälaisista tyhjistä lupauksista olikaan kyse. Ensimmäinen FBO mihin kyselyn lähetin tarjosi juuri tätä "90 päivässä kaikki tänne heti nyt" -linjaa. Nyt kun 5kk olen opiskellut lentämistä voin vain pyöritellä päätä näille firmoille. Jos joku vetää kurssin läpi "from scratch to ME/IR/CPL" ja lentää siinä sivussa 200 tuntia ja groundschoolit päälle 90:ssä päivässä, niin lupaan syödä hatullisen sitä itseään.

 

Meillä on Academyssä muutama lähi-idästä kotoisin oleva jannu jotka ovat tulleet opiskelemaan "kun mä (vanhemmat) maksan 28 000€, niin vuoden päästä mulle lyödään CPL/IR kouraan ja sitten mä meen ja pääsen Gulf Airille lentäjäksi" -asenteella. Ja just nämä kaverit reputtaa joka ikisen kokeen vain siksi koska ne on niin saatanan laiskoja. Ja päälle haukutaan kaikki opettajat ja instructorit. Vika EI KOSKAAN

ole itse tyypeissä.  Yksi janari rehvasteli kuinka hän on 100% varma että "viiden vuoden sisällä hän lentää Gulf Airilla". Samalla tämä kaiffari oli reputtanut kirkkaasti neljä ensimmäistä koettaan.

 

Cheers,

-Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos mielenkiintoisesta linkistä! Muistan kuinka itse kahlasin läpi samanlaisten firmojen sivuja valitessani koulutuspaikkaa. Alussa suurin osa tuntui houkuttelevilta, mutta kokemuksen karttuessa aloin todella tajuta minkälaisista tyhjistä lupauksista olikaan kyse. Ensimmäinen FBO mihin kyselyn lähetin tarjosi juuri tätä "90 päivässä kaikki tänne heti nyt" -linjaa. Nyt kun 5kk olen opiskellut lentämistä voin vain pyöritellä päätä näille firmoille. Jos joku vetää kurssin läpi "from scratch to ME/IR/CPL" ja lentää siinä sivussa 200 tuntia ja groundschoolit päälle 90:ssä päivässä, niin lupaan syödä hatullisen sitä itseään.

 

Meillä on Academyssä muutama lähi-idästä kotoisin oleva jannu jotka ovat tulleet opiskelemaan "kun mä (vanhemmat) maksan 28 000€, niin vuoden päästä mulle lyödään CPL/IR kouraan ja sitten mä meen ja pääsen Gulf Airille lentäjäksi" -asenteella. Ja just nämä kaverit reputtaa joka ikisen kokeen vain siksi koska ne on niin saatanan laiskoja. Ja päälle haukutaan kaikki opettajat ja instructorit. Vika EI KOSKAAN

ole itse tyypeissä.  Yksi janari rehvasteli kuinka hän on 100% varma että "viiden vuoden sisällä hän lentää Gulf Airilla". Samalla tämä kaiffari oli reputtanut kirkkaasti neljä ensimmäistä koettaan.

 

Cheers,

-Mikko

 

Mun kurssilla 1991 NAIA:ssa jenkeissä samantyyppiset kaverit oli Hollannista....... olivat kaikki kuulemma vuoden sisällä valmistumisesta ajamassa MD-11:sta Martinairille.....

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun kurssilla 1991 NAIA:ssa jenkeissä samantyyppiset kaverit oli Hollannista....... olivat kaikki kuulemma vuoden sisällä valmistumisesta ajamassa MD-11:sta Martinairille.....

 

Perttu

 

No miten kävi??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuilmoitus Professional Pilot-lehdessä:

 

High-Altitude Pilot Courses- Online!

 

(Meets FAA requirements/Personalized Certificate for the FAA/Downloadable Cockpit Reference Card/Fast and Comprehensive/No Hotel or Travel)

 

RVSM Pilot Certification Course only $ 199 (takes less than one hour)  ;D

 

High-Altitude Endorsement Ground Training Course only $ 249 (takes less than two hours)  ;D

 

Sign up online now at  http://www.kingschoolsonline.com

 

Siis, mikä hiton high altitude pilot course online in less than ONE HOUR???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Meillä on Academyssä muutama lähi-idästä kotoisin oleva jannu jotka ovat tulleet opiskelemaan "kun mä (vanhemmat) maksan 28 000€, niin vuoden päästä mulle lyödään CPL/IR kouraan ja sitten mä meen ja pääsen Gulf Airille lentäjäksi" -asenteella. Ja just nämä kaverit reputtaa joka ikisen kokeen vain siksi koska ne on niin saatanan laiskoja. Ja päälle haukutaan kaikki opettajat ja instructorit. Vika EI KOSKAAN

ole itse tyypeissä.  Yksi janari rehvasteli kuinka hän on 100% varma että "viiden vuoden sisällä hän lentää Gulf Airilla". Samalla tämä kaiffari oli reputtanut kirkkaasti neljä ensimmäistä koettaan.

 

Cheers,

-Mikko

 

Ihan offtopicina, mikä muosdostuu  esteeksi haittaessa esim. Gulf Airille/Emiratesille etc.? Eikös monilla noista "superhienoista" yhtiöistä ole hieman vajetta miehistössä ja hakijoita kuitenkin piisaisi.

Terv. Ilja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan offtopicina, mikä muosdostuu  esteeksi haittaessa esim. Gulf Airille/Emiratesille etc.? Eikös monilla noista "superhienoista" yhtiöistä ole hieman vajetta miehistössä ja hakijoita kuitenkin piisaisi.

Terv. Ilja

 

Yleensä kyseiset yhtiöt vaativat myös yhtiöön hakevilta kippareilta/perämiehiltä reilusti kokemusta. Esimerkiksi Emirates vaatii hakijoiltaan useita tuhansia tunteja lentokokemusta.

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleensä kyseiset yhtiöt vaativat myös yhtiöön hakevilta kippareilta/perämiehiltä reilusti kokemusta. Esimerkiksi Emirates vaatii hakijoiltaan useita tuhansia tunteja lentokokemusta.

 

Mikko

 

Se etu näillä arabeilla on että Persianlahden lentoyhtiöt (Gulf Air, Emirates, Qatar etc.) palkkaavat mieluummin omia kansalaisiaan kuin esim. eurooppalaisia.  Puutetta on nimenomaan paikallisista piloteista. Arabit kun mieluusti tekevät hommia johtoportaassa; lentäminen kun on niin rahvaan työtä.

Toisaalta jos samalla viivalla on juuri valmistunut kaveri Bahrainin passilla & 250 tunnilla ja ulkomaalainen pilotti 4000 tunnin kokemuksella, niin turha edes arvuutella kumpi saa paikan. Se ongelma näillä Lähi-Idän kavereilla on että suurin osa tulee rikkaasta perheestä: kun kotona on Porchsea ja muuta kivaa ja isi ja äiti maksaa viulut niin on aika hankala laittaa itseään likoon täysillä.

Tämä koulu kuitenkin vaatii todella kovan sitoutumisen ja paneutumisen.

 

Cheers,

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsellä on kokemusta yhdestä (arabi)kaverista joka aloitti Westwind Aviation Academy:ssä '95 PPL:n lentämisen suoraan twin-kalustolla...

Ja lennonopettajana tietenkin päälennonopettaja henk koht.. Ei varmaan helpoin tapa aloittaa lentäminen :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään