Jaakko Pyrrö

FS 2004 Koko AJAN kaatuu.

10 viestiä aiheessa

Minulla on tämä FS2004 ja se koko ajan kaatuu jonkun syyn takia  :o . Talvimaastossa Suomessa se kaatuu eniten. Epäilen, että joku maisemascenery aiheuttaa sen kaatumisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole finnmast savu fx tiedostoa asennettuna, vaan minulla on tälläiset effects kansiossa: Tatz_savu.fx ja Tatz_sauhu.fx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Whoo!  :o . Täytyy diagnosoida lisää, mutta se Tatz tiedostojen poistaminen näemmä auttoi. Ja mitä hyötyä siitä on? Semmoinen savuhattara on vaan pieni kosmeettinen lisä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monesti nuo Fs-2004:sen kaatumiset voivat jäädä mysteeriksi joka ei välttämättä selviä. Asiaa saattaa auttaa myös mikäli poistat jotain viimeksi asentamiasi lisäosia, joku niistä saattaa aiheuttaa kaatumisen. Kaikki tuntuu vaikuttavan vähän kaikkeen.

Minulla kaatumiset vähenivät erittäin paljon kun asensin tuon tiedostokirjastosta löytyvän  Flight Simulator 2004 Update v.9.1:sen.

Tosin sitä ei voi asentaa muuta kuin aivan puhtaaseen vasta tietokoneeseen asennettuun simuun. Yksikin lisäosa ennen tätä niin asennus ei onnistu.

Kannattaa myös ottaa käyttöön "FS Scenery Manager" niminen ilmainen ohjelma jolla voi ruksailla käyttöön vain sen maan maisemat jossa kulloinkin lentää. Tuntuu keventävän simua ihan mukavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"FS Scenery Manager"   Mihinkä toi asennetaan C levyyn vai sinne missä FSimu on?

mulla kun ne on eri levyissä

Laittaisin kyllä samalle levylle missä simukin on mutta sen ei tarvitse olla simun sisällä, vaan on ihan erillinen ohjelma. Simun maisemat saavat kyllä sitten olla missä vaan, vaikka usb-tikulla. Scenery Managerille vaan kerrotaan maisemia sille tuotaessa, että mistä se maisema löytyy. Eli voit kerätä yhden maan maisemat aina omaan kansioonsa eikä niidenkään tarvitse olla simun sisällä.  Huomaa muuten, että Fsx:lle on oma Scenery Managerinsa ja Fs-2004:selle omansa.

Edit: tuolla olen näköjään kirjoitellut jotain käyttöohjeen tapaista, tosin kuvat tuosta on jo häipyneet:

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,92620.msg1159963.html#msg1159963

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun hain sen niin siinä luki että se sopii sekä että, no katotaan jos saan sen toimiin, siinä ei ollut mitään ohjeita mukana vai asennus setup

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun hain sen niin siinä luki että se sopii sekä että, no katotaan jos saan sen toimiin, siinä ei ollut mitään ohjeita mukana vai asennus setup

Joo mutta ole varovainen sen kanssa, se on tehokas ja kirjoittaa scenery cfg:n surutta uuteen kuosiin. Ota varmuuden vuoksi kopio talteen ennen testailuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Whoo!  :o Löysin uuden syyllisen kaatumiseen. Se oli siellä Helsinki Landmarks Sceneryssä se vihreä Malminkartanon mäki. Ilmiselvästi talvimaastonäyttö ei pidä vihreästä mäestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään