Tatu Kantomaa

99800 Ivalo

65 viestiä aiheessa

Siirretään vähän keskustelua tänne....

 

Vaikka itse sanonkin, niin hemmetin hyvältä näyttää tämä pohja tähän mennessä. Tuohon viellä jotain öljyläikkiä ja varjostuksia pintaan, niin eiköhän siitä hyvä tule.  :o

Niin ja numerot pitäis tietty maalata noihin ympyröihin.

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse rakentelin Photarilla. Alkuperäisessä psd-tiedostossa on vissiin 20 tasoa.  ;D Vaaleampi ja ruskea versio on sitten väännetty samasta palasesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh eihän ne asfalttihemmotkaan sinne noin montaa kerrosta ole sitä asfalttia sinne Ivalon radalle lie laitellu. On tuossa puuhaa.

 

Tuohan kävis hyvin niihin autoliikennealueiden ym asfalttitekstuuriksi sen cementin tilalle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienolta näyttää.  :thmbup:

 

Tuli noista öljyläikistä mieleen, että mites vesilätäköt. Pystyykös sodella jo luomaan tämmöistä scenaariota, jossa sateella ja tietyn ajan sateen jälkeen maassa olisi esimerkiksi lätäköitä ja märkää asvalttia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Karille... kyllä tuosta tekstuurin saa, mutta. Kattoppakö.... terrain tekstuureiden suhteen oli jokin juttu, jota en nyt muista. Olisko ollut sillai, että pitää olla LandClass raster joka kutsuu samaa tekstuuria jota poly käyttää. Siis siellä maiseman omassa Scenery kansiossa. En muista sitäkään, että jos laittaa yhden tekstuurin, niin pitääkö silloin olla kaikki käytössä olevat terrain tekstuurit siellä maiseman kansiossa. (Ei kai....) Mutta jotain tällaista siihen nyt kuului. Tuotahan voi kyllä testata vaikka eri värisillä tekstuuripaloilla, niin näkee kuinka homma toimii.

 

 

Ja kyllä saa vesilätäköt tuollai SODEn avulla tehtyä kun sataa, mutta pahoin pelkään, ettei ole mitään muuttujaa/ajastin toimintoa, millä lätäköt saisi jonkin aikaa pysymään näkyvillä sateen jälkeen. FSDT tai FlightBeam tai joku julkaisi justiin jonkun USA:n kentän, missä vesilätäköt kuivaavat sateen jälkeen....

Tällä hetkellä tuossa ei ole vielä mitään systeemiä, mikä reagoi vesisateeseen ja valon heijastuksiin. Tutkin sitä juuri, miten se kannattaisi tehdä. (Tai yrittää ainakin  :P )

 

Sen sijaan sain valot pelittämään mip mapeillä aika hyvin, tämä helpottaisi valojen tekemistä aivan huomattavasti, ja toimivat hienommin kuin EFROn valot.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps noita tekstuurijuttuja voi testailla, kunhan saapi ensin nämä isommat ja työläämmät jutut tehtyä. Noita voi sitten hienosäätää ajan kanssa, jos nähdään tarpeelliseksi.

 

Tuohan alkaa jo näyttää ihan kentältä! Noista sade/vesilätäköistä oli jotain juttuja developerin foorumillakin. Kuvat oli ainakin hyvännäköisiä.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaha, kumpi tuulipussi laitetaan?  :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

(Oli kyllä taas haastetta.... hankala tehdä animaatiot, kun se on niin pienestä kiinni, että saa toimimaan, eikä gmaxissa olevat "aputoiminnot" animointiin tietenkään toimi simussa. Mutta kun pari päivää säädin niin alkoihan se toimia. Noita on siis 0,3,6,9,12, ja 15 kts tuulelle, kaikissa eri animaatiot. :) )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienolta näyttää mutta mitä kuuluu 19 metrin meshille FS 2004:een?

 

Ei kuulu tähän aiheeseen, eikä se missään tapauksessa ole prioriteettilistalla kovin ylhäällä. Siinä on säätämistä vielä, teen kun seuraavan kerran jaksan alkaa värkkäämään niiden datojen kanssa.

 

Mutta ne tuulipussit...

 

Edellisen kuvan paikalla on oikeasti about tämmönen:

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitoteiden päissä sitten erilaiset:

04

[ attachment removed / expired ]

 

22

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FSL A320 pukkasi nuo öljyt pihalle, joten back to PMDG.  ::)

 

Ihan hyvin kääntyy nuo tönöt FSX:n. Opettelin "paistamaan tekstuurit", eli tekemään Ambient occlusion varjot tekstuureihin. Ehkä kuvasta ei niin huomaa, mutta kun esim. tornissa on aika monta kulmaa, niin seinät heittävät varjot vierekkäisiin seiniin. Tuskanen prosessi, koska gmax ei tällaista toimintoa tue, ja täytyy käyttää erillistä ohjelmaa jolla nuo varjot saa malliin tehtyä. Se ohjelma vasstaavasti tukee vain yhtä tekstuuria kerrallaan, joten vaatii vähän kikkailua.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kauheasti mitään, kun on pitänyt riehua musahommissa Venäjää ja etelä-Suomea myöten. Otan pyrähdyksen heti, kun aika on sopiva.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota pientä ruskeaa rakennusta ei muistaakseni enää ole. :)

 

Se oli siis polttoainetankkien vieressä? No enivei... voisit laittaa vähän kuvia kentältä, moni asia lienee muuttunut.  :) Ja siitä tankistakin puuttuu kuvat. Kuten tietysti myös uudesta terminaalista.

 

Ramirent lienee myös poistunut....  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se oli siis polttoainetankkien vieressä? No enivei... voisit laittaa vähän kuvia kentältä, moni asia lienee muuttunut.  :) Ja siitä tankistakin puuttuu kuvat. Kuten tietysti myös uudesta terminaalista.

 

Ramirent lienee myös poistunut....  :P

 

Taitaa Ramirentin kyltti olla tosiaan pois seinästä ja se romukasa, joka vanhasta EFIV-versiosta löytyy kyseisen kyltin alta, on poistettu. Kävin pari viikkoa sitten Ivalossa, mutta en muistanut / ehtinyt käydä kuvaamassa rakennuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Materiaali loppui. Tai ehkä vanhasta terminaalista pystyy jotenkin yhdistelemään sen uuden. Oli tarkoitus selvitellä, josko itse kävis kuvaamassa kentällä, mutta eipä tässä ole ehtinyt töiltään mihinkään. Pitää vähän tutkia tuota terminaalia ja parkkipaikkaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritän vähän vaihtaa työkaluja....  :o Vähän, tai aika paljonkin joutuu uuttaa opettelemaan, mutta jospa se siitä. Sain pari savupiippua jo Blenderistä simuun asti, joten homma kyllä toimii.

 

Ja saa Macilla tehdä....  :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisin yrittää saada hankittua sinulle tuoreempia kuvia tuosta terminaalista, sillä nykyään se näyttää ihan erilaiselta. Yllä olevan kuvan tekstuureista mikään ei ole enää entisellään. :) Tuo kelokylttikin on kunnossapidon takana metsänreunassa palasina. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisin yrittää saada hankittua sinulle tuoreempia kuvia tuosta terminaalista, sillä nykyään se näyttää ihan erilaiselta. Yllä olevan kuvan tekstuureista mikään ei ole enää entisellään. :) Tuo kelokylttikin on kunnossapidon takana metsänreunassa palasina. :D

 

Juu, huomasin kyllä. Näyttää olevan lyöty tylsää levyä seiniin, siitä selviän photarilla. Siis lähinnä tuota platan puoleista seinäpintaa tarkoitan. Ikkunat ovat kuitenkin paikallaan vielä.  ;D

 

Sen sijaan siitä laajennuksesta ei tunnu netistä löytyvän edes referenssiksi kovin montaa kuvaa, joten ei kyllä haittaa jos niitä saisi.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään