Aleksi Luomanmäki

EFKU - Kuopio projekti

59 viestiä aiheessa

Itäpuolella ei tietääkseni ole mitään liikennettä, lännen puolella eli tien puolella on tuo FH60 tukikohta. Katsotaan millanen tulee tuon originaalin pohjan kanssa, pitää vaan ensin vääntää se suoraksi blenderissä mikä on vähän työn ja tuskan takana.

 

En nyt ihan ymmärrä.... kerrotko vähän miten tuota nyt teet. Oletin, että sinulla on pohjalla ilmakuva (tai kartta) ja että pääkiitotie on samoilla koordinaateilla kuin ADE antaa default maisemassa. (?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äh, ei mitään, otin ADE:sta tuon kuvan leveyden ja korkeuden sekä suunnan, nyt mätsää blenderissä aika tarkalleen samaa

 

Niin, juu. Tuo on vähän säätöä aina, että saa kuvan kohdilleen, mutta juuri noinhan se onnistuu.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tämä tästä....  :)

 

Tein watermaskin ja blendmaskin, vuodenajat ja hurautin autogentönöt maisemaan. Vähän pitää magentaa poistaa ilmakuvasta vielä, kun ei nuo vedet oikein pelitä hyvin, ja tietysti generoida vähän puita sekaan. Muuten jo aikas hyvä etten sanoisi.... Monipuolinen on maisema Kuopion kentän ympärillä.  :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa! Se on vähän säätöä välillä, kun kunnon työkaluja maiseman tekemiseen vain ei ole. Tai siis on, mutta ne eivät pelaa yhteen. Olispa mahtava kun Blenderiin tai gMaxiin (tai Maxiin) saisi ADE toiminnot esim.

 

Meanwhile in Lapland.... kasvatin savolaisen metsän.  :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo olisi aikakin saada Kuopioon Orbx-maisemien kanssa yhteensopiva kenttämaisema.

 

Minulla on ikivanha FISDin FSX:lle "pätsätty" EFKU (J. Varje). Se toimi välttävästi/tyydyttävästi ennen Orbx-kilkkeiden asennusta (siis FinlandX:n kanssa). Orbxin asennuksen jälkeen järvet kentän kahta puolta ovat kasvaneet puuta (ja talojakin siellä järvissä on). Joensuun väärässä paikassa olevat (autogen)talot ovat pientä tämän rinnalla.  ???

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tatulle vielä kyssäri, minulla ainakin paistaa tuolta photon alta tuo default scenery, onkohan tuossa photoscenessä vai minun päässä vika, tämä siis P3D 3.4 FTX Global + OpenLC EU

 

Näyttää hyvältä.  :)

 

Joo, siis default näkyy, koska alla oleva maisema ei ole tarpeeksi tarkka. FTX Global muuttaa vain tekstuurit, OpenLC EU muuttaa tekstuureja edelleen ja laittaa suht oikeanlaista tekstuuria oikeille paikoille. Kumpikaan näistä ei muokkaa vesistöjä tai teitä.

 

Ja jotta photomaiseman vesi on vettä, täytyy olla vesipolygoni photomaiseman alla niissä kohdissa, missä halutaan olevan vettä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sbuilderilla luot lammet ja muotoilet maaston linjat suoraan noihin kohtiin josta default maisema näkyy ja excludetat samalla ohjelmalla tuon default polygonin ja teet uuden joka myötäilee vaan kiitoradan ja terminaalin aluetta. Pienellä editoinnilla tulee hyvää jälkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Spämmätään nyt sit kunnolla ku vauhtiin päästiin, kiitotie siis nyt valmis....ts näyttää omaan silmään ainakin hyvältä, vielä tehtävänä olisi GA-apron ja mil-aproniksi joku asfaltinläntty vain. Ainoa mitä nyt saattaa vielä hifistellä on tuon pohja-asfaltin tekstuuri, mutta muutoin projekti varmaan siirtynee kohta takaisin nuiden kenttärakennusten mallintamiseen ja teksturointiin + taxi-kyltit ym pikkuhilppeet.

 

vx6cf

 

vx6cr

 

vx6cE

 

vx6cL

 

vx6cM

 

vx6cN

 

Ja sit vielä oikee tällane mainoskuva  ;D

vx6d3

 

ja löytyvät siis taas isompana -> https://puush.me/aekki/Gallery

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekisi mieli sanoa kuten yhdysvaltalainen "Cannot wait".

 

Tällä hetkellä näyttää tältä (Orbx + J. Varjen FS2004-maisemasta FSX:lle muokattu EFKU):

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

FSX:n oletusmaiseman kanssa noita "vesittyneitä metsiä ja taloja" ei ole eli siinä sentää korkeudet ovat kohdallaan. Orbx-vektorin asetuksista ei EFKU:a löydy joten sieltäkään ei korkeutta voi muokata. Automaattinen toiminto (kaikkia maisemia koskien) ei jostain syystä toimi, vaan tuottaa virheilmoituksen?

 

Kuvassa näkyy myös sama ilmiö kuin Joensuussa. Orbx:in asennus lisää Kuopionkin kentän välittömään läheisyyteen noita asutustaajamia (autogen?), joita siellä ei todellisuudessa ole.

 

Pekka

 

Edit:  Muut vaihtoehdot:               Orbx + FSX:n oletuskenttä EFKU  -> ei ongelmaa

                                                 Ennen Orbxin asennusta  FinlandX + J.Varjen EFKU (kuten yllä) -> ei ongelmaa

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedoista. Tuo kuvassa näkyvä ongelma oli kyllä olemassa jo silloin kuin auto-scan vielä toimi. Virheilmoitus ilmestyi uusimman päivityksen asennuksen jälkeen.

 

Edit: Kyseiset tiedostot eivät tosin löytyneet kansiosta FTX_VECTOR (kuten ohjeessa oli) vaan sen alikansiosta FTX_VECTOR_APT. Otin varmuuden vuoksi niistä varmuuskopiot ennen poistamista. Siellä oli muitakin inactive-tiedostoja. En koskenut niihin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esittäisin toivomuksen jos jollakin on niin tarvitsisin kenttärakennusten teksturointiin kuvia kentästä/kentältä joita voisi käyttää referenssinä ja mahdollisesti materiaalina, mitä korkeampiresoluutioisia niin parempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikohan mitään ideaa tehdä nuo nurmikkoalueet kentän välittömässä läheisyydessä groundpolyna? Saisi pikkuisen tarkemmat tekstuurit vs photoscenerypohja sekä välttyisi aina niin kivoilta suttutekstuureilta. Tein jo alustavia testauksia ja helposti mahtuisivat 2x 2048px textuurinpalaselle

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikohan mitään ideaa tehdä nuo nurmikkoalueet kentän välittömässä läheisyydessä groundpolyna? Saisi pikkuisen tarkemmat tekstuurit vs photoscenerypohja sekä välttyisi aina niin kivoilta suttutekstuureilta. Tein jo alustavia testauksia ja helposti mahtuisivat 2x 2048px textuurinpalaselle

 

Kannattaa ehdottomasti :thmbup: Hienoa että projekti edistyy...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin päivitystä vähäsen, sekä siivosin myös topicia ettei ihan paisu.

 

Projekti siis sillä tolallaan että groundpoly alkaa olla jotakuinkin valmis....muutamia juttuja siellä täällä tekemättä, tästä myös "beta-" versio Tatulle konvertoitavaksi FSX muotoon sillä itsellä ei ole tällähetkellä FSX SDK:ta koneella ollenkaan.

 

Pikkuhiljaa olen alkanut myöskin työstää tekstuureita terminaalia varten, samaan todettakoon että alkuperäinen etusivulla esitelty 3D-malli on lentänyt jo roskakoriin ja olen kaikessa hiljaisuudessa tehnyt uutta.

 

Viimeisenä muttei vähimmäisenä.... kunhan P3D v4 sekä SDK siihen julkaistaan lupaan vakavasti harkita myös "V4" versiota kentästä.

 

Tässäpä tälläkertaa.

 

724e3e37d6.png

 

Mukavaa kesän odotusta foorumilaisille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt on metsää istutettu ja noita seasonal textureita väännetty, vielä aiheuttaa vähän harmaita hiuksia kun tuossa South Finland ja finland base pack maisemassa hypätään suoraan talvesta kesäsesonkiin, default simun vuodenajoilla pelaa jo varsin mallikkaasti, vaatii vaan vielä pientä hienosäätöä

 

f584b9b770.png

 

ebc0215b55.png

 

f0d9310b7a.png

 

0410f4b781.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt on metsää istutettu ja noita seasonal textureita väännetty, vielä aiheuttaa vähän harmaita hiuksia kun tuossa South Finland ja finland base pack maisemassa hypätään suoraan talvesta kesäsesonkiin, default simun vuodenajoilla pelaa jo varsin mallikkaasti, vaatii vaan vielä pientä hienosäätöä

 

Enkös mini sulle jo kertaalleen tehnyt photomaiseman kentän ympärille?  ???

 

Base packin vuodenajat pitäisi kyllä mennä ihan oikeassa järjestyksessä HW, WI, SP, SU, FA, WI, HW. Tässä siis vuoden kierto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään