Jaakko Pyrrö

FS2004 Tietekstuurit.

30 viestiä aiheessa

Eli tässä on minun ensimmäinen FS2004 projekti.

Projektin tila: Kesken. Kerron kun tulee valmista hommaa.

 

Korjaus: Projektin aiheena on tekstuurien muutos pelissä. Katsotaan mitä tulee. Ehkä teen jotain vinkeitä psykedeelisiä värimuunnoksia  ;D .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäilen, että se noin, koska muokkasin yhtä tietekstuuri kuvaa ja se ilmestyi Ruotsin puolella näkyviin. Suomessa ei.

 

Taitaa se OLLA noin: Katsoin yhtä photoscenery kuvaa ja sinää näkyy tie raitana. Epäilen että se tie justiinsa korvaa sen FS2004 oletus tietekstuurin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä tiedän miten tämä homma ratkaistaan: Otan jonkun kuvan jossa on joku tunnettu ilmakuvapaikka. Muutan siitä kuvasta tien väriä ja katsotaan mitä tapahtuu. Kerron tulokset täällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, se photoscenery on sellainen iso ilmakuva joka on pilkottu pieniin osiin. Photoscenery ei korvaa simun alkuperäisiä tekstuureja vaan se photarin ilmakuva tulee ikäänkuin alkuperäisen simun maiseman päälle joka sitten jää sinne alle piiloon. (oikeasti se ei kuitenkaan ole siellä alla)  Photoscenery sisältää useita erilaisia ilmakuvia, jokaiselle vuodenajalle on omansa. Kun vaihdat vuodenaikaa simussa niin simu lukee aina kulloisenkin vuodenajan ilmakuvatekstuurit, ne on nimetty eri tavoin jotta simu tietää lukea oikeat kuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

 

Miten tuota punaisella ympyröityä tekstuuria muutetaan tästä kuvasta? Tarkoitan siinä olevaa tietä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten sanottua:

 

Photoscenery on vain pala ilmakuvaa maiseman päällä ja puita ja taloja sen päällä.

 

Et voi muokata photosceneryn teitä, se on kuva. Ainoa keino on tehdä jotkut 3d tieobjektit ja laittaa siihen kuvan päälle tai muokata photomaiseman kuvaa johon tarvitset varmastikkin luvan jos aiot jaella sitä.

 

Photoscenery/photomaisema on ilmakuva joka jyrää kaiken altaan paitsi kiinteät 3d objektit jotka on sijoitettu tiettyyn paikkaan pysyvästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei. Nyt tämä selvisi. Eli minä tarvitsen luvan Photoseceneryn tekijältä, jos haluan muokata siinä olevaa tietä. Selvä. Pitää sitten kysyä se lupa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedän tuon. Jos otan vaan Su tekstuurit käsittelyyn, niin niitäkin tulee yli 100  :o . Että Whoa! On siinä aika homma, jos sen teen. Onneksi minulla on aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää ensin miettiä jos aloitan VÄHÄN helpommasta päästä. Kuten:

 

1) Maalaan lentokoneen uudestaan.

 

tai

 

2) Maalaan autogen talot uudestaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä se on jos on aikaa. Sinuna ottaisin kyllä suoraan uudemmat ilmakuvat ja tekisin kokonaan alusta uudelleen. Helsinki maisemakin on 11 vuotta vanha kai, maisemat on "pikkasen" muuttunut siinä ajassa. Photomaisemien tekijä on ollut haussa jo muutaman vuoden  ;)

 

Saakohan FS2004:ään taloja suoraan jostain datasta kuten fsx:lle vai meneekö se käsin tekemiseksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai on pikkaisen maisemat muuttunut Helsingissä. LOL  :laugh: . On aika paljonkin paljonkin muuttunut ja myös siihen negatiiviseen suuntaan. Esimerkiksi: Helsinki vainoaa metsäalueita ja haluaa korvata ne 2 kerroksisilla rivitalo eli kakkatalolähiöillä. Tämä on vaan oma mielipide. Minun mielestä Helsinkiin pitäisi saada ALLE 8 kerroksisille taloille rakennuskielto. Jos ei halua asua täällä kerrostalossa, niin muuttakoon sitten muualle. Ei tarttis muutaman rikkaan %&%¤¤% takia tuhota kaikkia metsiä. Sori. Tuli vähän kovaa tekstiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm. Jos olet seurannut hankkeita niin Kalasatamaan valmistuu parissa vuodessa yksi 132m korkea ja toinen päälle 120m korkea. Espooseen on tullut useita korkeahkoja taloja länsimetron myötä jotka varmasti miellyttävät.  :) Voisin luetella rakennushankkeita monta tuntia mutta ne eivät tähän ketjuun sopine.

 

Mutta eiköhän tälle aiheelle löydy omat fooruminsa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin, että kun täällä on se Esa Sairio, niin hänen ja jonkun toisen avustuksella olisi kiva jos julkastaisiin manuaali: Miten tehdä Photoscenery FS2004 peliin? . Tuo olisi vasta TODELLA hyvä idea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin, että kun täällä on se Esa Sairio, niin hänen ja jonkun toisen avustuksella olisi kiva jos julkastaisiin manuaali: Miten tehdä Photoscenery FS2004 peliin? . Tuo olisi vasta TODELLA hyvä idea.

 

Itse opettelin photosceneryn tekemisen Fs-2004:seen tuossa linkissä olevasta ketjusta ja niin on tehnyt varmaan moni muukin. Opettelussa ja photarin simuun saamisessa eri vuodenaikoineen oli aivan järjetön homma, eikä se onnistu ilman vahvaa lääkitystä! Siellä on vielä ne kuvat tallella joista saa paljon hyviä vinkkejä.

 

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,103665.0.html

 

Lopputulos oli sitten kuitenkin tämä:      http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,110414.0.html :)

 

Ymmärrän kyllä miksi Esa haluaa 2000.-euroa jos alkaa kirjoittamaan ohjetta, enkä minäkään halua sellaista ruveta kirjoittamaan. Kaikki paitsi vuodenaikojen ja autogen talojen asettelun tekeminen löytyy linkittämästäni ketjusta. Siitä vaan testaamaan jos pää kestää!

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EEK!  :o Tarvitsen vähän lisää apua näiden tekstuurikuvien kanssa.

Kyseessä on nämä tekstuurikuvien päätteet

 

Eli mitä nämä tarkoittaa tekstuureissa eli se 2 kirjainta sen numeron perässä:

 

Tiedostonnimet on Esa Sairion Vantaa PhotoScenerystä.

 

Tiedostot ovat:

011213030011333.agn = Eli mitä tuo .agn pääte oikein tarkoittaa tuossa?

011213030011333fa  = Eli onko tuo fa niin kun syksy tekstuuri?

011213030011333hw =  ??? . Tätä en tiedä

011213030011333lm = ???. Sama juttu tämän kanssa

011213030011333sp = Tämän on varmaan yötekstuuri. Ainakin se näytti siltä.

011213030011333Su = Arvaan, että tämä on Summer eli Kesä.

011213030011333wi = Tämä on varmaan talvitekstuuri.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HW-hard winter - luminen talvi

WI - winter - lumeton talvi

SP - Spring - kevät

SU- Summer - kesä

FA - Fall - syksy

LM - Light map - yövalaistus

 

Agn-päätteiset tiedostot sisältävät autogen objektien paikan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedosta. Tuo auttaa minua eteenpäin. Kysyn vielä: Kuvassa se tie näyttää niin pieneltä. Suurentaako peli jotenkin sitä kuvaa, kun korkeus muuttuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään