Henri Juhantila

FSLabs Finnair A320-laivasto, WIP

29 viestiä aiheessa

Ehtoota,

Kuten jo taannoin toisessa ketjussa tuli luvattua:

Vois kyllä melkeinpä ollakin. Täytyy tuossa alkaa ihmettelee, kun viikon päästä kotiutuu Euroopasta. Ensin tietysti tarvitsee laittaa raha haisemaan!  8)

Olen nyt alkuun ihmetellyt paintkittiä ja tehnyt pääpiirteitä maalaukseen.

Tällä hetkellä työstän vielä -LXA:ta, mutta homma nopeutuu, kunhan ensimmäisen saa valmiiksi. Ainoa hidaste on se, että Finnairin A320-koneissa on lähes jokaisessa FINNAIR-logo kyljessä hieman eri paikassa. Toinen juttu onkin se, että huomaako sitä kukaan.

Toiminnan vaihe on siis tämä tällä hetkellä.

[ attachment removed / expired ]

Yleisöltä voisi ottaa ehdotuksia siitä, pitäisikö vähän liata tuota eli pyöristä lentävää rapaa vähän mahan ja siipien alle vaiko ei?

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa hidaste on se, että Finnairin A320-koneissa on lähes jokaisessa FINNAIR-logo kyljessä hieman eri paikassa. Toinen juttu onkin se, että huomaako sitä kukaan.

No alkuun sanon, että en ainakaan itse ole huomannut.  :)

Sitten toinen, sulla lienee Finnair teksti omalla tasolla photarissa, joten sen siirtely ei varmaan ole ihan mahdoton juttu jos haluaa pilkkua nysvätä ihan kunnolla.  :)

Yleisöltä voisi ottaa ehdotuksia siitä, pitäisikö vähän liata tuota eli pyöristä lentävää rapaa vähän mahan ja siipien alle vaiko ei?

Mulle Finnairin bussit näyttää keskimäärin aika puhtailta. Lisäisin ihan vähän rapaa, mutta ei sen tarvitsisi likaiselta näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No alkuun sanon, että en ainakaan itse ole huomannut.  :)

Sitten toinen, sulla lienee Finnair teksti omalla tasolla photarissa, joten sen siirtely ei varmaan ole ihan mahdoton juttu jos haluaa pilkkua nysvätä ihan kunnolla.  :)

Mulle Finnairin bussit näyttää keskimäärin aika puhtailta. Lisäisin ihan vähän rapaa, mutta ei sen tarvitsisi likaiselta näyttää.

Kyllä, tarkoitin lähinnä tälläista, jota tässä kuvassa on: http://www.airplane-pictures.net/photo/843694/oh-lxl-finnair-airbus-a320/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa hidaste on se, että Finnairin A320-koneissa on lähes jokaisessa FINNAIR-logo kyljessä hieman eri paikassa. Toinen juttu onkin se, että huomaako sitä kukaan.

Piti ihan tarkastaa että näinkö on. Mutta kyllähän nuo vähän eri kohdassa olevan  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä, kun osaisi tehdä tuollaisen...  ;D

Upeeta, mahtavaa! Eipä tota kuraa sinne tarvitse välttämättä piirrellä, aika puhtainahan nuo yleensä ovat kuitenkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän mahtaa olla syynä, että textuurit blurraantuu tuolla tavalla simussa? Tiedostot ovat 2048x2048 kokoisia ja näyttää teräviltä, kun katsoo esim. DXTBMP:ssä, mutta kun ne tunkee simuun, niin silloin blurraantuu..  :-

Kuten kuvasta näkyy, peräsimessä oleva iso-F on terävä. Otin sen kokeilun vuoksi FSLabsin tekemästä Finnair-liverystä.

Tässä näkyy selkeämmin, kun vertaa tuohon oven teksteihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisääkö DXTBmp mip mapit automaattisesti?

By the way, tuo sininen väri näyttää vähän liian "puhtaan siniseltä". Vähän tummempi tai magentaa sekaan tai molempia. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisääkö DXTBmp mip mapit automaattisesti?

By the way, tuo sininen väri näyttää vähän liian "puhtaan siniseltä". Vähän tummempi tai magentaa sekaan tai molempia. :)

Tallennan nuo .psd:t .DDS:ksi Nvidian photari plug-inilla ja se lisää Mip Mapit automaagisesti.

Täytyy tuota sinistä vielä vähän tummentaa joo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tallennan nuo .psd:t .DDS:ksi Nvidian photari plug-inilla ja se lisää Mip Mapit automaagisesti.

Laitoitko DXT3:lla kuten manuaalissa ohjeistettiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy tuota sinistä vielä vähän tummentaa joo.

Niin... monet lisurikoneet (tai maalaajat) jättävät mip mapit pois. Se ei kyllä ole suositeltavaa, mutta aika hyvin kai nuo koneet nykymasiinoilla pyörivät kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin sekä DXT3 että DXT5.

Kokeilinpa vitsaillakseni maalata Thomas Cookin, eikä mulla ihan tuollaista suttua tullut, tosin ei läheskään yhtä tarkkaa kuin alkuperäinenkään. Millälie kikalla saavat nuo texturet niin jäätävän teräviksi. ???

Millä asetuksilla tallensit sen DDS.n?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä asetuksilla tallensit sen DDS.n?

Käytin ihan niitä sen Nvidian plugarin default asetuksia. Mitä ohjelmaa itse käytät noiden DDS:ien tekoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytin ihan niitä sen Nvidian plugarin default asetuksia. Mitä ohjelmaa itse käytät noiden DDS:ien tekoon?

Photaria myös ja samaa Nvidian plugaria. Laitoin näillä asetuksilla:

Mites muuten saa tuon rekkarin tohon nokkatelineen luukkuun? Tuota alpha channelia en ymmärrä...

EDIT; Eipä mitään, onnistuikin jo. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainiin muuten, minkä kokoisia kuvia käytit tuossa teossa? Tuo paintkittihän on ihan älyttömän iso (12000px), ja jos sulla on joku 200x200 kuva minkä tööttäät päälle niin ei varmasti tule kuin suttua... Eli siis vinkkinä jos et vielä tiennyt (mitä epäilen), yritä etsiä mahdollisimman isot ja hyvälaatuiset logot yms...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep oli. Täytyy tänään troubleshootata illemmalla.

Nyt kyllä loppuu ymmärrys. Teen kaiken kuten pitääkin (ehkä?), mutta silti blurraa kyllä niin pahasti.

Vaikka kuinka suuria kuvia yrittää käyttää niin silti blurraa. Blurraa myös kaikki paintkitin omat grafiikat, kuten esim. ovien karmit yms... Ja juuri nimenomaan tuon master_fuselagen, jota olen tähän mennessä ainoastaan käyttänyt testeissä.

Nuo rekisteritkin on mulla alkuperäisessä koossa 1700px leveitä, niitä joutuu about puolella skaalaamaan pienemmäksi, että saa oikean kokoiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä loppuu ymmärrys. Teen kaiken kuten pitääkin (ehkä?), mutta silti blurraa kyllä niin pahasti.

Vaikka kuinka suuria kuvia yrittää käyttää niin silti blurraa. Blurraa myös kaikki paintkitin omat grafiikat, kuten esim. ovien karmit yms... Ja juuri nimenomaan tuon master_fuselagen, jota olen tähän mennessä ainoastaan käyttänyt testeissä.

Nuo rekisteritkin on mulla alkuperäisessä koossa 1700px leveitä, niitä joutuu about puolella skaalaamaan pienemmäksi, että saa oikean kokoiseksi.

Kokeilin äkkiseltään tuota OH-LXD:tä vääntää, huomasin ainakin sen ettei tuo Finnairin logo mikään hyvälaatuinen ole, vetää heti puuroksi. En tosin saanut simuun asti tuota, voin toki heittää tässä joutessani uudestaan tuon paintin valmiiksi asti ja simuun... loput jätän kyllä sinulle. ;D

Täytyy kattoo noi asetuksetkin uudestaan, mulla tuli niillä ainakin ihan suht ok jälkeä tuon Thomas Cookin kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin nyt alkaa homma valkenemaan.

Ei auta, kuin mennä peilin eteen ja kysyä, että mitähän v**tua?  :thmbup: Oli jostain kumman syystä simussa 1024x1024 textuurit käytössä, nyt näyttää jo paremmalta!  ;D

Mutta on se totta, että FS Labsin tekemät paintit on syystä taikka toisesta paljon terävämpiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Ei auta, kuin mennä peilin eteen ja kysyä, että mitähän v**tua?  :thmbup: Oli jostain kumman syystä simussa 1024x1024 textuurit käytössä, nyt näyttää jo paremmalta!  ;D

...

Tarkoitatko asetusta Texture_Max_Load= FSX.cfg-tiedostossa? Se palautuu oletusarvoonsa 1024 aina kun muutat asetuksia simun asetusvalikossa - muistaakseni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko asetusta Texture_Max_Load= FSX.cfg-tiedostossa? Se palautuu oletusarvoonsa 1024 aina kun muutat asetuksia simun asetusvalikossa - muistaakseni.

Juuri näin, paitsi FSX-SE pitää asetuksen paikallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään