Pii Anttonen

Johtoon VATSIM:in, mutta liittyminen hämmentää

5 viestiä aiheessa

Tätä on varmaan käsitelty aiemminkin, mutta en löytänyt pikaselauksen perusteella mitään näppärää ohjetta niin ajattelin kysäistä täältä että mitenkäs tämä nyt menee.

Olen siis aikomassa mennä VATSIMin lennonjohtokoulutukseen, mutta olen nyt hakannut useamman päivän päätä seinään niiden lukuisten toisiinsa lomittuvien sivujen, alasivujen, sivusivujen, rinnakkaissivujen ja vaihtoehtoisten ohjeistusten kanssa niin nyt ajattelin kysyä jeesiä siilläkin uhalla että vaikutan ihan kohtuuttoman dorkalta kun en tajunnut.

Olen siis siinä pisteessä, että olen VATEUDiin kirjautunut ja rekisteröitynyt, näyn siellä ja sitten Skandinaavian vACC:in ilmoittauduin sinne newbie-sähköpostiin. Samoin pistin sinne VATEUDin neuvontasähköpostiin kyselyä että mikä meininki ja miten kannattaisi edetä. Nyt on mennyt kohta viikko eikä mitään ole kuulunut.

Sinänsä en ole millään tasolla näreissäni siitä että vastaukset eivät tule nopeasti. Vapaaehtoisvoimilla kun mennään niin sitten asiat tapahtuvat vapaaehtoisten rahkeiden mukaan ja silloin joskus kestää. Lähinnä tänne pistän kyselyä siitä että olenko mennyt askeleet oikein koska toinen mahdollinen skenaario on se, että olen mennyt niin metsään kaiken suhteen että siksi on radiohiljaisuus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Pii,

Mukava kuulla, että olet kiinnostunut lennonjohtotoimintaan liittymisestä!

Ensinnäkin pitää kysyä, mistä Vatsim Scandinavian newbie sähköpostista puhut? Itse kun en ole tietoinen tämmöisen sähköpostin olemastaolosta. Parhaiten henkilön saa kiinni lähettämällä suoraan viestiä staff listassa näkyviin sähköposteihin. Omassa sähköpostissani ei esimerkiksi ollut sinulta mitään viestiä, joten uskon, ettei tuo Vatsim Scandinavialle lähettämäsi viesti tullut koskaan perille.

Tarkistin sinun Vatsim ID:si. Ilmeisesti olet tällä hetkellä VATEUD divisioonan jäsen, mutta et vielä Vatsim Scandinavia VACC:n jäsen. Lähetä viestiä members@vateud.net osoitteeseen käytämällä samaa sähköpostia, jolla rekisteröidyit Vatsimiin ja kerro heille, että haluaisit liittyä Vatsim Scandinavian VACC:hen. Sieltä kyllä hoitavat asian maksimissaan kahden vuorokauden sisällä, yleensä jopa nopeammin.

Kun yllämainittu asia on kunnossa, koulutukseen hakeminen Vatsim Scandinaviaan tapahtuu TAS-järjestelmän kautta. Järjestelmään löytyy linkki Vatsim Scandinavian etusivulta navigoimalla osioon training department ja sieltä TAS - Training Administration System. TAS-järjestelmässä pystyt jättämään pyynnön koulutukseen hakemisesta, joka sitten käsitellään. Tämän jälkeen siirryt jonoon muiden koulutukseen haluavien kanssa. Kun sinun vuorosi koittaa, seuraava vapaa kouluttaja ottaa sinut koulutettavakseen ja lähettää viestiä miten koulutuksen kanssa edetään.

Toivottavasti tämä hieman selvensi asioita. Vatsim Scandinavian-verkkosivun etusivulla on myös "how to join us" tai suomeksi "kuinka liittyä meihin" osio, jossa asiaa on yritetty selventää, joten sieltä voi myös lukea.

Jos on vielä jotain kysyttävää, niin mielelläni kyllä vastaan joko täällä tai sitten sähköpostissa finland(at)vatsim-scandinavia.org

Nähdään Vatsim taivailla!

Terveisin,

Jouka Ahponen

Director of Finland FIR

Vatsim Scandinavia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heimoi,

Mahtavaa, kiitän viestistä. Joo, olen kahteen sähköpostiin pistänyt viestiä, ensimmäisen niistä sain tervetuloviestissä ja toisen niistä löysin juurikin tuolta TAS-ohjeista. Kumpikaan ei ollut tuo members-laatikko. Joten pistän siihen sen viestin ja saadaan homma pyörimään. Epäilen vahvasti että tulee hauska proggis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystytkö laittamaan mulle privalla tai sähköpostiin ne meilit joihin yritit laittaa viestiä, niin voisin tutkia minne ne on mennyt ja miksi vastausta ei mahdollisesti ole kuulunut.

/ Jouka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään