Ari Viitajylhä

Windows tietoturvapäivitys ongelma.

19 viestiä aiheessa

Onneksi käytän parempaa. ;)

samoja vehkeitähän nämä on kun intellit jyrää noissa omppo pompoissakin  :D

Edit: Windowsissa sentäs toimii tykille kuvan lähettäminen  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotensakin loistavaa uutisointia :P

Ensin isoilla otsikoilla pelotetaan tavalliset käyttäjät, ettei uskalleta päivittää, seuraamuksetkin selkokielellä ja vahvennettuna....sitten lopussa vasta mainitaan missä tilanteessa ongelma ilmenee, eikä tuo muuten kerro keskiverto kotikäyttäjälle yhtään mitään:

mikäli Com+-ohjelmakomponentin asetustiedostojen pääsyoikeuksia on muutettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
samoja vehkeitähän nämä on kun intellit jyrää noissa omppo pompoissakin  :D
Eivätpä jyrää vielä, mutta katsellaanpas keväällä uudestaan. Sitä paitsi puhuin käyttiksestä, enkä raudasta. Windows ja Mac OS X eivät todellakaan ole sama asia. :)

Edit: Windowsissa sentäs toimii tykille kuvan lähettäminen  :P
Niin tuntuu toimivan Macillakin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Paitsi Cavok:ssa  :P
Toimihan se ihan hyvin. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että Quicktimen kuvanlaatu ei vedä vertoja esimerkiksi VLC:lle. Onneksi sillekin on Mac-versio. ;) Siispä sanomme, että kyseinen "toimimattomuus" oli user error. :P Katsotaanhan uudelleen Oulussa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimihan se ihan hyvin. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että Quicktimen kuvanlaatu ei vedä vertoja esimerkiksi VLC:lle. Onneksi sillekin on Mac-versio. ;) Siispä sanomme, että kyseinen "toimimattomuus" oli user error. :P Katsotaanhan uudelleen Oulussa?

Joo jotain häikkäähän siinä oli, mutta en muistanut mitä.

Pari tuntia sitten ystävällinen työnantajani tuli kertomaan että menehän poika kahdeksi viikoksi kiinaan. Lentoliput ja kaikki oli ouluun jo järjestelty eli harmillisesti nyt jää väliin  :'( Onneksi firma maksaa sentään käyttämättömät liput.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä näköjään toimi enää tuo Update. Ei ole enää kuulemma rekisteröity tai installeria ei ole asennettu. Mitenkäs pidät tietoturvaa yllä kun tuotteen valmistajan sivuilta ei enää onnistu. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensin isoilla otsikoilla pelotetaan tavalliset käyttäjät, ettei uskalleta päivittää, seuraamuksetkin selkokielellä ja vahvennettuna....sitten lopussa vasta mainitaan missä tilanteessa ongelma ilmenee, eikä tuo muuten kerro keskiverto kotikäyttäjälle yhtään mitään:

Eikä sano kaikille ammattilaisillekaan...  :-[

Minulla ei ole aavistustakaan, mikä on Com+ ohjelmakomponentti ja mikä sen asetustiedosto.

Tai onkohan tässä taas ongelmana nuo suomenkieliset termit? En ylipäätäänkään tiedä, mikä on ohjelmakomponentti.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Com+ on kokoelma Windowsin järjestelmäpalveluita, joiden avulla sovellusohjelmia käytetään verkon yli ja hallitaan niiden oikeuksia. Ilmeisesti tässä siis on kyseessä tapaus, jossa Com+:ssa on annettu liikaa oikeuksia jollekin ryhmälle niin että sovelluksia saa polkaistua käyntiin etänä. En minäkään noita mitenkään hyvin tunne (kun en tee ohjelmia), mutta meillä käytetään kyllä Com+:aa hyödyntävää ohjelmaa. Hiukan olen siksi joutunut niitä määrityksiä tutkimaan serveripäivityksen yhteydessä.

http://www.microsoft.com/com/default.mspx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun käsitykseni ongelmasta on,että kärpäsestä on tehty härkänen.Ongelmia voi ilmetä koneessa jossa on ennen tätä Microsoftin päivitystä tehty muutoksia kyseiseen komponenttiin.Eli suomeksi,jos käyttäjä ei tiedä mikä kyseinen komponentti on niin hän tuskin on tehnyt mitään muutoksia siihen.En minä ainakaaan peukaloi Windowsissa paikkoja joista en mitään tiedä.Jos nyt joku tietää etttei ole sitä peukaloinut voi päivittää koneensa aivan rauhassa.Täsä Update toiminnossa on silloin tällöin ongelmia,ja kannattaa katsoa virhekoodi.Ongelmatilanteet olen itse saanut kuntoon Microsoftin ohjeiden mukaan aivan hyvin.Ongelmia on joka ohjelma valmistajalla,tässä tilanteessa siihen vaan tulee se "Microsoft-lisä ja uutisarvo".

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tässä siis on kyseessä tapaus, jossa Com+:ssa on annettu liikaa oikeuksia jollekin ryhmälle niin että sovelluksia saa polkaistua käyntiin etänä.

Ok. Sitä minä vain ihmettelen tämänkin ongelman kohdalla, että onko tässä sellainen mahdollisuus, että tuolla porsaanreiällä voisi ohittaa palomuurinkin? Sen vielä ymmärrän, että turva-aukko nettiselaimessa voisi sen mahdollistaakin, mutta että tämän tyyppisessä tapauksessa. Meinaan vain, että jos tuota hyväksikäyttämällä ei voi ohittaa palomuuria, onko tätä tosiaan liioilteltu ihan kunnolla?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Sitä minä vain ihmettelen tämänkin ongelman kohdalla, että onko tässä sellainen mahdollisuus, että tuolla porsaanreiällä voisi ohittaa palomuurinkin?

Suurin ongelma on uutisoinnin tapa, joka pelästyttää ihmiset, eikä sitten tietoturvapäivityksiä suoriteta, jolloin tiedossa olevat virheet jää korjaamatta ja näin päästään ohittamaan palomuuri.

Kotikäyttäjistä tuskin kukaan on rukannut Com+:saa(ainakaan tietämättä), eli tietoturvapäivityksien kanssa ei ole ongelmia.

Joissakin yrityksissä tuo saattaa olla ongelma, mutta silloin kun bisnes on kiinni tietotekniikan toimivuudessa on firmassa yleensä palkattuna väkeä joka hoitaa tällaiset asiat. Ellei ole niin resursseista päättävän on sitten hyvä laskea kannattiko nekin kiekot säästää :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis tuossa on kyse ilmeisesti siitä, että jos oikeudet on muutettu liian lepsuiksi, tietoturvapäivitys estää kirjautumisen. Eli toimii tavallaan ihan oikein, mutta siinä aikaisempi käyttäjän virhe aiheuttaa päivityksen jälkeen hankalan tilanteen. Tuo ei ole tietoturva-aukko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ette ehkä usko, mutta lähetettyäni vikaraportin Update-ongelmasta Suomen Microsoftille vastaus tuli seuraavana arkipäivänä ja vieläpä toimivilla ohjeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ette ehkä usko, mutta lähetettyäni vikaraportin Update-ongelmasta Suomen Microsoftille vastaus tuli seuraavana arkipäivänä ja vieläpä toimivilla ohjeilla.

Viitsitkö jakaa tiedon, sillä mulla on näköjään aivan sama ongelma. Tietty voisinhan kirjoittaa MS:llekin...

Pete

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään