Guest Flyer

Miltä vaihtoehtokäyttiksesi näyttää?

117 viestiä aiheessa

Otetaas kisa tuon Windows-threadin kanssa. Tähän ketjuun ei toivota siis Windows-shotteja, vaan unixia, linuxia, mac os:aa, bsd:tä, sun os:aa, mikä ikinä sitä suoritinta rasittaakaan.

desktop.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttää Ubuntu linuxilta. ;)

Tässä yks päivä posti toi kymmenen romppua kyseistä softaa kun laitoin tilaukseen. Kymmenen kappaletta siksi, koska ne välttämättä halusi jakaa niitä ilmaiseksi. :)

Mutta en mä kauaa jaksanut odottaa, vaan latasin käyttiksen ubuntun sivuilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mandriva Linux 2005 LE

[ attachment removed ]

Voisiko muuten joku laittaa ohjeet pääpiirteittäin vaikka privana että miten saisin asennettua ubuntun tähän rinnalle niin että en samalla tuhoaisi tätä nykyistä käyttöjärjestelmää.

Edit: Ei tarttekkaan.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika hirveän näköisiä kuvia. Pakko myöntää. Moni asentaa Linuxin, mutta silti se näyttää käytännössä Windows-kloonilta. Ettei keskuudessamme vain olisi sellaisia, jotka käyttävät Linuxia vain koska Microsoft on "paha".

Niin, ja oma kuvani:

desktop.jpg

Käytännössä kaikki ohjelmat ajetaan joko virtuaaliterminaalin kautta tai sitten Run-komennon kautta. Tarvetta millekään windows-kloonivalikoille ei ole. Jos haluisin linuxin näyttävän windowsilta, käyttäisin sitä. Niin, ja tämä oli siis kannettava. Tuossa toisessa koneessa ei X ole edes päällä.

Kummassakin koneessa siis Slackware 10.2.

X:n ikkunointijärjestelmänä käytän Window Makeria jonka olen todennut yhdeksi parhaista.  KDE/Gnome/vastaavat pyrkivät olemaan mahdollisimman pitkälle windows-klooneja, ruman näköisiä karkkisoftia ja aivan vitunmoisia muistisyöppöjä. Ei voi tukea sellaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtoehtokäyttikseni ei tue näyttöä ;)

//basse

Näyttääpäs kotelo tutulta.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika hirveän näköisiä kuvia. Pakko myöntää. Moni asentaa Linuxin, mutta silti se näyttää käytännössä Windows-kloonilta. Ettei keskuudessamme vain olisi sellaisia, jotka käyttävät Linuxia vain koska Microsoft on "paha".

---

Käytännössä kaikki ohjelmat ajetaan joko virtuaaliterminaalin kautta tai sitten Run-komennon kautta.

Jaa, minun mielestäni on kyllä paljon helpompaa sohaista hiirellä ikonia, kuin kirjoittaa mitään run-laatikkoon.  Eiköhän se ole ihan sama mistä kukin pitää.

KDE/Gnome/vastaavat pyrkivät olemaan mahdollisimman pitkälle windows-klooneja, ruman näköisiä karkkisoftia ja aivan vitunmoisia muistisyöppöjä. Ei voi tukea sellaisia.

--

Tuossa toisessa koneessa ei X ole edes päällä.

KDE saattaa olla muistisyöppö, mutta se taipuu myös hyvin pitkälle.  Käytin ennen fluxboxia, ja sain hirveän dokumentoinnin lukemisen jälkeen sen toimimaan n. 80% niin kuin halusin.  Kun siirryin KDE:hen, sain sen parissa minuutissa konffattua 99% sellaiseksi, kuin halusin.  Eikä se todellakaan näytä enää Windowsilta.

Sitäpaitsi minun pippelini on silti pidempi, koska resoluutioni on korkeampi ja kaapissani olevassa OpenBSD/AMD64-serverissä ei X ole edes asennettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, minun mielestäni on kyllä paljon helpompaa sohaista hiirellä ikonia, kuin kirjoittaa mitään run-laatikkoon.  Eiköhän se ole ihan sama mistä kukin pitää.

Kuvakkeet työpöydällä vielä menettelevät, mutta kiinnitäpä huomiota että lähestulkoon kaikilla on ns. käynnistävalikko / taskbar alareunassa. Johtuuko se siitä että ihmiset ovat tottuneet Windowsiin eivätkä uskalla opetella erilaista vai siitä että valmistajat tekevät mahd. Windowsin näköisiä ikkunointijärjestelmiä, jotta ne olisi helpompi opetella.

KDE saattaa olla muistisyöppö, mutta se taipuu myös hyvin pitkälle.

Taipuu se pitkälle tai lyhyelle, hirveä muistisyöppö se on silti, ja karkkimainen liikaa turhia ominaisuuksia sisältävä window manager. Noita sinunkin kuvia kun katsoo, niin aivan vitun sekavia.

Käytin ennen fluxboxia, ja sain hirveän dokumentoinnin lukemisen jälkeen sen toimimaan n. 80% niin kuin halusin. Kun siirryin KDE:hen, sain sen parissa minuutissa konffattua 99% sellaiseksi, kuin halusin.

Näinhän se on window makerissakin. Ei mene montaa minuuttia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvakkeet työpöydällä vielä menettelevät, mutta kiinnitäpä huomiota että lähestulkoon kaikilla on ns. käynnistävalikko / taskbar alareunassa. Johtuuko se siitä että ihmiset ovat tottuneet Windowsiin eivätkä uskalla opetella erilaista vai siitä että valmistajat tekevät mahd. Windowsin näköisiä ikkunointijärjestelmiä, jotta ne olisi helpompi opetella.

En osaa sanoa, mutta minusta se on aika hyödyllinen.  Valikkoa en ikinä käytä, mutta taskbar on ihan kiva tapa vaihtaa ohjelmia.  Kuvakkeet työpöydällä muuten ovat ihan turhia, kun en koskaan näe sitä :) .  Nuo jotkut kuvassani sattumalta olevat ovat siellä, koska säilytän joitakin asioita desktop-hakemistossa.

Taipuu se pitkälle tai lyhyelle, hirveä muistisyöppö se on silti, ja karkkimainen liikaa turhia ominaisuuksia sisältävä window manager. Noita sinunkin kuvia kun katsoo, niin aivan ***tun sekavia.

Mitä siinä on sekavaa?  Minulla on vain suuri määrä ikkunoita auki, mutta en ymmärrä miksi se olisi KDE:n vika.

Näinhän se on window makerissakin. Ei mene montaa minuuttia.

OK, mutta tuossa sinun screenshotissasi Window Maker haaskaa enemmän tilaa, kuin minun screenshottini KDE.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Itse en ainakaan käytä FreeBSD:tä (GNOME), Debian Linuxia (GNOME) tai Mac OS X:ää ulkonäön takia. Olen kuitenkin sitä mieltä, että käyttöliittymät tuntuvat toimivan ihan mukavasti. Ei sillä väliä, muistuttaako Windowsia vai ei, kunhan itse pitää työskentely-ympäristöstään ja saa sillä työnsä tehtyä. Minulla ei ole Microsoft-angstia muuten kuin joskus vitsinä kavereiden kesken, itse asiassa pidän Windowsia monilta osin loistavana käyttöjärjestelmänä. Syy Unixiin perustuviin käyttöjärjestelmiin vaihtamiseen oli silti eräässä surullisenkuuluisassa Windowsin heikkoudessa: tietoturvassa. Myös vakaus tuntuu olevan omaa luokkaansa itse käyttämilläni vaihtoehtoisilla järjestelmillä. Mäkisti minusta tuli, kun kyllästyin Windowsin ja Linuxin jatkuvaan säätämiseen työelämän puolella. Tiikeriä ei ole tarvinnut juurikaan säätää. :)

Aijoo, tuleehan sitä komentoriviäkin käytettyä melko paljon. Ei graafisuus ole välttämätöntä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä siinä on sekavaa?  Minulla on vain suuri määrä ikkunoita auki, mutta en ymmärrä miksi se olisi KDE:n vika.

KDE vain on mielestäni erittäin sekava ikkunointijärjestelmä jossa on paljon ylimääräistä karkkihärpäkettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytin ennen fluxboxia, ja sain hirveän dokumentoinnin lukemisen jälkeen sen toimimaan n. 80% niin kuin halusin.  Kun siirryin KDE:hen, sain sen parissa minuutissa konffattua 99% sellaiseksi, kuin halusin.  Eikä se todellakaan näytä enää Windowsilta.

En ole vieläkään lukenut dokumentaatiota kokonaan ja silti minulla meni toisinpäin. KDE:tä käytän mieluummin kuin gnomea, mutta silti tuntuu kuin se inttäisi vastaan mitä ikinä sitten yritänkään tehdä, kun taas fluxbox taipuu kiltisti siihen mitä pyydän

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole vieläkään lukenut dokumentaatiota kokonaan ja silti minulla meni toisinpäin.

Osaisitkos muuten siinä tapauksessa auttaa?  Suurin ongelma oli se, että halusin taskbariin nappeja ohjelmien käynnistystä varten, sekä äänenvoimakkuussäätimen.  En ole vieläkään keksinyt, miten se onnistuisi.

Edit: ai niin ja sitten siinä taisi olla se yksi valikko, jonka sai auki vain desktopia klikkaamalla, enkä minä ikinä näe koko desktopia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä oma tapaukseni. Rajusti kärsiny pakkaamisesta ja koon muuttamisesta.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään