Guest Flyer

Miltä vaihtoehtokäyttiksesi näyttää?

117 viestiä aiheessa

Itse luovuin palvelinkoneella X:stä kokonaan. Nyt on ykköskonsolissa irssi, kakkoskonsolissa tekstipohjainen torrentti (btpd) ja kolmoskonsolissa top. Ikkunointijärjestelmänä mulla oli X:ssä flwm, joka oli äärimmäisen hyvä ja kevyt. Valikostakin löytyi vain New xterm ja New desktop ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse luovuin palvelinkoneella X:stä kokonaan. Nyt on ykköskonsolissa irssi, kakkoskonsolissa tekstipohjainen torrentti (btpd) ja kolmoskonsolissa top. Ikkunointijärjestelmänä mulla oli X:ssä flwm, joka oli äärimmäisen hyvä ja kevyt. Valikostakin löytyi vain New xterm ja New desktop ;D

Tutustu screen nimiseen ohjelmaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutustu screen nimiseen ohjelmaan :)

Ja hyöty oli mikä? Vai oliko ideana, että ajan kaikki kolme prosessia omassa screenissään, jolloin voin käyttää vain yhtä konsolia? Kyllähän täytyy yhdellä napin painalluksella nähdä mitä tapahtuu ja helpompaa se on nappia painamalla vaihtaa konsolia kuin screenejä alkaa pyörittelemään.. Irssi pyörii screenissä sen takia, että pääsee ulkomaailmasta käsiksi siihen  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja hyöty oli mikä? Vai oliko ideana, että ajan kaikki kolme prosessia omassa screenissään, jolloin voin käyttää vain yhtä konsolia? Kyllähän täytyy yhdellä napin painalluksella nähdä mitä tapahtuu ja helpompaa se on nappia painamalla vaihtaa konsolia kuin screenejä alkaa pyörittelemään.. Irssi pyörii screenissä sen takia, että pääsee ulkomaailmasta käsiksi siihen  :-[

Väärinkäsitys omalta osaltani :). Itse pidän monesti samantapaista järjestelmää, mutta silti lähes jokainen konsoliohjelma menee automaattisesti screeniin juuri sen takia että pääsen niihin käsiksi ulkomaailmasta ja tarvittaessa voin piilottaa ne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöistä tänään, saitte vähän julkisuutta irkkaajat.

slax_snapshot2.png

Edit: Kuva ommattu mun ihQulle kenkulle!!!!!!

kuva näyttää aika rumalta nyt joten tästä suurempi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvassa Fedora Core 6, Berylillä höystettynä. amaroKissa vaihtuu sopivasti ilmailuaiheinen biisi 8)

Screenshot-2.jpg

Vähäx matkin ku mullaki irkki päällä! Pusuja Axclille, sakkENille ja kaikille muille ihkuraksupoksu #fsnordicilaisille!! ;D

Ja isompaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinenkin on käytössä, hieman retroa.

IMG_2816.JPG

Vähänx oon teinix ku ei oo irggii auki111 Terkkuja kaikille #fsnordic kannulle irkis! onks sullaki sie kuvii??++

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johannes: mikä käyttis sinulla on?  ??? Näyttäisi Kubuntun ja OSX:n risteytykseltä.

Tässä omani...

[ attachment removed ]

/Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johannes: mikä käyttis sinulla on?  ??? Näyttäisi Kubuntun ja OSX:n risteytykseltä.

Ihan Linux Gentoo. Ihastuin vain sen verran OSX:sään, että oli pakko ladata sen mukainen teema.  :P Toivotaan, että tulisi tässä kesän puolella semmoinen Macbook meidänkin taloon.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TNT:n tyyppi kävi tuomassa paketin Applelta kotia tänään ja siinä oli jänniä kiekkoja sisällä jolla sai tuon näköistä käyttistä. Tosin ei omaan koneeseen...piti käyttistestailuja varten sosialisoida vanhempien MacBook. Jospa sitten omalle MBP:lle vasta kun saa sen takaisin...

Yksi asia minkä huomasi näin Intelmäkistinä ainakin Leopardista...se on ihan saakelin nopea. SELKEÄSTI nopeampi monissa asioissa kuin Tiger.

width=800 height=500http://kapsi.fi/~odo/Picture%202.png[/img]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokin tuossa leopardin dockissa on sellaista mikä ei miellytä silmää.  :thmbdn:

Pitääkin käydä testaamassa tuota jossain, josko tiikeri saisi väistyä myös tältä MBP:ltä.

Edit: Oho, typo.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ketjuun ei toivota siis Windows-shotteja, vaan unixia, linuxia, mac os:aa, bsd:tä, sun os:aa, mikä ikinä sitä suoritinta rasittaakaan.

Entä jos Windows on vaihtoehtokäyttis  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten olet viisas ihminen. ;D

Sama täällä.

Miten Windowsin käyttäminen tekee ihmisen viisaammaksi? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten Windowsin käyttäminen tekee ihmisen viisaammaksi? ???

Niin, ei mitenkään. ;) (eikä sitten hernettä nenään.)

Siis jos, X = Normaalikäyttis, niin eikös Windows = Vaihtoehtokäyttis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wanha viestihän tämä on, mutta laitetaan kuitenkin jos jollekkin on hyötyä: kyllähän screeniinkin saa useampia ikkunoita. "Ctrl+a, c" (ensin ctrl+a, sitten päästetään irti ja painetaan C) tekee uuden ikkunan. Ikkunoita vaihdellaan yhdistelmillä "Ctrl+a, c" (eteenpäin) ja "Ctrl+a, p". Ikkuna tapetaan komennolla "Ctrl+a, K" (shift+k, eli tosiaan iso K) ja hjälppiä löytyy "Ctrl+a, ?" takaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on nyt uusi Suse 11.1 asennettu, ja siinähän tulee mukana aikamoinen silmäkarkki, KDE 4.1window manager & desktop.

Perusruutu on tylsähkö:

top11yh5.th.png

Tämä osin siksi että avoimet sovellukset ovat toisilla työpöydillä (niitä on 4 mulla käytössä), ja siksi etten ole jaksanut vaihtaa taustakuvaa vielä defaultista miksikään. Kuvassa on kaksi rinnakkaista työtilaa, joista vasemmapuoleinen on norminäyttöni (4:3) ja oikeanpuoleinen on 30" telkkarini (16:9), jolla sitten katselen mm. sarjat ja muun tauhkan.

Kun työpöytää vaihtaa, joko napsauttamalla tehtäväpalkin avointa sovellusta, työpöydänvaihtajaa (vasemmassa screenshotissa oikealla ylhäällä valikkona) tai tyhjän työpöydän päällä hiiren rullalla, muuttuu ruutu "kuutioksi" ja se pyörähtää valitun tyypöydän kohdalle:

top33ys5.th.png

Vaatii vielä virittelyä, mutta on paaaaaljon näppärämpi kuin yksikään windows-työpöytä, ja säätömahdollisuudet lähes rajattomat. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään