Artur Gajewski

Verkkolentämistä pitkästä aikaa

5 viestiä aiheessa

Moikka moi!

Pitkästä aikaa taas tuli fiilis että olisi kiva lentää verkossa. Vaikka kyllä se FSX:n ATC on ihan kiva niin kaipaisi oikeaa ihmistä käskyttämään.

Mietin noita reittejä lentosuunnitelmaan jos haluaisin lentää IFR EFHK:sta EFTP:lle... miten reitti suunnitellaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos ei ole RNAV kyvykkyyttä niin oisko validi lentosuunnitelma EFHK DCT NEPEK DCT EFTP ?

Kysyn tätä siksi, koska olen tottunut VOR nagigointiin ja musta se on hauskaa puuhaa verrattuna GPS:n navigointiin. Ei ainakaan tule aika tylsäksi :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos ei ole RNAV kyvykkyyttä niin oisko validi lentosuunnitelma EFHK DCT NEPEK DCT EFTP ?

Kysyn tätä siksi, koska olen tottunut VOR nagigointiin ja musta se on hauskaa puuhaa verrattuna GPS:n navigointiin. Ei ainakaan tule aika tylsäksi :D

Uskoakseni sun on mahdotonta lentää NEPEK:n kautta ilman RNAV-kykyä tai vähintään GPS. Ellet itse mittaa sen radiaalia ja etäisyyttä suhteessa HEL DVOR, sillä missään kartassa sitä tietoa et löydä.

Sen sijaan Pirkkalassa voit lentää esimerkiksi NISVI:n kautta PIR DVOR hyväksikäyttäen, kun AIP:stä löytyy vielä vanhan ajan EFTP NON RNAV INA RWY 06/24 kartat ja ILS Y lähestymiset.

Toki simppelein on tehdä plaani EFHK DCT HEL DCT PIR DCT EFTP. Lennonjohto vektoroi sut Hesasta lentoonlähdöstä, aikanaan selvittää sut DCT PIR ja sitten vektoroi sut Pirkkalan TMA:lla ILS/VOR lähestymiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro :D

Pitkästä aikaa testiä Ivaon puolella EFKT-EFHK IBK141 , koneena Zibon loistava B738.

Xpilot Vatsiminpuolella saanut uuden ominaisuuden jossa yhteys katkeaa kun xp11 fps alle 20 noin 30 s ajan.. Laminar researchilla vähän jobia saada asia kuntoon..

No katellaan miten sujuu ivaon puolella. Muutoin tuo Xpilot on valovuosia edella tästä ivaon vastaavasta..

Hienointa oli 2 muuta pilottia myös Hesaan tulossa (Kelmi+Finski) ja EFES paikalla :thmbup:

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään