Bamce Fabricius

GAFIN for FSX

9 viestiä aiheessa

Malmin kenttä on varsin tyhjä ja kolkko jos siellä ei näy eikä liiku pienkoneita. Vanha, erinomainen FS2004:lle tehty GAFIN toimii FSX:ssä kunnolla vain jos ei käytä DX10-asetusta ja ei ollenkaan jos Aircraft casts shadow on the ground on rastitettuna. Lisäksi vanha paketti syö frameja FSX:ssä. Olen nyt askarrellut tämän asian parissa ja saanut aikaiseksi täysin toimivan FSX-version GAFINista. Itselläni on FSX Steam Edition käytössä ja hyvin toimii. Toimii hyvin todennäköisesti myös muissa FSX-versioissa sekä P3Dssä. FPSiin tämä ei vaikuta paljon - omassa koneessani saan 8-10 fps paremmat tulokset tällä paketilla kuin FS2004-versiolla! Toimii DX10-asetus päällä ja toimii myös lentokoneiden varjot aktiivisena.

Kaikki mallit on konvertoitu animointeineen ja läpinäkyvine tuulilaseineen (paitsi muutamassa mallissa joissa ei ole ollutkaan läpinäkyviä tuulilaseja). Niitä saa FSX-muotoon ModelConverterX uusimmalla versiolla. Kaikki tekstuurit on konvertoitu dds-muotoisiksi DDS converterillä. Näissä malleissa ei ole prop discejä, mutta potkurit pyörivät kuitenkin jotenkin järkevän näköisesti.  Jos joku haluaa konvertointiohjeet niin voin kirjoittaa - tämän paketin konvertointiin meni muutama tunti sen jälkeen kun olin saanut selville mitä työkaluja tarvitaan ja miten ne käytetään (ja siihen meni muutama päivä...  ::) )  Traffic-tiedostot olen konvertoinut AIFP3:lla, joten koko paketti on tosiaan nyt ihan aidosti FSX-versiona. Malleja tässä paketissahan on reilun tusinan verran ja eri koneiden värityksiä yli kaksisataa.

Onkohan Mikko Maliniemi & co jotka teki alkuperäisen GAFIN-version vielä maisemissa? Uskaltaakohan tätä pakettia julkaista täällä FSnordicissa jos alkup. tekijöiden nimet jää readme-tiedostoihin ja vain lisää "Converted by..." ja korjaa asennusohjeet? Voisi olla muillekin kiinnostava paketti - sen verran hyviähän nuo mallit ovat...

GaWS0iC.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se olisikin hienoa saada tuo paketti taas käyttöön. Ilmavoimien koneita ja matkustajakoneita saa jo Suomen taivaalle fsx:ssä ja p3d.ssä, mutta pienkoneet puuttuvat. Tuo pakettihan lienee vähän vanhentunut mutta eipä se mitään tee, itsellänikin pyöri vuosikaudet varmaan 5-10 vuotta vanhoja Finnairin ja muiden lentoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se olisikin hienoa saada tuo paketti taas käyttöön. Ilmavoimien koneita ja matkustajakoneita saa jo Suomen taivaalle fsx:ssä ja p3d.ssä, mutta pienkoneet puuttuvat. Tuo pakettihan lienee vähän vanhentunut mutta eipä se mitään tee, itsellänikin pyöri vuosikaudet varmaan 5-10 vuotta vanhoja Finnairin ja muiden lentoja.

Mitkä ovat parhaat ilmavoima- ja matkustajakoneiden traffic-paketit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen käyttänyt sotilaskoneille MAIW:in paketteja (Suomeen niitä löytyy 3 kpl) ja liikennekoneille WoAI-paketteja (simuna vielä FSX Gold eli levy-FSX kaikilla herkuilla). Lisäksi niin lukematon määrä muita freeware-koneita, että niitä ei (ilman OOM-virhettä) voi enää pitää yhtä aikaa toiminnassa  ;D. Kaupallista AI-liikennettä minulla ei ole lainkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se tiedostokirjastossa ole?

Sitähän tuli kokeiltua jossain vaiheessa, ja toimi sellaisenaan myös FSX + Prepar v4, mutta muistaakseni jotkin konemallit eivät näkyneet oikein (vain valot).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se tiedostokirjastossa ole?

Sitähän tuli kokeiltua jossain vaiheessa, ja toimi sellaisenaan myös FSX + Prepar v4, mutta muistaakseni jotkin konemallit eivät näkyneet oikein (vain valot).

Se löyty sieltä, hain sitä vain ensin väärästä paikasta

Kiitos Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään