Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

En pitänyt A330:llä lentämisestä. Ensinnäkin, ohjaamo lienee kopoiotu osin A32NX:stä ja minusta heikosti, koska mm. ohjaamon vasen pylväs (kuva) on kamalan paksu eikä oikeata näkymää saa säädettyä, kute A32NX:ssä. Sitten Airbus-kaasukahva kai pitäisi kalinbroida uudelleen tätä 330-mallia varten. Oli vähän mitä sattuu nuo kohdat tyhjäkäynti - täysi teho. Reverssit eivät toimineet.

Lentäminen oli hieman tökkivämpää kuin A32NX:llä, mutta jotenkin koneen suuri koko tuli ilmi ehkä oikeallakin tavalla. Siis iso massa ja hitaammat liikeet ohjatessa.

Parempaa mallinnusta odotellessa.

Minun on hyvä keskittyä kunnolla A32NX:ään, koska se tuntuu, kiitos täältäkin saatujen ohjeiden, toimivan suunnilleen yhtä hyvin kuin Preparissa Aerosoftin bussi.

screenshot.4.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä latasin pari armeijan kenttää Ranskaan, mutta eivät näy simussa, vaikka mukana tuli installeri. Olivat maksullisia niin vähän harmittaa. Pitää tutustua myöhemmin…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Toimiikos tässä simussa Tacan-asemat? Jos, niin mikä on Tampere-Pirkkalan aseman taajuus?

Toimii ja ei toimi. ::) Oma johtopäätökseni on se, että maisemaan eritellään Tacan, VOR, NDB yms. Tarkoittaa siis sitä, että jos Tacan on asetettu maisemaan, niin se toimii, mutta en ole ainakaan Hornetissa saanut mitään "pseudo-tacan" taajuuksia toimimaan. Toisin sanoen on taulukoita, mistä näkee VOR taajuuden muutettuna Tacan taajuudeksi. 

https://www.flightsim-corner.com/wp-content/uploads/VOR-Frequencies-to-TACAN-Channel-list.pdf

Tuon mukaan Pirkkala 116.2 kääntyisi 109X taajuudeksi. Epäilen, että ei toimi.

Jos kartoissa kerrotaan Tacan taajuus, esim. Sky vector, niin silloin se todennäköisesti toimii simussakin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maanantaina olisi sitten luvassa World Update 7-päivitys, käsittää Australiaa ja sen sellaista.

World Update 7: Australia is set to release this coming Monday, January 31st, at 1pm PT (2100Z). We will post more details about the World Update upon release.

January 27th, 2022 Development Update - Microsoft Flight Simulator

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen ”namupala” löytyi aamulla Marketplacesta. No, sehän oli se pakko-ostos. Ensivaikutelma oli, että on erittäin vakaa lennettävä. En ole asiantuntija muussa kuin tontilta kiikaroinnissa; miten lienee mallinnus onnistunut? Seuraava vaihe käyttöohjeiden lataaminen ja tulostus. Tahtoo paperiniteen.

Fouga.jpg

Fouga1.jpg

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Weather Preset Pron, mutta ilmeisesti se ei asentunut kunnolla. Miten poistan sen? En pysty tekemään yhtään mitään, kun "osta ja lataa" sekä "osta" ovat vaaleansinisinä

20220203_092449.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Ostin Weather Preset Pron, mutta ilmeisesti se ei asentunut kunnolla. Miten poistan sen? En pysty tekemään yhtään mitään, kun "osta ja lataa" sekä "osta" ovat vaaleansinisinä

20220203_092449.jpg

Itselläni oli sama tilanne kun ostin simulaattorin marketplace:sta Azurpolyn Fougan. Ostotilanne onnistui mutta itse lisäosan ( Fouga ) asentaminen ei onnistunutkaan. Osta ja lataa / osta painikkeet muuttuivat harmaiksi / vaaleansiniselle eikä ne olleet toiminnassa. Yhteys tekniseen tukeen ja ylläpitoon auttoi tilanteeseen eli sieltä manuaalisesti jotenkin saivat taas toimimaan ja ostamani Fouga ilmestyi ladattavaksi simulaattorin content manageriin.

Tässä alla linkki ohjeistukseen ( englannin kiellellä ) . Tuossa ohjeistetaan olemaan yhteydessä tekniseen tukeen 72 tunnin odottamisen jälkeen kun ja jos edelleen nuo osta ja lataa painikkeet ovat harmaana. Itse tosin en odottanut aivan tuota 72 tuntia vaan otin heti yhteyttä tekniseen tukeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voinnee olla ongelmaa Marketplacen päässä. Itsellä oli eilen koko Marketplace harmaana ja kesken lennon ATC:n käyttämä Azure pätki ja tilalle tuli vielä enemmän konemainen ääni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä että tulee tasaiseen tahtiin uusia konetyyppejä. Kumma kyllä DC-3:sta ei kukaan näytä kehittävän MSFS:ään.:o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Hienoa, odotellaan tulevaksi. Varmaan ihan hyvä kone tulee olemaan. Minulla on Aeroplane heavenin Electra 10a. Oikein hyvä ja jämpti mallinnus.

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tässä päivitettyä Windows 10 Windows 11:sta ja hyvin pelittää MSFS 2020. Ohjaimet ja muutkin ohjelmat toimivat ainakin parin tunnin testailun jälkeen.Vähän arvelutti päivityksen onnistuminen mutta ongelmittahan se asentui.Onhan siinä kuitenkin 10 päivää aikaa muuttaa se takaisin kympiksi jos ei ole tyytyväinen siihen.Ja voihan sen palauttaa takaisin vaikka olis tyytyväinenkin jos ongelmia ilmenee.Samalla tuli hankittua FSRealistic ja on mielestäni hintansa väärtti.Äänimaalma laajeni koneissa kummasti sen myötä,suosittelen.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin Avsimistä asiaa mitä simun erilaiset terävöitystavat vaikuttavat.

Kokeilin simun Usercfg.opt:ssa sharpen=1 (vakio) ja sharpen=0 (ei vakio). Lisäksi kokeilin terävyyden säätöä Nvidian ohjauspaneelista.

Otin kuvakaappaukset tilanteista erilaisin säädöin ja paras lopputulos on sellainen, että Usercfg:n sharpen=0, mutta samanaikaisesti Nvidian paneelista on säädetty Kuvan terävöitys arvoon 0,35.

Erot eivät olleet suuria mutta selkeästi heikoin kuva on silloin, jos Usercfg:n sharpen=0 eikä Nividian paneelista ole käytössä mitään terävöitystä. Vastaavasti jos Usercfg:n sharpen=1 (vakio, jota olen käyttänyt simussa aina tähän saakka), kuva on hieman liian rakeinen, erityisesti kun zoomataan  erilaisiin koteisiin kuten rakennuksiin tai puihin.

https://www.avsim.com/forums/topic/615555-user-tip-removing-sharpen-graininess/

Ohessa kaksi kuvaa kun säädöt sharpen=0 ja Nvidiasta Kuvan terävöitys 0,35. Huomatkaa että tämä tulos koskee 4k-näyttöäni (3840 x 2160 pixeliä). Joillain muilla näyttötarkkuuksilla voi olla ettei minun säätöni tuota parasta kuvaa.

nvi_0_35.jpg

nvidia 0.35.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tykkään (pidän realistisena) kuvasta ilman terävöitystä... keski-ikäinen ikä- ja likinäköinen ei näe enää asioita terävästi. ;D

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eläkeikäisenä pidän mainitsemaani 0,35:n tervävöitystä FS2020-simussa Nvidian paneelin kautta parhaana. Tämä johtunee siiitä että kummastakin silmästäni on leikattu kaihi, sen jälkeen jälkikaihi ja edelleen minulla on silmälasit, vaikka keskipitkä- ja kaukonäköni olisi aika hyvä ilmankin. Nuo näöt pantiin kuntoon kaihileikkausten yhteydessä. Mutta mikä tärkeintä, simuharrastusta varten pitää olla erinomainen näkö kaikille eri etäisyyksille ja sen asian korjaavat silmälasit.:cool:

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Itse tykkään (pidän realistisena) kuvasta ilman terävöitystä... keski-ikäinen ikä- ja likinäköinen ei näe enää asioita terävästi. ;D

Tarkoitatko että Usercfg:n sharpen=0 (eli EI vakio) eikä Nvidiankaan ohjaustaulusta ole käytössä tervävöitystä? Juuri tämä kombinaatio antoi minulla heikoimman maisemakuvan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Tarkoitatko että Usercfg:n sharpen=0 (eli EI vakio) eikä Nvidiankaan ohjaustaulusta ole käytössä tervävöitystä? Juuri tämä kombinaatio antoi minulla heikoimman maisemakuvan.

Usercfg=0, Nvidia=0.

Luotan saksalaiseen silmälääkäriin, joka sanoi, että likinäöiset haluavat nähdä kaiken täysin tarkkana, mihin luontaisesti ihminen ei pysty. Joo, laseilla voidaan korjata, mutta normaalisti ei tarvitse nähdä kaikkea täysin terävänä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sim update 8 pitäisi olla saatavilla, totutusti ensin päivitys Storesta ja sitten simusta 4.34Gb+content managerista vielä 6+Gb.

Saapa nähdä meneekö mitään rikki....

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovat lopultakin optimoineet tuo latausikkunan resurssien kulutuksen. Aiemmin koneen tuuletin huusi täysillä koko sen ajan, kun latasin simun päivitystä netistä. Melkoinen ympäristöteko kun ajattelee säästettyä energiaa maailmanlaajuisesti :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaa kokemukset uusimmasta 8-päivityksestä. Minulla toimii juuri kuten ennenkin. Huom. vain pari lyhyttä testiä. Ainakin kaikkien 141 lisäosan (Community) kanssa ok.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään