Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Eilen päivitin enkä huomannut mitään eroa aikaisempaan verrattuna.Community kansiokin jäi paikoilleen asennuksen ajaksi.Jostain olin lukevinani että olisi hyvä siirtää sivuun päivityksen ajaksi.En tosin kokeillut muuta kuin lentoa LOWI-EFHK FlyByWiren A32NX:llä.Täytyy myöhemmin illalla testailla lisää kunhan pieneltä hiihtolenkiltä kerkiää.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Onko muilla ollut ongelmia eilisen päivityksen jälkeen? Mulla simu kaatuu jatkuvasti. Viimeksi juuri kun laskeuduin Rovaniemelle, niin kaatu. Mitä ihmettä ne taas kerran ovat säheltäneet siellä? Ennen päivitystä kaikki pelas ja suht hyvin pelaskin. Hornet ei päässyt edes ilmaan, kun jo simu kaatui. Tää ei oo enään kivaa >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulla ainakaan. Kaikki sujuu ihan hyvin. Kokeilin hornetilla laskua ja nousua Rovaniemeltä, eikä ollut ongelmia. Sulla on joku lisäosa joka ei ole yhteensopiva uudenpäivityksen kanssa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
01/03/2022 at 10.57, Markku Aaltonen kirjoitti:

Community kansiokin jäi paikoilleen asennuksen ajaksi.Jostain olin lukevinani että olisi hyvä siirtää sivuun päivityksen ajaksi.

Ei ole mitään perustetta tälle. Asobo suosittelee communityn tyhjentämistä ja simun testaamista ilman modeja. jotta Asoboa ei syytetä simun rikkomisesta, kun mahdolliset yhteensopimattomat lisäosat kaataa simun. Monella community on täynnä kaikkea mahdollista roskaa, joista vain murto-osa toimii uuden simuversion kanssa ja ensimmäisenä ollaan syyttämässä Asoboa, kun simu ei toimikaan enää. Kannattaa antaa sen communityn olla siellä ihan normaalisti ja sitten vasta, jos alkaa simu kaatuilemaan yms niin alkaa rajaamaan vikaa modeista. Päivitys tosiaan ei tuolle communitylle tee yhtään mitään.

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Asobo suosittelee communityn tyhjentämistä ja simun testaamista ilman modeja.

Itse en ole tätä suositusta noudattanut ja hyvin on simu toiminut päivitysten jälkeenkin.Mulla vielä communitykansio eri asemalla kuin simu joten en ole pitänyt  sen tyhjentämistä edes tarpeellisena.Asobon suositus perustuu varmaan siihen minkä Joona tossa jo mainitsikin että jos simu toimii ilman communitykansioissa olevia lisäosia niin päivitys on ok.Jos ei niin lisäosissa jotain mikä ei sovi simuun.Näin minä ainakin asian olen ymmärtävinäni.Asiaa paremmin tietävät voivat selostaa tätä tarkemmin.Tietämystä taatusti löytyy tällä palstalla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
04/03/2022 at 10.41, Markku Aaltonen kirjoitti:

Itse en ole tätä suositusta noudattanut ja hyvin on simu toiminut päivitysten jälkeenkin.Mulla vielä communitykansio eri asemalla kuin simu joten en ole pitänyt  sen tyhjentämistä edes tarpeellisena.Asobon suositus perustuu varmaan siihen minkä Joona tossa jo mainitsikin että jos simu toimii ilman communitykansioissa olevia lisäosia niin päivitys on ok.Jos ei niin lisäosissa jotain mikä ei sovi simuun.Näin minä ainakin asian olen ymmärtävinäni.Asiaa paremmin tietävät voivat selostaa tätä tarkemmin.Tietämystä taatusti löytyy tällä palstalla.

Juuri näin se on. Tällä suojellaan vain Asoboa siltä meuhkaamiselta, kun/jos simu ei toimi päivityksen jälkeen.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan, tuleeko seuraavan simupäivityksen (22.3.2022) mukana uusi korkeusmallinnus myös Espanjaan kuuluville Kanarian saarille ja Portugaliin kuuluvalle Madeiralle?

Minulla on Kanarian saarilla erinomainen 2 metrin DEM/mesh (ilmainen) eli tätä tuskin MS/Asobo pistää paremmaksi.

Sen sijaan Madeiran nykyinen korkeusmallinnus on täysin riittämätön ja sinne kaipaan kovasti 2 metrin mallinnusta (jota ei ole nyt saatavissa ilmaisena eikä kaupallisena). Madeiralle saa vain jokia ym. tarkentavan mallinnuksen, joka minulla onkin (ilmainen).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airbus 320 Neo:lla ei sitten enään nousta jalkjen mukaan vaan...onkohan nuo asteet? Myöskin korkauden automatiikka oli pois pelistä, eli jouduin pitämään lentokorkeudessa 39000 jalkaa Vertical Speedin -0,20, pitääkseni korkeuden suiht vakaana

20220317_081559.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Rainer Andersson

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Airbus 320 Neo:lla ei sitten enään nousta jalkjen mukaan vaan...onkohan nuo asteet? Myöskin korkauden automatiikka oli pois pelistä, eli jouduin pitämään lentokorkeudessa 39000 jalkaa Vertical Speedin -0,20, pitääkseni korkeuden suiht vakaana

Saattaa olla, että lentäjä joutuu opettelamaan pari uutta toimintoa Airbussista...

Sinulla on päällä FPA, Flight path angle. Ja kyllä nuo asteita ovat. Normaali ILS liukupolku on 3 astetta, ne lukevat kartoissa. Jos ei ole ILS lähestyminen, vaan esim. VOR, missä ei ole liukupolkua erikseen, niin silloin tuo FPA on kätevä.

HDG TRK / V/S FPA nappulasta saat takaisin Vertical speed moodin, jos se enemmän kiinnostelee.

Untitled-1.thumb.jpg.6586ef24f768b534c08f3a372bb7d5ba.jpg

Mulla on lentokorkeus kyllä hyvin pysynyt, tuosta kuvasta ei voi sanoa mikä siinä olisi väärin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4.3.2022 at 10.41, Markku Aaltonen kirjoitti:

Mulla vielä communitykansio eri asemalla kuin simu joten en ole pitänyt  sen tyhjentämistä edes tarpeellisena.

Kiinostaisi siirtää community-kansio toiseen asemaan. Mitenkäs setapahtuu, vain siirtämällä se vai mitä pitää tehdä että simu huomioi sen?  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Saattaa olla, että lentäjä joutuu opettelamaan pari uutta toimintoa Airbussista...

Sinulla on päällä FPA, Flight path angle. Ja kyllä nuo asteita ovat. Normaali ILS liukupolku on 3 astetta, ne lukevat kartoissa. Jos ei ole ILS lähestyminen, vaan esim. VOR, missä ei ole liukupolkua erikseen, niin silloin tuo FPA on kätevä.

HDG TRK / V/S FPA nappulasta saat takaisin Vertical speed moodin, jos se enemmän kiinnostelee.

Untitled-1.thumb.jpg.6586ef24f768b534c08f3a372bb7d5ba.jpg

Mulla on lentokorkeus kyllä hyvin pysynyt, tuosta kuvasta ei voi sanoa mikä siinä olisi väärin.

Kiitos :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Kiinostaisi siirtää community-kansio toiseen asemaan. Mitenkäs setapahtuu, vain siirtämällä se vai mitä pitää tehdä että simu huomioi sen?  

Jos siirrät nykyisen Communityn johonkin muualle ja käynnistät simun, niin käynnistysvaiheessa simu ehdottaa uudelleen latausta (mitä emme halua) vaan haet sen uuden polun valikkoon. Homma pitäisi olla selvä. Huomaa, että et voi siirtää pelkkää Community kansiota vaan mukana pitäisi olla myös Official kansio.

Minulla on esim. D:\FS2020 cache

* Community

* Official.

Toinen vaihtoehtohan on symboliset linkit. Voit asentaa esim. maisemat ihan mihin tahansa, ja linkata sieltä maisemat Community kansioon. Tähän toimintoon löytyy graafisia lisureita, toimii oikein kätevästi.

Screenshot-(43).jpg.83a1bdf8ff1f238d78c1bcf48838bd81.jpgScreenshot-(44).thumb.jpg.a3deef6a452009f9c047252ed20db767.jpg

Kuvissa linkkaan samalta D-asemalta, mutta toimii myös levyjen välillä.

Tätä siis käytän Symbolisten linkkien tekemiseen

Jälkimmäisellä vaihtoehdolla ei saa ainakaan simua rikki.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Viime syksynä kun asensin tämän MSFS 2020 niin asennuksen edetessä jossain vaiheessa kysyttiin mihin kansioon asennus tehdään.Siinä vaiheessa valitsin H-aseman.Sen jälkeen kaikki asentui automaattisesti .Nyt osa simusta on C-asemalla,missä myös käyttis.En itsekkään tiedä miten kaikki hoitui mutta ainakin kaikki toimii.Nyt viimeksi asensin lisurikoneen niin se asentui automaattisesti H-asemalle,missä vielä tilaa 717GT.Tatu aikaisemmassa viestissä selosti miten siirto tapahtuu,itse en sitä tiennyt.Toi symbolinen linkki kiinnostaa,täytyy perehtyä siihen.Itsellä tällä hetkellä 6 asemaa käytössä kun on paljon muitaki tilaa vieviä pelejä asennettuna.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos siirrät nykyisen Communityn johonkin muualle ja käynnistät simun, niin käynnistysvaiheessa simu ehdottaa uudelleen latausta (mitä emme halua) vaan haet sen uuden polun valikkoon. Homma pitäisi olla selvä. Huomaa, että et voi siirtää pelkkää Community kansiota vaan mukana pitäisi olla myös Official kansio.

Minulla on esim. D:\FS2020 cache

* Community

* Official.

Siis annetaan tässä tapauksessa poluksi  D:\FS2020 cache?

Ja nuo Community ja Official ovat FS2020 cache kansion alla?

Minullakin alkaa tila C: asemassa loppua ja haluaisin kokeilla tuota, jos uskallan....😬

-eelis- 

Muokattu: , käyttäjä: Juha Elovaara
lisäys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

Siis annetaan tässä tapauksessa poluksi  D:\FS2020 cache?

Ja nuo Community ja Official ovat FS2020 cache kansion alla?

Minullakin alkaa tila C: asemassa loppua ja haluaisin kokeilla tuota, jos uskallan....😬

-eelis- 

Minulla simu on hakemistossa D:/FS2020 (ja siis sen alapuolella /Community ja /Official). Eli tee haluttuun paikkaan uusi kansio (nimellä ei väliä kunhan ei sisällä skandiaakkosia) ja siirrä siihen nykyisestä paikasta hakemistot Community ja Official. Ja kuten Tatu totesin niin seuraavan käynnistyksen yhteydessä valitset tuon uuden hakemiston kun simu ehdottaa uudelleenasennusta oletus-C:lle.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen vaihtoehtohan on symboliset linkit. Voit asentaa esim. maisemat ihan mihin tahansa, ja linkata sieltä maisemat Community kansioon. Tähän toimintoon löytyy graafisia lisureita, toimii oikein kätevästi.

Tätä siis käytän Symbolisten linkkien tekemiseen

Eikö tuo ole turhan monimutkainen?  MSFS Addons Linker (https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker) tekee just noita symbolisia linkkejä Communityyn, ja tiedostot voivat olla muualla. Itselläni tuo on ollut jo pitkään käytössä. Mulla on erillinen hakemisto D:/FS2020_AddOns jonka alla muutaman tason syväinen rakenne. Lentokoneet omassa alihakemistossa, liveryt omassa, kenttälisurit maanosittain ja maittain eri hakemistoissa jne. Linkkeriin olen tehnyt sopivia ryhmiä joista voin valita sopivat ennen simun käynnistystä. Yksi Common-ryhmä joka lataa kaikki ne lisurit mitä aina käytän ja sitten sopivia ryhmiä eri tarkoituksiin. Kun jonkun ryhmän valitsee niin se tyhjentää Communityn omista linkeistään ja sijoittaa siinne halutut lisurilinkit. Ja sitten voi lisätä siihen halutessa muita ryhmiä.Kätevää, ja linkkeri on erittäin suosittu, syystäkin.

Eli mulla on kaikki lisurit tuossa addons-hakemistossa helposti ymmärrettävässä ja ylläpidettävässä hakemistorakenteessa. Kun asennan uuden lisurin siirrän sen suoraan sinne (tai jos on asennusohjelma joka asentaa lisurin Communityyn niin siirrän sen asennuksen jälkeen Communitystä linkkerin alle).

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Eikö tuo ole turhan monimutkainen? 

Linkkailen myös XPlanen ja joskus muitakin fileitä. Toimii mulle. :cool:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

...

Eli mulla on kaikki lisurit tuossa addons-hakemistossa helposti ymmärrettävässä ja ylläpidettävässä hakemistorakenteessa. Kun asennan uuden lisurin siirrän sen suoraan sinne (tai jos on asennusohjelma joka asentaa lisurin Communityyn niin siirrän sen asennuksen jälkeen Communitystä linkkerin alle).

Juuri tuota olen tähän uuteen simuun kaivannutkin. Tuo menettely, että kaikki lisuripalikat ahdetaan yhteen ja samaan Community-kansioon osoittautuu lisäosien määrän kasvaessa vähänkin suuremmaksi aivan älyttömäksi. Mitään ei löydä nopeasti ja aikaa tuhrautuu turhaan ihan pelkkään etsimiseen.

Ehkä olen tästä kirjoittanut jo aiemminkin, mutta kun ikää on 70+ vee, ei jaksa muistaa mitä tuli sanottua esimerkiksi vuosi sitten. Kiitos joka tapauksessa Bamce.

Pekka

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Linkkailen myös XPlanen ja joskus muitakin fileitä. Toimii mulle. :cool:

Jep. Toimii toisille, toisille ei niinkään.

Nimimerkki: "Tuhansia lisureita tässä vanhassa simussa FSX"

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Eikö tuo ole turhan monimutkainen?  MSFS Addons Linker (https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker) tekee just noita symbolisia linkkejä Communityyn, ja tiedostot voivat olla muualla. Itselläni tuo on ollut jo pitkään käytössä.

Laitoin community-kansioni tuohon Bamcen suosittelemaan MSFS Addons linkeriin. On helppo systeemi. Siirsin Community-kansion ulkoiselle kovalevylle. Nyt säästyi C-asemalta n. 40 gigaa!  Varaa on vielä satoja gigoja.  Tässä hyvä ohjevideo systeemistä: https://flightsimeindhoven.com/msfs-addons-linker/.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17.3.2022 at 17.26, Juha Elovaara kirjoitti:

Uskalsin ja hyvin kävi, C: asemalta vapautui yli 230 gigaa tilaa.

-eelis-

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Olisipa tuossa Madeiralle kunnon DEM/mesh!

Samaa toivon!

Kaipaillut jo kauan...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään